Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 16, 2025 9:50 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Diepe buiging voor Krone
BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 5:06 pm 
Nik Boris schreef:
Ik weet ook niet hoe groot Krone nou eigenlijk is, en met hoeveel man het reist. Maar ik heb wel eens beelden langs zien komen van de reclameploeg van Krone, en die was best groot. Maar ik geloof zeker dat het ook met e tweeën kan..... :)

Daarnaast zijn er genoeg drone-beelden van het circus te vinden hoor, deze bijvoorbeeld, dit jaar gemaakt in Celle https://www.youtube.com/watch?v=uEq5lRX4uZQ

Ik weet uiteraard ook niet hoe groot krone is, maar dat er geen 340 man werken mag wel duidelijk zijn. en wie weet moeten er een hoop tentenbouwers
mee aan de reclame helpen als de tent overeind staat, want ik zie geen 50 tentenbouwers aan de piste staan tijdens de voorstellingen.
En dat filmpje had ik al gezien, maar laat ik het aan didier over om te gaan zitten tellen hoeveel woon en pakwagens er zijn, en dan kan
hij aan de hand daarvan inschatten hoeveel mensen er werken, en ik blijf er bij dat dat er geen 340 zijn, zelfs niet in de buurt van dat getal.
Verder nog een mooi voorbeeld van bluf. In de jaren 80 deed ook circus mullens geregeld een tour de ville houden, en dan werd er weer
eens sterk overdreven met "100+ artiesten en medewerkers" terwijl dat nog niet eens de helft was, en de meesten "artiesten" die op de wagens zaten,
waren geen artiest maar gewoon personeel dat bv in de keuken stond, of burgerlui die voor de gezelligheid mee reisden, tot Johnny van Elk (toneelmeester van toon hermans)
aan toe! Bluf en klatergoud dus! "Komt dat zien, komt dat zien!" =o=

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 6:46 pm 
Site Admin

Ik snap dat gebluf niet zo, belastingtechnisch lijkt me dat niet slim. De fiscus denkt nu voor 340 man loonbelasting te kunnen vangen op deze manier.

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 7:51 pm 
heuvels schreef:
Ik snap dat gebluf niet zo, belastingtechnisch lijkt me dat niet slim. De fiscus denkt nu voor 340 man loonbelasting te kunnen vangen op deze manier.

Denk je dat de Nederlandse voedsel en warenautoriteit en/of de belastingdienst er wakker van ligt, als er minder worst in een blik erwtensoep zit, dan de fabrikant opgeeft? :lol:

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 8:01 pm 
Site Admin

Nou nee, maar als de fiscus 150 man in de boeken terugvindt en er wordt geroepen dat er 340 mensen werken dan komen ze vast een keer razzia houden.

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 8:12 pm 

heuvels schreef:

Wat als er 340 mensen meereizen maar daarvan zijn er maar 150 in dienst , de krant heeft dit misschien verkeerd opgevat en van die 340 meereizende .... 340 werknemers gemaakt.

Zou op zich wel logisch zijn , als er 340 op de loonlijst staan zouden er ruim 500 meereizen (partners die niet meedoen , ouders die soms nog meereizen met jongere artiesten etc.]

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 8:54 pm 

circusfan schreef:
heuvels schreef:

Denk je dat de Nederlandse voedsel en warenautoriteit en/of de belastingdienst er wakker van ligt, als er minder worst in een blik erwtensoep zit, dan de fabrikant opgeeft? :lol:

Er wordt wel degelijk gecontroleerd of er voldoende worst in een blik soep zit. De inhoud moet voldoen aan de opgegeven ingrediënten anders zou je blikken kunnen afvullen met goedkopere ingrediënten wat dus een financieel delict is.

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 9:03 pm 
Site Admin

Op de Duitse Wikipedia https://de.wikipedia.org/wiki/Circus_Krone
(Ja mijn Duits is in orde als ik er voor ga zitten) lees ik:

Citeer:
Heute bespielt der Circus Krone ein Zirkuszelt mit 4.500 Sitzplätzen, einer Fläche von 48 x 64 Metern und einer Kuppelhöhe von 14 Metern. Es überspannt eine Fläche von etwa 3.000 Quadratmetern. Bei Gastspielen leben und arbeiten fast 300 Menschen in der aus 330 Wohn-, Pack- und Gerätewagen bestehenden Zeltstadt. Andere Quellen sprechen von 400 Menschen und 200 Tieren.

