Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 16, 2025 9:28 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Diepe buiging voor Krone
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2015 7:31 pm 
Site Admin

Pffffffff....

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2015 8:41 pm 
heuvels schreef:
Pffffffff....

Het is idd erg warm voor de tijd van het jaar. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2015 2:36 pm 

Citeer:
want jij hebt gewoon je bericht aangepast, en in dat soort liegen, bedriegen en verdraaien heb ik geen zin in.

Gelukkig hebben we een moderator die precies kan zien of ik een bericht heb aangepast. Dat kan ik net zo lang of kort als jij.
Gebeurt dat na een reactie dan staat dat bovendien in het betreffende bericht vermeld.
Dat laatste kan ik nergens vinden, en waar je me van beschuldigd is dus niet waar.
Beter lezen, dat wil nog wel eens helpen!

Inderdaad, ze verwachten morgen in delen van het land temperaturen rond de 20 graden! Ongehoord!
Zou dat nu uitsluitend door Circuswereld komen? Lijkt me teveel eer!

Ha, nu ik er toch weer (even) ben. Terug naar het originele onderwerp, Circus Krone.
Sprak van de week iemand die in Meppen naar een middagvoorstelling was geweest met HOOGUIT 100 bezoekers in de tent! Ze waren dan ook niet of nauwelijks terug te vinden!
Nou, als dat geen nieuw voer voor rekenmeesters is weet ik het niet meer!
Het begint haast op een peperdure cruise te lijken: meer personeel dan passagiers!
Ja, zelfs uitgaande van het allerlaagste geschatte aantal medewerkers!

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2015 9:15 pm 
Didier schreef:
Citeer:
want jij hebt gewoon je bericht aangepast, en in dat soort liegen, bedriegen en verdraaien heb ik geen zin in.

Gelukkig hebben we een moderator die precies kan zien of ik een bericht heb aangepast. Dat kan ik net zo lang of kort als jij.
Gebeurt dat na een reactie dan staat dat bovendien in het betreffende bericht vermeld.
Dat laatste kan ik nergens vinden, en waar je me van beschuldigd is dus niet waar.
Beter lezen, dat wil nog wel eens helpen!

Inderdaad, ze verwachten morgen in delen van het land temperaturen rond de 20 graden! Ongehoord!
Zou dat nu uitsluitend door Circuswereld komen? Lijkt me teveel eer!

Ha, nu ik er toch weer (even) ben. Terug naar het originele onderwerp, Circus Krone.
Sprak van de week iemand die in Meppen naar een middagvoorstelling was geweest met HOOGUIT 100 bezoekers in de tent! Ze waren dan ook niet of nauwelijks terug te vinden!
Nou, als dat geen nieuw voer voor rekenmeesters is weet ik het niet meer!
Het begint haast op een peperdure cruise te lijken: meer personeel dan passagiers!
Ja, zelfs uitgaande van het allerlaagste geschatte aantal medewerkers!

De moderator verteld dat je wel vaker je berichten aanpast, en zie ik nu dat je het toch maar terug hebt gezet.
En dan jou woorden;
"Je bent naar eigen zeggen wel een circusfan, maar weet er haast nog minder vanaf dan ik!"
"Van Noord- naar Zuid-Duitsland? Stimmt, ook al zo dom, in dit geval van Oldenburg naar Luxemburg,
dus zelfs naar het buitenland! Domme tourneeplanner, ook daar kan hij jou wel voor vragen!"

En wat het transport van Roncalli betreft, dat kost van ze lang zal ze leven geen 250.000 euro per verplaatsing,
want 250.000 euro gedeeld door +- 65 wagens is 3846,- per wagen, en dat is gewoon waanzinnig ongeloofwaardig,
en dient derhalve dan ook met een enorme grote schep zout genomen te worden. |o|

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 12:22 pm 
Site Admin

circusfan schreef:
De moderator verteld dat je wel vaker je berichten aanpast, en zie ik nu dat je het toch maar terug hebt gezet.
Iedereen heeft 12 uur de tijd om een bericht na plaatsing aan te passen, en daar maakt Didier wel eens gebruik van. Om bijvoorbeeld een foto toe te voegen.
In deze discussie heeft hij dat één maal gedaan in bericht
viewtopic.php?p=47911#p47911
Onderaan dit bericht staat
Citeer:
Laatst bijgewerkt door Didier op 10 okt 2015, 13:33, in totaal 3 keer bewerkt.

