Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 11:30 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Alfons Borm de buikspreker
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 9:44 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Op facebook zong het al een tijdje rond. Eerst werd gedacht dat het een 1 april grap was (met Alfons weet je het nooit).
Maar ons forumlid Maro oftewel Alfons Born gaat het artiestenvak in. In een vorig leven deed hij ook al iets in die richting dus ervaring heeft hij al. En ook vernieuwd elan: hij gaat al naar de sportschool om dit zware leven straks aan te kunnen.

Afbeelding

Alfons op facebook:
Citeer:
Samen met René Duursma ga ik hele leuke dingen doen. In ieder geval maak ik mijn grote circusdebuut in het grote Kerstcircus in Haarlem waar ca 30 shows worden gegeven in de prachtige grote circustent van Alberto Althoff. Maar we hebben meer plannen. Dit gaat heel mooi worden.
Tickets zijn vanaf circa eind april verkrijgbaar.


Nog veel meer informatie op zijn facebook, zie aldaar...
https://www.facebook.com/profile.php?id=100006651377143

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Born de buikspreker
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 9:47 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Alfons, ik wens je veel succes, denk dat het wel gaat lukken. Clown en buikspreker tegelijkertijd! Ik denk dat het een goede aanvulling is voor Haarlem.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Born de buikspreker
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 3:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De link in het eerste bericht is niet correct, leidt althans niet naar een openbare facebooksite.
Er zijn nog talloze andere te vinden, meestal uit een ver verleden. Over veilingzaken enzo.
Een normale site was er ooit ook, maar die kan niet meer worden weergegeven.
Alles getuigt van een druk en (snel) afwisselend leven!

De enige juiste link, maar weliswaar naar de fanclub, vindt u hier: https://www.facebook.com/pages/category ... 322395063/

Daarop wordt wederom de snel veranderende plannen duidelijk, in februari waren die nog heel anders dan heden ten dage:

Afbeelding

80 van mijn filmpjes op YouTube vijftienduizend keer bekeken.
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor de eerste live optredens in juni.
Dit worden 5 try outs voorafgaande aan de grote theatertour vanaf november.
Gelijktijdig komt er een anderhalf uur durende dvd uit live op te nemen in de kleine comedy te Amsterdam.
De voorstelling heet SCHAAMTELOOS.


Wellicht wordt De Kleine Komedie bedoelt.
Zelfs het decor kregen we al te zien.
Alsmede een gedeelte uit de tekst. Een serieus deel, over zijn ouders, en helemaal niet slecht!
(U zoekt maar even, ik ga niet alles overnemen....)
Ook politieke statements ontbreken niet.

Vanaf 10 maart komt de ommekeer naar de boven aangekondigde buikspreekact.

De afgelopen maanden keihard gewerkt aan een razendsnelle buikspreek act met 6 poppen.
Vol grappen, muziek en zang.
Donderdag de studio in om de begeleidende muziek op te nemen met een band van 9 personen.
Kostuumontwerp is in volle gang.
Binnen nu en 14 dagen de eerste foto's.
Dit voorjaar de eerste optredens in het circus. Waar ? Nog even een verrassing.
BORM IS TERUG


Met tussendoor filmpjes van de vorderingen.

Dan de eerste foto, op 20 maart:

Afbeelding

Wat kan een hernieuwde carrière hard gaan.
Ben nu benaderd door groot Nederlands attractiepark voor optredens. Volgende week bespreking.
2 aanvragen uit Duitsland voor kerstcircus maar ik ben al bezet in Nederland waarover binnenkort meer en 2 losse boekingen met mijn kindershow.
Dit alles in 5 dagen tijd.
Joepie .
Ik ben blij en dankbaar


Dan, en inderdaad op 1 april, -dus nog steeds bestaat de kans op een geslaagde grap!- de definitieve aankondiging omtrent het Kerstcircus in Haarlem:

17 dagen lang en meer dan 30 shows zal ik te zien zijn in één van de mooiste Kerstcircussen van Nederland, het grote Kerstcircus in Haarlem .
Naast mijn inmiddels gepolijste muzikale buikspreek show denk ik mee met het productieteam van producent René Duursma.
Meerdere dingen worden momenteel door mij ontwikkeld om van de editie 2019/2020 een ongekende hit te maken.
Ik dank René voor deze kans en zijn onvoorwaardelijke geloof in mij.
Ik nodig al mijn vrienden en kennissen uit om massaal kaarten te kopen om samen met mij en alle andere topartiesten uit de hele wereld een middag of avond circus van het hoogste niveau te vieren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Born de buikspreker
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 3:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar daarmee is de koek nog bepaald niet op!
Want behalve bovenomschreven nieuwe act begint Alfons ook een compleet nieuw circus: het NOORD HOLLANDS DORPENCIRCUS!

