Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 1:40 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Sterfdag Herman en Diana Renz
BerichtGeplaatst: za mar 13, 2021 9:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Vandaag is het precies 25 jaar geleden dat Herman en Diana Renz op tragische wijze om het leven kwamen. Op circusweb een uitgebreide hommage, https://circusweb.nl/hommage-aan-herman-diana-renz/. Ik kan mij nog herinneren dat ik het nieuws hoorde op 13 maart 1996. Ik was onderweg naar een afspraak in Zutphen toen ik eind van de ochtend in een keer een emotionele Toni Boltini op de radio hoorde. Het tragisch ongeluk kwam uitgebreid in de media net als de doorstart die gemaakt kon worden door de Rob en Brenda Ronday en Louis, Anneke, Milko en Sylvia Steijvers. De dood van Herman en Diana stond op voorpagina's van kranten en was de opening van het NOS journaal. Later kwam ook de rechtszaak die aangespannen werd door Renz - Berlin om de naam Renz kwam uitgebreid in de media.
Toen Herman en Diana nog leefden bezocht ik jaarlijks de voorstelling. Dat bleef ik ook doen na het overlijden van dit directiepaar. Ik weet nog heel goed dat ik in de zomer van 1996 naar Amsterdam, dat was zeker vier maanden later, ging om daar het circus te bezoeken. Ik vond het heel onwennig en ik kan mij bijvoorbeeld niet meer herinneren wie de paarden en olifantennummers presenteerde. Ik weet niet of toen het borstbeeld van Herman en Diana al opgesteld stond bij de ingang. Ik weet wel dat ik elke voorstelling die ik na de dood van Herman en Diana bezocht hier even stilstond.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 14, 2021 12:10 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Zeer triest,
mooi dat Circusweb hen hiermee herdenkt.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.