Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 16, 2025 10:00 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2016 2:10 pm 

Dat was inderdaad een kwestie van kiezen met in het achterhoofd respect voor leeftijd.
Uitstekende paardennummers zijn er heel wat, denk maar even terug aan de piste vol (32?) van twee jaar geleden, de paarden van Circo Lidia Togni.
En de Familie Richter blijft, ondanks de (lichte) kritiek die ze kregen in Carré, toch ook uniek wat de verrichtingen betreft.
En er zijn er meer.....

Dat de Familie Casselly ook een geheel ander nummer met de olifanten -in combinatie met paarden- kan maken zagen we al eerder, maar dat zal morgen en overmorgen ongetwijfeld opnieuw het geval zijn!
Ook al erg mooi, die combinatie, al vermoed ik dat het dit keer geen Spaanse school gaat worden.

BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2016 5:26 pm 

Ik denk dat de Knies het ook wel erg druk hebben met hun voorbereidingen voor het seizoen.

BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2016 5:51 pm 

Dat geldt, denk ik, haast wel voor ieder fatsoenlijk circus en ieder nummer op niveau!

BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2016 5:56 pm 

Nou ja, niet ieder circus maakt ieder jaar totaal nieuwe paardenacts van topniveau. Verder gok ik ook maar wat hoor.

BerichtGeplaatst: zo jan 31, 2016 3:18 pm 

Over de belangstelling voor het 5e New Generation viel kennelijk te klagen: er kwamen zelfs kortingsbonnen in omloop waarmee je een tweede kaartje gratis kreeg!
Bovendien mogen kinderen onder de 5 (!) jaar gratis, onder voorwaarde dat ze op schoot zitten.

Afbeelding

Nou moet ik zeggen dat het programma van dit onderdeel van het festival op het eerste gezicht wel eens sterker is geweest.
En alle Monegasken zijn de afgelopen tijd natuurlijk stikverwend met het hoofdfestival vol fantastische acts!

Uit een officieel persbericht, eindelijk eens een duidelijk uitsluitsel over de maximum leeftijd.
Maar misschien breekt nood ooit wetten......
En de volledige opstelling, waarbij opvalt dat Tonito Alexis voor Duitsland aantreedt. Maar misschien heb ik iets gemist.....
Maar liefst driemaal René Casselly, dat is natuurlijk wel smullen!
Eerst met zijn pony's, dan met zijn paarden en tenslotte met paarden èn olifanten!

Créé en 2012 par S.A.S. la Princesse Stéphanie, avec le soutien de Sa fille Pauline, New Generation est une compétition réservée aux jeunes artistes de cirque, âgés au maximum de 20
ans.
Issus de familles de cirque ou formés dans des écoles de cirque, ils ont atteint un haut niveau international et représentent l’avenir des arts de la piste !

Opening

René Casselly Junior - Poneys (Allemagne)
Beau Sargent – aérien (Angleterre)
Le clown Tonito Alexis (Allemagne)
Les contorsionnistes de Mongolie
Duo Icariens Leul & Nahom (Ethiopie)
Sarah & Adriana Togni - Duo Trapèze (Italie)
Olesya Fedotova – équilibriste (Russie)
Rene Casselly Junior et ses Chevaux (Allemagne)
Le clown Tonito Alexis
Anneliese Nock – Roue géante (Etats-Unis)

Entracte

Cap Crew – planche coréenne (Hongrie)
Le clown Tonito Alexis
Charlotte et Nicolas – main à main (Monaco & Canada)
Alexandre Lichner – trapèze (Espagne)
Sarah Togni - Roue Cyr (Italie)
Jeremy Gasser – (Suisse)
Pas de deux de la Troupe Acrobatique de Suining (Chine)
Trio to the Stars – sangles aériennes (Biélorussie)
Le Clown Tonito Alexis -
Annaliese Nock - Mât oscillant
René Casselly junior - Eléphants & chevaux

Grand Final

Daarbij een naam die op een eerdere lijst ontbrak: Jeremy Gasser.
Komt uit Zwitserland, is pas 17 jaar en van beroep....gitarist!
Stamt echter wel uit een circusfamilie.
Dat muzikant schijnt hij op een wel heel speciale manier te wezen, want hij was één van de grote sterren tijdens de afgelopen Kerstperiode van het bekende Circus Conelli in Zürich.
Dat op de site over hem meldt:

Poesie und Sternenglanz sind schön. Aber moderner Zirkus kann auch fröhlich und beschwingt sein. Jeremy Gasser machts vor im Circus Conelli.
Er ist 17 Jahre alt, ein smarter junger Boy mit einem charmanten Lächeln auf den Lippen und leuchtenden dunklen Augen.

