Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 9:31 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 3:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Citeer:
ARNHEM - Het Wereld Sterren Circus in de Arnhemse Rijnhal doet het dit jaar voor het eerst helemaal zonder dieren.

Volgens Robin Hagen van Hagen Events is het daarmee het eerste kerstcircus in Nederland waarin geen dieren optreden.

Hagen is sinds afgelopen zomer eigenaar van het Wereld Sterren Circus, dat rond de kerstdagen al voor het zestiende jaar in de Rijnhal te zien is. De organisator van onder meer Oranjefees, Harley-Davidsondag en World Statues wil het evenement nieuw leven inblazen.

Daarvoor heeft Hagen het Zwitserse Cirque Bouffon ingehuurd, dat de basis zal vormen van het Wereld Sterren Circus. De van oorsprong Arnhemse clown Goos Meeuwsen, die in de Amerikaanse gokstad Las Vegas furore maakte met Cirque du Soleil, treedt ook op.

Dieren wil Hagen per se niet in zijn circus. "Omdat ik dat zelf niet wil. Ik ben er gewoon tegen. Bovendien merk ik dat het kinderen eigenlijk niet zo interesseert. Je ziet ook dat de behoefte van mensen verandert."

Volgens Hagen kan een hedendaags circus prima zonder dierenoptredens: "Kijk maar naar Cirque du Soleil."


nou daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. (de meeste) kinderen vinden juist de dieren het leukst en niet het theatrale concept waarmee het dit kerstcircus nu komt. bij bijna alle circussen waar ik ben geweest waren de kinderen het meest enthousiast over de (soms niet eens zo'n spectaculaire) dierennummers. en als er geen dieren in voor komen hoor je de kinderen zeggen "mama waar blijven de dieren nou"......
erg domme beslissing van het wereld sterren circus om geen dieren te gebruiken. en cirque du soleil trekt trouwens ook een heel ander publiek dan kleine kinderen die liever naar bavaria of malford gaan

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Persoonlijk heb ik ook liever dieren in een show !!! ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 11:13 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Laten we gewoon de bezoekersaantallen afwachten en kijken of Arnhem massaal kiest voor een vegetarisch circus.

Wie wel eens in Utrecht komt zal weten dat Cascade altijd om van te smullen is. Maar ja, Gerrit Reus haalt dan ook de artistieke toppers naar Utrecht. Inclusief grote nummers als springgroepen

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 11:28 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Deze discussie draagt niet echt bij. Ron heeft gelijk, even afwachten maar. Ik zie persoonlijk liever een goed circus zonder dieren dan een slecht circus met dieren. En Kevin heeft gelijk dat er te veel geschermd wordt met Cirque du Soleil. Het is allemaal prachtig maar verveelt snel, zeker voor kinderen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 6:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Het Wereld Sterren Circus heeft Marianne Thieme omarmd als beschermvrouwe. Zo iets heeft zelfs Cirque du Soleil nog niet vertoond. Hiermee wordt m.i. een wig gedreven tussen de circussen mét en circussen zonder dieren. Wat mij betreft vervalt het Wereld Sterren Circus hiermee definitief tot theater. Het Wereld Sterren Theater. Met PvdD keurmerk.

http://www.kerstcircusarnhem.nl/

Op de website van PvdD vind ik er overigens niets van terug.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 6:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik weet zeker dat Cirque du Soleil zulks nooit zou doen. CdS wil niet in verband worden gebracht met tegenstanders van het klassiek circus. Niet met dieractivisten en ook niet met politieke partijen die door dieractivisten zijn opgericht.

Dan mogen ze in de pauze ook geen consumpties verkopen die een of andere relatie met dieren hebben. Kopje koffie? Prima. Maar dan wel zonder melk...

[edit om 19:50 uur]
Persbericht is te lezen op: http://pressrelease.perssupport.nl/publ ... guageId=NL

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: eigenlijk een schande
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 12:38 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoe is het mogelijk. Een of andere evenementenorganisator denkt verstand te hebben van circus en noemt zichzelf zo, maar het is gewoon een soort van varieté zonder dieren wat ie brengt Wat denkt die Hagen nog dat mensen niet meer geinteresseerd zijn in optredens met dieren. Zeker nooit bij Renz geweest als die een volle bak met kinderen had. Nou, dan hoor je het wel aan de reacties van het publiek. Gewoon weer een organisator zonder verstand van circus die denkt iets te kunnen organiseren. Op zo'n moment dat ie dan nog eens Thieme als beschermvrouwe in de armen neemt, is dat helemaal een teken aan de wand. Mijn idee is het om het zg. circus in de Rijnhallen in Arnhem maar uit de lijst van circussen te halen op circusweb. Of we moeten gaan uitbreiden met het vermelden van allerlei varieté-acts. Wanneer is een circus nog circus??? Nee, meneer Hagens, de behoefte van mensen verandert niet, maar sommigen durven niet meer voor hun mening uit te komen in de angst dat hun schoonmoeder die pas begraven is weer op hun stoep staat. Een circus zonder dieren is geen circus, zoals een jager zonder geweer geen jager meer is??? Kom nou, wordt wakker Hagen!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 12:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Hier staat nog eens het hele verhaal van het Wereld Sterren "Theater", inclusief de bescherming van mevr. Thieme. Het is trouwens mogelijk diner- en ontbijtarrangementen te verkrijgen. Wij zijn benieuwd of die ook de goedkeuring kunnen wegdragen van mevr. Thieme. Een vegetarische hap is niet direct mijn idee van een kerstmaal.

