Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 16, 2025 9:30 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Diepe buiging voor Krone
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 4:17 pm 

Didier schreef:
Nou kijk, dat bedoelde ik ook al een beetje: we kunnen wel wat denken en ons suf rekenen of het al dan niet uit kan, maar het fijne zul je er als buitenstaander nooit van weten!
Ja en een kleinere tent? Deze is toch net nieuw?

Enkele jaren geleden een nieuw zeil en een brug toegevoegd, ik was toen één van de eerste die dit in Karlsruhe op de foto had gezet. kreeg toen verzoeken van allerlei circussites of ze mijn foto's mochten gebruiken.

BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 7:05 pm 
Didier schreef:
Er is, denk ik, een aanzienlijk verschil tussen wat het circus zelf meldt en wat iemand denkt waar te nemen of in de wandelgangen hoort.
De gemiddelde entreeprijs klopt al niet, want die ligt rond de € 40,-.
En zoiets geldt ook voor bijvoorbeeld het aantal werknemers. De een zal het aantal overdrijven omdat dat indruk maakt, de ander naar beneden bijstellen om de kosten te drukken.
In feite doet het allemaal niet ter zake, en de discussie verzandde dan ook danig.
Belangrijk is dat het om een prachtig circus gaat dat je zeker moet gaan zien zolang het nog kan.
Nu zijn het nog geruchten dat ze met de tournee gaan stoppen, maar een kern van waarheid heeft het vast wel.
Ja, en dan zullen we dus vaker naar München moeten. Jammer dat ze ook geen circusgebouw in het Noorden van Duitsland hebben!

De gemiddelde entreeprijs zal wel eerder rond de 20/25 euro liggen, dus ook goedkopere plaatsen, maar ook dure plaatsen van de 40 euro die jij noemde.
Verder geloof ik eerder dat er "maar" 120 mensen werken ipv 400 of whatever, want overdrijven in programmaboekjes doet elk circus, en dat hoort er gewoon
bij om indruk te maken. En eenieder die een klein beetje kan rekenen begrijpt dat 400 man op de loonlijst voor een kostenpost
van enkele tonnen in de week zorgt, en dan heb ik het niet eens over de rest vd bedrijfskosten, dus geloof nou maar dat het niet meer dan die 120 zijn die hier
al genoemd werden.
Tja en die geruchten over het stoppen met de tournee. Is dat niet omdat het nu november is en het seizoen gewoon is afgelopen?

BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 7:34 pm 

Ik heb het nagevraagd via de Facebook site. Er reizen ruim 300 man mee. 250 daarvan zijn ook echt werkzaam.
Er zijn geen plannen om met het zomercircus te stoppen.

Martin Lacey jr heeft trouwens net nieuwe roofdierentrailers gekocht. Bruno gaat met een gedeelte van de leeuwen en wellicht de oude trailers naar een ander circus.

BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 8:12 pm 

Bruno Raffo gaat naar Royal, eerder dit seizoen verving hij ook al Martin Lacey in verband met een schouderoperatie

BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 8:26 pm 
Ik geloof niet dat er 250 man werken, maar eerder 120, maar goed. Verder wel leuk om te horen dat martin lacey nieuwe trailers heeft aangeschaft,
want dat lijkt mij wel een teken aan de wand dat Krone niet gaat stoppen, want anders ga je zoveel geld niet investeren.
Ik ben dan ook benieuwd naar foto's van dat nieuwe materiaal.

BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 2:30 pm 

Citeer:
De gemiddelde entreeprijs zal wel eerder rond de 20/25 euro liggen, dus ook goedkopere plaatsen, maar ook dure plaatsen van de 40 euro die jij noemde.