Afbeelding

Daarover onder meer:

Afbeelding

Vanaf medio september ga ik met mijn Noord Hollands dorpencircus op tour langs zalen in dorpen vanaf 1500 inwoners.
Het aantal speelplaatsen wordt uitgebreid van aanvankelijk 12 zondagshows naar 24 shows omdat we ook op vrijdagavonden gaan spelen.
24 dorpen dus.
We gokken steeds op 100 tot 200 bezoekers en het wordt een echte familievoorstelling vol circus en entertainment.

Er komt een prachtige piste van 6 meter doorsnede met fraaie artiesteningang.
Bovendien een zeer moderne geluids en lichtvoorziening.
Ook wordt er flink geïnvesteerd in kostuums.

Eind augustus maak ik de eerste plaatsen met data bekend.


Afbeelding

Ik kan alvast mededelen dat plaatsen als Enkhuizen, Hoogkarspel, Wervershoof en Monnickendam inmiddels op het programma staan.
Definitieve tour wordt half augustus bekendgemaakt



(Op de laatste foto ziet u hem met het monstertje Didier......)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Born de buikspreker
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 4:39 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
(Op de laatste foto ziet u hem met het monstertje Didier......)

:lol: gevoel voor humor kan hem niet ontzegd worden...
maar vermoedelijk berust enige gelijkenis met namen en personen puur op toeval... :mrgreen:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Born de buikspreker
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 6:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
De wintercircus plannen zijn inderdaad aangepast. Alvorens we de grote shows gaan aanpakken proberen we deze winter eerst wat kleinere shows. Ook in januari zullen we doorgaan naar Zuid-Holland.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Born de buikspreker
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 3:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Neemt niet weg: The Fons is Back!

Zelfs zonder geluid heeft hij een sprekende buik!

En dat monster op de laatste foto is natuurlijk geen monster maar een draakje.
Ter bescherming van de tere kinderzielen in Noord-Holland zal dat dan wel weer een uiterst lief draakje zijn.
Terwijl bij mij vuurspuwen toch echt mijn favoriete bezigheid is!

Afbeelding

Mijn grote angst is dan ook Konijntje -Ridder- Rikki!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Borm de buikspreker
BerichtGeplaatst: do mei 16, 2019 6:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De plannen van Alfons veranderen haast nog sneller dan het weer in Nederland!
Was er kortgeleden nog sprake van grote dankbaarheid aan het adres van René Duursma voor diens onvoorwaardelijke geloof in hem waardoor hij onder meer verzekerd zou zijn van een optreden tijdens het komende Kerstcircus in Haarlem -van welk circus hij ook deel uit zou zijn gaan maken van de Raad van Advies-, inmiddels lijkt het er op dat de band tussen hem en dat circus is verbroken.
Doet me enigszins denken aan dat kleine clowntje, die ook lange tijd bleef roepen hoe dankbaar hij meneer Duursma was....

Veranderde plannen dus, en niet te gering!
Veel valt er te lezen op Circusweb: https://circusweb.nl/alfons-borm-begint-drie-circussen/

Zo komen er niet minder dan drie nieuwe circussen die Borm uit de grond wil gaan stampen.
Normaal zou je denken: doe er eerst één heel erg goed, dan kun je later altijd nog aan uitbreiding gaan denken.
Maar nee, mogelijk geïnspireerd door Alex Sijm die er twee met succes wist en weet te runnen, gaan we voor drie bedrijven!
Niks Kerstcircus in Haarlem, Borm kiest ervoor om een Kerstcircus in Groningen en in Friesland te gaan organiseren.
Daarbij wellicht het feit over het hoofd ziend -of juist gesterkt door- dat in Friesland Circus Salto dat al jarenlang met veel succes doet en dat in Groningen Circus Renz Berlin nu alweer diverse jaren overwinterd met het geven van voorstellingen.
En daarbij ook al plannen aankondigde dat dit laatste komende winter niet tot de stad Groningen beperkt blijft.
In dat verband zijn er volgens mij nog heel wat andere witte vlekken op de landkaart in te kleuren.....
Daarbij ook plaatsen waar niet eens zo lang geleden winter- of kerstcircussen met het nodige succes opereerden.
De eerste artiesten zijn zelfs al genoemd.
Voor hen hoop ik dat het allemaal goed komt.
En voor de initiatiefnemer uiteraard ook.

