Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:34 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mar 28, 2019 6:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Aldus meldt ons het Brabants Dagblad: https://www.bd.nl/uden-veghel-e-o/circu ... ~a945d176/

Afbeelding

Circus tijdens koopzondag in Veghel

VEGHEL - De eerste koopzondag van het jaar in Veghel, zondag 7 april, krijgt het thema ‘circus’ mee.
Er komen circus-ganzen, steltlopers en clowns naar het centrum en er is een circusschool die demonstraties geeft.
Dit samen met presentaties van voorjaarsmode van de centrumwinkeliers.


Winkeliers en het centrummanagement hebben dit jaar voor een nieuwe opzet gekozen.
Ze stoppen met de maandelijkse koopzondag, en kiezen voor zes koopzondagen die opgehangen zijn aan een evenement of thema.
,,We pakken echt flink uit deze dag”, zegt Esther Leijten van het centrummanagement.
,,Het is mooi om te zien dat álle winkels meedoen met deze dag.”

Het winkelcentrum is open tussen 12.00 en 17.00 uur.
De hele dag lopen circus-ganzen waggelend door het centrum.
Er is live muziek in de Wiekslag, kinderen kunnen zich laten schminken en meedoen met circusworkshop op het Molenwiekenplein.
In de Hoofdstraat en de Molenwieken is hiphop van dansschool Phoenix, dans door dansschool Daisy Versteeg en er zijn modeshows.
De Hoofdstraat is afgesloten voor verkeer deze dag.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er schijnen overigens meerdere paraderende ganzengroepen te zijn.
Eerder kwamen we hier wel eens de Ganzenfanfare tegen met van die mooie makke Toulouseganzen.
Maar dit betreft denk ik de Ganzenparade. Met meer bonte ganzen.
Maakt niet uit, leuk blijft het!

Afbeelding

Consternatie vorig jaar in Oss, waar een raadslid van Groen Links zo´n parade had aanschouwd en duidelijk onnatuurlijk gedrag had vastgesteld!
Het moest dan ook verboden worden en minstens afhankelijk van een speciale vergunning.
Ze kreeg nul op haar rekest, al voordat de vogels van Minerva waren uitgevlogen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 29, 2019 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 29, 2019 11:59 am
Berichten: 2
Didier schreef:
Consternatie vorig jaar in Oss, waar een raadslid van Groen Links zo´n parade had aanschouwd en duidelijk onnatuurlijk gedrag had vastgesteld!
Het moest dan ook verboden worden en minstens afhankelijk van een speciale vergunning.
Ze kreeg nul op haar rekest, al voordat de vogels van Minerva waren uitgevlogen!

En terecht, waar komt die drang vandaan om toch alles maar te verbieden...

_________________
Mijn wijn uit Kroatië, de Chardonnay met intensere zoetheid en een heerlijke aroma’s van abrikoos en honing.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 29, 2019 4:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Las onlangs een wetenschappelijk artikel: dat komt heel vaak voort uit verveling.
We hebben het hier in ons land zo goed dat er steeds grotere perioden ontstaan waarin mensen denken: 'Waar zal ik nu weer eens voor of tegen zijn?'.
Ha, Zwarte Piet, dat lijkt me wel wat. Of dieren in het circus, bijvoorbeeld. Of het verleden van Nederland.
Tegen gekleurde medelanders of juist tegen blanke... Tegen het milieu of juist daarvoor......
En zo kun je nog wel even doorgaan......

Verveling dus als hoofdoorzaak, vaak in plaats van oprechte gevoelens.
Die laatste worden pas later aangekweekt en toegevoegd.......
Al dan niet terecht, want vaak uitsluitend op gevoel.....
Daarbij niet gehinderd door overmatige kennis van het onderwerp of probleem.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 29, 2019 5:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Tegen het milieu of juist daarvoor......


Het merkwaardige feit doet zich voor dat er bijna uitsluitend TEGEN wordt geprotesteerd.
Men is eerder TEGEN milieuvervuiling dan VOOR het milieu.
Men is eerder TEGEN dieren in het circus dan VOOR een circus zonder dieren.
Het is veel gemakkelijker de publieke opinie TEGEN iets te mobiliseren dan er VOOR.