Nog meer getallen op deze pagina mét bronvermelding.
Dat er 340 mensen meereizen lijkt me dus geloofwaardig maar daarvan zal maar een gedeelte op de loonlijst staan, de rest is aanhang die ongetwijfeld hand- en spandiensten zal verrichten al is het alleen maar met koken, schoonmaken, autorijden, materiaal verven, op kinderen passen, popcorn verkopen etc...
Zo heeft iedereen gelijk.

BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2015 12:55 am 
heuvels schreef:
Op de Duitse Wikipedia https://de.wikipedia.org/wiki/Circus_Krone
(Ja mijn Duits is in orde als ik er voor ga zitten) lees ik:

Citeer:
Heute bespielt der Circus Krone ein Zirkuszelt mit 4.500 Sitzplätzen, einer Fläche von 48 x 64 Metern und einer Kuppelhöhe von 14 Metern. Es überspannt eine Fläche von etwa 3.000 Quadratmetern. Bei Gastspielen leben und arbeiten fast 300 Menschen in der aus 330 Wohn-, Pack- und Gerätewagen bestehenden Zeltstadt. Andere Quellen sprechen von 400 Menschen und 200 Tieren.

Nog meer getallen op deze pagina mét bronvermelding.
Dat er 340 mensen meereizen lijkt me dus geloofwaardig maar daarvan zal maar een gedeelte op de loonlijst staan, de rest is aanhang die ongetwijfeld hand- en spandiensten zal verrichten al is het alleen maar met koken, schoonmaken, autorijden, materiaal verven, op kinderen passen, popcorn verkopen etc...
Zo heeft iedereen gelijk.

Wikipedia kan door jou en mij en eenieder die dat wil aangepast worden, dus dient met een korrel zout genomen te worden. Daarnaast heb ik even
de bronvermeldingen bekeken,en er is er niet een die verwijst naar de cijfers, dus moet je de schrijver van de pagina maar op z'n blauwe ogen
vertrouwen.

BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2015 1:41 am 
heuvels schreef:
Nou nee, maar als de fiscus 150 man in de boeken terugvindt en er wordt geroepen dat er 340 mensen werken dan komen ze vast een keer razzia houden.

Afbeelding

Nou mussen sie mahl goed luisteren hern Sjaak, heut zu tage konnen wir niet meer met eine truppeneinzatz
die ganze circus umsingelen un dan an die dueren gaan und da drauf bonken und dan " AUFMACHEN UND SCHNELL"
schreien, weil es geeft nog mensen die dan starke asociaties bekommen met de zeit waarin de damaligen duitse regerung
ein, ja wie sage ich das den jetz? Ein conflict hatten mit den damaligen regierungen in ganz europa und ook daar buiten,
und dat liegt nog immer seer gevoelig, also praten sie keine poepe hern Sjaak! :clown

BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2015 11:10 am 
Site Admin

Voor mij is Wikipedia betrouwbaar genoeg. Wordt wat feiten betreft beter gemodereerd als dit forum.

En als er een sterk vermoeden is van zwartwerkers of illegalen zal de fiscus heus wel een kijkje komen nemen. En dan kijken ze verder als de boeken.

Razzia wordt bij ons thuis ook gebruikt bij zolderopruimingen en zo. Er zal in Duitsland wel een minder beladen woord voor bestaan maar dat weet ik even niet.

BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2015 11:49 am 
heuvels schreef:
Voor mij is Wikipedia betrouwbaar genoeg. Wordt wat feiten betreft beter gemodereerd als dit forum.

En als er een sterk vermoeden is van zwartwerkers of illegalen zal de fiscus heus wel een kijkje komen nemen. En dan kijken ze verder als de boeken.

Razzia wordt bij ons thuis ook gebruikt bij zolderopruimingen en zo. Er zal in Duitsland wel een minder beladen woord voor bestaan maar dat weet ik even niet.

