Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 12:26 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 12:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Circus Ronaldo
Circenses
Donderdag 29 januari 2009 – 20.15 uur
Vrijdag 30 januari 2009 – 20.15 uur
zaterdag 31 januari 2009 – 20.15 uur
Toegang: € 15,00 / € 12,50 (alle kortingen)

Locatievoorstelling: Clementiaanplein Overpelt-Holheide
Holheide ligt aan de weg N712 Lommel-Overpelt rechtsaf t.h.v. spoorwegovergang.

Elke nieuwe voorstelling van de Ronaldo’s brengt het publiek weer in een nieuwe wereld.
In de creatie wordt er steeds vanaf nul begonnen en stellen ze zich naakt en kwetsbaar op. Telkens slagen ze er echter in om een voorstelling te creëren die refereert naar echt volkstheater waarin met hart en ziel gespeeld wordt, zodat er magische, poëtische en spektakelrijke momenten ontstaan. Er is één constante: steeds is er een mengeling van circus en theater.
In Circenses gaat het publiek zowel back- als frontstage.
Voor de pauze maakt de helft van het publiek alles backstage mee en zie je de mens achter de circusartiest in al zijn zwakheden. Na de pauze zie je de circusvoorstelling zoals het publiek hem normaliter gepresenteerd krijgt in volle glitter en glorie. De andere helft van het publiek ziet het vice-versa.

Speciaal is ook dat alle generaties van de Ronaldo’s vertegenwoordigd zijn. Danny en David zijn prominent aanwezig maar ook vader, moeder en de kinderen spelen mee.
Drie generaties Ronaldo in één voorstelling …circustheater om van te dromen.

Het samenwerkingsverband tussen Cultuurcentrum De Adelberg, Cultuurcentrum Palethe en Provinciaal Centrum Dommelhof Neerpelt presenteert u ‘Circenses’ in wereldpremière. Nadien toert deze voorstelling door Europa.

http://www.ccdeadelberg.be/voorstelling ... us-ronaldo

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 4:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Martinique schreef:
Dit hoort niet thuis bij Kerst- en Wintercircussen maar bij Belgische circussen!!!


Tja, ik weet niet goed waar de grens exact getrokken moet worden. Met Driekoningen misschien? persoonlijk trek ik die maar op de grens van januari en februari.

Maar ik ben met je eens dat het onderwerp OOK bij Belgische circussen hoort. Wordt bij dezen gedaan dus. Trouwens het nieuws had ik ook al geplaatst op www.circusweb.nl/B

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
dit is geen kerst of wintercircus, dit is gewoon de gloednieuwe productie van de familie "Ronaldo"

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 5:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Xavier schreef:
dit is geen kerst of wintercircus, dit is gewoon de gloednieuwe productie van de familie "Ronaldo"


Sjeez.... wat zijn jullie Belgen streng. Geen wonder dat er bij jullie zo weinig circussen draaien :wink:
Het is in ieder geval voordat het toerseizoen aanvangt....
Geen reden om niet te gaan dunkt me...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Héhé, ik zal dat streng maar opvatten als een compliment hé Sjaak?!

Het zouden voorlopig try outs zijn heb ik opgevangen... De eerste try-outs riepen gemengde gevoelens op, maar het concept zou inslaan als een bom.

Trouwens Sjaak: Hier in het strenge België vergaan we van de circussen... We zijn klein en hebben er té veel, daarom dat ik voorstel enkele over te dragen aan Nederland. Ik heb een prachtige Spaanse zaak in de aanbieding!

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 6:02 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Xavier schreef:
Ik heb een prachtige Spaanse zaak in de aanbieding!


Die mag je houden hoor we hebben momenteel al een spanjaard hier en daar hebben we onze handen aan vol ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 6:03 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Xavier schreef:
Héhé, ik zal dat streng maar opvatten als een compliment hé Sjaak?!

Het zouden voorlopig try outs zijn heb ik opgevangen... De eerste try-outs riepen gemengde gevoelens op, maar het concept zou inslaan als een bom.

Trouwens Sjaak: Hier in het strenge België vergaan we van de circussen... We zijn klein en hebben er té veel, daarom dat ik voorstel enkele over te dragen aan Nederland. Ik heb een prachtige Spaanse zaak in de aanbieding!


Het concept is zeer origineel. Het doek dwars door het midden van het circus, zodat de ene helft naar het optreden kijkt en de andere helft naar de taferelen achter het doek, backstage dus. Daar zal dus ook het een en ander plaatsvinden. Na de pauze wordt er gewisseld van speelhelft. Het lijkt me intrigrerend om de mansen aan de andere kant van het doek te horen klappen en lachen en niet weten waarom....

Het is moeilijk met een schaartje te knippen welk circus het predikaat kerst/winter verdient en welk niet. Ik heb hier in Nederland ook wel Kerstcircus gezien waarvan het enige verschil met hun reguliere optredens een paar kersttakjes hier en daar was. Voor het gemak trek ik dus de grens op eind januari. Martin Hanson is dan bijvoorbeeld ook net gestopt. En ik maak geen enkel onderscheid, de bezoekers van Circusweb mogen kiezen waar ze naar gaan kijken. Vergeet niet dat de agenda er vooral is voor alle Belgen en Nederlanders die spontaan het idee krijgen een Kerstcircus te gaan bezoeken en dan op internet gaan snuffelen. En dan komen ze al gauw op Circusweb terecht. Keus te over. Wel of geen dieren, groot of klein, dichtbij of ver weg, goedkoop of duur enzovoort.
Vorig jaar hadden diverse kranten in Nederland, waaronder het AD, een Kerstspecial waarin alleen de grootste en bekendste Kerstcircussen werden aangeprezen. Het AD verwees voor meer informatie naar Circusweb. Daar doe ik het dus voor, informatie voor een breed publiek. Ik hoop dat ze dit jaar ook weer naar ons verwijzen, een grotere presentatie is er niet. Ik weet dat de Telegraaf heel binnenkort met een special komt waarin de acht bekendste Kerstcircussen worden aangeprezen. Ik heb mijn best gedaan om in die special Circusweb.nl ook een plaatsje te geven. even afwachten maar.

En Xavier... De grenzen zijn al open, we kunnen die Belgische circusjes niet tegenhouden want de grenzen zijn wagenwijd open, hooguit het optreden onmogelijk maken als ze niet deugen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.