Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 16, 2025 9:34 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Diepe buiging voor Krone
BerichtGeplaatst: za nov 14, 2015 1:55 pm 

De afdeling waarheidsonderzoek reageert daarop met het volgende:

Alle drie de filmpjes (leuk trouwens!) stammen uit de tijd dat Roncalli met twee treinen reisde! Dus zie je maar (ongeveer) de helft!
Zie in het eerste filmpje inderdaad dat oude caravannetjes, een LOS aggregaat en één (1) gammel aanhangertje. Eerder wekte je toch echt de indruk dat er daar heel veel van zouden zijn...

De overige lage nummer wagen-foto's ook gevonden.

Alledrie van Roncalli.
Bij sommige circussen was het vroeger de gewoonte dat de (woon)wagen van de directeur nummer 1 kreeg.
Roncalli handhaaft die traditie, zie de eerste foto op het plein voor het stadhuis van Wenen.
Wagen 1 en 2, voor Bernhard Paul en zijn verdere familie. Zullen er intussen best een paar meer zijn (het nummer van de voorste wagen kan ik niet lezen...), want kleine kindertjes worden groot en daarmee stijgt de behoefte aan privacy!

Bijlage:
723d77ecca.jpg
723d77ecca.jpg [ 165.55 KiB | 4425 keer bekeken ]

Bijlage:
2013-2.jpg
2013-2.jpg [ 78.37 KiB | 4425 keer bekeken ]

Bijlagen:
Spielfreier-Abend-a18537820_03.jpg
Spielfreier-Abend-a18537820_03.jpg [ 349.59 KiB | 4425 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: za nov 14, 2015 7:04 pm 
Didier schreef:
De afdeling waarheidsonderzoek reageert daarop met het volgende:

En dat niemand het lef heeft om jou bevindingen in twijfel te trekken hoor!

Citeer:
Alle drie de filmpjes (leuk trouwens!) stammen uit de tijd dat Roncalli met twee treinen reisde! Dus zie je maar (ongeveer) de helft!
Zie in het eerste filmpje inderdaad dat oude caravannetjes, een LOS aggregaat en één (1) gammel aanhangertje. Eerder wekte je toch echt de indruk dat er daar heel veel van zouden zijn...

Het is slechts een greep van meerdere filmpjes die enkel en alleen al op youtube staan, en stammen deze filmpjes die ik linkte uit 2011,2012 en 2013, dus behoorlijk actueel imo.
Wat ik niet meer zo 1,2,3 terug vind, is het filmpje waar er idd 2 treinen waren, maar dan met ieder de helft van de +-65 wagens, dus totaal heb ik 5 filmpjes bekeken
en overal +-65 wagens geteld, dus waar is dan die 2e trein? En wel erg toevallig dat ik dan al tot 5x toe de trein(en) met hetzelfde materiaal voorbij zie komen,
en er van die andere helft dus geen filmpje te vinden is.
En dat aggregaat staat op een aanhanger onderstel btw, en heb ik gezegd dat er heel wat materieel op staat dat gewoon over de weg kan,
waaronder die lichtere aanhangers die je achter een personenauto kunt hangen, dus wel goed blijven lezen he?

BerichtGeplaatst: za nov 14, 2015 10:56 pm 
En om het er eens in te wrijven en doordrammen ( want dat doe jij ook graag) dat roncalli van ze lang zal ze leven
geen 130 wagens heeft maar "slechts" 80 wagens, bij deze dan een waarheidsonderzoekje van mijn kant.
Toch nog goed voor 3125 euro per wagen per treinreis, als ik die 250.000 euro transportkosten van jou moet geloven,
dus zou ik als ik jou was, de uitslag van je eerder gedane waarheidsonderzoek maar eens doorsturen naar de mythbusters,
want ik blijf erbij dat dit gewoon veel te veel geld is om een wagen van a naar b te brengen, en weiger dan ook aan te nemen
dat die kosten 250.000 euro per treinreis zijn.

http://www.nwzonline.de/region/stadt-ol ... 17918.html

BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2015 2:18 am 

De 250.000 euro wordt genoemd in dit artikel:

