Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:32 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Beunhazen
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 2:48 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
In elke branche heb kom je ze tegen. De bouw, elektriciens, zogenaamde computer deskundigen etc en zo ook in het circus. De beunhazen.
Het is hoog tijd dat er een duidelijk verschil gemaakt wordt tussen amateurisme en profesioneel.
Er is op dit forum een lid wat vindt dat alles gewaardeerd moet worden en ik ben het hier deels mee eens. Maar deels ook zeker niet.

De discussie aangaan over groot of klein is zinloos. Beide soorten ondernemingen bedienen een eigen publiek en zijn in zekere zin noodzakelijk omdat je grote steden hebt en kleine dorpen. Maar het is wel ten allen tijde belangrijk het publiek een inschatting te geven over het gebodene.
Zo doen veel kleine circussen alleen middagvoorstellingen waaraan je eigenlijk al kan zien dat het op kinderpubliek is gericht. Maar zodra je avondvoorstellingen gaat doen is een goed programma, anders gezegd een volwassen programma echt noodzakelijk. Het hedendaagse publiek is immers verwend. Dan kom je niet meer weg met 4 kamelen, 4 paardjes en een meisje in een ring.

Ook de reclamecampagne dient toegespitst te zijn op haar doelgroep en geen verwachtingen scheppen die niet waargemaakt worden. Reclame maken met iets wat je niet hebt geldt in de detailhandel als een doodzonde dus waarom zou dat in het circus anders zijn. De grootte van het circus moet ook een beeld geven. Ga ik naar Sijm of Magic dan weet je wat je kunt verwachten en is het vaak zelfs een positieve ervaring. Maar ga je naar een circus ter grootte van bijvoorbeeld Renz Berlin dan moet er meer gebeuren.

Ook vindt ik dat een circusvriend het beestje best bij de naam mag noemen. Ik wordt vaak geconfronteerd met mensen die over de dieren beginnen. Ik geef dan ongezouten mijn mening. Ik zeg altijd dat circussen met een goed dierenwelzijn wel degelijk moeten kunnen blijven bestaan maar circussen die er met de pet naar gooien onmiddellijk moeten worden beboet en gesloten. Hier zou een onafhankelijk autoriteit welkom zijn. Ook een uitsluitend voor gemeenten in te zien logboek over het de circussen zou niet misstaan.
Zo kan worden gezien hoe zij in andere plaatsen functioneerden.

Beunhazerij moet worden tegengegaan. Net als in elke branche. Gratis toegang en een glimlach van de circusdochter is geen reden om het circus de hand boven het hoofd te houden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beunhazen
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Jammer, maar je bent wel een volhouder. Opnieuw is Circus Renz Berlin het enige dat je noemt in een stukje over beunhazerij en dus uitwassen in de circuswereld.
Daar moet haast een reden voor zijn die groter is dan alleen maar bezoekerservaring.
Andere keren noemde je soms geen naam, maar veel kenners wisten wel waar het over ging.

Bij ditzelfde circus maak ik ook wel eens staande ovaties mee aan het eind van de voorstelling.
En dan waren er bepaald niet uitsluitend debielen in de tent!
De vrees dat bezoekers daarvan nooit meer naar een (ander) circus gaan is dan ook volkomen ongegrond!

Ja hoor, smaken (blijven) verschillen....

(Je ontboezeming elders op moment van schrijven nog niet gelezen.)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beunhazen
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ik moet bekennen dat Renz Berlin er van mij flink van langs krijgt maar dat komt omdat ik bij bijvoorbeeld andere soortgelijke bedrijven als Belly Wien, Renz internationaal en Freiwald dat gevoel nooit had. Belly Wien heeft ook wel eens een beter programma en dan weer eens iets minder, maar het oogt voor mij altijd wel professioneel. In het buitenland ben ik minder op de hoogte omdat ik mijn bezoeken daar alleen richt op verwachtingsvolle circussen. Soms valt dat mee en soms een beetje tegen. Alleen op vakantie in Italië zie ik nog wel eens een groot circus met een zeer simpel programma. Maar omwille van de vakantievreugde geniet ik er maar van.