Und er hat eine grosse Leidenschaft: die Musik! Am liebsten spielt er auf seiner Gitarre Funk und Blues.
Ist es da Fluch oder Segen, wenn man in eine Artistenfamilie hineingeboren wird, die sich mit spektakulären Nummern im Circus Conelli einen Namen geschaffen hat?
Da ist die Karriere – und nicht unbedingt die eines Rockstars – ja irgendwie schon vorgezeichnet.
«Ich empfinde es als grosse Chance», sagt Jeremy Gasser. «Denn Musik und Circus gehören zusammen. Und vielleicht schaffe ich es ja, mit meiner Musik neue Akzente zu setzen?»
Dass er das kann, hat er schon beim grossen internationalen Circusfestival in Monte Carlo bewiesen. Dort lud ihn der Direktor persönlich ein, mit seiner Musikshow die Manege des «New Generation Festivals» zu rocken. Ganz vorne im Publikum: Prinzessin Stéphanie von Monaco, die Präsidentin des Internationalen Zirkusfestivals!
Dieses Jahr ist Jeremy Gasser eine der Hauptattraktionen im Circus Conelli auf dem Zürcher Bauschänzli.
«Wir werden eine ganz spezielle Show inszenieren, in der moderne Musik eine wichtige Rolle spielt», sagt Jeremy, «mehr möchte ich aber nicht verraten.»
Natürlich wird er dabei cool seine Gitarre schwingen!

Zoals het hier staat was hij kennelijk al eerder te zien in Monaco.....
En inderdaad, vorig jaar was hij er ook al!

Monaco heeft zelf ook een deelneemster in de persoon van Charlotte O'Sullivan. Die samen met de Canadees Nicolas Jelmoni zal optreden. Main à main.

De deelnemers op de foto:

Afbeelding

, wat ons dan weer leert dat Tonito Alexis dit keer niet als witte clown gaat optreden! Beter, zou ik zeggen!

Oom Albert -de regerend vorst- en zijn nichtje Pauline tijdens de eerste voorstelling op zaterdag. Let op zijn stropdas met olifantenmotief!
Misschien een leuk idee voor de onze.......

Afbeelding

En Tonito begint zoals we van hem kenden:

Afbeelding

Hongaarse Post voor pony's, kenden we dat al?

Afbeelding

En met zijn trouwe vriendje:

Afbeelding

Afbeelding

Ha, wel het Spaanse nummer dus, en de jonge koning op het paard van zijn Hongaarse zwager!

Afbeelding

Het kleine Nock-je:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ha, en onze rocker speelt dus tijdens de finale! Maar misschien ook al wel eerder.

Afbeelding

Voor alle foto's van deze voorstelling zie: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 367&type=3

BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2016 2:22 pm 

En mijn droom kwam uit: GOUD voor Tonito Alexis!! Zo, zijn kostje is gekocht, voor zover dat al niet het geval was!
Twee gouden winnaars overigens, de andere is René Casselly jr. (opnieuw!), maar dat is eigenlijk geen verrassing.

Zo, alle uitslagen op een hele lange rij:

La cinquième édition du Festival pour jeunes artistes "New Generation" vient de prendre fin et le jury, présidé par Pauline Ducruet (fille de S.A.S. la Princesse Stéphanie), a proclamé le Palmarès.

