Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 6:09 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Politiek? Een voedzaam circus!
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2019 6:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Freddy Klooté -maar goed dat er een accent op staat- is columnist van arena-lokaal.nl in Grave.
Boven en beneden de sluis.....

Hij verwoordde onlangs de Europese verkiezingen en het kiezen van de leden der Eerste Kamer.
Een politiek dier kun je hem bepaald niet noemen.
Hij had wat vergelijkingsmateriaal nodig en als velen voor hem koos hij voor HET CIRCUS.

Daar gaan we: https://www.arenalokaal.nl/arena/nieuws ... ddy-kloote

Circus - Column Freddy Klooté

Circus Europa heeft zijn tenten weer opgeruimd.
Het zeer geëerd publiek is weer in minderheid komen opdraven om instemming te betuigen. Of om zijn ontevredenheid te tonen.
Of…. Ach eigenlijk maakt het helemaal niks uit waarom. Na een bepaalde tijd moet het volk weer stemmen.
Zo staat het in de map die in één van de vele kamertjes met afspraken ligt.


Afbeelding

Ik ben niet wezen stemmen. Ik heb de kandidatenlijst bekeken en ken er nauwelijks iemand van.
Ik weet ook niet meer wat ze allemaal in Brussel en Straatsburg uitvreten dan wat de kranten mondjesmaat vermelden.
Alleen wat schandaaltjes over reis- en verblijfkosten, de al dan niet aanwezigheid van “onze” vertegenwoordigers, en dan heb je het wel gehad.

Ja, ze hebben het vooral over de toppers.
Nee, niet onze toppers die allerlei Songfestivalwaardige gebouwen vol doen lopen voor een avond gezelligheid, maar de kanshebbers om Juncker, onze altijd dorstlustige buurman uit Luxemburg, op te volgen als de baas.
Voorzitter van de Europese Commissie.
En als het eenmaal geregeld is, trekt het circus gewoon verder. Als een tweeklauwig monster.
Met de ene arm miljarden grijpen en met de andere miljarden uitgeven.
Een wat kleinere circustent was deze week opgeslagen bij de verdeling van de zetels van de Eerste Kamer.
Het gevolg van de Provinciale verkiezingen. Wat een toestand. Zetels veranderden van partij als Zsa Zsa Gabor destijds van echtgenoot.
“Elkaar een beetje helpen” heet dat. Jullie snappen het niet? Ik ook niet. En ik had/heb ook geen zin om me erin te verdiepen.

Voor Nederland was de staking van het openbaar vervoer (OV) afgelopen dinsdag wel de attractie van de week.
Met vette letters op de reclameborden van het circus geschreven. Om pensioenen ging het. De leeftijd.
“Een plaagstoot van de vakbonden” las ik in het AD. Nou, met plagen had het inderdaad veel te maken.
Mensen zaten muurvast. Leerlingen misten tentamens. Klassen hun juf. Wie een auto bezat ging met bibberende benen achter het stuur.
Luchtvervuiling was even niet aan de orde. Maar staken is een recht.
Tja. Als iedereen die zijn zin niet krijgt, gaat staken, wordt heel Nederland een circus.
Weet je wat ik pikant vond? Het vervoer naar Schiphol moest van de rechter wel doorgaan. Naar Schiphol.
De meest vervuilende plek van ons land. Die moest bereikbaar blijven. Waarom? Ik heb er geen antwoord op.
Net zo min als op de Europese verkiezingen. Of de samenstelling van de Eerste Kamer.
Allemaal acts die passen bij een circusoptreden van Hans Klok. Je ziet dingen die er niet zijn. En omgekeerd.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.