Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 2:48 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 6:43 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Vanmiddag is er een ongeluk gebeurt tijdens het nummer met de splitting globe of death. Een 20 jarige motorrijder heeft een klapband gehad en is ten val gekomen en is naar het ziekenhuis vervoerd. Na het ongeval is de tent ontruimd. We kregen dit slechte nieuws vanmiddag al te horen bij Hermen Renz en het staat nu ook op sbs teletekst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5419
Locatie: Belgie
Hopelijk niet te erg, zodat het hij gauw weer mee kan doen in de nog komende shows.

Is natuurlijk al een iets hoger niveau act, en dan kan kan er al eens iets fout gaan.

Niet dat de rest daarom niet goed is, een foutje kan nu eenmaal altijd voorvallen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 7:38 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Vanmorgen opweg naar Haarlem samen met Martijn nog even gaan kijken op het Malieveld waar de modder inmiddels keihard bevroren was. Tismaar wat je liever hebt modder en plassen of kei harde grond, ijs en bevroren waterslangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer vanaf het koude Malieveld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 8:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Ongeval tijdens motoract in circus

Den Haag, 28 dec. Een act met motoren van het Groot Kerstcircus Den Haag is vanmiddag de mist in gegaan toen een van de artiesten in een stalen bol tegen zijn collega's botste. Eén stuntman werd per ambulance afgevoerd, maar kon na enkele uren het ziekenhuis verlaten.„Hij heeft alleen wat blauwe plekken en wil gewoon weer aan het werk”, aldus een woordvoerder van het circus, dat op het Haagse Malieveld staat. De arbeidsinspectie onderzoekt de zaak.

Het ongeluk gebeurde tijdens een optreden van het Braziliaanse gezelschap Diorio. Vijf personen rijden daarbij ieder op een motor kriskras door een stalen doorzichtige wereldbol, de Globe of Death. Toen ze tot stilstand hadden moeten komen, botste er één - mogelijk door een klapband - tegen andere rijders.

Volgens de woordvoerder zag het er voor de achthonderd bezoekers in de tent heftig uit. Er kwamen ambulances en een traumaheli landde naast de tent. Die laatste bleek niet nodig. „De rijders dragen beschermende kleding en zijn goed getraind.”

Onder het publiek brak geen paniek uit, aldus de zegsman. De spreekstalmeester, acteur Frederik de Groot, had daar een groot aandeel in. „Hij heeft het fantastisch gedaan.”

http://news.google.nl/news?hl=nl&tab=wn ... 1264253531

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 8:17 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Groot Kerstcircus Den Haag

Vandaag op een grote Wintercircus-tour geweest.
Gestart werd in Den Haag waar het Groot Kerstcircus de tenten had opgeslagen.
Het zag er allemaal niet super uit maar natuurlijk is het behelpen met het materiaal wat je hebt.

Wel enkele aparte dieren gezien waaronder een vosje en een grote vogel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een aparte Leeuwentrailer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook in Den Haag was het koud!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 8:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Dat gebeurd niet vaak dat je daar op het terrein maf fotograferen!! meestal zijn de mannen met oortjes snel ter plaatste om je te verwijderen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 8:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
circus@achterhoek schreef:
Dat gebeurd niet vaak dat je daar op het terrein maf fotograferen!! meestal zijn de mannen met oortjes snel ter plaatste om je te verwijderen.


Heb alleen mannen met koude oortjes gezien waaronder wijzelf ons werd geen strobreed in de weg gelegd ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 9:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
dat was vroeger denk ik, toen het Russisch nog Russisch was...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 9:09 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5419
Locatie: Belgie
Materieel (zoals kassa) nodigt niet meteen uit om eens langs te gaan.

Maar men heeft toch wel een aardig tentencomplex neergeplant zo te zien !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 9:15 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Gelukkig dat ze er dan niet meer zo streng in zijn. Ik was een keer in mijn woonplaats gaan kijken en dan ben je ook nog collega circus voor ik het wist had ik 2 man langs me staan wat ik er kwam doen toen ik dan iemand gesproken had en gezegd had dat ik een collega was gingen alle deuren open.

En de entourage is altijd al kil geweest is een typisch kenmerk van dit circus is mijn mening.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 11:29 am 
Offline

Lid geworden op: za okt 27, 2007 9:38 am
Berichten: 62
Locatie: Hellevoetsluis
Die gestreepte tent die als foyer dienst doet is hun eerste speeltent geweest na de afscheiding van Moskou-Holiday. Behalve wat vrachtwagens, een stel wrakke caravans, had men ook een aatal oude streekbussen aangeschaft, waarvan men zelfs niet de moeite had genomen om de lichtbakken met lijnnr en plaats van bestemming op blank te zetten, alleen een sticker op de deur met de tekts "Wij rijden voor het Groot Russisch Staatscircus" :mrgreen: Buslijn 73 met bestemming Appelscha was tot garderobewagen gepromoveerd, getuige de vele uniformen die voor de ongeblindeerde ramen te kijk hingen. De bussen waren alleen geel, van oorsprong al, ik denk dat men daar uiteindelijk maar de kleur van de latere tent op heeft gekozen :lol:

_________________
Circus, de magische wereld van mens en dier......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 2:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik was gisteren in Den Haag toen dat incident gebeurde, gelukkig brak er geen paniek uit in de tent. Het incident gebeurde op het eind van de act, doordat een van de motorrijders een klapband kreeg en zo de andere rijders in de val meenam. Een van de rijders is naar het ziekenhuis gebracht voor nader onderzoek, maar is inmiddels teruggekeerd bij het circus en doet vanmiddag al weer mee in de shows. Dus al met al toch nog goed afgelopen. In de tweede show gistermiddag traden ze wel weer op met vier personen, want de show must go on. Al met al een prachtige voorstelling van het Groot Kerstcircus Den Haag, de voorstelling duurt maar liefst ruim 2.5 uur, dus men krijgt wel waar voor zijn of haar geld.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.