Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 8:39 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 10:46 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Voor de paardenliefhebbers....
26,27,28 dec. in de RAI Amsterdam
3, 4 jan. in Sportpaleis Antwerpen

http://www.apassionata.eu/GrandVoyage/n ... index.html

Circusweb agenda:
NL http://www.circus-web.nl/agenda/agenda- ... anguage=nl

BE http://www.circus-web.nl/agenda/agenda- ... anguage=nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 7:47 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Even voor de duidelijkheid -> het zal in de Lotto Arena plaatsvinden. (vlak ernaast)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 12, 2008 9:42 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
WEGENS GROOT SUCCES EXTRA SHOW: 2 januari om 20u !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 6:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Dansende paarden in de piste

PRAAG - In de gangpaden van de O2 Arena in Praag is de grond bezaaid met stro, moet je oppassen voor enorme keutels en overheerst die typische paardengeur.

In Apassionata is het alsof Sylvie Wilms en Gittano met elkaar dansen.
Het team van paardenspektakel Apassionata heeft de enorme hal volledig in gebruik genomen. Vrijwel iedereen in de ruimte is bezig met de dieren. De ene ruiter rijdt nog snel een paar rondjes door de zandbak, terwijl de ander al in de geïmproviseerde stal haar paard staat op te tuigen voor de show.

De Vlaamse Sylvie Wilms (30) - groot geworden tussen de paarden - staat dichtbij één van haar dieren, een witte Arabier. Het lijkt alsof ze een geheim onderonsje hebben. ,,Wij hebben een bijzonder contact,'' verklaart Sylvie. ,,Gittano en ik zijn echt vrienden. Hij is vroeger slecht behandeld en vertrouwde niemand toen ik hem kreeg. Dagenlang heb ik bij hem gezeten, zonder iets van hem te vragen. Ik wilde alleen laten zien dat ik geen vijand was. Na een paar maanden kregen we een beetje contact. Pas toen kon ik hem voorzichtig dingen gaan leren.'' Nu is het vertrouwen tussen de twee groot. In de show dansen Sylvie en Gittano bijna met elkaar. Enthousiast draaien ze om elkaar heen.

Met de unieke dans wordt de voorstelling Grand Voyage geopend. Het is een reis over de wereld. Elk van de acts is qua sfeer en muziek geïnspireerd op een land. Bij Spirit of India heerst een mystiek sfeertje en laat één van de paarden zien dat hij secondenlang op zijn achterbenen kan staan, terwijl bij Samba do Brazil swingende muziek klinkt en ruiters op hun paarden acrobatische toeren uitvoeren. De afwisseling is groot, net als de verscheidenheid aan prachtige dieren. Van Arabieren tot Friezen, IJslanders en Andalusische paarden.

De spierwitte Gittano van Sylvie misschien wel de mooiste verschijning en mag zowel de eerste als de laatste act doen. Terwijl de muziek aanzwelt brengen de Vlaamse en haar paard aan het einde nog eenmaal een bijzonder samenspel. ,,Wij kunnen dat alleen doen omdat hij me helemaal vertrouwt'', zegt Sylvie achteraf. ,,Gittano is getraind vanuit de vriendschap tussen ons, niet vanuit dwang. Volgens mij moet een paard zich altijd redelijk vrij kunnen voelen tijdens de act. Dan is de show niet alleen voor mij, maar ook voor hem een fijn spel.''

http://www.ad.nl/cultuur/2864149/Dansen ... piste.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.