Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 16, 2024 8:14 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 30, 2008 11:23 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dank je Martijn.

Het programma is echt goed. Zeker als je je bedenkt dat het gewone publiek zich er prima vermaakt en jaar na jaar steeds terugkomt. Het was zo goed als vol in Hilversum op maandag.

De dieren werken prima en dat alles zonder dwangmiddelen. Er is zelfs geen olifantenhaak. Een stok met een stukje touw is alles wat Mario bij zich heeft. Betty doet alles op het stemgeluid. Vóór de voorstelling krijgt de olifant een borstelbeurt. Zij "moet" dan wel even helpen om het postament, dat Mario gebruikt als opstap, op de juiste plaats te tillen.

Omwille van fotografen zou er een verbod moeten komen op bruine tijgers. Net als de witte paarden (bij Hanson) is de sprong van een witte - of zoals hier gouden - tijger net iets beter vast te leggen. Het is nog even wachten op de witte olifant :wink:
die is er wel van Playmobil en in een ver verleden heeft iemand wel eens een olifant met kalk wit gemaakt

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2009 1:14 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Inmiddels is Moscow Holiday zowat aangekomen in Tilburg. Af en toe kwam er nog een trailer binnen maar de meeste spullen waren er al. De opbouw van de tent was ookal begonnen. Nu eerst wat opbouw foto's later dit weekend wil ik de show weereens een keertje gaan zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover voor nu.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2009 10:25 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
zoals ik gisteren al tegen je zei: Mooie foto's
de transporten van de nieuwe nummers zien er netjes uit, en ook de tijgers zijn erg bijzonder te noemen.

Ben benieuwd naar je showfoto's!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2009 10:29 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Inderdaad ziet alles er keurig uit ik ben blij dat er weer roofdieren bij zijn en natuurlijk de olifanten. Hans is op de goede weg zijn circus stukje bij beetje weer in orde te krijgen klopt het dat ik op die ene wagen nieuw facade hekken zie??

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2009 10:36 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In Hilversum stonden er fraaie hekken voor het circus met lampjesbogen erboven.

Het terrein in Tilburg is ruimer en dus zien we hier ook een buitenkooi voor de tijgers. De stangen voor de olifantenstal liggen ook al klaar. In Hilversum is het terrein een grote "buckelpiste" waar de wagens tussen de kuilen, bomen en boomstronken gemanouvreerd staan. Waarmee Hilversum al vele jaren het signaal geeft dat het eigenlijk alleen nog het klatergoud van de (al dan niet commerciële) omroepen binnen de gemeentegrenzen wenst.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2009 11:30 am 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
circus@achterhoek schreef:
klopt het dat ik op die ene wagen nieuw facade hekken zie??


Lijkt op een wagen van circus Maximum van J. De Baets...

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2009 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5414
Locatie: Belgie
Mooi foto's....

Ook hier hebben ze de hekjes bij, lichtbogen zitten waarschijnlijk dan wel in een trailer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2009 1:03 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Vanavond naar de voorstelling van het Wintercircus in Tilburg geweest. Een aantal nieuwe nummers een aantal oude bekende nummers en oude bekende artiesten met nieuwe nummers. Dit alles maakt een show van bijna 2,5 uur en das best een lange zit in een niet echt warme tent. Jammer dat de voortent ookzo kil en donker aandoet terwijl buiten de boel netjes verlicht is. In de tent ook een nieuwe lichtinstallatie in een vierkante truss om de masten zitten LED-parren en moving heads. Jammer is dat het orkest alleen nogmaar bestaat uit een drumstel waarop iemand mee zit te spelen met de muziekband en tijdens de nummers wat extra op z'n bekkens en trommels slaat. De huisclowns doen een aantal oude maar ook nieuwe nummers. Mario Massion heeft een rustig olifant nummer na de pauze komt hij terug met z'n mooie tijgers. De dressuur en de hoge school van Jennifer Beautour zien er prima uit. Het nummer met de zeeleeuwen van het duo Cardina is een leuke toevoeging aan het programma. Als afsluiting de Globe of Death met maar drie motoren erin nietzo speciaal meer tegenwoordig. Dit alles en nog veeeel meer kijkmaar mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Freddy Kenton moet weer even langs de IKEA er sneuvelde nog alwat borden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2009 1:10 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer vanuit Tilburg.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2009 11:03 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
2 circussen in 1 weekend ;) je begint al goed! :p
Mooie foto's, vooral de tijgergroep is erg mooi.
Proberen om 14 januari zelf ook het programma eens te bekijken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 12:49 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Olifantenspeeksel doet Mayra gruwen

TILBURG - "Smérig!", roept de negenjarige Mayra Tijssen en ze trekt er het bijbehorende gezicht bij.

