Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 12:13 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 9:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Hallo, euh... achterhoek.
Welkom op het forum.
Je zult wel gezien hebben dat zowat iedereen hier dit circus met argusogen bekijkt. Kortom, het heeft geen beste naam.
Sommigen van ons vragen zich af of het circus zich beter gaat profileren, als je de nieuwe posters ziet. Het is wel zo dat het activisme meeleest op het forum, en dit circus dat doorgaans een schimmig bestaan leidt nu vlekkeloos kunnen vinden. Hopelijk leest het circus ook mee.
Zou het toevallig zijn dat het circus zo vlak bij de Belgische grens staat? In Belgie hebben zijn de grootste moeite met GAIA en consorten.
bezoekers van Circusweb die een keuze willen maken welk circus zij gaan bezoeken, zijn in ieder geval gewaarschuwd.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 9:37 pm 
ik laat effe weten dat de meeste mensen die hier op gereageerd hebben, echt geen geen circusvrienden zijn .maar een hoop dikke nekken die enkel naar de glimmer en glans van een circus kijken , maar er toeren ook circussen van de oude stempel rond de nostalgie van vroeger en die moet zeker blijven bestaan .Dus beste mensen hou op met dit gezeik want waar zijn julie mee bezig net een hoop kleine kinderen zijn julie .

Met vrienden groeten

Jan en Gunther


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 10:01 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
jan&gunther schreef:
ik laat effe weten dat de meeste mensen die hier op gereageerd hebben, echt geen geen circusvrienden zijn .maar een hoop dikke nekken die enkel naar de glimmer en glans van een circus kijken , maar er toeren ook circussen van de oude stempel rond de nostalgie van vroeger en die moet zeker blijven bestaan .Dus beste mensen hou op met dit gezeik want waar zijn julie mee bezig net een hoop kleine kinderen zijn julie .

Met vrienden groeten

Jan en Gunther


Jullie hebben gelijk dat kleine eenvoudige circussen ook bestaansrecht hebben. Maar ook zij moeten rekening houden met de tegenwoordige opvattingen over de huisvesting van en omgang met de dieren.
En ik vind het niet erg om met ouwe kleren en kaplaarzen naar een circus te gaan als dat verder leuk is. Maar publiek dat naar een Kerstcircus gaat verwacht daar toch wel een stuk comfort en behaaglijkheid.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 10:28 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Guidoos schreef:

Keep up the good work Martijn ;)


Ik blijf ook foto's maken hoor, maar deze zullen hier niet meer te zien zijn :)
Via andere kanalen zijn ze nog te vinden, maar elke keer pagina;s gezeik om dit circus heb ik ook geen zin..... dan maar geen foto's.
en ja ik probeer ook naar de voorstelling te gaan zoals ik ieder jaar doe!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 10:31 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik heb zelf 8 jaar bij een circus gewerkt en weet dondersgoed wat romantiek is en wat niet!! Wat dit circus brengt aan circus in de piste is misschien romantiek en moet zeker blijven bestaan. Wat er buiten om heen gebeurd moet mee gaan met de tijd van nu en mag zeker als circus romantisch zijn maar veiligheid en geborgenheid voor zowel mens als dier gaan voor. Alles en iedereen gaat per slot van rekening mee met de tijd.

En ik ben zeker circus vriend in hart en nieren misschien te erg :P

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 12:51 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou Martijn, Hoe reageert een mens op stimulerende aanwijzingen. Is het opbouwend bedoeld, als stimulans, of moet je zo reageren: o, iemand denkt dat ik het beter zou kunnen aanpakken, dus doe ik het nu fout misschien, dus kap ik maar, want eh... ik was niet perfect? Jongens waar zijn we mee bezig. Kap je dus met foto's om die goed bedoelde aanwijzingen van Joop??

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 7:45 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Martijn, gewoon doorgaan hoor. Laat je niet kisten.

Enne Jan & Gunther, wat bedoel je met "zijn geen circusvrienden"? Ik voel me ook aangesproken. Dus leg maar eens uit. Bij voorkeur in een PB (Persoonlijk Bericht, voor alle nieuwkomers op dit forum).