Je gelooft ook niet erg snel wat iemand anders schrijft......
Het is nogal simpel. Je logt in op de site en gaat naar de voorverkoop. Dan krijg je alle prijzen op een rijtje, eerst zonder eventuele extra kosten.
Voor € 20,-, zoals jij schreef, kun je geen kaartje kopen.
De allergoedkoopste rang kost € 21.90. Er zijn zes prijsklassen. De duurste logeplaats kost €47,10. De twee 'middelste' rangen respectievelijk € 36,10 en € 41,60.
Het gaat mij iets te ver om exact het aantal plaatsen per rang uit te rekenen om tot de precieze gemiddelde prijs te komen.

Nog wat olie op het medewerkersvuur: alleen bij de promotieafdeling (in het veld!) werken een mannetje of 50.
Kennen we de kosten van een verplaatsing nog?
Ter vergelijking: bij Roncalli, toch wel een beetje een vergelijkbaar bedrijf, € 250.000,-. Niet voor het hele seizoen, maar PER verplaatsing!
En dit is een betrouwbaar gegeven.

Maar verder: allemaal speculaties en natte vingerwerk!
Geeft niks hoor!

BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 4:30 pm 
@ Didier
ik had even op deze site gekeken en als ik alle prijzen optel en door het aantal prijzen deel, dan kom ik rond de 27 euro gemiddeld uit.
http://www.circus-krone.com/de/circus-k ... ckets.html
Verder neem ik die medewerkers aantallen met een korrel zout, want zoals ik al eerder zei, het blijft grotendeels bluf, en dat is
normaal in de circuswereld, en zou ik er niet van staan te kijken als minimaal de helft gelogen is.
En ook dat het Roncalli een kwart miljoen per verhuizing kost, wil er bij mij niet in, want voor dat geld kun je dan beter
wat extra vrachtwagens kopen en chauffeurs inhuren, want dan kost het nog maar een fractie van dat bedrag.
Ik doe maar even een gokje en wat natte vingerwerk, maar als een Roncalli 50 transporten heeft die elk 500 euro
aan diesel kosten om naar de andere plaats te rijden, dan neem ik dat al ruimschoots, en dan kom je dus op
25000 euro uit en niet op 250.000 euro. Laat een dikke vrachtwagen met meer dan 500pk 1op 3 zuipen, dan kom je
1500km ver met een tank diesel per transport, en lijkt het mij onwaarschijnlijk dat Roncalli zulke afstanden maakt, want dat zijn afstanden
van noord naar zuid duitsland en terug, dus overdreven allemaal. En ga dan eens uit van 20 euro gemiddeld voor een entreekaart,
dan zou hij alleen al voor de transportkosten 12500 mensen moeten trekken. dus reken uit hoeveel voorstellingen dat zijn.
Koop 20 2e hands vrachtwagens van 20.000 euro per stuk en het is binnen 2 plaatsen terugverdiend, incl. verzekering onderhoud en
wegenbelasting, en kosten vd chauffeurs, dus dat kwart miljoen lijkt mij gewoon zwaar overdreven.

BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 4:34 pm 
Btw, voor een kwart miljoen wil ik best het Circus Roncalli van plaats naar plaats rijden, en dan kom ik met eigen trekkers en chauffeurs opdraven
die dan allemaal een vet salaris krijgen van mij, want dan ben ik in één seizoen alsnog meervoudig miljonair.

BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 5:46 pm 

Wat let je! Stel je dan snel in verbinding met meneer Paul!

Overigens hebben we het over de kosten van het reizen PER TREIN. Dus misschien kun je daar ook aan de DB concurrerende offertes doen!
Nu maar hopen dat je nieuwe spoorwegmaatschappijtje in Duitsland mag rijden......

Over Roncalli dus. Je bent naar eigen zeggen wel een circusfan, maar weet er haast nog minder vanaf dan ik!
Begin ik met te melden dat allerlei wagentjes van dit circus helemaal niet over de weg kunnen en mogen rijden.
Dus, in jouw optiek, ook maar eerst een compleet nieuw wagenpark aangeschaft!
Van Noord- naar Zuid-Duitsland? Stimmt, ook al zo dom, in dit geval van Oldenburg naar Luxemburg, dus zelfs naar het buitenland!
Domme tourneeplanner, ook daar kan hij jou wel voor vragen!

