Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 3:58 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 9:11 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Moet er via dit forum verteld worden waar Karin Range haar dieren heeft gelaten als jullie zelf al niet zo slim waren om te ontdekken waar? Ik zou zeggen ga eens praten met Karen Range en help eens een handje, in plaats van achter de computer allerlei ongegronde vermoedens te spuien. Om Gaia roepen dat die eens naar Nederland moet komen is helemaal belachelijk. We barsten hier al van de eenzijdige voorlichting in Nederland en ik heb Gaia nog nooit werkelijk iets voor het welzijn van dieren zien doen. Het zal wel weer een kwestie van miljoenenbelangen zijn, net zoals bij Stichting Aap. En maar volharden met achterhaald buitenlands materiaal en vette leugens. Zie de discussie maar over Herman Renz die nu actueel is. Volkomen ongegronde beschuldigingen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 2:28 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
Ik zou zeggen ga eens praten met Karen Range en help eens een handje,


Zoeken ze nog een roofdierendompteur :mrgreen: ??
Morgen ga ik eens wat duidelijkheid scheppen voor jullie en wat foto's maken van hoe en wat met de beestjes :)
Mocht er ergens nog duidelijke foto's van gewenst zijn laat het me maar weten via pm i.p.v. door te blijven zagen in dit topic.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 3:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ga jij maar even kijken en ons op de hoogte houden, en doe Karen de groeten van ons allen. Wens ze maar een fijne tijd toe.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 6:31 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
gera schreef:
Ga jij maar even kijken en ons op de hoogte houden, en doe Karen de groeten van ons allen. Wens ze maar een fijne tijd toe.


Dat zal ik zeker doen hoor als ik mevrouw range zou zien!
Zij doet het met veel plezier en liefde voor de beestjes heb ik de afgelopen jaren tijdens de voorstellingen wel gemerkt!
Alleen jammer dat het dit jaar niet lukt vanwege de gezondheid (maarja gezondheid gaat voor hè!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 10:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Martinique schreef:
Ik ken iemand die Karin en Arnold persoonlijk kent, en ook hij bevestigt dat Karin en Arnold hele sympathieke mensen met een groot hart voor hun dieren zijn!

Als je zaak niet fantastisch draait (zoals dat bij Range toch wel het geval blijkt te zijn) is het heel moeilijk om te overleven, en dan vind ik het knap dat ze, ondanks al die jaren dat ze al in de miserie zitten, het nog altijd volhouden!

Jammer genoeg gaat dit soms misschien ten koste van de dieren. Een dierenverblijf zoals een tijgerwagen met verwarming en een buitenkooi, is niet bepaald goedkoop... Dan moet je het maar stellen met wat je hebt, en als dat niet veel is kan je er ook niet veel aan doen...

Zonde in feite want het zijn mensen met een echt hart voor hun dieren!


Ik geloof helemaal dat Verbruggen en Range het beste met hun dieren voor hebben. En heb respect voor iedere circusondernemer die het in moeilijke tijden probeert vol te houden. De directeuren in Nederland hebben gezamenlijke afspraken gemaakt over het houden van dieren. Ik vind het niet eens interessant of dit circus hierbij betrokken is geweest. Zij staan met de Kerst wel in Nederland en dan dienen de dieren op een goede manier gehuisvest te zijn. Is dat niet het geval dan mag ook een circusvriend hier kritiek op hebben en zou een onderneming wat mij betreft mogen stoppen. Vergeet ook niet dat de discussie dieren in het circus of niet zo oplaait als er misstanden zijn. Dit gaat dan ook ten koste van de circussen die zich wel aan de onderling gemaakte afspraken houden.
Overigens let wel uit deze discussie heb ik geen zekerheid dat de huisvesting niet voldoet aan de normen want het gaat alleen over geruchten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 11:12 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
dat het slechts om geruchten gaat is reeds voldoende om de discussie aan te wakkeren en de verkeerde kant op te sturen.

In 2008 zou er in Zaandam een evenement voor jongeren zijn. Daar was het diervrije Circus Etoile voor uitgenodigd om spectaculaire dingen te doen. In de publiciteit was sprake van krokodillen, slangen en allerlei andere dieren die ze niet eens hebben en ook niet zouden mogen meenemen naar dat evenement gezien de beperkingen in de evenementenvergunning voor dat feest. Maar het staat wel "gaaf en vet" in de advertenties in jongerenmedia.

Gevolg van deze stunt: WDDTU en de PvdD hebben zich heel druk gemaakt en zelfs kamervragen aan de minister laten stellen. Het heeft zelfs de media gehaald. Uiteraard negatieve publiciteit voor de circussen.

Uiteindelijk bleek het een reclamestunt. Maar dan is het kwaad reeds geschied...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 11:22 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Voor magere tijden is er een goede oplossing om de dieren toch een goede huisvesting te bieden: Doe ze in engagement. Of in gewoon Nederlands: Breng ze (tijdelijk) onder bij een ander circus waar ze wel een goedlopende tournee hebben.