Zoals circus@achterhoek al schrijft: Romantiek vóór het gordijn mag er best zijn om een sfeer neer te zetten. Maar achter het gordijn dient het circus toch echt met de tijd mee te gaan. Of reist jouw favoriete circus nog steeds met paard en wagen over modderige wegen? Heeft het geen tent bij zich en klopt het daarom bij de plaatselijke timmerman aan voor hout (om palen en banken te maken) en zeildoek (om de boel dicht te maken)? Zo was het circus ooit.

Er is niets op tegen om met minder glitter dan Soleil, Arlette Gruss of Herman Renz circus te maken. Maar de hele samenleving accepteert het nu eenmaal niet meer dat dieren drie weken in wagens opgesloten zitten. Kijk dan naar Belly-Wien, of Renz-Berlin. Dat zijn ook zeer traditionele circussen: (bijna) alles wordt door de hele familie gedaan. De show is traditioneel. De sfeer straalt romantiek uit. Maar achter het gordijn treffen we een modern wagenpark aan, ruime dierverblijven van moderne materialen (aluminium) en allerlei andere zaken die het dagelijkse leven veraangenamen. Of kijk naar het Nederlandse Bongo: Het ziet er romantisch uit. Maar intussen is het wel helemaal bij de tijd met de toepassing van techniek en wetgeving...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 7:48 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5433
Locatie: Belgie
MartijnH schreef:

Ik blijf ook foto's maken hoor, maar deze zullen hier niet meer te zien zijn :)
Via andere kanalen zijn ze nog te vinden, maar elke keer pagina;s gezeik om dit circus heb ik ook geen zin..... dan maar geen foto's.
en ja ik probeer ook naar de voorstelling te gaan zoals ik ieder jaar doe!


Komaan man, laat je toch niet door enkelen afschrikken ;)

Je levert goed werk !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2008 6:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Ron_Mikkenie schreef:
.

Bij een Duits circus is het enige tijd geleden fout gegaan. De eigenaar van olifanten moest wegens een acute ziekte enige maanden het ziekenhuis in. Hij verzuimde een vervanger te regelen voor het verzorgen van zijn olifanten. Die dieren kwijnden weg. Uiteindelijk heeft hij zich voor de rechter moeten verantwoorden en kreeg terecht een boete voor zijn nalatigheid. Terwijl het toch zo simpel was te voorkomen.


Bij welk circus was dit? Bij de familie Kollner van circus Apollo? Of bij een ander circus?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2008 11:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
sylvio schreef:
Ron_Mikkenie schreef:
.

Bij een Duits circus is het enige tijd geleden fout gegaan. De eigenaar van olifanten moest wegens een acute ziekte enige maanden het ziekenhuis in. Hij verzuimde een vervanger te regelen voor het verzorgen van zijn olifanten. Die dieren kwijnden weg. Uiteindelijk heeft hij zich voor de rechter moeten verantwoorden en kreeg terecht een boete voor zijn nalatigheid. Terwijl het toch zo simpel was te voorkomen.


Bij welk circus was dit? Bij de familie Kollner van circus Apollo? Of bij een ander circus?


Franz Althoff meen ik.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2008 11:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoezo meen je dat?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2008 11:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
gera schreef:
Hoezo meen je dat?


nog even nagekeken, was voor de helft goed. Giovanni Althoff
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article43870281.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2008 11:38 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Om aan alle onzekerheid een einde te maken het was Giovanni Althoff hij is voor de slechte verzorging van zijn dieren o.a.olifanten veroordeeld door een Duitse rechtbank.
Ik meen dat de olifanten tijdelijk zijn verzorgd in Burgers dierenpark Arnhem.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2008 9:05 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
klopt

(NB: Dit is ook het ezelsbruggetje voor het bijna afgeronde onderzoek van LNV: Kamelen, Leeuwen, Olifanten, Paarden, Tijgers)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2008 7:36 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Nou weet ik het weer. Het was Giovanni Althoff die veroordeeld is.

Maar de olifanten die wegens verwaarlozing (te weinig eten, te koude stal) in beslag genomen zijn en nu in Burgers' Zoo leven (Indra en Rekka) zijn van de Duitse familie Kollner. (circus Apollo) Dat weet ik met 100% zekerheid te zeggen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.