Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:31 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Is dit forum nuttig?
BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2014 11:34 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Ik bedoel o.a. draagt het bij aan de beleving van plezier en bewondering die in een circustent te zien is?
Na maanden niet op dit forum geweest te zijn verbaas ik mij opnieuw over enige " hoofdrol spelers" die hier hun schriftelijke kunstje doen. Gisteren zag ik een van deze hoofdrolspelers loge zitten in een circus. Ook zag en hoorde ik hoe deze persoon meende alles over het circus en de circuswereld te weten. Een act op zich kan ik zeggen. Humor van de bovenste plank.
Maar..... niet echt een bijdrage aan de voorstellingen en inspanningen die medewerkers van alle reizende circussen ieder dag weer moeten opbrengen. Deze persoon is zo actief op het forum maar kletst vaak maar wat in het rond en draagt niet bij aan het respect dat de echte circusmensen verdienen.
Wat circus kenmerkt is de samenwerking en saamhorigheid die noodzakelijk is om het circusbedrijf in stand te houden. De momenten in de schijnwerpers zijn slechts een kort intermezzo van keihard werken en opofferingen.
Dit in tegenstelling tot de persoon die ik gisteren aantrof. Deze persoon wil graag, over de ruggen en vaak ten koste van de echte circusmensen , zoveel mogelijk in de " schijnwerpers " staan.
Het wordt tijd om te overwegen die persoon dit podium te ontnemen of om dit podium af te bouwen. M.a.w. inpakken en wegwezen.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is dit forum nuttig?
BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2014 5:46 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Waar om kom je dan terug Polianta, ik bedoel het is toch zonde van je tijd????


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is dit forum nuttig?
BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2014 6:37 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Het is overduidelijk dat de sfeer op dit forum ver achteruit is gegaan. Veel te veel geouwehoer, slowchat en mensen die alles beter denken te weten of perce het laatste woord moeten hebben de laatste tijd. Foto reportages door eigen leden zijn er ook niet zoveel meer, tegenwoordig is het doorlinken naar andere fora een hype. De verandering in sfeer heeft mij ook doen besluiten mijn nieuwtjes en foto's op het forum te minimaliseren. Het herhaaldelijk aandringen bij de forumleiding om de teugels weereens aan te trekken heeft ook helaas geen gehoor gekregen. Jammer dat nieuwe leden die nu instromen denken dat het altijd zo geweest is, helaas het is een heel stuk leuker en gezelliger geweest op dit forum.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is dit forum nuttig?
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 4:08 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Ik bedoel o.a. draagt het bij aan de beleving van plezier en bewondering die in een circustent te zien is?
Na maanden niet op dit forum geweest te zijn verbaas ik mij opnieuw over enige " hoofdrol spelers" die hier hun schriftelijke kunstje doen. Gisteren zag ik een van deze hoofdrolspelers loge zitten in een circus. Ook zag en hoorde ik hoe deze persoon meende alles over het circus en de circuswereld te weten. Een act op zich kan ik zeggen. Humor van de bovenste plank.
Maar..... niet echt een bijdrage aan de voorstellingen en inspanningen die medewerkers van alle reizende circussen ieder dag weer moeten opbrengen. Deze persoon is zo actief op het forum maar kletst vaak maar wat in het rond en draagt niet bij aan het respect dat de echte circusmensen verdienen.
Wat circus kenmerkt is de samenwerking en saamhorigheid die noodzakelijk is om het circusbedrijf in stand te houden. De momenten in de schijnwerpers zijn slechts een kort intermezzo van keihard werken en opofferingen.
Dit in tegenstelling tot de persoon die ik gisteren aantrof. Deze persoon wil graag, over de ruggen en vaak ten koste van de echte circusmensen , zoveel mogelijk in de " schijnwerpers " staan.
Het wordt tijd om te overwegen die persoon dit podium te ontnemen of om dit podium af te bouwen. M.a.w. inpakken en wegwezen.



Kijk eens aan, eindelijk is ze er weer!
Laatst had ik bijna geschreven: 'Polianta, waar ben je als we je nodig hebben?'.
Bij welk onderwerp schiet me niet zo snel te binnen.
Wat fijn dat je (eindelijk) eens orde op zaken wilt laten stellen!
Aangaande het respect voor de circuswereld, waar je het over hebt, kan het misschien raadzaam zijn om je eigene berichten van twee jaar geleden, onder meer aangaande de circusweb-award en de financiële afhandeling van het Kerstcircus in Dordrecht nog maar eens terug te lezen! Die waren inderdaad altijd vol waardering en uitermate objectief!

Overigens kom ik wel erg goed weg doordat ik zaterdag 12 juli niet naar 'een circus'-voorstelling ben geweest, maar twee keer aanwezig was bij de Geschwister Weisheit.
Daar waren geen stoelen (tenzij zelf meegebrachte) en dus ook geen loge.
Bovendien is de kans dat ik ooit loge zal zitten zo goed als uitgesloten.
Dat je nog steeds flink door kunt slaan bewijs je wel met je laatste zin.
Wel eens van vrijheid van meningsuiting in een democratisch land gehoord?
Wanneer je uitsluitend wilt lezen wat je zelf leuk vind moet je vooral zo snel mogelijk een eigen blog beginnen!

Meer onder de indruk ben ik van de mening van Guido, die ik vroeger altijd zeer waardeerde vanwege zijn neutrale opstelling en de kwaliteit van zijn foto's.
Dat het hier vroeger zoveel leuker was meen ik echter te moeten betwijfelen. Ik volgde dit forum al een heel poosje en ook toen ging het er herhaaldelijk flink om weg. Zoals tussen jouw vriend Martijn en Bas enerzijds en Mikkenie aan de andere, bijvoorbeeld.
Denk bovendien niet dat dit forum op dit moment drijft op ingestroomde nieuwkomers. Die zijn er wel, maar de grote meerderheid van de 'volgers' bestaat toch echt uit dezelfde mensen als een paar jaar geleden.

Maar als ik je er een ontzettend groot plezier mee kan doen: dit wordt mijn 2.444e bericht, en dat lijkt me een mooi moment om er een punt achter te zetten!

Het ga jullie verder goed!!

Oja, en lang leve het circus!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is dit forum nuttig?
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 5:03 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Mmmmm,
Er zullen mensen zijn die blij zijn dat circusmeisje zich heeft afgemeld.
Maar ik weet zeker dat ze ook fans heeft, ik zou aan de fans willen vragen een positief PB'tje te sturen naar haar...

groetjes Sjaak

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is dit forum nuttig?
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 10:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Jammer dat circusmeisje zich heeft afgemeld.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is dit forum nuttig?
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 10:49 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Toch jammer hoor circusmeisje, je had vaak leuke (interessante) berichten!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Is dit forum nuttig?
BerichtGeplaatst: di nov 18, 2014 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Prettige feestdagen "Circusmeisje".

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.