Citeer:
Der Zirkus-Zug ist bereits eingetroffen, heute geht's unter dem Fernsehturm an der Karolinenstraße ans Aufbauen. Bereits am Freitag wollen Artisten, Zuckerwatteverkäufer und Techniker ihr Publikum verzaubern - auf höchstem Niveau. Der Name ihres Zirkus' ist schließlich Verpflichtung: Roncalli. Deshalb wird am Donnerstag noch einmal das gesamte Programm durchgeprobt. Direktor Bernhard Paul erwartet von seinen Mitarbeiter wieder ein Gesamtkunstwerk aus Rot, Gold und Samt, eine Mischung aus Poesie, Artistik und absurdem Theater. Vom 12. Juli bis zum 1. August bleibt das Zirkuszelt aufgebaut. Tierdressur zeigt der Zirkus traditionell kaum - lediglich Pferde und zwei Hühner assistieren den Artisten und Clowns. 50.000 Besucher erwartet der Zirkus in Hamburg - obwohl die Verwaltung allzu viele Werbetafeln verboten hatte. Deshalb könnte das erste Gastspiel nach fünf Jahren das letzte sein, droht Roncalli-Chef Paul. Der Ärger hat einen handfesten finanziellen Hintergrund: Rund 100.000 Euro kostet der Sonderzug für die Zirkusausrüstung, bis zum ersten Auftritt sind bereits 250.000 Euro ausgegeben, pro Tag stehen weitere 20.000 Euro Betriebskosten auf der Rechnung.

http://www.welt.de/print-welt/article39 ... miere.html

BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2015 2:26 am 

circusfan schreef:
Ik had niet kunnen bedenken dat het dus over 2 wagens uitgesmeerd zou zijn, want ik denk in nederlandse begrippen,
en hier mag je dan ook geen tig aanhangers achter je vrachtwagen hangen, dus de meest voor de hand liggende

Het mag ook in Nederland. Voor circus en kermistransporten gelden ook in Nederland namelijk uitzonderingen qua lengte, zie: http://www.evo.nl/site/afmetingen-bedri ... ombinaties

Kermissen maken veelvuldig gebruik van deze uitzonderingen, circussen volgens mij bijna nooit? Beetje gek toch, je wilt toch het maximale eruit halen.

BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2015 2:14 pm 
Paul schreef:
De 250.000 euro wordt genoemd in dit artikel:

Citeer:
Der Zirkus-Zug ist bereits eingetroffen, heute geht's unter dem Fernsehturm an der Karolinenstraße ans Aufbauen. Bereits am Freitag wollen Artisten, Zuckerwatteverkäufer und Techniker ihr Publikum verzaubern - auf höchstem Niveau. Der Name ihres Zirkus' ist schließlich Verpflichtung: Roncalli. Deshalb wird am Donnerstag noch einmal das gesamte Programm durchgeprobt. Direktor Bernhard Paul erwartet von seinen Mitarbeiter wieder ein Gesamtkunstwerk aus Rot, Gold und Samt, eine Mischung aus Poesie, Artistik und absurdem Theater. Vom 12. Juli bis zum 1. August bleibt das Zirkuszelt aufgebaut. Tierdressur zeigt der Zirkus traditionell kaum - lediglich Pferde und zwei Hühner assistieren den Artisten und Clowns. 50.000 Besucher erwartet der Zirkus in Hamburg - obwohl die Verwaltung allzu viele Werbetafeln verboten hatte. Deshalb könnte das erste Gastspiel nach fünf Jahren das letzte sein, droht Roncalli-Chef Paul. Der Ärger hat einen handfesten finanziellen Hintergrund: Rund 100.000 Euro kostet der Sonderzug für die Zirkusausrüstung, bis zum ersten Auftritt sind bereits 250.000 Euro ausgegeben, pro Tag stehen weitere 20.000 Euro Betriebskosten auf der Rechnung.

http://www.welt.de/print-welt/article39 ... miere.html

Er staat dus niet dat de treinreis 250.000 euro kost, maar "slechts"100.000 euro, dus bedankt voor deze bevestiging.

BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2015 2:16 pm 
Paul schreef:
circusfan schreef:
Ik had niet kunnen bedenken dat het dus over 2 wagens uitgesmeerd zou zijn, want ik denk in nederlandse begrippen,
en hier mag je dan ook geen tig aanhangers achter je vrachtwagen hangen, dus de meest voor de hand liggende

Het mag ook in Nederland. Voor circus en kermistransporten gelden ook in Nederland namelijk uitzonderingen qua lengte, zie: http://www.evo.nl/site/afmetingen-bedri ... ombinaties

Kermissen maken veelvuldig gebruik van deze uitzonderingen, circussen volgens mij bijna nooit? Beetje gek toch, je wilt toch het maximale eruit halen.

Qua lengte mogen circus en kermis transporten dus langer zijn, maar er staat nergens dat je 2 aanhangers achter een vrachtauto mag hangen
en daarmee over de snelwegen mag rijden. Binnendoor mag dat wel, maar niet over de snelweg.

BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2015 3:21 pm 

Zo hé, wat een discussies allemaal door elkaar! Dit wordt vast nog de langstlopende en meest bezochte rubriek! Met dank aan allemaal en met name Circusfan, ere wie ere toekomt!