Circus Krone bestaat al dik 100 jaar, dus de belastingdienst zal dat bedrijf dan ook wel als geen ander kennen, en de afgelopen eeuw
wel geleerd hebben dat die opgegeven aantallen richting de media met een korrel zout genomen dient te worden.
ik denk dan ook wel dat er zo nu en dan een paar ambtenaren op de stoep hebben gestaan met de vraag of ze even
rond mogen kijken, en dan denk ik niet dat Krone dan moeilijk gaat lopen doen, want dan hadden we in het verleden
wel berichten gelezen over zwartwerkers bij het circus, en dat soort berichten ben ik dan ook nooit tegengekomen. :wink:

BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2015 3:55 pm 

Zou eigenlijk niet meer reageren, maar de discussie verloopt (ook zonder mijn inbreng) zo interessant dat ik toch nog even wat olie op het vuur wil gooien!

Circusfan schreef eindelijk de waarheid:
Citeer:
Ik weet uiteraard ook niet hoe groot krone is

maar daar bleef het helaas niet bij.....

Over het Duitse artikel het volgende. Zoals ik vermeldde was het geen artikel uit een krant (zoals iemand dacht) maar een publicatie op de officiële site van de stad (of gemeente) Würzburg.
Naar aanleiding van de door die instantie uitgevoerde controle. Dat maakt volgens mij verschil.

De reclameploeg van Krone kwamen we hier vorig jaar nog tegen, ook op foto's. Die staan dus NOOIT in dezelfde plaats als het circus, maar reizen daar op vooruit. Niet alleen in de volgende speelplaats, maar soms al verschillende plaatsen vooruit. Per plaats wordt een bepaalde straal bewerkt, en die is verschillend, maar nooit gering! Bij de uitvoering doen ze dat niet allemaal tegelijk op dezelfde plaats, de ploeg wordt per dag opgesplitst. En komen dus 's avonds weer terug op de centrale plaats waar de woonwagens staan. Geen anderhalve man en een paardenkop (zoals circusfan vroeger wel heeft ervaren) maar compleet met gezinnen. Eigenlijk dus een reizend circus op zich met, dat schreef ik al eerder, zoveel mensen dat sommige andere circussen (in zijn totaliteit!) daar jaloers op zouden kunnen zijn.

Komen we bij de volgende onzin-zin van Circusfan:
Citeer:
want je mag bijna nergens geen reclameborden meer zetten

Taalkundig juist, naar mijn idee, maar dat bedoelt hij vast niet....
Kom je eigenlijk wel eens in Duitsland, en hoe lang of kort lees je hier al mee? Want dan had je toch al diverse keren kunnen lezen hoe gigantisch veel reclame de (zeker grotere) Duitse circussen nog altijd maken.
Een paar jaar geleden bij het niet eens zo heel grote René & Patrizia Althoff, pal aan de grens bij Glanerbrug. Aan de Duitse kant dan, en levensgrote reclameborden (tweezijdig) aan zo goed als iedere lantaarnpaal (hoog) langs de grote weg tussen de standplaats en Gronau, waar ze officieel stonden. Aan beide kanten van de weg uiteraard!.
Zoek mijn verslag van Roncalli in Oldenburg nog maar even op, daar stonden begin dit jaar DUIZENDEN borden in de stad en ver daarbuiten, tot in Leer aan toe, en dat is precies 60 kilometer daar vandaan. En ook dan kon je een cirkel trekken op de kaart. In Oldenburg zelf geen hek (normale, bijvoorbeeld van parken, niet perse bouwwerken) waar geen meterslange borden aan vast zaten. En dan niet één keer, niks hoor, soms wel vijf over de hele lengte! Helemaal onvoorstelbaar (bij ons dan): midden in rotondes waren hele stellingen gebouwd met reclame!
Amper een winkel zonder raambiljet te vinden. En dan niet één, bij een fietsenwinkel bijvoorbeeld, maar VOOR ALLE RAMEN één! Iedere stadsbus met tweezijdige posters ter hoogte van de kinderwagen-of rolstoelplaats. Naar binnen en naar buiten leesbaar dus.
En vergeet niet dat al die borden aan de hekken na afloop ook weer weggehaald moeten worden! Een geen reclame die herbruikbaar is in andere plaatsen, niks hoor, alles speciaal gedrukt voor Oldenburg! En geen plakwerk op karton, maar gedrukt op plastic.

