Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:06 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 09, 2017 5:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Video van de week op de Duitse circussite www.circus-online.de bestaat uit beelden van de allerlaatste tournee per trein door Nederland van Circus Sarrasani in 1992.
Als ik het goed zie stopt de trein op station Beverwijk. Maar misschien bestaat de compilatie ook wel uit foto's gemaakt in andere plaatsen.
Wie het weet mag het zeggen.....

De link: https://www.youtube.com/watch?v=OkFYEsbmRUQ


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 09, 2017 11:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Het station herken ik niet. Wel kan ik me herinneren dat de tournee van 1992 gesponsord was door een supermarkt. Tot 1978 was Sarrasani zo om de twee/drie jaar in Nederland. Ingrid Mey, de moeder van Andre, had de leiding van Fritz Mey overgenomen. Laatstgenoemde was toen tegen de 90. Het programma was niet zo sterk als in eerdere jaren waarin louter topnummers zaten. Weet nog dat de familie Mettin optrad met paarden. De Mettins waren afkomstig van het DDR staatscircus wat in 1992 net opgeheven was.
Weet ook nog dat ik de voorstelling bezocht heb in mei-juni in Hilversum. Bij deze voorstelling was ook de familie Boltini aanwezig.
In 1992 reisden ook Herman Renz, Holiday als Staatscircus van Moskou met Popov, Renz Berlin, Busch Roland en Alexis Gruss in Nederland.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2017 3:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Those were the days! Bedankt voor deze leuke en informatieve aanvulling!

Het station herkende ik ook niet direct, maar ergens kun je het lezen. Niet al te duidelijk.
Maar misschien herkenden anderen op de foto's meer dan één speelplaats.......?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2017 10:04 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Even in de herinneringen, ook Bobby Streicher trad op met een ladderbalance en met chimpansees. Was geen groot fan van de aangeklede apen. Denk dat 1992 ook het laatste jaar was dat er in Nederland een chimpansee nummer te zien was.
Verder vergat ik dat Darix Togni met Il Florieglo voor de eerste keer op tournee ging in Nederland. Dat was een bijzonder programma. Il Florieglo reist trouwens nog steeds met twee shows. Een in Brazilië en een in Noord Afrika, Algerije en Marokko.
Zo komt er weer heel wat naar boven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2017 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Il Florilegio om precies te zijn, De Bloemlezing.
Het decor was inderdaad een heel groot boek waarin steeds een bladzij werd omgeslagen.
Herinner me de voorstelling in Groningen die ik meerdere malen zag. Telkens weer anders.
Ze stonden er heel lang, op het toenmalige Circusterrein, nu bebouwd met onder meer een politiebureau en een Jumbo.
De nieuwe straat daar heet Beren, het enige dat nog naar het circus zou kunnen verwijzen...
Schitterende beschilderde wagens, ook veel oud spul.
Prachtige restauratiewagen, fraaie kostuums.
Een man met een tulband als controleur bij de ingang en zigeunermeisjes die je hand lazen bij een kampvuurtje. Wat een sfeer! Kom daar nog maar eens om!
Om over de dieren nog maar te zwijgen.
En de gezamenlijke maaltijd met artiesten en publiek na afloop in de piste, ook al uniek. Spaghetti, vaste prik! Een grote gamel vol, moeder overste verdeelde.

Leuke site nog steeds: http://www.florilegio.com/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 3:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het laatste nieuws (uit 1992) van een insider.
De opbouw in de film is in Alkmaar aan de Hertog Aalbrechtlaan.
Voor Alkmaar stond het circus in Tilburg ('t Laar) en daarna in Hilversum (P-terrein Expohal).
Het station op de foto's is inderdaad Beverwijk, en aan de rijrichting te zien is de trein onderweg van Alkmaar naar Hilversum.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.