Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 16, 2025 9:11 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Diepe buiging voor Krone
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 2:29 pm 

Zijn van dat laatste ook beelden te zien?

Ha, nu hoor ik weer dat ze een flink aantal woon- of slaapwagens mee laten reizen zonder dat die ook gebruikt worden!
Alleen maar om de indruk te wekken dat er zoveel mensen meereizen!
Slim hoor, want dat is natuurlijk nog altijd veel goedkoper dan wanneer er ècht mensen in zouden verblijven!
Tja, zo zal die hele circuswereld altijd wel een imaginaire aangelegenheid blijven!
Net als dit forum, trouwens!

BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 3:58 pm 

Het is een leuke discussie om te volgen.
Vergeet niet dat er ook altijd medewerkers in München blijven. Al is het alleen maar om Krone Bau draaiende te houden. En zitten daar niet altijd nog dieren, bijv nog een nijlpaard ofzo? Kan zijn dat ik hierin achterloop...
En inderdaad heeft caravans tellen niet veel zin gezien de meeste caravans over het algemeen op een terrein nabij staan. Alleen de artiesten met dieren en de dierenverzorgers staan direct bij de tent. Soms staan zelfs de staltent en de olifanten op een ander terrein. En hoeveel man gaan er wel niet in een manschappen trailer? Bij Arlette Gruss slapen maarliefst 16 mensen in een combi! Zie het blog van Arlette Gruss met foto's. Ook nog ruim ook trouwens, speciale uitschuifbare trailers gemaakt door procar.

BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 4:50 pm 

Ha, de (leuke?) discussie neemt een nieuwe wending!
Fijn dat je het leuk vindt, daar doen we het allemaal voor!
Vond het zelf eigenlijk meer zinloos en uitzichtloos.....
Zo zie je maar: smaken verschillen, het lijkt wel het echte circus!

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 12:35 am 
Didier schreef:
He, he, eindelijk.....
Citeer:
en daar zal ik het dan maar bij laten.
Maar geloven doe ik het nog niet.....

Wil je weten wie het artikel geschreven heeft: zoek in je beste Duits even contact met de Stad (of bij ons gemeente) Würzburg, en je krijgt vast het antwoord!
Vraag gelijk even of alle gecontroleerde werk- en verblijfsvergunningen in orde waren en voor hoeveel personen.
Dan kunnen wij allen meegenieten van de ultieme waarheid!

Maar jou waarheid is toch de enige echte ultieme waarheid? Want je zal en moet je gelijk halen, en dat is dan niet zo erg, maar de minachtende toon vind ik
dan weer minder.

Citeer:
Wat dat weinig zinvolle dronegedoe betreft,

Ik heb zelf 2 drones, en met een daarvan kun je echt hele mooie luchtopnamen maken van van alles en nog wat, en dus ook circussen,
alleen is de vraag of er ook ergens iemand een filmpje heeft van Krone, en helaas kan ik er even zo snel geen vinden waar het hele wagenpark
fatsoenlijk in beeld komt, vandaar ik dan ook zei van, zoek zelf maar eens.
Hier een mooie luchtopname van Herman Renz, waar het hele circus perfect in detail in beeld gebracht word,
en dit soort filmpjes zullen we dan ook vaker gaan zien in de toekomst, dus tot zover het weinig zinvolle dronegedoe.
https://www.youtube.com/watch?v=GSyS3KjMmTg

Citeer:
ik denk dat Martijn, die zeer regelmatig bij dit circus komt, het al schreef: nauwelijks is er een circusterrein te vinden waar alle wagens op passen.
Die staan soms niet eens vlak bij op een ander parkeerterrein, en dan zie je echt rijen slaapwagens.

Wat dacht je van de theresienwiese in munchen? Daar valt zelfs krone als een verwaaid paraplutentje in het niets weg.
Ideaal om daar dus met een drone te gaan filmen.

Citeer:
Een ander punt is de nummering van de wagens, maar ook dat zal wel nep zijn......

Ik kom eigenlijk nooit de wagens 1 t/10 tegen, en denk ik dat dat ook allemaal nep is, dus toch nog een punt waar we het over eens zijn.

Citeer:
Het nut van het kopiëren van mijn volledige reactie om daar vervolgens weer uit te gaan citeren zie ik niet echt in, behalve dan als vulling van dit forum....

Je hebt ook overal last van, nietwaar?

Citeer:
Ben blij dat ik dat vroeger allemaal niet heb meegemaakt, dat gepiel met ijzerdraadjes enzo!

En dan om de haveklap je vingers helemaal tot bloedens toe rauw gesleten van dat gevlecht met dat gegalvaniseerde
ijzerdraad, en tijdrovend.

Citeer:
Je vergeet volgens mij nog wat: plakken en drogen!

Nog tijdrovender! Je gaat je bijna afvragen waar we de tijd vandaan haalden om ze nog op straat te zetten en weer op te halen.