Dat is dus bijna een maand geleden.
Verder zie ik geen aanpassingen in deze draad dus de conclusie van Circusfan dat Didier op deze manier woorden heeft ingeslikt kan ik niet delen.

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 1:25 pm 

Citeer:

En dit klopt derhalve dus absoluut niet. Iets later terugzetten is door mij NOOIT gedaan en kan ook helemaal niet zonder dat het onderaan het bericht vermeld wordt.
Dat zou hoogstens kunnen binnen de gestelde tijd en wanneer er nog niet op gereageerd is!
Zoals ik al zei: beter lezen (of zoeken) wil nog wel eens helpen!

Waar ging het hier ook maar weer over?

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 3:57 pm 

Ik geloof ook niet dat er 250 mensen werken, maar de gemeente Würzburg weet intussen beter! Daar aangekomen werd echt alles gecontroleerd, van de tentpinnen tot en met de arbeidsvergunningen.
En wat was de conclusie? Juist ja, 340 medewerkers! De vlag kan uit, eindelijk ook een eind aan deze (zinloze) schattingsdiscussie!
(Of zou dat stadsbestuur gewoon meedoen aan dat overdrijfgedoe? Dacht het niet!)

Op de officiële website van de gemeente:

Stadt kontrolliert Publikumsmagneten: Ein Zelt - 340 Mitarbeiter

Afbeelding

Ein kräftiges Rütteln an den tief verankerten Erdnägeln. „Sitzt!", stellt Baukontrollmeister Steffen Kohlhepp zufrieden fest. „Das Abwenden von Gefahren für Leib und Leben ist die wichtigste Vorgabe für unsere Baukontrolle", ergänzt der städtische Mitarbeiter noch bevor der Einsatz auf der Talavera weiter geht. Geprüft wurde aktuell der größte Wanderzirkus der Welt. Der „Circus Krone" ist eine riesige temporäre Veranstaltungsstätte, die natürlich zahlreiche Sicherheitsauflagen erfüllen muss.

Der Fachbereichsleiter der Würzburger Bauaufsicht René Sauerteig und sein Baukontrollmeister Kohlhepp gehen beim Ortstermin eine lange Checkliste durch. Begleitet werden sie durch den Geschäftsführer des Zirkus, Georg Klötzinger. Das Zelt ist kein gewöhnliches: mit 3000m² ist es fast doppelt so groß wie die Sporthalle der s.Oliver Arena und für die Gäste gibt es 4500 Sitzplätze in verschiedenen Preiskategorien und Höhen.

Die wenigen kleinen Mängel, die sich auf der Kontrollrunde zeigen, wie beispielsweise eine nicht geschlossene Lasche an einem Vorzelt, werden sofort behoben. Man merkt, dass hier Profis am Werk sind. Der Auf- und Abbau des 16 Meter hohen Zelts wird im Jahr Rund 32 Mal in ganz Deutschland „geprobt" Für den Aufbau benötigt man nur einen Tag und sechs Stunden für den Abbau.

Das geht natürlich nur mit vielen Mitarbeitern, 340 sind es, die mit dem „größten reisenden Zirkuszelt der Welt" von Stadt zu Stadt ziehen und sich um die vielen notwendigen Handgriffe kümmern.

Nach fast zwei Stunden kann Kohlhepp den Stempel der Stadt Würzburg und seine Unterschrift in die Baubücher setzen: Alles sicher. Aber die Bauabnahme ist nur eine Prüfung von vielen, die der Zirkus auf der Reise und am Heimatort bestehen muss. Am nächsten Tag folgt beispielsweise das städtische Veterinäramt. Geprüft werden dann die Unterbringung und der Zustand der 200 Wildtiere, die mit dem Zirkus reisen.

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 8:20 pm 

Vandaag stond er dus al een indrukwekkende rij voor kaarten van het Kerstcircus van Krone. Eerste show op eerste kerstdag, en nu al een rij.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 8:51 pm 
Didier schreef:
......Bauaufsicht René Sauerteig und sein Baukontrollmeister Kohlhepp gehen beim Ortstermin eine lange Checkliste durch. Begleitet werden sie durch den Geschäftsführer des Zirkus, Georg Klötzinger.......

