Didier schreef:
Toch weer een aantal scherpe waarnemingen van mijn kant, daar besta ik tenslotte voor!
Zo hee, mogen wij jou handtekening en samen met jou op de foto? Nee wacht, mogen wij jou misschien
even aanraken? Want een dergelijke alleswetende circusgodheid, komen we niet dagelijks tegen.
Citeer:
Circusfan schreef
Citeer:
roncalli van ze lang zal ze leven geen 130 wagens heeft maar "slechts" 80 wagens, bij deze dan een waarheidsonderzoekje van mijn kant.
Jammer, beste vriend, want dit artikel is nu uitgerekend weer van dit jaar, 2015!
Dus van na de tijd dat het circus en het aantal wagens in tweeën is gesplitst omdat ze met twee shows zijn gaan reizen.
Ja hoor, één over de weg en één per trein. En die per trein gaat voor een behoorlijk deel ook nog over de weg (wat de wagens betreft), maar dat was eerder ook al zo.
In het door Circusfan aangehaalde artikel staat dan ook
Citeer:
um jeden der 80 historischen Zirkuswagen
wat het treinvervoer betreft. Let wel: HISTORISCHE circuswagens. Dat is de hoofdzaak. En zegt dus helemaal niets over het totale aantal wagens van dit circus. Daar kan Martijn vast nog wel bij gelegenheid een boekje over open doen...
Ik ben jou vriend niet, en ken ik jou niet en jij mij niet, dus niet dingen roepen die er niet zijn.
Verder is alles wat op die trein staat antiek, dus zullen ze dat ene ouwe caravannetje en dat aggregaat er niet aftrekken.
Verder gaf je eerder aan dat het meeste materiaal niet geschikt was om over de weg te vervoeren, maar nu is ineens zeker de helft
weer wel geschikt, dus weet je ook niet meer wat je allemaal uitkraamt, maar dat je eigen tegenspreekt, moge duidelijk zijn.
Citeer:
Ja en dan Paul met zijn 'gevonden' € 250.000,- (Was het maar waar....).
Mag ik de geachte lezers er op wijzen dat dit nu uitgerekend weer een artikel is dat uit 2002 stamt, dus 13 jaar geleden?
Jij liet het anders zo overkomen alsof het in deze tijd is, dus lul je maar een eind in de ruimte, en maak je er zo'n onverzichtelijke
teringzooi van, dat het amper te volgen valt.
Citeer:
Zo, nu krijgen we dus ongetwijfeld een discussie over hoeveel de prijzen van speciale vrachttreinen sindsdien gestegen zijn, het wordt al wat voorspelbaar....
Van die rekening van dit jaar heeft de journalist die het artikel schreef toch echt een kopie mogen zien.
100.000 euro voor 80 wagens dus.
Citeer:
De laatste opmerking van Circusfan in het laatste bericht luidt:
Citeer:
Qua lengte mogen circus en kermis transporten dus langer zijn, maar er staat nergens dat je 2 aanhangers achter een vrachtauto mag hangen en daarmee over de snelwegen mag rijden. Binnendoor mag dat wel, maar niet over de snelweg.
Volgens Circusfan staat nergens dat het mag. Staat dan wel ergens dat het niet mag? En dat onderscheid tussen snelwegen en binnendoor kan ik ook al nergens vinden.
De extra lange vrachtwagencombinaties die op proef rijden (oplegger plus aanhanger) mogen gewoon over de snelweg. Dat is ook logisch, want zelfs veiliger dan 'binnendoor'.
Om over bepalingen voor in het buitenland geregistreerde voertuigen maar te zwijgen. Die dienen in eerste instantie te voldoen aan de eisen in het land van herkomst.
De extra lange vrachtwagencombinaties in het bedrijfsleven, mogen, nee, MOETEN enkel en alleen over snelwegen en dan MOETEN ze alleen er af waar industrie terreinen aan de snelwegen liggen, en voor de rest mogen ze dus nergens komen.
En die combinaties zijn van een heel andere constructie dan een conventionele vrachtwagen waar je 2 gewone aanhangers, of een combinatie van een trailer met aanhanger achter hangt,
want dat mag niet over de snelwegen. En anders bel je morgen even de politie, want die kunnen je dat vast en zeker als geen ander vertellen, want het zijn zij die moeten bepalen
of je zo verder mag rijden of niet.
Citeer:
Omwille van het circus in het algemeen denk ik dat het beter is hier geen uitvoerige discussie over te gaan voeren.
Niet met jou zul je bedoelen, want met jou valt niet op een normale manier te discussiëren, en ben ik gelukkig niet de enige
die dat zegt.