En lees je eigen woorden nog maar eens terug: je had het over gemiddeld rond de 20/25 euro.
Zoals ik zei: voor 20 euro is nog niet eens een kaartje te koop, dus dat kan dan al nooit gemiddeld zijn.
Vervolgens noemde ik de exacte bedragen, en ook dat weet je weer beter. Ik noemde de twee middelste klassen, dus dat lijkt me aardig 'gemiddeld'.
Om tot een precies gemiddelde te komen moet je ook het aantal plaatsen in iedere klasse laten meetellen.
Maar ik had altijd al een hekel aan wiskunde, dus daar ga ik m'n tijd niet aan voldoen....

BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 11:03 pm 
Oh? dus het reizen per trein alleen al kost een kwart miljoen? Weet je, ik heb net een paar filmpjes zitten kijken die op 2 locaties zijn gemaakt, en daar tel ik elke keer plus minus
65 wagens op de treinen staan, dus dat is dan 3846 euro per wagen per reis, waaronder ook enkele tandem as aanhangers die je achter een personenauto zou kunnen hangen
en zelfs een aftands klein caravannetje, en daar ga je dergelijke bedragen niet voor betalen. Dus als je een beetje logisch nadenkt, dan snap je wel dat die bedragen gewoon
uit de duim gezogen zijn, en dat is niet erg, want het is gewoon om indruk te maken, want dat hoort bij het verkooppraatje, dus als je het over domoren wilt hebben,
dan zou ik er eens een spiegel bij pakken. Voor 3846 euro staan transportbedrijven in de rij om 1 of 2 circuswagens op een dieplader te gooien,
dus doe zelf eens niet zo dom door alles voor waar aan te nemen wat ze op je mouw spelden, want door een klein rekensommetje als dit, kom je er achter dat dit
gewoon waanzin zou zijn.
Verder reist roncalli niet van noord duitsland naar luxemburg en weer terug naar noord duitsland en dan naar bv munchen en dan weer naar berlijn op en neer enzovoort,
dus wie is er hier nou dom? Ik geef juist aan dat dat niet het geval is, dus dat er gemiddeld geen 1500km tussen 2 plaatsen zit, dus tot zover domme tourneeplanner.
En dan wat de entreeprijzen van Krone betreft, ik kom met een link waar de prijzen op staan, en jij?
En verder moet je alle prijzen optellen en delen door het aantal prijzen, en niet kijken naar de beschikbaarheid, want die is er voor alle rangen, zolang de voorraad strekt.
Rekenen is niet mijn sterkste kant, maar de jouwe al helemaal niet, dus mag ik je even de domoren overhandigen? Want je hebt ze harder nodig dan ik.
Oh, en hier nog een link naar de tentprijzen, want ik had die van het vaste gebouw, maar ook hier zit je al voor 15 euro binnen, dus wat bazel je nou allemaal met je onzinverhaal
dat je onder de 20 euro geen kaarten vind?
http://www.circus-krone.com/de/sommerci ... r2015.html
Ik zou zeggen, doe eerst je huiswerk voordat je een ander voor domoor uitmaakt.

BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 11:38 pm 

Het verhaal van de gemiddelde entreeprijs laat zich hooguit schatten. Houdt eel rekening met de BTW die er weer vanaf gaat. Je betaalt inderdaad €15,- met kindrkorting of 65+ korting. Hier gaat de Duitse BTW direct vanaf. In Nederland is dat 6%. Duitse tarieven ken ik niet. Ik vind de €20,- laag geschat in elk geval.
Kijk je naar de transportkosten wagens zijn ook verzekerd, gekeurd en moeten ook onderhouden worden etc. Je kan deze kosten meerekenen in de transportkosten. Bovendien de personeelskosten voor het afbreken en opbouwen van het chapiteau. staat weer tegenover dat je ook recht heb op de BTW aftrek, waardoor brandstofprijzen lager zijn. Grootste kostenpost zullen de personeelskosten zijn. Tel bij het salaris van een medewerker maar rustig 40% werkgeverlasten bij op. Punt is onder welke kostenpost plaats je wat. Ben gelukkig geen boekhouder geworden.