JUNIOR D'OR - GOUD

René Casselly Junior

Tonito Alexis

JUNIOR D'ARGENT - ZILVER

Duo icariens Leul & Nahom

Olesya Fedotova

Pas de deux de la Troupe acrobatique de Suining

Charlotte & Nicolas

JUNIOR DE BRONZE - BRONS

Beau Sargent

Anneliese Nock

Cap Crew

Sarah & Adriana Togni

REMISE DES PRIX SPECIAUX - SPECIALE PRIJZEN

1er PRIX CARREFOUR MONACO

2e PRIX CARREFOUR MONACO

Olesya Fedotova

3e PRIX CARREFOUR MONACO

René Casselly Junior

PRIX SPECIAL DU CONSEIL NATIONAL

Charlotte & Nicolas

PRIX DE LA DIRECTION DE L’EDUCATION NATIONALE, DE LA JEUNESSE ET DES SPORTS

Cap Crew

PRIX DE LA VILLE DE MONACO

Alexander Lichner

PRIX DU COLUMBUS MONTE-CARLO

Anneliese Nock

PRIX SPECIAL DU FAIRMONT MONTE-CARLO

Les Contorsionnistes de Mongolie

PRIX DU GROUPE BOSS – SECURITE & INTERIM

Trio to the Stars

PRIX DE RAMEL COMMUNICATION

Anneliese Nock

PRIX DU MARRIOTT RIVIERA LA PORTE DE MONACO

Trio to the Stars

PRIX DE LA SOCIETE MONEGASQUE D’ASSAINISSEMENT (SMA)

Tonito Alexis

PRIX DU CONFORT ELECTRIQUE

PRIX DU GROUPE NICE-MATIN

Baptiste Raffy

PRIX DE L’OFFICE MARITIME MONEGASQUE

Sarah Togni

PRIX PARTNER’S SERVICE

Olesya Fedotova

PRIX DE TM TRANSPORTS MAZZONE

PRIX DE MADAME ROSELYNE CARLIER

PRIX DE L’ASSOCIATION MONEGASQUE DES AMIS DU CIRQUE

René Casselly Junior

PRIX DES AMIS DU CIRQUE ITALIEN

Sarah & Adriana Togni

PRIX TMC MONTE-CARLO

Beau Sargent

PRIX ERICH ROZEWICZ

Beau Sargent

PRIX SPECIAL DE LA SACEM

Tonito Alexis

PRIX DE LA SOCIETE MONEGASQUE D'ELECTRICITE ET DU GAZ

Jeremy Gasser

PRIX SPECIAL DE KIEV ACADEMY OF CIRCUS AND VARIETY ARTS

Les Contorsionnistes de Mongolie

PRIX STILL FIRST

Sarah Togni

PRIX SPECIAL DU GREAT WORLD CUP CHINA ACROBATS ASSOCIATION

Trio to the Stars

PRIX ALEXANDER GRIMAILO MOSCOU

PRIX SPECIAL DE LA FEDERATION MONDIALE DU CIRQUE

Alexander Lichner

PRIX DU FESTIVAL INTERNATIONAL DU CIRQUE DE MONTE-CARLO

POUR UNE PARTICIPATION A UN PROCHAIN FESTIVAL INTERNATIONAL

DU CIRQUE DE MONTE-CARLO

Tonito Alexis

PRIX DU JURY JUNIOR INTERNATIONAL- SPONSORISE PAR LA COMPAGNIE MONEGASQUE DE BANQUES

PRIX DU PUBLIC

Charlotte & Nicolas

-------------------------------------------

Zo, niemand vergeten?

En de volgende droom -van afgelopen nacht- die uitkwam: niet alleen goud voor Tonito Alexis, maar ook de verzekering van een optreden op het hoofdfestival gedurende een van de komende jaren!
En die prijs is minstens zo belangrijk als goud, want dan kijkt dus opnieuw de hele (circus-)wereld naar je!!

Wel een toeval, want ik legde eerder vandaag in een pb aan een trouw forumlid nog uit waarop ik Tonito (al bij Iarz) zo goed vond.
Kijken of ik daar iets van kan kopiëren...
Uit eigen werk dus, dat scheelt maar weer gedoe met rechten enzo.....