Toch weer een aantal scherpe waarnemingen van mijn kant, daar besta ik tenslotte voor!

Circusfan schreef
Citeer:
roncalli van ze lang zal ze leven geen 130 wagens heeft maar "slechts" 80 wagens, bij deze dan een waarheidsonderzoekje van mijn kant.
Jammer, beste vriend, want dit artikel is nu uitgerekend weer van dit jaar, 2015!
Dus van na de tijd dat het circus en het aantal wagens in tweeën is gesplitst omdat ze met twee shows zijn gaan reizen.
Ja hoor, één over de weg en één per trein. En die per trein gaat voor een behoorlijk deel ook nog over de weg (wat de wagens betreft), maar dat was eerder ook al zo.
In het door Circusfan aangehaalde artikel staat dan ook
Citeer:
um jeden der 80 historischen Zirkuswagen
wat het treinvervoer betreft. Let wel: HISTORISCHE circuswagens. Dat is de hoofdzaak. En zegt dus helemaal niets over het totale aantal wagens van dit circus. Daar kan Martijn vast nog wel bij gelegenheid een boekje over open doen....

Ja en dan Paul met zijn 'gevonden' € 250.000,- (Was het maar waar....).
Mag ik de geachte lezers er op wijzen dat dit nu uitgerekend weer een artikel is dat uit 2002 stamt, dus 13 jaar geleden?
Zo, nu krijgen we dus ongetwijfeld een discussie over hoeveel de prijzen van speciale vrachttreinen sindsdien gestegen zijn, het wordt al wat voorspelbaar....
Van die rekening van dit jaar heeft de journalist die het artikel schreef toch echt een kopie mogen zien.

De laatste opmerking van Circusfan in het laatste bericht luidt:
Citeer:
Qua lengte mogen circus en kermis transporten dus langer zijn, maar er staat nergens dat je 2 aanhangers achter een vrachtauto mag hangen en daarmee over de snelwegen mag rijden. Binnendoor mag dat wel, maar niet over de snelweg.

Volgens Circusfan staat nergens dat het mag. Staat dan wel ergens dat het niet mag? En dat onderscheid tussen snelwegen en binnendoor kan ik ook al nergens vinden.
De extra lange vrachtwagencombinaties die op proef rijden (oplegger plus aanhanger) mogen gewoon over de snelweg. Dat is ook logisch, want zelfs veiliger dan 'binnendoor'.
Om over bepalingen voor in het buitenland geregistreerde voertuigen maar te zwijgen. Die dienen in eerste instantie te voldoen aan de eisen in het land van herkomst.

Omwille van het circus in het algemeen denk ik dat het beter is hier geen uitvoerige discussie over te gaan voeren.

BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2015 5:33 pm 
Didier schreef:

Toch weer een aantal scherpe waarnemingen van mijn kant, daar besta ik tenslotte voor!

Zo hee, mogen wij jou handtekening en samen met jou op de foto? Nee wacht, mogen wij jou misschien
even aanraken? Want een dergelijke alleswetende circusgodheid, komen we niet dagelijks tegen.

Citeer:
Circusfan schreef
Citeer:
roncalli van ze lang zal ze leven geen 130 wagens heeft maar "slechts" 80 wagens, bij deze dan een waarheidsonderzoekje van mijn kant.
Jammer, beste vriend, want dit artikel is nu uitgerekend weer van dit jaar, 2015!
Dus van na de tijd dat het circus en het aantal wagens in tweeën is gesplitst omdat ze met twee shows zijn gaan reizen.
Ja hoor, één over de weg en één per trein. En die per trein gaat voor een behoorlijk deel ook nog over de weg (wat de wagens betreft), maar dat was eerder ook al zo.
In het door Circusfan aangehaalde artikel staat dan ook
Citeer:
um jeden der 80 historischen Zirkuswagen
wat het treinvervoer betreft. Let wel: HISTORISCHE circuswagens. Dat is de hoofdzaak. En zegt dus helemaal niets over het totale aantal wagens van dit circus. Daar kan Martijn vast nog wel bij gelegenheid een boekje over open doen...

Ik ben jou vriend niet, en ken ik jou niet en jij mij niet, dus niet dingen roepen die er niet zijn.
Verder is alles wat op die trein staat antiek, dus zullen ze dat ene ouwe caravannetje en dat aggregaat er niet aftrekken.
Verder gaf je eerder aan dat het meeste materiaal niet geschikt was om over de weg te vervoeren, maar nu is ineens zeker de helft
weer wel geschikt, dus weet je ook niet meer wat je allemaal uitkraamt, maar dat je eigen tegenspreekt, moge duidelijk zijn.

