Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 8:42 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 1:38 pm 
Het is kerst, het is winter en het is circus; voor de 38e keer presenteert Parktheater Eindhoven het Internationaal Kerstwintercircus! Jongens en meisjes kijken hier elk jaar weer vol spanning naar uit. Tijdens deze dagen verandert het toneel van het Parktheater in een circuspiste. En niet alleen daar is het feest, maar het hele theater is dan omgetoverd tot een heus circus!

Er is heel wat om je op te verheugen: acrobaten die hoog in de lucht hun spannende kunsten laten zien, gekke, stuntelende clowns die allerlei rare fratsen uithalen, mooie paarden die statig door de piste galopperen, ondeugende zeeleeuwen en zelfs een grote dikke olifant! Zal die wel door de deur van het theater passen?

Dit worden dagen om nooit te vergeten! Kom dus allemaal met je familie, vriendjes en vriendinnetjes naar het Kerstwintercircus in Parktheater Eindhoven!

Bezoek nu de vernieuwde website van het Kerstwintercircus, voor meer informatie en leuke activiteiten voor kinderen:

www.Kerstwintercircus.nl

Circusweb agenda http://www.circus-web.nl/agenda/agenda- ... anguage=nl (red)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 4:08 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
En de artiesten:

Francesco - Opwarming van het publiek
Krzysztof Majewski’s Orchestra - Ouverture
Aankondiging - ‘Welkom bij het 38e Internationale Kerstwintercircus!’
Rossi Brothers - Spannende acrobatenact
Francesco - Grappige clownsact
Amedeo Folco - Spectaculaire paardendressuur
Francesco - Grappige clownsact
The Makarovs - Spannende evenwichtskunsten op een koord
Francesco - Grappige clownsact
PAUZE
Krzysztof Majewski’s Orchestra - Muzikale intermezzo
Francesco - Grappige clownsact
Miss Kai - Verrassende ondersteboven koorddansact
Ingo Stiebner - Zeeleeuwentraining
Francesco - Grappige clownsact
Rogerio & Evelyn Goncalves - Tempo / Tennis Jongleren
Toto Chabri & Co - Muzikale Clowns
Amedeo Folco - Olifanten- en paardentraining
Francesco - Grappige clownsact
The Assadulin Troupe - Acrobaten op een springplank

Grand Finale:
Licht & Muziek Fontein met alle circusartiesten


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 5:49 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Kerstcircus Eindhoven

Vandaag was ik in eindhoven en zag een wagen van Adriana Folco staan.
Ook waren er 2 caravans reeds ge-arriveerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 10:50 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Van GTST naar het circus

EINDHOVEN - Het Kerstwintercircus heeft een jarenlange traditie in het Eindhovense Parktheater. Vanaf dit jaar wordt de formule langzaam maar zeker vernieuwd. Wilde dieren verdwijnen op termijn van het programma en het geheel moet een stuk theatraler worden. Voor dat laatste zal onder andere acteur Thomas de Bres gaan zorgen. Hij speelt vanaf de 25ste de circusdirecteur.

De Paardenkathedraal verdween en dus ook zijn vaste plek als acteur bij het Utrechtse theatergezelschap. In paniek raakte de plotseling werkloze Thomas de Bres (35) niet. Hij greep het juist aan om heel veel verschillende dingen door elkaar heen te gaan doen.

En dat is gelukt. Vanaf komend seizoen is hij te zien als slechte projectontwikkelaar in Goede Tijden Slechte Tijden, in een voorstelling van het Amsterdamse theatergezelschap Opium voor het Volk en maakt hij zijn debuut als circusdirecteur in het Eindhovense Parktheater.

Hoe bevalt je carrièreswitch?
"Heel goed. Het is echt heel leuk om in een circus te staan. Ik ben natuurlijk geen echte spreekstalmeester, maar acteur. Normaal gesproken weten de mensen wel precies wat er gaat gebeuren in een circus. Dat is wat we graag willen veranderen. We willen het magischer maken. Je hoeft van mij dus niet te verwachten dat ik voor elke act ga zeggen: heehallodamesenherenhierisdanvooru:flutsedefluts.

Mijn rol is die van directeur, het circus is van mij en ik neem de bezoekers mee in een belevingswereld. Daardoor wordt het meer één geheel, in plaats van losse acts achter elkaar."

Gaan jullie het helemaal over een andere boeg gooien?
"Nee zeker niet. Het kerstwintercircus kent een lange traditie. Het familiegevoel blijft het belangrijkste, samen met de acts. Maar door effecten uit de theaterwereld te gebruiken, zoals licht- en geluidseffecten en andere dingen die ik niet ga verklappen, ontstaat er meer magie. Dat gevoel: dat niks is wat het lijkt te zijn, hoort net als bij toneel ook heel erg bij het circus. Misschien veranderen de koorddansende meisjes wel in zeeleeuwen. Wie zal het zeggen?"