Wanneer Circusfan toch met meneer Paul gaat praten over de volgens hem mogelijk drastische besparing op de verplaatsingskosten kan hij tegelijk het beste maar een balletje opgooien om in zijn eentje die publiciteit te gaan verzorgen, uiteraard samen met een trouwe handlanger. Net als vroeger....

Razzia's in de circuswereld, tenslotte, komen niet (meer) voor? Ik herinner mij het toch als keurig bedrijf omschreven Magic Circus waar een paar jaar geleden de inspectie in Utrecht een inval deed teneinde, uiteraard kort voor de voorstelling om de boel flink te verstieren, de papieren en vergunningen van artiesten en medewerkers te controleren.
Ook dat was hier toen te lezen....

Toch nog iets gevonden (dit is dus een latere aanvulling of correctie....), namelijk:
Citeer:
...want dan hadden we in het verleden wel berichten gelezen over zwartwerkers bij het circus, en dat soort berichten ben ik dan ook nooit tegengekomen.

Die hoefde je -tot begin dit jaar- ook nergens tegen te komen: werknemers bij een Duits circus verdienden net zo veel of weinig als de directie wilde betalen! Want: Duitsland kende geen minimumloon!
€ 100,- per week was al heel wat, nu zijn ze dat, wanneer je alle uren rekent, haast per dag kwijt! Dit levert vast wel weer een leuke nieuwe discussie op!
Of dat al die Oost-Europese medewerkers helemaal niet in loondienst zijn van het circus, maar via uitzendbureaus in het land van herkomst betaald worden.
Schijnt zelfs in Nederland nog te zijn voorgekomen, en niet eens zo heel lang geleden...

BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 2:10 am 
Didier schreef:
Zou eigenlijk niet meer reageren, maar de discussie verloopt (ook zonder mijn inbreng) zo interessant dat ik toch nog even wat olie op het vuur wil gooien!

Circusfan schreef eindelijk de waarheid:
Citeer:
Ik weet uiteraard ook niet hoe groot krone is

maar daar bleef het helaas niet bij.....

Over het Duitse artikel het volgende. Zoals ik vermeldde was het geen artikel uit een krant (zoals iemand dacht) maar een publicatie op de officiële site van de stad (of gemeente) Würzburg.
Naar aanleiding van de door die instantie uitgevoerde controle. Dat maakt volgens mij verschil.

De reclameploeg van Krone kwamen we hier vorig jaar nog tegen, ook op foto's. Die staan dus NOOIT in dezelfde plaats als het circus, maar reizen daar op vooruit. Niet alleen in de volgende speelplaats, maar soms al verschillende plaatsen vooruit. Per plaats wordt een bepaalde straal bewerkt, en die is verschillend, maar nooit gering! Bij de uitvoering doen ze dat niet allemaal tegelijk op dezelfde plaats, de ploeg wordt per dag opgesplitst. En komen dus 's avonds weer terug op de centrale plaats waar de woonwagens staan. Geen anderhalve man en een paardenkop (zoals circusfan vroeger wel heeft ervaren) maar compleet met gezinnen. Eigenlijk dus een reizend circus op zich met, dat schreef ik al eerder, zoveel mensen dat sommige andere circussen (in zijn totaliteit!) daar jaloers op zouden kunnen zijn.

