Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:48 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kerst/ wintercircus Apeldoorn
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 6:57 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Er komt hier een olifantennummer. Weet iemand WELK olifantennummer hier komt?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2008 5:02 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Mensen houden hand op knip

Hoewel de meeste mensen nog gewoon iedere maand hun salaris krijgen houden ze toch de hand op de knip. Dat is te merken op kerstmarkten, maar ook in circussen. Wim Zomer kan merken dat in Apeldoorn de voorverkoop terugloopt. Uitverkocht? Nog lang niet!
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... circus.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 4:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Jasje van clown weg

APELDOORN - De vijftiende editie van Wim Zomer's Wintercircus in Apeldoorn beleefde zaterdag een uitstekende première. In een volle tent aan de Oude Apeldoornseweg werd een wervelend en gevarieerd programma gepresenteerd.
Het circus is er tot en met 4 januari.

Eén vervelend voorvalletje: het kostuumjasje van de vrouwelijke clown Olga Bobylev uit Rusland is weg. Ze had het per ongeluk in de piste lagen liggen en na afloop was het er niet weer. Wim Zomer vraagt degene die het gevonden heeft hem te bellen: 06-54751880.

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... wn-weg.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 10:27 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circus Apeldoorn is showroom circuswereld
(Gera de Leeuw)

Het Wintercircus Apeldoorn van Wim Zomer laat het hart van de ware circusliefhebber een stukje harder kloppen. In deze circusvoorstelling zie je de crème de la crème van wat er op circusgebied te beleven is. Een bekend gegeven waarvoor uit het buitenland een enorme reeks circusdirecteuren speciaal komen winkelen voor hun komende producties.
Bijzondere clownreprises, dat kun je wel stellen met de Bobylevs uit Rusland. Clowns die echt wat kunnen! Maar zo zat het eigenlijk met alle artiesten, die allen maar één nummer brachten, en in hun act constant een combinatie van verschillende circustechnieken brachten.
Neem nu Misha Sozonov, die swingend en dansend op de rolarola werkt en daar zelfs een handstandnummer presenteert. Natuurlijk ook genieten van Andrej Fjodorov met zijn zeer bijzondere duivendressuur en er zelfs mee jongleert. Andre Stykan, die op 12 jarige leeftijd een enorme krachtsinspanning levert met een handstandnummer. Zijn ouders hebben ook al zo’n indrukwekkend nummer met handstand. En van alle hoge draadnummers die ik heb gezien is de familie Taschkenbaev wel een heel bijzondere. Met drie man hoog op de hoge draad, vol vertrouwen op de onderste, die toch maar mooi het hele spul weer veilig naar de overkant balanceert. Bernhard Kasselowsky bracht een olifantennummer, een act vol vertrouwen in elkaar en kunstig gebracht door mens en dier. Niet te vergeten nog duo Impression met een prachtige trapezeact. Het was na afloop heel moeilijk kiezen wie nu de beste was van al die artiesten. Wat ons betreft bijna allemaal een tien. Het lukt Jeroen Harleman en Wim Zomer toch ieder jaar weer om al die krenten uit de pap bijeen te verzamelen in hun circusprogramma. Wie goed circus wil zien moet er geen moeite mee hebben om er een uurtje of twee voor onderweg te zijn, immers, de meeste artiesten waaieren na de laatste voorstelling uit naar alle kanten van de aardbol om daar in topcircussen hun carrière voort te zetten en het is misschien wel de laatste keer dat ze in Nederland te zien zullen zijn. In Wintercircus Apeldoorn stonden ze even in de showroom.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 8:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Zomers' Wintercircus schittert

APELDOORN - Wim Zomer liep er zaterdagmiddag best een beetje gespannen bij. De eerste voorstelling, een bomvolle tent met duizend verwachtingsvolle circusliefhebbers. ,,Er kan best iets mis gaan hoor op zo'n try out. En misschien schuiven we nog wel wat met het programma. De eerste keer is het allemaal nog wat aftasten.''