Na 1 april zijn er geen nieuwe berichten op zijn facebookpagina meer verschenen.
Zou die datum dan toch een rol hebben gespeeld?
In dat geval: zeer geslaagde grap!!!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Borm de buikspreker
BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2019 2:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Zoals u wilt .
Een goed journalist kont eerst kijken en oordeelt dan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Borm de buikspreker
BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2019 5:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Helaas ben ik hier niet werkzaam als journalist, zoals u weet is dit een forum.
Dat maakt wel degelijk verschil.
Desondanks ben ik blij om je al voor de start zoveel publiciteit te kunnen hebben geven.
Met wel de meest charmante foto tot besluit in het laatste bericht.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Borm de buikspreker
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2019 12:51 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Waarom wordt ik circusdirecteur. ?

Daar zijn een heleboel redenen voor maar in eerste instantie doe ik het om geld te verdienen.
Nu zijn  er natuurlijk altijd mensen die zeggen ; oeps dat zou ik niet zeggen, maar ik geloof niet dat Ik rijk ga worden van mijn Facebook vrienden.

Maar gelijk op ga ik het doen voor de lol. Dat klinkt al een stuk sympathieker toch.
Ook is een belangrijke reden dat ik mij niet kan identificeren met de gevestigde orde in de circuswereld waar gewoonte en stilstand de scepter zwaaien.

Ons doel is om kwalitatief hoogstaand plezier te bieden aan het gehele gezin in zalen tot circa 500 personen.
Een show die gewoon klopt qua artiesten, decor en techniek.
Met een beperkte crew van totaal 10 personen gaan wij op pad en zullen de komende negen maanden bijna 100 voorstellingen geven in ruim 50 plaatsen.

Met mijn achtergrond als ondernemer en artiest, aangevuld met de talentrijke familie Ronell en enkele aanvullingen gaan wij zorgen voor vuurwerk.
Natuurlijk geen monte carlo en ook geen Krone maar een betaalbare productie welke voor het doorsnee publiek zeer aantrekkelijk zal zijn.

Onze reclame strategie is progressief en vooruitstrevend waar echt over nagedacht is evenals alle onderdelen van deze onderneming.
Weliswaar in 2 maanden uit de grond gestampt maar met de gedachten die al jaren spelen.

Natuurlijk moet iets groeien en daarom doen we deze zomer de zomer show SUPER SUMMER CIRCUS.  Deze iets compactere show dan CIRCUS IN'T DORP  zal voor ons een mooie periode van inspelen zijn.

Maar dan 21 september première landsmeer....daarna enkhuizen, grootebroek, wervershoof,  krommenie, Pijnacker, lisserbroek en obdam etc. Wij komen er aan met de gezelligste familieshow van Nederland.

Ron Ronell & companie met zijn spiksplinternieuwe muzikale clowns trio, Nasib Armaan met een wel zeer aparte ballonnenshow, de spectaculaire illusies van Alfredo Lorenzo,  honden en papagaaien, ratten en konijnen. Prachtige muziek en mooi theaterlicht.
Dit wordt niet alleen leuk voor de toeschouwers maar voor onszelf ook.

Ons ondernemersplan omvat veel meer dan dit. Er liggen kant en klare formats klaar om de komende 3 jaren producties uit te brengen.
Zo gaan we sowieso in de winter van 2020/2021 de grote theaters in met de circusshow
WINTERTIME CIRCUSTIME

Nu zijn er altijd weer lieden die roepen ; eerst zien en dan geloven, maar wij geloven eerst en dan zien we .
Dat is het verschil tussen ons en toehoorders.
Alles heeft te maken met uithoudingsvermogen en dat hebben wij.

Dit nieuwe Nederlandse avontuur op circusgebied zal slagen.
Waarom ?
Omdat we goed zijn in ons vak.

http://Www.topcircus.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Borm de buikspreker
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2019 11:13 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Bedankt voor deze mooie ontboezeming.
We zijn reuze benieuwd....
Vooralsnog applaus voor de dappere poging =o=

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alfons Borm de buikspreker
BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2019 7:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Toitoitoi zoals ze in circuskringen zeggen. Veel succes Alfons!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.