In wat voor soort directeurshuid ga je kruipen?
"Ik heb bij de Paardenkathedraal in het theaterstuk 'August August August' de rol van circusdirecteur gespeeld. Dat was een heel nare, harde directeur. Dat ga ik niet zo doen in Eindhoven, natuurlijk. Er komen ook veel kleine kinderen kijken. Nee, het wordt een soort van Willy Wonka, van Sjakie en de Chocoladefabriek. Een directeur die je meeneemt in dromen. Een directeur die rechtstreeks uit de twilight zone komt."

Heb je al kennis gemaakt met alle artiesten?
"Nee, nog niet. Ik heb drie dagen om met iedereen te praten, teksten te maken en alles in de blender te stoppen. En dan wordt het knallen. Ik ben erg benieuwd hoe iedereen is. Er loopt bijvoorbeeld ook een clown rond van over de vijftig. Die is eerst acrobaat geweest. Schijnbaar word je pas clown als je het andere fysiek niet meer aankunt. Dat is toch geweldig: met een echte clown samenwerken."

Wat is eigenlijk jouw favoriete circusdier?
"Een zaagselvlooi."

http://www.ed.nl/uitcultuur/cultuur/article4232836.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 11:56 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Weer geen leeuwen en tijgers

In Eindhoven een krantenartikel dat er niet meer voor leeuwen en tijgers gekozen wordt, omwille diervriendelijkheid. Gelukkig drukt dierenkenner Arno van der Valk (van Pantera) deze stelling de kop in.
http://www.ed.nl/uitcultuur/theater/423 ... heater.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 12:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ze zullen wel een keer met hun neus op de feiten worden gedrukt als de bezoekersaantallen niet meer zullen stijgen maar zullen dalen.
Ach, het heeft over een paar jaar niks meer met circus te maken. Wie wordt er nu directeur? haha. een of ander acteurtje die wel eens voor circusdirecteur heeft gespeeld. Ze moeten weer eens verstandig worden en iemand uit de circuswereld plukken, iemand die ervaring heeft en weet wat KLASSIEK circus is. Geen theatraal gezeik, gewoon puur circus met clowns acrobaten en DIEREN. Wat mij betreft dan maar met twee witte bouwlampen van de gamma ipv. de nieuwste licht- en geluidstechnieken en een programma met alleen maar theater en wat acrobaten.

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 12:52 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Dit is weer zon typische circusflo die denkt wel even een circus te kunnen neer zetten nou nee hoor zo werkt dat niet laat iedereen zich bij zijn eigen lees houden en laat volgend jaar in godsnaam iemand uit de circuswereld dit oppakken die er wel verstand van heeft.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 1:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Kort maar krachtig, precies wat ik wilde zeggen :)

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 1:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Internationaal Kerstwintercircus Eindhoven

Vandaag was eigenlijk de planning om naar Breda te gaan voor serious request (even kijken) maar de treinen hadden een te lange vertraging dus weer richting huis.... maar eerst even een tussenstop bij het Parktheater.

De foto's,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een heel apart onderstel bij deze woonwagen, leek wel of deze achter een gewone grote auto werd vervoerd.

Afbeelding
\
Afbeelding

En toch nog een beetje tijgers op het veld ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 2:05 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Bij het zien hiervan krijg je het circus gevoel wel Ingo Heeft ook mooi matariaal voor zijn beesten. Dat van Folco is dan net weer iets minder.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 2:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Citeer:
Bij het zien hiervan krijg je het circus gevoel wel Ingo Heeft ook mooi matariaal voor zijn beesten. Dat van Folco is dan net weer iets minder
Ja, zitten die olifanten de hele dag in die trailer?? Ze kunnen minimaal een staltent voor de olifanten creeeren.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 2:32 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik denk zo te zien niet hoor volgens mij in de tent ernaast. Voor de veiligheid gebeurd het meestal dat de olifanten 's nachts in de trailer zitten.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Heb medelijden met die olifant, maar die zal meestal hopelijk in die tent zitten.

Dat bad is wel knap !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 10:19 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Volgens mij waren de olifanten nog maar net gearriveerd.
Die ronde plateau's (weet de naam niet voor die dingen) werden namelijk net uit de trailer gehaald toen ik aankwam en ook de voortent stokken en zeil werden net uit de trailer gehaald.

Ze zullen misschien eerst het paardenverblijf in orde gemaakt hebben en daarna (gisteren) het olifantenverblijf dus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 10:55 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Die rode dingen heten ... ehh wat was het ook alweer. Krukjes? Tonnetjes?
Ohh nee het zijn postamenten.

Tonnetjes (van de wijn of andere drank) zijn absoluut niet geschikt voor olifanten. Ze zouden er alleen maar doorheen zakken. Maar dat snappen ze zelfs niet bij WDDTU. Die spreken over een olifant op een krukje. Ook al zo´n huis en (vooral) keukenattribuut dat soms al bezwijkt onder het gewicht van een mens. Laat staan als er een olifant bij komt...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.