Citeer:
per seizoen door onze handen. En dat allemaal in je eentje -oké, met één handlanger- voor een groot circus! Knap hoor!

Je zou bijna gaan denken dat ik lieg en het wel 50 man waren die al dat werk mee deden, want die bordjes
wegen ook nog eens 10 tot wel 20x meer dan één zo'n modern plastic ding, dus gingen er duizenden kilo's borden
door onze handen.

Laatst gewijzigd door circusfan op wo nov 11, 2015 12:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 12:48 am 
Didier schreef:
Zijn van dat laatste ook beelden te zien?

Ha, nu hoor ik weer dat ze een flink aantal woon- of slaapwagens mee laten reizen zonder dat die ook gebruikt worden!
Alleen maar om de indruk te wekken dat er zoveel mensen meereizen!
Slim hoor, want dat is natuurlijk nog altijd veel goedkoper dan wanneer er ècht mensen in zouden verblijven!
Tja, zo zal die hele circuswereld altijd wel een imaginaire aangelegenheid blijven!
Net als dit forum, trouwens!

Personeel komt en gaat, want niet iedereen is geschikt voor het circus, dus wie weet staan er zo nu en dan wat woonwagens leeg,
en als je dan bv in de omgeving van hamburg reist, het dan een dure grap is om ze even tijdelijk naar het winterkwartier
in Munchen te brengen, en het dan goedkoper is om ze er bij te houden.
En wat die imaginaire aangelegenheid betreft, het is niet allemaal goud dat er blinkt.

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 11:10 am 
Paul schreef:
Het is een leuke discussie om te volgen.
Vergeet niet dat er ook altijd medewerkers in München blijven. Al is het alleen maar om Krone Bau draaiende te houden. En zitten daar niet altijd nog dieren, bijv nog een nijlpaard ofzo? Kan zijn dat ik hierin achterloop...
En inderdaad heeft caravans tellen niet veel zin gezien de meeste caravans over het algemeen op een terrein nabij staan. Alleen de artiesten met dieren en de dierenverzorgers staan direct bij de tent. Soms staan zelfs de staltent en de olifanten op een ander terrein. En hoeveel man gaan er wel niet in een manschappen trailer? Bij Arlette Gruss slapen maarliefst 16 mensen in een combi! Zie het blog van Arlette Gruss met foto's. Ook nog ruim ook trouwens, speciale uitschuifbare trailers gemaakt door procar.

De Krone Bau word ook verhuurd als pop podium, en daar hebben dan ook heel wat grote bands opgetreden, dus daar is naast circus
altijd wel wat te doen.
En wat die foto's betreft van Gruss, heb je daar een linkje van? Want ik ben wel altijd nieuwsgierig naar mooi circusmateriaal.

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 4:55 pm 

Ja hoor, genoeg. Maar dat is eigenlijk een ander onderwerp.
Wanneer je hier op het forum zoekt op naam vind je wel afbeeldingen. Soms staan ze er helaas niet meer bij omdat ze dan van bijvoorbeeld facebook verdwenen zijn.
Ze zijn heel actief op hun eigen site http://www.cirque-gruss.com/
onder meer met een eigen blog http://www.cirque-gruss.com/blog/
en op facebook https://www.facebook.com/cirquegruss

Daarvan deze zeer recente foto, dat kan ik dan weer niet laten:

Afbeelding

en wat ze tegenwoordig hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry hoor, Circusfan heeft me verleid......

Succes met je speurtocht!

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 6:17 pm 
Leuk dat je even wat links hebt geplaatst van Gruss, en wat een prachtzaak, en vooral die tent die de bijnaam "de kathedraal" heeft en terecht,
want zoiets aparts had ik nog niet eerder gezien. Ik ken deze tent al een paar jaar, maar het is en blijft de mooiste van alle tenten,
en daar steekt heel cirus krone dan maar een beetje oudbollig bij af.
Maar verder was ik dus benieuwd naar die uitschuiftrailers waarin het personeel zit, want ik doe ook graag tekenen in paint,
en heb dan ook heel wat woontrailers getekend en ook personeelsverblijven, maar ik krijg met geen mogelijkheid
16 man in een trailer gepropt, en eerlijk gezegd ( daar heb je hem weer zul je denken) geloof ik het niet echt,
want een doorsnee trailer is een meter of 12 lang, en nou kan ik mij vergissen, maar de maximale lengte van
een trailer mag iets van 13,5 meter zijn dus hoe kun je daar dan 16 man in kwijt? Want dan zou er nog geen meter
ruimte per man zijn in de lengte, en dan kun je wel uitschuiven in de breedte, maar dan nog blijft er in de lengte
nog geen meter de man over, dus ben ik benieuwd hoe ze die wagens dan ingedeeld hebben.
De trailers die ik getekend heb schuiven niet uit, en dan heb ik afdelingen gemaakt voor 6 tot 10 mensen maximaal.
Met 6 hebben ze dan nog een beetje de ruimte, maar met 10 man word het wel een krappe bedoening.

