Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:38 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 25, 2014 3:41 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
De Couturekrant en haar creatieve medewerkers

DEN HAAG - De Couturekrant, de oudste modesite van Nederland, heeft binnen haar redactie verschillende creatieve redacteuren en fotografen. Zo is Ronald van den Andel een creatieve fotograaf. Hij heeft zijn talent van zijn overleden vader, Frank van den Andel meegekregen. Frank van den Andel doopte zijn naam om in Franklin en bracht onder die naam zijn programma: Franklins Wonderland Jeugdshows.

"Mijn vader, had altijd een liefde voor het Circus, kermis en variëté", vertelt Ronald. Hoewel hij bij zijn vader in Voorburg hielp met de boekhouding omdat zijn vader accountant was en daar zijn kantoor had aldaar besloot mijn vader zich toch in het artiestenleven te storten. Hij reisde mee met het Circus Tony Boltini en besloot een eigen kinderprogramma te gaan maken. Hij presenteerde daar een Poppentheater, goochelen, buikspreken en sneltekenen." Maar Ronald verbaast ons met het volgende: "Op een dag vroeg mijn vader toestemming aan de bekende Walt Disney om de naam te mogen gebruiken: Walt Disney's poppentheater, aangezien hij werkte met de figuren, uit de Disneywereld, zoals Donald Duck, de grote boze wolf en heel veel anderen. Hij kreeg uit Amerika schriftelijk en persoonlijk van de grote Walt Disney toestemming en noemde zijn theater Walt Disney's Poppen Theater", vertelt Ronald enthousiast.
Hoe ging dat verder met je vader?
Ronald vervolgt: "Hij maakte al zijn poppen en attributen zelf en bedacht alles zelf en had zo'n groot succes, dat zelfs Joop van den Ende vroeg om zijn impresario te worden. Maar trouw als mijn vader was bleef hij bij zijn eigen impresario: mevrouw Carla Flink."
Waaruit bleek zijn succes?
"Bij voorstellingen kwamen de kinderen het toneel op, om zijn zelf ontworpen en zelfgemaakte sprekende aap even te mogen aaien. Mijn vader werd ook door de televisie gevraagd, maar deed dit niet omdat zijn totale programma dan zou moeten worden aangepast en niet meer op toneel gebruikt kon worden. Inmiddels werd hij ook door velen benaderd, zoals ook door Joop Doderer en trad hij regelmatig op in het voorprogramma van Swiebertje. Er werd hem ook gevraagd om in een stukje mee te spelen voor het blad: Prinses. Helaas had hij veel last van zijn gezondheid. Zo had hij jarenlang hartproblemen. Toen hij 67 jaar was en zogenaamd genezen van kanker schakelde hij de media in om afscheid te nemen van zijn publiek," stelt Ronald vast. "En hij vrij snel nadat hij het tonee vaarwel had gezegd is mijn vader overleden."


http://www.couturekrant.nl/8-columns/ni ... rkers.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.