Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 6:56 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 2:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
In 1980 ontstond er een samenwerking tussen Bassie en Adriaan, Joop van de Ende en de TROS. Het circus was de eerste twee jaar een groot succes. In 1981 deed Rob Ritman een poging ditzelfde te doen met Pipo en Peppi en Kokki wat in mindere mate lukte omdat Pipo Cor Witsche na enkele maanden ziek werd. Deze is overvallen door een depressie waar hij nooit meer bovenop is gekomen en ook aan is overleden. Pipo werd vervangen door het hondje van Charly Ross die gelijkenis vertoonde met de televisiehond Boomer. Het succes bleef uit. Temeer ook omdat peppi en kokki toch de aanwezigheid van Herman Kortekaas miste. Charlie Ross deed zijn best maar het werkte beperkt.

Toch denk ik dat circussen vaker gebruik moeten gaan maken van tv figuren. Dat kost geld maar levert het veelvoudige op als goed wordt aangepakt. In 1980 deed Hans Martens stroken over zijn borden met de aanwezigheid van De Hulk. Dit bleek niet de echte te zijn maar omdat zijn programma ronduit goed was zeurde niemand hierover.
Toni Boltini maakte veelvuldig gebruik van bekende personen en vulde zijn kassaladen daarmee.

Ik denk dat als je vandaag de dag een groot professioneel circus neerzet met bijvoorbeeld een publiekstrekker uit de stal van studio 100 de tenten goed gevuld zullen zijn. Een simpele formule is voor handen. Studio 100 levert de trekker en het circus het programma en exploitatie. De souvenir verkoop voor studio 100 en de horeca voor het circus. Deze formule werd destijds gehanteerd door Renz en Bassie en Adriaan.

Voorwaarde is wel een zeer professioneel facilitair circus en een goed programma waarbij de betreffende trekkers voor en na de pauze 15 minuten optreden.
Wie durft dit aan en wie heeft het geld en met wie gaat studio 100 in zee? Dat zijn dan wel de cruciale vragen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk eens aan: op je wenken bediend! viewtopic.php?f=28&t=8523&start=15#p63991

Geheel en al volgens bovenomschreven voorstel.....!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 6:34 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Disney heeft het jaren terug ook eens gedaan samen met het Franse circus Michellety, kwam ik laatst ergens op Facebook een filmpje van tegen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 7:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Maar ik bedoel geen komplete show maar puur circus aangevuld met een op dat moment populaire kinderseries of figuren. Het lukt niet altijd dus kijk uit. Toni Boltini slaagde met Johnny Lion en Rob de Nijs maar Joop van den Ende faalde met André Hazes. Het moet denk ik gezocht worden in de kindersfeer. In 1980 presenteerde de toen nog bekende Conny Vink de middagvoorstellingen van circus Holiday wat wel degelijk publiek extra trok. Een jaar later werd Hans Martens zuinig en deed het zonder en draaide hij een stuk minder.
Hij heeft eens gezegd; wat ik in 1980 verdiend heb moest er in 81 bij. Tja.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 9:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Veel heeft te maken met visie. De fans van Hazes gingen tijdens de circusnummers een pilsje halen, was dus een foutje. Je zal iemand moeten hebben die echt iets met circus heeft en een programma dat daar goed op aansluit. Herinner mij Bassie bij Alberto Althoff. Was geen succes omdat de optredens van Bassie een mijns inziens hinderlijke onderbreking waren van een vlot programma. Terwijl in de B & A tijd de programma's afgestemd waren op hun optreden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 10:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Bassie solo is nooit een succes geweest. Het is Bassie en Adriaan en anders niet. Bert en Ernie, Koot en Bie, Head and Shoulders. :lol: . Bovendien was idd. Het programma van Althoff te volwassen voor Bassie. Vooral het eerste jaar in 1980 was het programma louter dieren op het draadnummer en ladderbalance na. Dat was goed gedaan. Maar de belangrijkste reden van Bassies debacle bij Althoff was toch zijn negatieve houding ten opzichte van Adriaan in zo'n beetje elke talkshow. Toe hij bij Jensen zei dat de bassie worst van de hema goed liep en dat zijn vrouw nog het meest gek was op zijn worst had hij het definitief gedaan bij velen.
Er zijn nu nog circa 300 echte fans in Nederland en allemaal ouder dan 30.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 12:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Bij mijn laatste reactie wil ik nog wel toevoegen dat ik Bassie en Adriaan één van de meest succesvolle kinderprogramma's aller tijden vind. Velen bewaren er hele leuke herinneringen aan,ook aan hun landelijke optredens. Helaas is met name Bassie vaak negatief in het nieuws geweest. Zijn carrière word met gemengde gevoelens bekeken. Geridderd zal hij niet worden. Adriaan was trouwens de artistieke motor. En Bassie het ietwat overijverige zakelijke brein.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 12:58 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Maro schreef:
Bij mijn laatste reactie wil ik nog wel toevoegen dat ik Bassie en Adriaan één van de meest succesvolle kinderprogramma's aller tijden vind. Velen bewaren er hele leuke herinneringen aan,ook aan hun landelijke optredens. Helaas is met name Bassie vaak negatief in het nieuws geweest. Zijn carrière word met gemengde gevoelens bekeken. Geridderd zal hij niet worden. Adriaan was trouwens de artistieke motor. En Bassie het ietwat overijverige zakelijke brein.