Ze gruwt van het olifantenspeeksel dat ze in haar gezicht heeft gekregen tijdens de premièrevoorstelling van het Staatscircus van Moskou-Holiday.

Het rondspattend speeksel is Mayra's natte beloning omdat ze olifant Betty een wortel heeft mogen voeren. Mayra's zusje Megan (6) kijkt verbijsterd naar de kolos en aait aarzelend zijn slurf. "Wat is 'ie groot", stamelt ze.

Moeder Renate Tijssen (38) geniet stilletjes ook mee van de wervelende, bijna drie uur durende show die het hooggeëerde publiek wordt voorgeschoteld. Vol kolderieke clownsacts, adembenemende stunts in de nok, vertederende dansende zeeleeuwen en imposante tijgers.

"We zijn bijna vijf jaar geleden uit Tilburg naar St. Maarten vertrokken en daar kennen ze geen circus. Als je wilt ontspannen, ga je naar het strand of naar de bioscoop", vertelt Tijssen, die voor enkele weken terug in Tilburg is.

Het optreden van Portugees Georg Cardinale kan haar zeer bekoren; de evenwichtskunstenaar met zijn vrijstaande ladder behoort tot de categorie 'lekkere dingen'. Als hij zijn optreden afsluit met een exclusieve knipoog voor de twee dochters, steekt moeder haar jaloezie niet onder stoelen of banken.

Circusdirecteur Hans Martens ziet vanuit de coulissen dat de première, op wat kleine foutjes na, prima verloopt. Toch is hij niet tevreden; de driehonderd bezoekers in de (matig) verwarmde tent met negenhonderd plaatsen vallen hem tegen.

"Volgens mij is dat toch een beetje het effect van het Duitse circus dat hier begin november nog stond. Terwijl ik van de gemeente Tilburg had gehoord dat alleen wij in de winterperiode zouden staan."

Circusliefhebster Thea de Jong (58) besluit positief. "Ik ga al jaren naar Carré en dat is van een heel ander niveau. Maar deze voorstelling is absoluut de moeite waard."

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ti ... gruwen.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 6:08 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5414
Locatie: Belgie
heuvels schreef:

"Volgens mij is dat toch een beetje het effect van het Duitse circus dat hier begin november nog stond. Terwijl ik van de gemeente Tilburg had gehoord dat alleen wij in de winterperiode zouden staan."


Begin november, is dat tegenwoordig ook al winterseizoen.... :?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2009 9:29 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Sommige gemeentes zijn gewoon niet zuinig op hun wintercircussen en verpesten de markt. Zo noem ik dan ook Dordrecht, waar vlak voor Circus Royal nog een vergunning werd gegeven aan Belly Wien. Ook Den Haag doet zoiets zonder nadenken.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2009 11:38 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Den Haag??? hoe bedoel je dit Gera?? Heb je het nu over RENZ die hier al voor Willem Smit stonden in de herfstvakantie?? Volgens mij kiezen ze er zelf voor dan.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 9:13 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou, ik dacht meer terug aan de tijd dat ik voor Magic Circus ging werken, die op dat moment vergunning hadden voor Ypenburg, de gemeente Den Haag had toen zonder het te zeggen tegen Maurice 2 weken daarvoor een vergunning gegeven aan Circus Althoff om op datzelfde veldje te komen spelen. Vrije markt, werd dat toen genoemd, maar het Magic leek ermee gedupeerd, mijn eerste handeling voor het Magic Circus was toen om naar de plaatselijke supermarkt te stappen voor een uitkoop. Het grappige was dat ik binnen 10 minuten weer buitenstond met die uitkoop voor de C1000, het is me naderhand nooit meer zo snel gelukt. Beginnersgeluk dus. Wat betreft Malieveld, Den Haag is groot genoeg om ieder kwartaal een mooi circus binnen de dorpsgrenzen te krijgen, dus ik bedoelde niet Renz! Wie kwaliteit brengt heeft niets te vrezen namelijk. Die komt toch wel weer vol.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.