Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:58 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 29, 2019 4:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Meldt ons de Nieuwe Meerbode: https://www.meerbode.nl/het-circus-in-h ... -raadhuis/

Afbeelding

‘Het circus’ in het Oude Raadhuis

Aalsmeer In het Oude Raadhuis in de Dorpsstraat is afgelopen zaterdag 22 juni een nieuwe expositie geopend.
Schilderijen en beelden rond het thema ‘het circus’ zijn gemaakt door kunstenaars van Atelier Floriande in Hoofddorp.
Het Atelier is speciaal bestemd voor volwassenen met een lichte tot matige lichamelijke beperking.
Zij worden door medewerkers van Ons Tweede Thuis begeleid om zich te ontwikkelen tot kunstenaar.

De lieve beelden en kleurrijke schilderijen zullen zeker glimlachen op gezichten tonen.
Om vrolijk van te worden en absoluut een bezoek waard.
Dit kan vandaag tussen 14.00 en 17.00 uur en de toegang is gratis.

Te warm? Toch liever de Westeinder op met de boot, zonnen op het (surf)eiland of een duik nemen in de buitenbaden Het Oosterbad of De Waterlelie, dan zeker een andere keer gaan kijken.
’Het circus’ binnentreden kan nog tot en met zondag 28 juli en het Oude Raadhuis aan de Dorpsstraat 9 in het Centrum is iedere donderdag tot en met zondag hiertoe geopend van 14.00 tot 17.00 uur.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kunst en Cultuur ter plaatse meldt ondermeer:

Afbeelding

Het circus

Het circus heeft iedereen altijd tot grote verbeelding gesproken.

In samenwerking met het Atelier Floriande van Ons Tweede Thuis te Hoofddorp is deze vrolijke tentoonstelling samengesteld.

Met werk van: Anette van Wagtendonk, Carina van der Zaag, Carlo Buskermolen, Emily Melgers, Esther Schalk-Vink, Gemma Jansen, Groepswerkstuk, Iris den Toonder, Jannie Huiberts, Jurriaan Berends, Maarten Nolte, Nicole Smidt, Rob van Geet en Sander Rietvink.

De kunstenaars van het dagcentrum voor mensen met een verstandelijke beperking zijn aan de slag gegaan met het thema en hebben er iets heel bijzonders van gemaakt. Maar waarom eigenlijk?

Jannie
Als mensen vroeger ‘anders’ waren werden ze meestal niet geaccepteerd en opzij gezet.
Gek genoeg was er één plek waar ze wel zichtbaar mochten zijn: het circus. De dikke dame, de man met 3 benen, de vrouw met baard.
Het circus op die manier bestaat gelukkig niet meer, maar daar moest ik eigenlijk wel meteen aan denken.
We hebben hier allemaal een verstandelijke beperking. We lijken ‘anders’ maar door zo’n expositie kunnen we laten zien wie we zijn en wat we kunnen.
Ik heb het verbeeld in stoffen poppen.

Nicole
Het anders dan anderen zijn, een ‘freak’, dat was mijn inspiratie. Mijn persoonlijke ervaring heeft ook een rol gespeeld.
Door heftige astma-aanvallen in mijn jeugd vonden mensen mij plotseling ook een freak.
Mijn freakshow bestaat daarom uit beelden van mensen die er eigenlijk niet kunnen zijn: de zeemeermin en de centaur.
Ik heb ze extra mooi gemaakt zodat mensen zien dat “anders zijn” de moeite waard is.

Emily
Ik zie het leven letterlijk anders. Ik ben blind aan één oog en met het andere oog zie ik jouw realiteit in vakjes.
Vaak ontbreken er ook nog vakjes of zie ik ze later. Ik wilde dat laten zien, dus heb ik een bril geschilderd waardoor je met mijn ogen naar het circus kijkt.
Aan de éne kant is het zwart. Voor de grap heb ik daar een inktvis bij geschilderd die met zijn inkt…..nou je begrijpt het wel.
Het andere oog bestaat uit een olifant opgedeeld in vakjes.
Misschien kan je zo een beetje in mijn wereld komen en zien dat we eigenlijk niet zo veel van elkaar verschillen.

De opening is op zaterdag 22 juni om 16.00 uur

Hooggeëerd publiek komt dat zien.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.