Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 5:28 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 8:48 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Als ik vanmiddag niks te doen heb ga ik nog wel even kijken.
Ze zullen gisteren wel alles overgereden hebben en dan vandaag beginnen de dieren buiten te laten (gebeurt andere jaren ook dus zal dit jaar ook gebeuren).
Alleen de tijgers zullen denk ik geen uitloop hebben (ja wat bouwhekken maar of dat volgens de regels is)?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 9:05 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Jammer dat zo'n zaak kan en mag blijven bestaan maar Gaia mag gerust naar Nederland verhuizen hoor...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5451
Locatie: Belgie
MartijnH schreef:
Als ik vanmiddag niks te doen heb ga ik nog wel even kijken.
Ze zullen gisteren wel alles overgereden hebben en dan vandaag beginnen de dieren buiten te laten (gebeurt andere jaren ook dus zal dit jaar ook gebeuren).
Alleen de tijgers zullen denk ik geen uitloop hebben (ja wat bouwhekken maar of dat volgens de regels is)?


Ik ben eens curieus....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 8:16 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
De omstandigheden voor de dieren zijn toch wel dieptreurig bij dit circus. Hoeveel paarden en pony's zitten er in zo'n trailer. Een circus heeft een zware verantwoordelijkheid goed voor haar beesten te zorgen maar juist in een tijd waarin het gebruik van dieren in circussen zo onder druk staat moet je dit niet hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 9:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
De paarden en ponys en lamas hebben bij benelux niets te klagen maar de verzorging van de roofdieren is ver onder de maat. De volwassen tijgers en leeuwen hebben geen uitloop (de laaste jaren NOOIT dus je hoeft er ook niet op te gaan wachten want die roofdieren blijven de hele winter in de trailer. Alleen voor de "jonge" tijgers wordt soms een uitloopje gecreeerd.

Er zouden eens mensen bij hun moeten gaan controleren, niet alleen op dierenwelzijn....

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 9:38 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5451
Locatie: Belgie
Ale wat een SCHANDE !!!!

Kan daar dan niks aan gedaan worden? :?

Er mag bijvoorbeeld toch geen enkel kaartje verkocht worden voor die shows zeker :cry:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 10:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
het verboden om kaartjes te verkopen heeft geen zin want dan heeft het circus helemaal geen inkomsten en dat gaat dus ook ten koste van de dierenverzorging. Ze moeten gewoon het circus verbieden en alle dieren in beslag nemen. Dat is voor mens en dier het beste.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 10:02 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5451
Locatie: Belgie
kevin schreef:
het verboden om kaartjes te verkopen heeft geen zin want dan heeft het circus helemaal geen inkomsten en dat gaat dus ook ten koste van de dierenverzorging. Ze moeten gewoon het circus verbieden en alle dieren in beslag nemen. Dat is voor mens en dier het beste.


GRAAG !! dit mag niet langer blijven duren !!!!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: genoeg ellende verzonnen
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 8:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Zo circusfans en forumlui, ik heb een belletje gepleegd. Omdat Karen Range problemen heeft met haar gezondheid, zal deze kerst zonder haar circusdieren worden gespeeld, niet bekend is waar die nu verblijven. De Melenzia's zullen er zijn met hun slangennummer en hondennummer. Verder komt clown Alberto en ik hoorde iets van een Hongaarse familie met diverse circuskunsten.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Nou dan blijft er maar weinig over helaas, De spreekstalmeester kan toch ook enkele acts overnemens zoals de paarden (dat heb ik hem al eerder zien doen), lama's moet ook niet moeilijk zijn want die stonden toch maar een beetje in de piste rond te kijken :D.

Geen voorstelling voor mij dan als er zo weinig overblijft! (of er moet nog vervanging v/d roofdieren o.i.d. komen)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 6:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ja, zonder die dieren wordt de voorstelling wel een stuk slechter. En het klopt inderdaad dat Arnold de spreekstalmeester ook enkele jaren de paarden heeft gepresenteerd. De lamas zijn niet moeilijk, eerst hebben de jongens van het tv programma de milieuridders ook na een kwartiertje oefenen de lama-act overgenomen.

en de dieren zullen denk ik wel allemaal aanwezig zijn gezien ze volgens mij geen winterplaats hebben en al helemaal geen winterverblijven voor de roofdieren.

ik heb trouwens nog een reductiebon van toen het circus in deurne stond. hierop staan nog wel dat er tijgers in het programma zitten.
Afbeelding

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ook nog even een officiele bekendmaking van de verleende vergunning aan benelux op de valkenswaard-site, www.valkenswaard.nl:
De volgende evenementenvergunning is verzonden:


13-11-08
Circus Benelux van 19 december 2008 t/m 4 januari 2009, Parkeerterrein Eurocircuit

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 7:39 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Dan wacht ik nu af op de krantenartikelen/flyers/posters met de speeldata!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: genoeg ellende verzonnen
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 10:05 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
gera schreef:
Zo circusfans en forumlui, ik heb een belletje gepleegd. Omdat Karen Range problemen heeft met haar gezondheid, zal deze kerst zonder haar circusdieren worden gespeeld, niet bekend is waar die nu verblijven. De Melenzia's zullen er zijn met hun slangennummer en hondennummer. Verder komt clown Alberto en ik hoorde iets van een Hongaarse familie met diverse circuskunsten.


Hoezo niet bekend waar de dieren zijn?? Ondergebracht bij een boer of zitten deze in de wagens, wat ik overigens niet mag hopen. Ga er vanuit dat het wel goed zit en dat de dieren goed ondergebracht zijn maar dit antwoord roept wel vragen op.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: genoeg ellende verzonnen
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 11:12 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Hugo schreef:
gera schreef:
Zo circusfans en forumlui, ik heb een belletje gepleegd. Omdat Karen Range problemen heeft met haar gezondheid, zal deze kerst zonder haar circusdieren worden gespeeld, niet bekend is waar die nu verblijven. De Melenzia's zullen er zijn met hun slangennummer en hondennummer. Verder komt clown Alberto en ik hoorde iets van een Hongaarse familie met diverse circuskunsten.


Hoezo niet bekend waar de dieren zijn?? Ondergebracht bij een boer of zitten deze in de wagens, wat ik overigens niet mag hopen. Ga er vanuit dat het wel goed zit en dat de dieren goed ondergebracht zijn maar dit antwoord roept wel vragen op.


Wat voor vragen? Volgens mij geeft dit antwoord alleen maar een stukje duidelijkheid. De vragen die overblijven zal het circus moeten beantwoorden. Maar die leiden nogal een schimmig bestaan.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.