Bij een Duits circus is het enige tijd geleden fout gegaan. De eigenaar van olifanten moest wegens een acute ziekte enige maanden het ziekenhuis in. Hij verzuimde een vervanger te regelen voor het verzorgen van zijn olifanten. Die dieren kwijnden weg. Uiteindelijk heeft hij zich voor de rechter moeten verantwoorden en kreeg terecht een boete voor zijn nalatigheid. Terwijl het toch zo simpel was te voorkomen.

Gelukkig zijn het slechts incidenten, maar ze vormen geen goed uithangbord voor de circussen.

Aan de andere kant vraagt het ook iets van de betrokken eigenaar van de dieren. Hij of zij zal enige tijd de dieren mentaal moeten loslaten en er op vertrouwen dat de dieren tijdens de magere periode een goed onderkomen hebben. Ik zie Alberto Althoff nog steeds staan huilen toen hij enkele dieren had afgestaan aan een ander circus. Dat is voorwaar geen makkelijke beslissing. Dieren zijn voor een circusman net als kinderen!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 3:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Kerst- & Wintercircus Valkenswaard

Vandaag nog even teruggeweest voor enkele foto's, maar bleek volgens mij niet zo gewenst omdat ik steeds gevolgd werd door 2 kerels .....toen ben ik ook maar gegaan.
Hierbij enkele foto's die ik gemaakt heb.

De paarden/pony's/lama's zaten allemaal netjes in de staltent (dus niet in de vrachtwagens), de leeuwenwagen had ook alle luiken openstaan en zo ook bij de tijgers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog 2 "bewerkte" foto's

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 8:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Pieter de Vries schreef:
MartijnH schreef:
Kerst- & Wintercircus Valkenswaard

maar bleek volgens mij niet zo gewenst omdat ik steeds gevolgd werd door 2 kerels .....toen ben ik ook maar gegaan.


Mensen van het circus??


Wat denk je zelf? Natuurlijk. Ze kunnen aan de neus van Martijn niet zien of hij toevallig activist is.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Misschien kun je de volgende keer fatsoenlijk vragen of je wat foto,s mag maken omdat je een circusfan bent en je verwijst naar de foto,s die je voor circusweb hebt gemaakt.
Succes verzekerd.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2008 9:42 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het waren 2 buitenlandse pisteboys (pools/oostblok) die ik nogal dreigend over vond komen....

joop schreef:
Misschien kun je de volgende keer fatsoenlijk vragen of je wat foto,s mag maken omdat je een circusfan bent en je verwijst naar de foto,s die je voor circusweb hebt gemaakt.
Succes verzekerd.

Joop


Dat heb ik andere jaren ook gedaan, gewoon vriendelijk de mensen begroet terwijl ik foto's stond te maken en toen waren er geen problemen :)
Ik ga binnenkort nog eens terug als de tent er staat, wil sowieso nog wat overzichtfoto's met tent omdat ik die vorig jaar vergeten ben te maken.

Maar over het circus zelf:

Weet iemand of er nog artiesten bijkomen deze winter? op het moment staan er maar zo'n 5 a 6 caravans op het terrein, lijkt mij een beetje weinig voor een compleet programma.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2008 2:57 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Helaas treedt Witova niet zo vaak meer op wegens een ernstige spierziekte van eigenaar Harm Witteveen jammer was altijd leuk om te zien.
Gelukking wel met een kerstshow o.a in Eernewoude,Raalte en Akkrum

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 2:17 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Speeldata en Kosten

Entreekaartje:
Kinderen vanaf 10 euro
Volwassenen vanaf 12 euro

Met kortingskaart avondvoorstelling 7 euro (uitzondering loge), middagvoorstelling 3 euro korting

speeldata

20 dec - 17.00
21 dec - 15.00-17.00
22 dec - 15.00-17.00
23 dec - 15.00-17.00
24 dec - 15.00-17.00
25 dec t/m 4 jan - 13.30-17.00
5 jan - 17.00
6 jan - 17.00
7 jan - 15.00-17.00
8 jan - 17.00
9 jan - 17.00
10 jan - 13.30-17.00
11 jan - 13.30-17.00

1 Januari geen voorstelling!

Locatie: eurocircuit Valkenswaard

Vanaf 8 December is de circuskassa geopend van 13 tot 18 uur
Vanaf 20 december van 10 tot 12 uur en 1 uur voor de voorstelling.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 2:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Mooi, ik zal de gegevens in onze agenda gaan plaatsen. Onder welke naam treden ze op?
Benelux, Belgisch? Great Belgium? Of gewoon Valkenswaard?
En als je iets van een (foto van een) poster voor me hebt.....graag!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.