Wel wil ik nog zeggen dat als de toegangsprijs bij Renz Berlin standaard tussen de 8 en 20 euro zou liggen, ik minder zou klagen. Maar zonder kortingskaart is het gebodene niet in verhouding met de prijs. Daar gaat het mij om. Bij Sijm zit je tussen de 10 en 15 euro. Niks mis mee en zelfs een betere show dan de door mij zo gekwetste Renz Berlin.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beunhazen
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Toch is het jammer dat wij in verleden botsten. Ik denk dat als we elkaar persoonlijk zouden ontmoeten best redelijke en leuke gesprekken uit kunnen voortkomen. Soms is dat het gevaar van dit soort media. Het staat er zo keihard zwart op wit en aan echt argumenteren kom je haast niet toe. Een opmerking met een glimlach is vaak onschuldiger dan dat he de persoon niet voor je hebt. Misschien komen we elkaar een keer tegen...en drinken we gezellig wat.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beunhazen
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 4:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Lijkt me leuk, maar een hand zal ik je niet kunnen geven. Die is opgeofferd aan de condoomindustrie......

Tot zover de afdeling Ouwe Koeie......

(Hup, in de sloot ermee!)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beunhazen
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 9:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Ik ben het voor een groot stuk eens met Maro. Er reizen helaas een aantal circussen rond die veel schade berokkenen aan de circusbranche. Ik kan persoonlijk evenveel genieten van grote als kleine circussen, zolang ik een verzorgde show krijg en ik de indruk heb waar voor mijn geld te krijgen. Kleinere circussen hebben soms zelfs een bepaalde charme waar de grotere versies niet altijd aan kunnen tippen. Ze moeten vooral waar maken wat ze zelf verkondigen. Slagen ze hierin, dan gaat het grote publiek tevreden naar huis, verspreiden ze positieve reclame, en zullen ze ook de volgende keer een ticketje kopen voor een voorstelling. Het grote probleem is dat de meeste mensen maar heel sporadisch een circus bezoeken, wanneer zo'n bezoek dan tegenvalt, zullen ze zich maar heel zelden aan een nieuwe poging wagen.

Ik begrijp Didier zeker wanneer hij zegt dat smaken verschillen, maar er toeren toch een aantal ondernemingen rond waarvan ik vrij zeker ben dat we er allemaal van overtuigd zijn dat ze een slechte zaak zijn voor de circuswereld.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Beunhazen
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 10:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
apirama schreef:
Ik ben het voor een groot stuk eens met Maro. Er reizen helaas een aantal circussen rond die veel schade berokkenen aan de circusbranche. Ik kan persoonlijk evenveel genieten van grote als kleine circussen, zolang ik een verzorgde show krijg en ik de indruk heb waar voor mijn geld te krijgen. Kleinere circussen hebben soms zelfs een bepaalde charme waar de grotere versies niet altijd aan kunnen tippen. Ze moeten vooral waar maken wat ze zelf verkondigen. Slagen ze hierin, dan gaat het grote publiek tevreden naar huis, verspreiden ze positieve reclame, en zullen ze ook de volgende keer een ticketje kopen voor een voorstelling. Het grote probleem is dat de meeste mensen maar heel sporadisch een circus bezoeken, wanneer zo'n bezoek dan tegenvalt, zullen ze zich maar heel zelden aan een nieuwe poging wagen.

Ik begrijp Didier zeker wanneer hij zegt dat smaken verschillen, maar er toeren toch een aantal ondernemingen rond waarvan ik vrij zeker ben dat we er allemaal van overtuigd zijn dat ze een slechte zaak zijn voor de circuswereld.


Helemaal mee eens!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.