Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 4:28 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 20, 2008 8:21 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Vandaag om 17u zou het Kerstcircus van Karin Range in premiere zijn gegaan. Weet iemand of dit doorgegaan is?

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 10:55 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het leek me van wel aangezien alles ook helemaal klaar stond, ik zag 's middags ook nog een wagen rijden met artiesten die in het circus spelen en daar hingen ook nog diverse posters op..... maar ik wil een dezer dagen rond speeltijd nog even gaan kijken of de voorstellingen doorgaan en nog wat overzichtfoto's v/d tent enz. te maken :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 11:38 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
het gaat door , ik heb met arnold gesproken en hem namens ons gecondoleerd en hij vertelde dat de leeuwen naar de olmense zoo gaan, de tijgers naar duitsland en de paarden blijven. ik heb fotos, die zal ik zsm plaatsen. ze waren zaterdag hard aan het werk om alles klaar te krijgen voor de premiere. Klasse dat ze door gaan!

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik was op vakantie in Centerparcs de Kempervennen dus lekker dichtbij het circusterrein, nouja dichtbij, ik vond het toch iets te ver om te lopen dus meegereden met de auto... Het was nog vroeg en schemerig toen ik op het circusterrein aankwam, iedereen kwam net uit zijn caravan (behalve de staljongens die al volop bezig waren met het uitmesten van de staltent, die er naderand keurig uitzag!) waaronder ook Arnold. Hij vertelde mij dat ze gewoon doorgingen, maar de roofdieren, zoals ik al eerder heb gezegd, vertrekken omdat er niemand is die met de dieren kan optreden na de dood van Karin.
Karin had trouwens (gehoord van die bekende uit de circuswereld) maar twee weken voor haar dood te horen gekregen dat ze kanker had (in haar longen, lever en eierstokken). De laatste 3 dagen van haar leven heeft ze niet meer bewust meegemaakt. Waarschijnlijk zal zij ook wel hebben gewild dat het circus doorging.
Maar even terug op het bezoek van mij aan dit circus, het stond (voor hun doen) redelijk net opgesteld met een rij witte hekjes met kerstbomen, de tent stond overeind evenals de foyertent met de restauratiewagen. Ik keek in de tent maar daar moest nog het een en ander gebeuren voor de eerste voorstelling.
De roofdieren werden net gevoerd en iedereen was bezig om er iets van te maken.

Hieronder de foto's:
Afbeelding
De tent
Afbeelding
De tijgerwagen
Afbeelding
De leeuwenwagen, waar ook een aantal tijgers in gehuisvest waren
Afbeelding
Vooraanzicht
Afbeelding
Tent en trailer
Afbeelding
Tussen de kerstbomen door... :)
Afbeelding
De voorverkoop/kassawagen (zal wel ergens geregeld zijn want normaal doet hun caravan dienst als kassa
Afbeelding
Afbeelding
Tent, foyertent en tentwagen
Afbeelding
Ingang

Nou dit waren de fotos voor nu, ik ga waarschijnlijk nog een keer terug om de voorstelling te bezoeken, had daar helaas nu geen tijd voor.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 4:26 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Behalve de dierenwagens ziet het er best oke uit...

Ze worden bijna uit de wagens verlost, daar ben ik al blij om !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 6:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Wat voor datum lees ik nou linksonder in de foto? Ons niet voor de gekhouden he! :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 6:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
haha, nee het zijn verse fotos maar de datum klopt inderdaad niet :wink:

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Bravo Kevin!

Mooie foto's en goede informatie!

De leeuwen gaan dus naar de Olmense Zoo.......Heb ik het goed begrepen dat het nog maar om 2 mannetjes leeuwen gaat?
En de tijgers gaan naar Duitsland. Zijn dat er 4? En weet je heel misschien ook naar waar in Duitsland? (circus / dierentuin)

Ik kijk uit naar je verslag en foto's van de show.

Ten aanzien van circus Benelux vraag ik mij allen toch ernstig af: wat is dit circus zonder Karin Range?
Voor deze vrouw, die als een van de weinige dompteurs/ dompteuses voortdurend beloonde met stukjes vlees, had ik altijd veel bewondering. Ook met de andere dieren ging zij prima om.

Sylvio.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 9:11 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Vandaag bij daglicht erlangs gereden en vond de tent er erg mooi bijstaan :)
Het zag er allemaal verzorgd uit.

De lama's en Paarden blijven wel gewoon bij het circus? :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 10:56 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als alles volgens "plan" verloopt gaan de roofdieren - de dieren die alleen door Karin Range konden worden gepresenteerd - naar andere plekken. De paarden en overige dieren zullen dus bij het circus blijven.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 12:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ja, volgens mij gaat het om twee mannetjesleeuwen (die zag ik tenminste in deurne). Het aantal tijgers weet ik niet precies, er zaten nu tijgers in de tijgerwagen en ik de wagen waar normaal gesproken de leeuwen in verblijven. Het aantal leeuwen is in ieder geval wel afgenomen, vorig jaar zag ik ook nog vrouwtjes toen ze in valkenswaard stonden.

ik hou jullie op de hoogte,

gr kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 12:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik denk dat het circus een moeilijke tijd gaat door brengen nu. 1 van de trekpleisters voor het hoogeerde publiek waren toch de roofdieren. Als die er niet meer zijn gaat er een flink gedeelte van het programma uit en dit moet natuurlijk opgevangen worden. Ik denk ik hetzelf maar eens ga aanschouwen in Valkenswaard om te zien wat ze brengen. Natuurlijk hoor ik ook van anderen graag wat er qau show gaat gebeuren als iemand er al eerder is geweest.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 30, 2008 8:44 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Er valt mij een heel grote tegenstrijdigheid op!

In de eerste plaats blijkt de maand voor Kerst het Kerst/ Wintercircus Valkenswaard op circusweb het 'hotste item' te zijn. Maar liefst 7 pagina's zijn er over geschreven! Een record! Eerst over het feit dat het circus gearriveerd is. Dan over de kwestie of er al dan niet roofdieren in de gesloten wagens zitten. En vervolgens het trieste bericht van de dood van directrice Karin Range.

Wat mij echter verbaast is het volgende: al deze overmatige aandacht staat in schril contrast met het feit dat er op het moment dat dit circus al ruim 10 dagen speelt (in tegenstelling tot andere circussen) nog niemand een verslag van een bezoek aan dit Kerst/ Wintercircus heeft geschreven!

Is er nog niemand naar de show geweest? Ook Kevin niet?

Persoonlijk wilde ik er heen gaan, maar nu de meeste dierennummers dus uitvallen heb ik mij bedacht. Tenzij ik mij naar aanleiding van een verslag van een ander weer bedenk. (Want dit Kerst/ Wintercircus gaat (zoals gewoonlijk) een week langer door dan de andere circussen.) Wie kan er iets zeggen over de inhoud van het programma? En dan vooral ten aanzien van welke dieren er mee doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 30, 2008 11:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
aanstaande zondag ga ik dit circus samen met kevin bezoeken en we zullen hier uitgebreid verslag van uit brengen na de tijd.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 31, 2008 12:07 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
ik heb in ieder geval al gehoord dat arnold de ponys doet, iemand anders van het circus de fries en andalusier en natuurlijk de honden en reptielenshow dus aan dieren nog geen gebrek, wel in tegenstelling tot het programma voorheen bij dit circus. Hopelijk gaan ze wat meer dierenacts inhuren.

gr kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.