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2015 10:09 am 
Site Admin

Als we het gemiddelde van alle schattingen nemen dan zitten we misschien aardig in de buurt.... voor wat het waard is.

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2015 12:45 pm 
Hugo schreef:
Het verhaal van de gemiddelde entreeprijs laat zich hooguit schatten. Houdt eel rekening met de BTW die er weer vanaf gaat. Je betaalt inderdaad €15,- met kindrkorting of 65+ korting. Hier gaat de Duitse BTW direct vanaf. In Nederland is dat 6%. Duitse tarieven ken ik niet. Ik vind de €20,- laag geschat in elk geval.
Kijk je naar de transportkosten wagens zijn ook verzekerd, gekeurd en moeten ook onderhouden worden etc. Je kan deze kosten meerekenen in de transportkosten. Bovendien de personeelskosten voor het afbreken en opbouwen van het chapiteau. staat weer tegenover dat je ook recht heb op de BTW aftrek, waardoor brandstofprijzen lager zijn. Grootste kostenpost zullen de personeelskosten zijn. Tel bij het salaris van een medewerker maar rustig 40% werkgeverlasten bij op. Punt is onder welke kostenpost plaats je wat. Ben gelukkig geen boekhouder geworden.

Didier zei dat de gemiddelde prijs rond de 40 euro lag, en dat is onzin, want dat is een vd duurste plaatsen. En gaat het niet om de omzet en btw, maar gewoon
om ruwweg de gemiddelde prijs aan de kassa, en dan kom je rond de 20/25 euro uit die ik noemde, en is het zelfs 27 euro gemiddeld als je alle prijzen optelt
en door het aantal prijzen deelt, dat is alles. En als je dan de transportkosten terug wilt verdienen, dan moet je behoorlijk wat voorstellingen draaien
om alleen dat terug te verdienen, maar aangezien een beetje rekenwerk met de natte vinger boven de pet van didier gaat (geeft hij ook toe), gaat hij lopen schelden
en mij voor domoor uitmaken, en neuzelen over wie er het meest verstand van circus heeft. Nou ik kom uit een circusfamilie en waarvan er leden zijn die bij roncalli
hebben gewerkt en een zilveren clown in monaco gewonnen hebben, en heb ik zelf van clowntje tot tentmeester gewerkt en alles daar tussen in, dus heb ik dan ineens
meer verstand van roncalli en Krone? Onzin dus, want of je nou wel of geen verstand hebt van circus, een eenvoudig rekensommetje verteld dat de transportkosten
gewoon zwaar overdreven zijn, en dat is wat telt imo, want je gaat geen bijna 4000 euro betalen om een wagen naar een andere plaats te vervoeren, dus lijkt het wel
of ik een puber moet overtuigen dat dat allemaal opgeklopte bluf is, waarmee een circus zich groter voordoet dan dat het is, en daar is niks mis mee, want dat is
gebruikelijk in circussen, en als didier dat niet wil snappen, dan is dat zijn keus en laat ik hem maar in die waan.