Komen we bij de volgende onzin-zin van Circusfan:
Citeer:
want je mag bijna nergens geen reclameborden meer zetten

Taalkundig juist, naar mijn idee, maar dat bedoelt hij vast niet....
Kom je eigenlijk wel eens in Duitsland, en hoe lang of kort lees je hier al mee? Want dan had je toch al diverse keren kunnen lezen hoe gigantisch veel reclame de (zeker grotere) Duitse circussen nog altijd maken.
Een paar jaar geleden bij het niet eens zo heel grote René & Patrizia Althoff, pal aan de grens bij Glanerbrug. Aan de Duitse kant dan, en levensgrote reclameborden (tweezijdig) aan zo goed als iedere lantaarnpaal (hoog) langs de grote weg tussen de standplaats en Gronau, waar ze officieel stonden. Aan beide kanten van de weg uiteraard!.
Zoek mijn verslag van Roncalli in Oldenburg nog maar even op, daar stonden begin dit jaar DUIZENDEN borden in de stad en ver daarbuiten, tot in Leer aan toe, en dat is precies 60 kilometer daar vandaan. En ook dan kon je een cirkel trekken op de kaart. In Oldenburg zelf geen hek (normale, bijvoorbeeld van parken, niet perse bouwwerken) waar geen meterslange borden aan vast zaten. En dan niet één keer, niks hoor, soms wel vijf over de hele lengte! Helemaal onvoorstelbaar (bij ons dan): midden in rotondes waren hele stellingen gebouwd met reclame!
Amper een winkel zonder raambiljet te vinden. En dan niet één, bij een fietsenwinkel bijvoorbeeld, maar VOOR ALLE RAMEN één! Iedere stadsbus met tweezijdige posters ter hoogte van de kinderwagen-of rolstoelplaats. Naar binnen en naar buiten leesbaar dus.
En vergeet niet dat al die borden aan de hekken na afloop ook weer weggehaald moeten worden! Een geen reclame die herbruikbaar is in andere plaatsen, niks hoor, alles speciaal gedrukt voor Oldenburg! En geen plakwerk op karton, maar gedrukt op plastic.

Wanneer Circusfan toch met meneer Paul gaat praten over de volgens hem mogelijk drastische besparing op de verplaatsingskosten kan hij tegelijk het beste maar een balletje opgooien om in zijn eentje die publiciteit te gaan verzorgen, uiteraard samen met een trouwe handlanger. Net als vroeger....

Razzia's in de circuswereld, tenslotte, komen niet (meer) voor? Ik herinner mij het toch als keurig bedrijf omschreven Magic Circus waar een paar jaar geleden de inspectie in Utrecht een inval deed teneinde, uiteraard kort voor de voorstelling om de boel flink te verstieren, de papieren en vergunningen van artiesten en medewerkers te controleren.
Ook dat was hier toen te lezen....

Toch nog iets gevonden (dit is dus een latere aanvulling of correctie....), namelijk:
Citeer:
...want dan hadden we in het verleden wel berichten gelezen over zwartwerkers bij het circus, en dat soort berichten ben ik dan ook nooit tegengekomen.

Die hoefde je -tot begin dit jaar- ook nergens tegen te komen: werknemers bij een Duits circus verdienden net zo veel of weinig als de directie wilde betalen! Want: Duitsland kende geen minimumloon!
€ 100,- per week was al heel wat, nu zijn ze dat, wanneer je alle uren rekent, haast per dag kwijt! Dit levert vast wel weer een leuke nieuwe discussie op!
Of dat al die Oost-Europese medewerkers helemaal niet in loondienst zijn van het circus, maar via uitzendbureaus in het land van herkomst betaald worden.
Schijnt zelfs in Nederland nog te zijn voorgekomen, en niet eens zo heel lang geleden...

"Over het Duitse artikel het volgende. Zoals ik vermeldde was het geen artikel uit een krant
(zoals iemand dacht) maar een publicatie op de officiële site van de stad (of gemeente) Würzburg.
Naar aanleiding van de door die instantie uitgevoerde controle. Dat maakt volgens mij verschil."
En dan nog is het niet duidelijk wie dat artikel dan geschreven heeft, en van wie hij de info heeft gekregen
en lijkt het mij niet de taak van een controlerende instantie, om met bedrijfsgegevens te koop te lopen.