Adriaan is inderdaad dé man achter Bassie en Adriaan, zijn biografie is ook écht een aanrader om te lezen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Maar ik bedoel geen komplete show maar puur circus aangevuld met een op dat moment populaire kinderseries of figuren.


Het is nog even afwachten, maar misschien hebben ze bij Carl Busch de rollen wel omgedraaid: een populaire kinderserie als trekker en circusattracties in het programma verweven.
Veel paarden zijn in ieder geval vast wel gegarandeerd!
Ben toch wel benieuwd, en dat is denk ik juist hun bedoeling...

Circussen waar die vermaledijde ijskoningin voorbijkomt zijn er ondertussen wel een paar teveel.......
Idem voor de Minions.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 6:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
MartijnH schreef:
Adriaan is inderdaad dé man achter Bassie en Adriaan, zijn biografie is ook écht een aanrader om te lezen

Weet je de titel van dit boek?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 6:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
apirama schreef:
MartijnH schreef:
Adriaan is inderdaad dé man achter Bassie en Adriaan, zijn biografie is ook écht een aanrader om te lezen

Weet je de titel van dit boek?


Rechtsboven deze pagina hebt u een Zoekfunctie.
Onderstaande link is het resultaat van zo'n zoekopdracht.
search.php?keywords=boek+adriaan&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoek

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: vr mar 02, 2018 3:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dit is dan nog ietsje directer: viewtopic.php?f=19&t=7971&hilit=boek+adriaan#p60717

Erg jammer dat er bij dit onderwerp in andere berichten zoveel afbeeldingen zijn gewist....

Het boek is getiteld:

Afbeelding

Hier te koop: https://www.bol.com/nl/p/moe-ik-kan-een ... 078407730/

Of in iedere erkende boekhandel, ook te bestellen indien niet (meer) voorradig.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: vr mar 02, 2018 5:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Leuk, niet alleen de kinderharten blijken sneller te gaan kloppen van de Yakari-tournee!
Had het met een volwassen mevrouw (nog niet zo lang hoor...) geheel toevallig over Pocahontas, waar zij alles van bleek te weten.
Ongetwijfeld uit haar kinderjaren.....
Vertelde en-passant over Yakari en de circustournee.
Nou, die bleek ze dus ook al te kennen, al is die minder op leeftijd dan zijn vrouwelijke evenknie.
Ze wilde zelfs verdere informatie en overweegt later dit jaar naar Hamburg af te reizen teneinde de show te gaan zien.
Willen jullie gelijk alles weten......nee, ze heeft zelf nog geen kleine kinderen!
Kijk.....

Afbeelding

De link hadden we denk ik nog niet: http://www.yakari-show.de/ Afbeelding



Kleine Bliksem is overigens niet het eerste paard in het Wilde Westen met gele manen.
Een legendarische grootheid ging hem voor:

Afbeelding

(Zo, nu zijn de rapen gaar en zijn we overgeleverd aan De Grauwe Eeuw: Indianen en Cowboys in hetzelfde bericht!
Dat leidt ongetwijfeld tot een totale forumboycot!)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: vr mar 02, 2018 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Helaas staan in het rijtje heel wat speelsteden waar milieufascisten (autohaters / groenlinkserige drammers) het de automobilist moeilijk maakt.

#umweltfaschismus #diktatur

Een ongetwijfeld prachtige Show. Producties waar het ''Wille'' stempel op staan zijn steevast van hoge Kwaliteit.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slimme aanpak
BerichtGeplaatst: vr mar 02, 2018 6:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
FrankCirc schreef:

Een ongetwijfeld prachtige Show. Producties waar het ''Wille'' stempel op staan zijn steevast van hoge Kwaliteit.


alle bisherigen versuche der familie wille, andere shows als circus zum laufen zubringen, ua. variete, 2mal pferdesshow, freizeitpark chiccoland usw. wurden immer nach einer gastspielstadt beendet. chiccoland zb. wurde 2017 nicht einen tag geöffnet. Auch yakari als reine kindershow und nur nachmittagsvorstellungen wird es mehr als schwer haben. wünschen wir der familie viel glück das alles gut geht


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.