http://www.evenementnieuws.nl/nieuws/93 ... rnhem.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat een ophef over het Wereldsterrencircus te Arnhem, natuurlijk ben ik het met de gang van zaken niet eens, want toen Douwe Schulte & Constant Geerling dit circusfestijn zijn begonnen was ik elk jaar van de partij, men kreeg jaarlijks een prachtige show voorgeschoteld met dieren, acrobatiek en humor zoals het hoort, de laatste jaren ben ik er niet meer geweest en ik zal er nu ook niet naar toe gaan. Ik ben bovendien ook nog nooit bij het Cascade-circus in Utrecht geweest, want daar werkt men sinds dat men in het theater speelt ook niet met dieren. Ik bezoek in de Kerstperiode liever een aantal circussen met een mix van acrobatiek, humor en dieren. In de rest van het seizoen bezoek ik uiteraard ook wel circussen zonder dieren zoals het Chinees Staatscircus en afgelopen zomer ook het Circus van Noord Korea in Carre en ik ben ooit ook weleens geweest bij het Cirque du Soleil in Amsterdam en het Cirque Plume. Bij genoemde circussen weet je al niet anders dan, dat men traditiegetrouw zonder dieren werkt.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 4:25 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Het wereld sterren circus arnhem is dan vanaf nu ook geen CIRCUS meer maar theater en comedi del arte. Het woord CIRCUS betekent ook dieren en die zijn hier niet dus het mag geen naam circus hebben vind ik. Overigens jammer ben het ermee eens dat vroeger toen Douwe en Constant er nog waren de programma's erg sterk waren en nu niet meer.

Ben bang dat dit een verloren zaak is.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 5:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Onder Douwe en Constant waren het steeds goede programma's. De laatste jaren was het steeds "half werk" in de letterlijke zin van het woord: een door een pauze gesplitst programma met voor (of na) de pauze een deel van een bestaand programma en aan de "andere kant van de pauze" een eigen invulling.

Robin Hagen is nieuw in de "circuswereld". Hij is de man achter jongerenfestivals zoals RockIt in Maarssen/Maarsseveen en enkele evenementen voor jongeren in Arnhem. Festivals waar je vaak ook de informatiestands aantreft van dierenrechtenorganisaties.

Waar hij zijn uitspraken op baseert dat de voorverkoop op dit moment beter is dan de afgelopen 10 jaar is dan ook een raadsel. Dit is zijn eerste "kerstcircus" productie. Het zal best zijn dat die voorverkoop beter loopt, gezien de zwakke programmering in Arnhem de laatste keren. En veranderring van spijs doet - ook in kringen van veganisten - eten...

Het is overigens wel een goede zaak dat iemand het initiatief neemt om een diervrij "circus" te organiseren. Dan kunnen de bezoekers zelf kiezen of ze naar een show met of zonder dieren gaan. Dat is beter dan wanneer politici of dieractivisten die keuze reeds voor de bezoeker hebben gemaakt.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 5:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
He mikje... ja dat is leuk, maar jezelf dan niet profileren als het enige echte eerste dierenvrije kerstcircus, dat is nogal opschepperig en dus niet waar.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 6:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ja leeuwtje daar heb jij dan weer gelijk in "M. Th wordt ... van het eerste kerstcircus zonder dieren"is een grote leugen. Cascade heeft al vele jaren geen dieren en geeft Fantastini ook een show met de kerst? Zonder dieren...

Humbug. Maar ja, dát is toch de uitvinding van een circusdirecteur? :wink:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 6:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
He, niet je eigen grootfamilie zwart maken he, jij stamt toch af van die beroemde circusfamilie Mikkenie met het grootste circus van europa ooit?
En trouwens, in elke goede leugen zit een stukje waarheid, dat is ook het succes van die anti-circusdierenactiegroepen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 9:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Humbug komt van P.T. Barnum (inderdaad van ...)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.