Zo zeker en flamboyant de acteur/circusdirecteur de piste betrad als spreekstalmeester om al zijn met zorg uitgekozen artiesten te introduceren, zo onzeker bewoog de Lierenaar zich achter de coulissen. Er hangt ook nogal wat vanaf: vooral mond-tot-mond reclame moet ervoor zorgen dat zijn grote tent in het Vision Park aan de Oude Apeldoornseweg tot en met 4 januari telkens weer vol komt. Maar Zomer hoeft zich over de kwaliteit van zijn vijftiende Wintercircus geen zorgen te maken. Dat staat als een olifant, om maar meteen één van de hoogtepunten onder de loep te nemen. Veel dierenacts heeft het Wintercircus in de aanbieding. Maar geen actievoerder te zien zaterdagmiddag bij de première.

Rambo heet de olifant. De grote goedzak danst de salsa. Hij slingert de Casselys, zoals zijn schaars geklede vriendinnen heten, met zijn krachtige slurf door de lucht. En gaat in de pauze à raison van vijf euro met zijn kleine bewonderaars op de foto. Heel bijzonder waren ook de optredens van kamelen en duiven. De zes bultige woestijndieren van Bernhard Kasalowsky zaten prachtig in hun bruine vacht - een teken dat ze het kennelijk goed hebben in het circus - en getuigden van grote dierlijke intelligentie. Dat deden eveneens de witte duiven van Andrej Fjodorov uit Letland. Ze vlogen door koepels, wandelden soepeltjes over evenwichtsbalken en wapperden met hun vleugels door het publiek. Natuurlijk waren door Wim Zomer en zijn vriend-compagnon Jeroen Harleman ook menselijke artiesten geprogrammeerd. Met als één van de hoogtepunten een Apeldoornse jongen van twaalf jaar. André Stykan. Toen hij vijf was, vroeg zijn vader aan Zomer of de kleine André zijn handstandkunsten in het Wintercircus mocht vertonen. Dat deed hij toen al voortreffelijk, memoreert de circusbaas. Nu woont hij in Parijs en glorieert enkele weken in het Apeldoornse circus. Stykan bedrijft als het ware ballet op zijn handen. Prachtige, krachtige en vooral stijlvolle bewegingen waarmee hij het publiek in vervoering bracht. Ook Apeldoorns: de dansintermezzo's van Phoenix.

Misha Sozonov deed de kijkers huiveren met zijn acrobatiek op rollende buizen. De absolute uitsmijter kwam voor rekening van de groep Taschkenbaev uit Oezbekistan. De vier brengen acrobatiek op een hoog gespannen draad, zo adembenemend en spectaculair dat gerust van wereldklasse mag worden gesproken.

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... ittert.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 27, 2008 11:31 pm 
ik ben vorige week er ge weest vorge week zondag wad zweer volle programma ik zat op het punt je van de bank ik had mijn mond een klein beet je open staan zo mooi wad een top nummers ik had die nummers nog nooit eer der ge zien op 1 na de rest nog nooit ik heb alle 1 de nummer van de duifen 2 keer ge zien maar het was een goed ge vult programma ik wil er zelf nog 1 keer heen wan neer weet ik nog niet ik denk 3 jan of zo wand er is 1 nummer bij ge kommen die ik ook nog nooit ge zien had wel zo iets maar niet deze ik hoop dat het alle daggen het zo vol is er kon haast geen enkel be zoeker meer bij zo vol was de tent het lijkt er op dat de be zoekers meer de re keer er een heen gaan


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 27, 2008 11:34 pm 
ruben circus fen schreef:
ik ben vorige week er ge weest vorge week zondag wad zweer volle programma ik zat op het punt je van de bank ik had mijn mond een klein beet je open staan zo mooi wad een top nummers ik had die nummers nog nooit eer der ge zien op 1 na de rest nog nooit ik heb alle 1 de nummer van de duifen 2 keer ge zien maar het was een goed ge vult programma ik wil er zelf nog 1 keer heen wan neer weet ik nog niet ik denk 3 jan of zo wand er is 1 nummer bij ge kommen die ik ook nog nooit ge zien had wel zo iets maar niet deze ik hoop dat het alle daggen het zo vol is er kon haast geen enkel be zoeker meer bij zo vol was de tent het lijkt er op dat de be zoekers meer de re keer er een heen gaan
en net wad heuvels zegt over wereldklasse dat klopt in der daat echte echte bie zonder mooi je show


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.