Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 16, 2025 10:07 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mar 05, 2016 2:38 pm 

De 14e editie van dit circusfestival Festival Up! gaat aanstaande dinsdag 8 maart van start en duurt tot en met zondag 20 maart in Brussel.
Met 22 deelnemende groepen uit diverse landen op maar liefst 14 verschillende locaties, verspreid over de hele stad. Zowel in- als outdoor!
Verdere informatie op http://www.cirk.be.

Met het meest maffe maar daardoor origineelste promofilmpje dat je je voor kunt stellen: https://www.youtube.com/watch?list=PLRT ... BKhRzQ7xVE

Via de site niet minder dan 15 zeer complete filmpjes van deelnemende gezelschappen!
Zoals deze van het Belgische duo Bert en Fred: https://www.youtube.com/watch?v=JqYC1J9 ... nh&index=3
En deze van het Franse gezelschap BettiCombo: https://www.youtube.com/watch?v=Uk66Vdk ... RMyd3TLDnh

Die Cie Bert & Fred lijkt me wel wat! De voorstelling heet: 8 years, 5 months, 4 weeks, 2 days.
Zelf melden zij daarover:
Hij is Bert. Zij is Fred. Samen zijn ze Bert & Fred. Logisch. Bert & Fred leven samen, werken samen, spelen samen. Het liefst met versgeslepen keukenmessen, muizenvallen en vogelpikpijltjes. Veilig is anders, maar spannend is het wel!
Bert & Fred zoeken samen de grens op en stappen er hand in hand over. Ze brengen spectaculair, grappig en gevaarlijk circus.

Over liefde, vriendschap en popcorn.
Over risico's en blind vertrouwen.
Over alles geven en niet omkijken.
Over... Bert & Fred.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een zweep? Wordt er dan echt gedresseerd? Dacht het niet!
Ook al is deze foto mogelijk uit een andere voorstelling, die ze beter niet in Harderwijk op kunnen voeren.....:

Afbeelding

Het duo timmert in de èchte circuswereld overigens flink aan de weg.
Niet zo vaak in Nederland te zien, al traden ze begin december wel op in De Blauwe Kei te Veghel.
Ze deden onlangs een gastoptreden op het Cirque du Demain in Parijs en traden eerder dit jaar onder meer op bij Circus Flic Flac.
In mei staan ze bovendien op twee plaatsen in Duitsland op het programma van Höhner Rockin Roncalli.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zoals gezegd, 22 deelnemende gezelschappen die in Brussel aan de weg timmeren. Waarvan weer eens niet één uit Nederland!
Die willen kennelijk niet, of kunnen niet of weten de weg niet.
Misschien dat die hoog aangeschreven opleiding ook eens iets meer aandacht aan promotionele contacten kan gaan doen?
Makkelijk gezegd uiteraard, wellicht doen ze dat al.
Maar het is wel opvallend dat na Parijs ook in Brussel ons land volledig ontbreekt!
Niet alleen kunstjes, maar ook netwerken kun je leren.
Zie het maar als een kunstje......

BerichtGeplaatst: ma mar 07, 2016 12:33 pm 

Internationaal -> Brussel...
Dit topic had ik eerder bij circussen België geplaatst.

BerichtGeplaatst: ma mar 07, 2016 3:54 pm 

Daar zag ik het niet staan, of bedoel je wanneer je de keuze had moeten maken?
Die maakte ik wel bewust. Het is tenslotte geen Belgisch circus of een Belgische circusvoorstelling, maar een internationaal festival.
Ach en daarnaast is de titel van het onderwerp duidelijk genoeg om verwarring te voorkomen.
Zag je die Bert & Fred al eens?
Lijkt mij persoonlijk erg leuk!
Bekeek de andere filmpjes ook, maar dit duo sprong er toch echt uit!

BerichtGeplaatst: di mar 08, 2016 1:34 pm 

Het laatste, maar je hebt gelijk!
Nee ik heb Bert & Fred nog niet aan het werk gezien.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00