Ook de politiek wordt steeds populistischer. Vooral de oppositie weet goed hoe het NIET moet. Maar hoe het WEL moet hoor je ze nauwelijks zeggen. Ja... alle moslims het land uit.. Of: alle fossiel gestookte centrales dicht.. korter door de bocht kan niet.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 30, 2019 1:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou ja, duidelijk........?!
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je ergens tegen bent je automatisch voor het tegenovergestelde bent.
En ergens tegen demonstreren is wel van alle tijden.
Alleen in het verleden dikwijls terecht, zoals tegen een slechte beloning (en dus voor een betere cao).
Met als uitgangspunt: betere leefomstandigheden.

Wat ik bedoelde is dat er nu vaak 'zo maar' iets bedacht wordt om tegen te zijn, zinvol of niet.
Daarbij noemde ik al wat voorbeelden.
Want wat heeft het in godsnaam voor zin om bepaalde veelvoorkomende straatnamen, genoemd naar redelijk belangrijke lieden in een soms ver verleden, te gaan verbieden en veranderen.

Ergens tegen zijn is de mode, sommige partijen zijn er groot door geworden, de laatste pas anderhalve week geleden.....
Tegen het klimaatakkoord, tegen Europa, toe maar weer. Want dat kost geld, en dan krijg ik dat niet....
Wat het 'voordeel' daarvan is kun je nu al en binnenkort helemaal zien in Engeland, tenzij er daar een nieuw referendum komt.
Op zich is 'tegen de Euro zijn' helemaal niet zo raar, het is alleen een beetje te laat en daardoor weinig zinvol nu die munt prima functioneert.
'Op de barricaden' had meer zin gehad ten tijde van de invoering, en toen vernam je maar weinig tegenstand....

Tegen Zwarte Piet?
Mijn levenlang heb ik nog nooit de link horen leggen met een slavernijverleden.
Op zich schandalig, maar in een geheel andere tijd en volkomen buiten de schuld van nu levende mensen.
Tot een aantal mensen die zich tomeloos verveelden ons dat in kwam peperen!
Sindsdien worden heel wat gekleurde medelanders in gedachten gezien als een evenknie van zwarte piet, hetgeen ernstig in hun nadeel kan werken.
Dàt hebben die actievoerders er in ieder geval dan wel mee bereikt.......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2019 12:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma apr 08, 2019 3:14 pm
Berichten: 1
https://www.bd.nl/uden-veghel-e-o/nieuw ... 6UrdMfDr_g

www.pallasso.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2019 3:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Met in bovenstaand bericht een link naar het Brabants Dagblad dat er aandacht aan besteedde.
Uit het artikel:


Verrassend

Tromgeroffel en het gakkende geluid van ganzen doet het publiek verrast opkijken.
Parmantig stapt een gevederd gezelschap voorbij, achter de tamboer maître aan.
De ganzenparade is één van de acts van het circusgezelschap Pallasso.
Op het Molenwiekenplein liggen een piste en circusattributen. In het zonnetje kunnen kinderen een circus workshop volgen.
Aan de hand van een clown 'danst' de 5-jarige Kerem Elmas uit Veghel over een koord. Moeder Yeşim kijkt glimlachend toe.
,,Hij geniet", zegt ze. ,,Ik wilde naar huis, maar ik krijg Kerem niet mee. Hij vindt het veel te leuk." Ze is verrast over de leuke activiteiten.
,,Eigenlijk vind ik het altijd maar saai in Veghel-Centrum."
Onder de toeschouwers bevindt zich ook de bekende clown Milko Steijvers. ,,Het circus spreekt nog altijd tot de verbeelding. Kijk eens hoe druk het is."
Steijvers vindt het slim dat de winkeliers een thema aan de koopzondag verbinden. ,,Daarmee krijg je meteen sfeer in je activiteiten."


en onder meer deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In dat bericht ook de link naar Pallasso. Wat daar allemaal mogelijk is mag u zelf uitzoeken, een hele hoop!

Afbeelding
Pallasso Circus & Theatre Clowns

Pallasso Circus, entertainment & theatre
Entrees, reprises, tv, circus, acts & show(s) for all ages full of wonders and suprises with; comedy, entertainment, slapstick, magic, circus, theatre and many more amazing acts!!!
Clowns that brings laughter to all!!



Ze zijn zelfs internationaal (zoals ook al uit bovenstaande tekst blijkt): met een adres in Boxtel en in Emmerich.

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.