Verder las ik ergens ( niet hier voor de duidelijkheid) dat je o.a. in Hamburg geen borden meer mag zetten, dus dacht ik dat het nederlands achtige beleid
wel onder door heel duitsland doorgedrongen was. Wat wel klopt is dat de reclameploeg wel groter is dan ik gedacht had, dus hierin heb je dan wel een eind gelijk.
En wat het aanbod voor de reclame betreft, vergeet niet dat wij vroeger ook nog eens eerst hardboard platen geschikt moesten maken voor er een poster
op kon, dus op maat zagen, dan plaatje voor plaatje per 2 met de gladde kanten naar buiten draaien, in een mal leggen en gaten boren,
dan 3 ijzerdraadjes er doorheen draaien en dan kom er pas een poster op en dan kon het pas de straat op, en daar weer 3 stukken ijzerdraad er doorheen vlechten.
En na tig keer overgeplakt te zijn, de slechte er uit sorteren en zo nodig nieuwe bij maken en van de goede gebruikte borden, alle losgelaten stukken papier verwijderen
met plamuurmessen, dus monnikenwerk waar enorm veel extra tijd in ging zitten, en deden we dus nog wildplakken waar mogelijk, dus toch een boel meer werk en véél
meer kilo's versjouwen dan die kant en klare lichtgewicht wegwerp dingen van nu.

En wat die razzia bij magic betreft, ze zullen niet binnengevallen zijn omdat het circus adverteerde met "Meer dan 50 medewerkers".
En behalve dit op zich staande voorval, lees je dergelijke invallen dan ook eigenlijk nooit.
Het ging er dan ook om of een duitse fiscus geen bedenksels zou hebben als er "maar" 150 man ipv de opgegeven 340 medewerkers
zouden werken, en dat iedereen daar anders over denkt moge duidelijk zijn, en daar zal ik het dan maar bij laten.

BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 2:14 pm 

He, he, eindelijk.....
Citeer:
en daar zal ik het dan maar bij laten.
Maar geloven doe ik het nog niet.....

Wil je weten wie het artikel geschreven heeft: zoek in je beste Duits even contact met de Stad (of bij ons gemeente) Würzburg, en je krijgt vast het antwoord!
Vraag gelijk even of alle gecontroleerde werk- en verblijfsvergunningen in orde waren en voor hoeveel personen.
Dan kunnen wij allen meegenieten van de ultieme waarheid!

Wat dat weinig zinvolle dronegedoe betreft, ik denk dat Martijn, die zeer regelmatig bij dit circus komt, het al schreef: nauwelijks is er een circusterrein te vinden waar alle wagens op passen.
Die staan soms niet eens vlak bij op een ander parkeerterrein, en dan zie je echt rijen slaapwagens. Een ander punt is de nummering van de wagens, maar ook dat zal wel nep zijn......
Herinner me de laatste keer Krone in Groningen, als voorbeeld. Misschien ken of herinner je je de Drafbaan in het Groningse Stadspark. Bijvoorbeeld van Belly Wien vorig jaar en eerder.
Dit circus of een ander in de grootte van Herman Renz past daar wel drie keer op! En dan heb ik het alleen nog maar over het middenterrein!
Daaromheen ligt de eigenlijke drafbaan, waarop bij evenementen met gemak een paar duizend personenauto's geparkeerd kunnen worden.
Dit samen was voor Krone niet genoeg! Parkeerterreinen elders in de omgeving stonden nog vol met -hoofdzakelijk- slaapwagens. In dat geval had de drone dus een stukje verder moeten vliegen!
Maar dat was dus allemaal nog in de tijd van het goedkope personeel hoor!

Het nut van het kopiëren van mijn volledige reactie om daar vervolgens weer uit te gaan citeren zie ik niet echt in, behalve dan als vulling van dit forum....

Ben blij dat ik dat vroeger allemaal niet heb meegemaakt, dat gepiel met ijzerdraadjes enzo!
Je vergeet volgens mij nog wat: plakken en drogen!
En dat allemaal in je eentje -oké, met één handlanger- voor een groot circus! Knap hoor!

BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 2:20 pm 

Dit is trouwens het materiaal van de reclameploeg die vooruit reist:

Afbeelding

Afbeelding

Dit was in Neuss op de Kirmesplatz waar toen voor de tour in het Ruhrgebiet de reclame werd verspreid.

Krefeld is trouwens één van de weinige terreinen in heel Duitsland waar Krone letterlijk alles op het terrein heeft staan, dat behoort ook tevens tot één van de grotere kermisterreinen van Duitsland.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00