Citeer:
O, en wacht maar tot er een filmpje opduikt van het hele optreden van Tonito, het is echt de rode draad door de voorstelling.
Hoop ik, want ik was er niet bij in Monte Carlo en weet dan ook niet of hij al zijn acts daar mocht doen.
Ik beschreef het denk ik twee jaar geleden bij Iarz.
Het begint dat hij vlak voor aanvang in normale kleren en ongeschminkt in het publiek zit en door controleurs wordt weggestuurd omdat hij zogenaamd aan de verkeerde kant zit.
Opgejaagd belandt hij uiteindelijk in de piste waar de opmaaktafel klaar staat en hij zichzelf tot clown schminkt.
Ik vrees dat de make up in Monte Carlo te warm is geworden, want dat was erg dun en liep uit.... Eerder was het subtieler.
Vervolgens doet hij zijn reprise-acts, met de roos en zelf gespeelde muziek, ook daarin is hij goed. Doordat op de foto's zijn muziekinstrument al op de opmaaktafel ligt denk ik dat hij daar niet alles mocht doen zoals ik het zag.
Toen eindigde de voorstelling niet met de finale, maar kwam hij daarna terug voor een adembenemende toegift. Onder prachtige klassieke muziek schminkte hij zich af, waarna zijn trouwe hondje -waar hij in het programma een van de betere hondennummers mee doet!- hem een grote roos komt brengen.
Zoals hij zelf eerder bij een mevrouw in het publiek deed na die eerder gefopt te hebben.

Mijn verbazing over dat hij voor Duitsland aantreedt is niet zo vreemd: twee jaar geleden sprak hij nog geen woord Duits!

Dat de publieksprijs naar 'hun eigen' Charlotte ging gunnen we de Monegasken dan ook wel....
Er was een speciale prijs voor Baptiste Raffy, terwijl die niet eens op de deelnemerslijst staat. Wel, dat is de kleine witte mini-clown (rechts op de foto) en al sinds de eerste editie het beeldmerk van dit festival!
Vandaar dat men vond dat die ook wel eens in het zonnetje mocht worden gezet!

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Didier op ma feb 01, 2016 2:47 pm, 6 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2016 2:24 pm 

Wel jammer dat Anneliese Nock 'slechts' brons ontving, voor haar stunts op een heel hoge mast en het rad des doods had ze wat mij betreft toch wel zilver verdient...

BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2016 3:08 pm 

En wat plaatjes van de prijsuitreiking, met alle clown-winnaars:

GOUD

Afbeelding
René Casselly jr.

Afbeelding
Tonito Alexis

ZILVER

Afbeelding
Charlotte & Nicolas

Afbeelding
Leul & Nahom

Afbeelding

Afbeelding
Olesya Fedotova

BRONS

Afbeelding
Beau Sargent

Afbeelding
Anneliese Nock

Afbeelding
Cap Crew

Afbeelding
Sarah & Adriana Togni

---------------------------------------------------------------------------

En een terechte knieval voor Prinses Stéphanie tijdens de uitreiking van de zeker zo belangrijke 'Prijs voor een optreden op het grote festival in een van de komende jaren' voor en door Tonito Alexis!
(Nadat hij eerder al als witte clown gearmd met haar liep alsof hij haar van school kende...... Dàt gaf natuurlijk de doorslag.....!)

Afbeelding

De mini-clown Baptiste Raffy krijgt de prijs uit handen van vaste collega Eric Nondsen:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: za feb 06, 2016 1:39 pm 

Een leuk samenvattend filmpje van 6:03 van de 5e New Generation gemaakt door Monaco Channel onder de veelzeggende titel 'Een Regen van Talenten'.
Niet alle deelnemers overigens, wel de belangrijkste prijswinnaars.
Met wat veel aandacht voor de enige Monegaskische deelneemster, maar dat is logisch bij een regionaal medium.
Helaas geen pas de deux, geen dames Togni en dat meisje Fedotova had ook best wat langer in beeld gemogen. Echt een talent(je) in de dop!

Kijk maar niet teveel naar de Prinses (-moeder), die oogt hier wat vermoeid. Wat wil je na een paar slopende weken....
Ze fleurt wel weer aardig op van de eerdergenoemde knieval van Tonito Alexis!
Die diverse keren te zien is, met en zonder hondje.
En druk in gesprek met de andere goud-winnaar René Casselly. Inmiddels kennelijk dikke vrienden, ze zoenen zelfs! Goud verbroedert, moet je maar denken!
Ha, geen wonder dat Tonito goud won (grapje....), de roos was dit keer voor Pauline, de voorzitter van de jury!

https://www.youtube.com/watch?v=3U-nIx2b7Sk

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+02:00