En wie is de schrijver van dit verhaal? Een journalist die met de bedrijfsleider en de controlerende ambtenaren is meegelopen. :lol:
Ik zou zeggen, zoek eens een luchtopname die met een drone is gemaakt en tel eens de woonwagens, en probeer daar eens 340 man over te verdelen. Succes. =o=

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 11:59 am 
Site Admin

circusfan schreef:
En wie is de schrijver van dit verhaal? Een journalist die met de bedrijfsleider en de controlerende ambtenaren is meegelopen. :lol:
Ik zou zeggen, zoek eens een luchtopname die met een drone is gemaakt en tel eens de woonwagens, en probeer daar eens 340 man over te verdelen. Succes. =o=

Ik heb niet zo veel verstand van Krone als jullie, maar 340 man op de loonlijst (al of niet officieel) is wat anders dan 340 man in de woonwagens.

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 12:01 pm 
Site Admin

Tijger schreef:
Vandaag stond er dus al een indrukwekkende rij voor kaarten van het Kerstcircus van Krone. Eerste show op eerste kerstdag, en nu al een rij.

Afbeelding

Dick Prins fluisterde mij in dat de betreffende rij mensen op jacht was naar kaarten voor de speciale oudejaarsvoorstelling, waarvoor altijd veel belangstelling is...

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 12:41 pm 
heuvels schreef:
circusfan schreef:

Ik heb niet zo veel verstand van Krone als jullie, maar 340 man op de loonlijst (al of niet officieel) is wat anders dan 340 man in de woonwagens.

Wellicht dat je ook niet zoveel verstand hebt vd duitse taal, want dit is wat er staat.
"340 sind es, die mit dem „größten reisenden Zirkuszelt der Welt" von Stadt zu Stadt ziehen"

Wellicht dat hans klok er werkt en elke avond en ochtend 350 man weg en tevoorschijn tovert?
Afbeelding

En hier dan de wijze les uit de hele discussie, en die voor alle circusliefhebbers geld..... :mrgreen:
Afbeelding

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 1:18 pm 

Als je bij de drone-opnamens de wagens gaat tellen, hou er rekening mee dat niet altijd alle wagens op het terrein staan, en tel de reclame-ploeg er bij op!

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 3:46 pm 
Nik Boris schreef:
Als je bij de drone-opnamens de wagens gaat tellen, hou er rekening mee dat niet altijd alle wagens op het terrein staan, en tel de reclame-ploeg er bij op!

Heb je al een video gevonden dan? En reist de reclameploeg dan vooruit, dus dat ze al weken op voorhand op de volgende speelplaats staan? Want dat moet al een klein circus
op zich zijn met minimaal een stuk of 10 woonwagens waar dan 5 man per wagen op elkaar gepakt zitten, en dan nog een zooitje wagenmateriaal om de reclame op straat te kunnen
zetten, en die heb ik nooit gezien als krone dan op de plaats aankwam, dus waar staat het reclamecircus dan elke keer?
Er werken er dan ook geen 50 man in de reclame, want je mag bijna nergens geen reclameborden meer zetten, dus blijven er een paar bordjes over om te zetten
en dan wat wildplakken en uithangen in winkels, en dat kun je makkelijk af met nog geen 10 mensen. Hoe ik dat weet? Nou gewoon, omdat ik zelf ooit ook de reclame
heb gedaan voor circussen, en dat deed ik met 1 collega! En dan zetten we dik 500 borden in een grote plaats en deden we wild plakken, en hadden we
nog 2 mensen die dan 1000 posters in de winkels gingen uithangen en had het circus dan nog een perschef die dan de media bewerkte, dus 50 man voor de reclame?
Waar staan dan die 20.000 borden en 10.000 posters in winkels, want dat moet makkelijk haalbaar zijn met 50 man. Dus wie zou de boel nou beter in kunnen schatten?
Ik of een paar burgermannetjes die af en toe op een vrije middag een paar uur langs de zijlijn staan toe te kijken?
Oja, en we deden dan ook graag overdrijven, dus vertelden we dat er wel 1000 borden stonden en er wel 10000 raamhangers in de winkels hingen.
Opgeklopte bluf om het nog imposanter te maken dan het werkelijk is. Ja,ook dat is en hoort bij het circus! :lol:

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 4:06 pm 

Ik weet ook niet hoe groot Krone nou eigenlijk is, en met hoeveel man het reist. Maar ik heb wel eens beelden langs zien komen van de reclameploeg van Krone, en die was best groot. Maar ik geloof zeker dat het ook met e tweeën kan..... :)

Daarnaast zijn er genoeg drone-beelden van het circus te vinden hoor, deze bijvoorbeeld, dit jaar gemaakt in Celle https://www.youtube.com/watch?v=uEq5lRX4uZQ

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00