Citeer:
Ja en dan Paul met zijn 'gevonden' € 250.000,- (Was het maar waar....).
Mag ik de geachte lezers er op wijzen dat dit nu uitgerekend weer een artikel is dat uit 2002 stamt, dus 13 jaar geleden?

Jij liet het anders zo overkomen alsof het in deze tijd is, dus lul je maar een eind in de ruimte, en maak je er zo'n onverzichtelijke
teringzooi van, dat het amper te volgen valt.

Citeer:
Zo, nu krijgen we dus ongetwijfeld een discussie over hoeveel de prijzen van speciale vrachttreinen sindsdien gestegen zijn, het wordt al wat voorspelbaar....
Van die rekening van dit jaar heeft de journalist die het artikel schreef toch echt een kopie mogen zien.

100.000 euro voor 80 wagens dus.

Citeer:
De laatste opmerking van Circusfan in het laatste bericht luidt:
Citeer:
Qua lengte mogen circus en kermis transporten dus langer zijn, maar er staat nergens dat je 2 aanhangers achter een vrachtauto mag hangen en daarmee over de snelwegen mag rijden. Binnendoor mag dat wel, maar niet over de snelweg.

Volgens Circusfan staat nergens dat het mag. Staat dan wel ergens dat het niet mag? En dat onderscheid tussen snelwegen en binnendoor kan ik ook al nergens vinden.
De extra lange vrachtwagencombinaties die op proef rijden (oplegger plus aanhanger) mogen gewoon over de snelweg. Dat is ook logisch, want zelfs veiliger dan 'binnendoor'.
Om over bepalingen voor in het buitenland geregistreerde voertuigen maar te zwijgen. Die dienen in eerste instantie te voldoen aan de eisen in het land van herkomst.

De extra lange vrachtwagencombinaties in het bedrijfsleven, mogen, nee, MOETEN enkel en alleen over snelwegen en dan MOETEN ze alleen er af waar industrie terreinen aan de snelwegen liggen, en voor de rest mogen ze dus nergens komen.
En die combinaties zijn van een heel andere constructie dan een conventionele vrachtwagen waar je 2 gewone aanhangers, of een combinatie van een trailer met aanhanger achter hangt,
want dat mag niet over de snelwegen. En anders bel je morgen even de politie, want die kunnen je dat vast en zeker als geen ander vertellen, want het zijn zij die moeten bepalen
of je zo verder mag rijden of niet.

Citeer:
Omwille van het circus in het algemeen denk ik dat het beter is hier geen uitvoerige discussie over te gaan voeren.

Niet met jou zul je bedoelen, want met jou valt niet op een normale manier te discussiëren, en ben ik gelukkig niet de enige
die dat zegt.

BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2015 2:59 pm 

Zoals ik al verwachtte, bij zoveel discussies tegelijk en door elkaar heen raakt vast wel iemand het spoor bijster..... En zulks geschiedde, getuige de soms onzinnige reacties in het vorige bericht.
Eerder dacht ik al dat het mis zou lopen en wilde stoppen. Maar de verleiding om ongefundeerde reacties te weerleggen was te groot.....
Nu stop ik hier wel, vast en zeker tot genoegen van Circusfan en al zijn vrienden.
Dat hij deze 'onoverzichtelijke teringzooi' nog maar amper kan volgen zegt tenslotte genoeg over zijn niveau!
Veel plezier en genoegen verder, en buig nog maar eens diep voor Krone!

BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2015 3:03 pm 
Site Admin

Verstandig besluit, een geheide winnaar gaat hier toch niet uit komen...

BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2015 5:44 pm 
Didier schreef:
Zoals ik al verwachtte, bij zoveel discussies tegelijk en door elkaar heen raakt vast wel iemand het spoor bijster..... En zulks geschiedde, getuige de soms onzinnige reacties in het vorige bericht.
Eerder dacht ik al dat het mis zou lopen en wilde stoppen. Maar de verleiding om ongefundeerde reacties te weerleggen was te groot.....
Nu stop ik hier wel, vast en zeker tot genoegen van Circusfan en al zijn vrienden.
Dat hij deze 'onoverzichtelijke teringzooi' nog maar amper kan volgen zegt tenslotte genoeg over zijn niveau!
Veel plezier en genoegen verder, en buig nog maar eens diep voor Krone!

Zoals ik al eerder zei, ik ben niet de enige die van jou minachtende en kleinerende toontje gediend ben,
dus ga eens bij jezelf ten rade.

BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2015 7:49 pm 
Site Admin

Tijd geleden dat de olifant van stal is geweest, maar hij blaast dit verhaaltje nu uit. Discussie gesloten.

Afbeelding

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8

Alle tijden zijn UTC+02:00