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2015 3:59 pm 

Dit is de laatste keer dat ik op deze weinig zinvolle discussie reageer. Tenzij....je weet maar nooit!
Het woord domoor heb ik nergens gebruikt. Ook schreef ik nergens dat iemand geen verstand (of minder) van circussen zou hebben.
Wat Krone betreft (Hugo) hadden we het dus niet over kinder- of bejaardenprijzen.
Er is inderdaad enig verschil tussen kaarten aan de kassa en in de voorverkoop via de site van het circus. De door mij genoemde bedragen waren die laatste.
Ik gaf diverse voorbeelden hoe je een gemiddelde uit kunt rekenen. Volledig ben je pas wanneer je daar ook het aantal zitplaatsen (per klasse) in betrekt. Dat gaat me te ver.
Van de prijzen die aan de kassa gelden is het gemiddelde wanneer je ALLE mogelijkheden optelt en deelt € 30,50.
Wanneer je de twee middelste prijsklassen (van de zes) optelt en deelt door twee € 32,50.
Wanneer je de duurste en de goedkoopste optelt en deelt is dat € 29,-.
In alle gevallen dus meer dan wat Circusfan noemde en ook de € 27,- die hij de laatste keer noemde. Wat al weer meer was dan zijn eerdere € 20/25,-.

Wat het transport van Roncalli betreft. Stel je gerust met hem in verbinding, dat moet met je relaties uit het verleden niet al te moeilijk zijn.
Hij is misschien wel heel dom bezig -tenslotte één van de weinigen die in deze tijd door het vervullen van zijn circusdroom heel erg rijk is geworden- (of zou dat soms ook een reclamepraatje zijn?) maar desondanks heel gewoon is gebleven. Zal je dan ook met alle plezier de rekening van de Duitse spoorwegen laten zien, zoals hij eerder deed tijdens een interview met een Duitse journalist.
Is overigens ook al ingekrompen van twee treinen naar één.
Als je daar dan toch bent, doe hem de hartelijke groeten, en je voorstel het transport voor een prikkie over te nemen.
Veel succes gewenst!

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2015 7:20 pm 
Didier schreef:
Dit is de laatste keer dat ik op deze weinig zinvolle discussie reageer. Tenzij....je weet maar nooit!
Het woord domoor heb ik nergens gebruikt. Ook schreef ik nergens dat iemand geen verstand (of minder) van circussen zou hebben.
Wat Krone betreft (Hugo) hadden we het dus niet over kinder- of bejaardenprijzen.
Er is inderdaad enig verschil tussen kaarten aan de kassa en in de voorverkoop via de site van het circus. De door mij genoemde bedragen waren die laatste.
Ik gaf diverse voorbeelden hoe je een gemiddelde uit kunt rekenen. Volledig ben je pas wanneer je daar ook het aantal zitplaatsen (per klasse) in betrekt. Dat gaat me te ver.
Van de prijzen die aan de kassa gelden is het gemiddelde wanneer je ALLE mogelijkheden optelt en deelt € 30,50.
Wanneer je de twee middelste prijsklassen (van de zes) optelt en deelt door twee € 32,50.
Wanneer je de duurste en de goedkoopste optelt en deelt is dat € 29,-.
In alle gevallen dus meer dan wat Circusfan noemde en ook de € 27,- die hij de laatste keer noemde. Wat al weer meer was dan zijn eerdere € 20/25,-.

Wat het transport van Roncalli betreft. Stel je gerust met hem in verbinding, dat moet met je relaties uit het verleden niet al te moeilijk zijn.
Hij is misschien wel heel dom bezig -tenslotte één van de weinigen die in deze tijd door het vervullen van zijn circusdroom heel erg rijk is geworden- (of zou dat soms ook een reclamepraatje zijn?) maar desondanks heel gewoon is gebleven. Zal je dan ook met alle plezier de rekening van de Duitse spoorwegen laten zien, zoals hij eerder deed tijdens een interview met een Duitse journalist.
Is overigens ook al ingekrompen van twee treinen naar één.
Als je daar dan toch bent, doe hem de hartelijke groeten, en je voorstel het transport voor een prikkie over te nemen.
Veel succes gewenst!

Ik kan nu wel weer een heel verhaal typen waarmee ik de poten onder al je geneuzel zaag, maar dat heeft geen zin, want jij hebt gewoon
je bericht aangepast, en in dat soort liegen, bedriegen en verdraaien heb ik geen zin in.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00