Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:33 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 12, 2019 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ze zullen de circoritus hebben op de redactie van Trouw. Want een paar dagen na elkaar werd daar aandacht besteed aan het circus.
Een verhaal over Milko's Vlooiencircus op de Parade werd voorafgegaan door een mooi verhaal over Kevin van Geet:
https://www.trouw.nl/cultuur-media/kevi ... ~baa1a0aa/

Ik heb een droom Kevin van Geet

Kevin van Geet: ‘Circus is mijn leven’

Afbeelding

Het gebeurde twee jaar geleden, op 4 januari, ik vergeet het nooit. We hadden net het circus opgebouwd. Die nacht ging het stormen.
Ik schrok wakker van een harde klap: een stapel zware houten vloerdelen was omgevallen, de vloerdelen waaiden als luciferhoutjes over het terrein.
Ook de helft van de tenten was weggewaaid. Ik ben uit bed gesprongen en heb een grote heftruck gepakt waarmee ik de tent aan spanbanden heb rechtgetrokken.
Alle touwen heb ik weer vastgezet. Bijna had ik mijn droom zien wegvliegen.

Als kind al wilde ik bij het circus en onderdeel zijn van die gemeenschap.
Overdag en ’s nachts droomde ik dat ik in de piste stond te presenteren.
De passie voor het circus zit in het bloed: mijn 77-jarige opa is nu dertig jaar circusdirecteur.
Vanaf mijn zestiende ging ik in de vakanties mee met zijn circus en verrichtte hand-en-spandiensten.
Wel merkte ik dat het een soort taboe is om te zeggen: ik ga het circus in.
Zo’n beroep past niet bij het beeld van een succesvolle carrière: je moet een opleiding volgen en een papiertje halen.

Een eigen kerstcircus

Ik heb dan ook een beetje onder druk een hbo-opleiding gedaan. Toch bleef ik met het circus bezig.
In het vierde jaar van mijn opleiding kocht ik een caravan en reisde ik een jaar mee met Circus Belly Wien.
Waar we ook stonden: elke dag reed ik naar school in Den Bosch.
Ik organiseerde het eerste kerstcircus in Etten-Leur.
Een jaar later stopte Belly Wien daar alweer mee, maar toen dacht ik: dan begin ik zelf een kerstcircus en zoek ik alles erbij wat nodig is.
Ik was 21, net een paar maanden van school en had al een kleine ton aan kosten aan mijn broek hangen die ik moest zien terug te verdienen, maar daar lag ik raar genoeg niet van wakker.
Ik was circusdirecteur, iets wat ik nooit had durven dromen.

Circus is mijn leven, ’s nachts keert het terug in mijn dromen.
Laatst had ik een nachtmerrie over het kerstcircus: een dag voor de première bleek nog niks geregeld.
Geen tent, geen kerstversiering, de artiesten haakten af. Hoe moest ik dat oplossen?
Ik ben ook weleens wakker geschrokken omdat ik droomde dat ik in de auto achter het stuur in slaap was gevallen.
Ik ben dan ook veel onderweg en heb geen vaste woonplek.
Je staat ergens een tijdje, zoals binnenkort op de Tilburgse kermis, maar dan begint het te kriebelen en wil ik weer op reis.

Die adrenaline heb ik nodig, op een kantoor zou ik gek worden. Als spreekstalmeester ben ik het gezicht van het circus en voel ik wat de artiesten voelen.
Ik zoek die spanning en aandacht: je geniet als je mensen kunt meenemen in je eigen droomwereld.
Een show blijft voor mij een belevenis: elke keer als het orkest inzet krijg ik weer kippenvel.”

Kevin van Geet (26) is de jongste circusdirecteur van Europa.
Met het openluchtcircus Carero staat hij van 19 t/m 28 juli op de Tilburgse kermis.
Zie voor zijn andere voorstellingen: http://www.kevinvangeet.nl

In deze interviewrubriek vraagt de redactie van Trouw aan bekende én minder bekende mensen waar ze over dromen, overdag of ’s nachts.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 13, 2019 12:36 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Kevin is zeer goed bezig! :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 13, 2019 2:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, die komt er wel, voor zover hij er niet al is!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.