Didier schreef:
Uit een enkele reactie bleek al wel dat de wijze van salariëring in de circuswereld uitermate complex, ingewikkeld en divers is.
Dat geldt niet alleen vandaag de dag, maar was het vroeger al evenzeer.
Stalknecht, die jarenlang in die wereld meeliep, zal dat kunnen bevestigen.
Zijn vraag is dan ook meer of er sinds die tijd veel veranderd is. Dat is wel zo, want er bestaan inmiddels tal van nieuwe wetten en regels.
Om een glashelder beeld te geven van de exacte situatie is door de verscheidenheid ondoenlijk, ook al deed onze oppertrol wel een poging.
Verder is dit een herhaling van zetten, want de vraag werd al eerder gesteld.
En bleek ook toen niet alomvattend te beantwoorden.
Toen ik nog in het circus actief was, bemoeide ik mij niet met dit soort zaken, alleen heb ik op latere leeftijd 1x te maken
gehad met artiesten aannemen, en die moest ik dus allemaal op de loonlijst zetten en was er toen een regeling voor buitenlandse
artiesten en moest ik gewoon iets van 25% betalen, dus als de artiest zeg maar 200 per dag had, dan koste hij mij nog eens 50,- extra,
maar dan praten we alweer over bijna 20 jaar geleden, dus vandaar deze vraag. Dat het elders al eens aan bod is geweest
op dit forum heb ik geen idee van, dus vandaar het nu dan nog maar een keer aan bod komt. Verder heeft Frank dus wel goed genoeg uitgelegd
hoe het een beetje zit, dus de vraag is beantwoord, waarvoor nogmaals mijn dank, en ben ik verder niet op een discussie uit, dus het is nu wel klaar zo.