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 5:50 am 

Goede vraag, hier is de link met foto's (sorry dat het ff off-topic gaat): http://www.cirque-gruss.com/blog/articl ... bergement/

Zoals je ziet 1 vrachtwagencombinatie met aanhanger. Er gaan 5x2 medewerkers in de wagen en nog eens 4x2 in de aanhanger. Dus zelfs 18 in totaal! En maar 1 chauffeur benodigd. Ongelofelijk maar alles is uitschuifbaar dus is het toch nog behoorlijk ruim. Zie foto's in de link.

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 12:22 pm 
Paul schreef:
Goede vraag, hier is de link met foto's (sorry dat het ff off-topic gaat): http://www.cirque-gruss.com/blog/articl ... bergement/

Zoals je ziet 1 vrachtwagencombinatie met aanhanger. Er gaan 5x2 medewerkers in de wagen en nog eens 4x2 in de aanhanger. Dus zelfs 18 in totaal! En maar 1 chauffeur benodigd. Ongelofelijk maar alles is uitschuifbaar dus is het toch nog behoorlijk ruim. Zie foto's in de link.

ik dacht dus aan een enkele trailer, maar dit verklaard alles en ziet het er erg netjes uit, en durf ik wel te stellen dat dit circus
dus de beste verblijven voor hun personeel hebben, want dit heb ik nog niet bij een anders circus gezien, zo mooi als ze dit voor elkaar hebben.

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 3:03 pm 

Inderdaad, ziet er schitterend uit. Maar is dan ook hagelnieuw en vast niet in Nederland ontworpen.....
Waar Circusfan intussen aardig hoofdpijn moet krijgen van al dat gereken....
Er zijn inderdaad maar weinig (of geen) bedrijven die hun materiaal beter voor elkaar hebben!

Terug naar een eerdere opmerking. Circusfan schreef:
Citeer:
Ik kom eigenlijk nooit de wagens 1 t/10 tegen, en denk ik dat dat ook allemaal nep is, dus toch nog een punt waar we het over eens zijn.

Zo maar nog een keer met me eens kan ik niet ongestraft goedkeuren! Want ik stelde helemaal niets in die richting. Al weet ik best hoe dat gaat bij een groot (transport)bedrijf. Ooit kreeg de eerste wagen nummer 1 en in de loop van tijd is men doorgenummerd. Wel zo duidelijk!
Nu is in de transportwereld wagen 1 er vaak al lang niet meer, bij het circus ligt dat anders!
Dus wanneer je ooit nog weer eens naar zo´n groot Duits circus gaat toch wat beter opletten!
Hierbij wat voorbeelden van Roncalli en Krone. Niet alle foto´s zullen helaas even mooi overkomen, er zijn een paar hele kleine bestandjes bij.
Ha, en de door Circusfan al beschreven trein. Bij alle treinfoto´s die ik heb, en dat zijn er heel wat, kom ik zegge en schrijve één miezerig caravannetje tegen! Waar hij er meerdere zag, die makkelijk achter een auto konden worden gehangen. Wat allemaal niet kan, alleen lastig wanneer je er twee hebt! Dat wil, kan en mag niet zo best!
Bovendien was dat ene sleurhutje dermate oud dat het wellicht minder verstandig was om de weg nog mee op te gaan.
We kennen dat soort hier van de zogenaamde caravanraces.... Niets meer aan te vernielen, maar met een wegligging die prut is....

Dan de plaatjes, niet alleen lage nummertjes (van 1 t/m 10), ook een paar volle straatjes....:

Bijlage:
43d165189c5109f5ffff804dfffffff2.jpg
43d165189c5109f5ffff804dfffffff2.jpg [ 63.6 KiB | 4308 keer bekeken ]

Bijlage:
43d165189c5109f5ffff804cfffffff2.jpg
43d165189c5109f5ffff804cfffffff2.jpg [ 64.42 KiB | 4308 keer bekeken ]

Bijlage:
43d165189c5109f5ffff8059fffffff2.jpg
43d165189c5109f5ffff8059fffffff2.jpg [ 67.25 KiB | 4305 keer bekeken ]

Bijlage:
230b0a8985ffa85fffff8042fffffff1.jpg
230b0a8985ffa85fffff8042fffffff1.jpg [ 57.53 KiB | 4305 keer bekeken ]

Bijlage:
230b0a8985ffa85fffff8051fffffff1.jpg
230b0a8985ffa85fffff8051fffffff1.jpg [ 63.42 KiB | 4305 keer bekeken ]

Bijlage:
1948030_655490777846650_1707353051_n.jpg
1948030_655490777846650_1707353051_n.jpg [ 94 KiB | 4301 keer bekeken ]

Bijlage:
RONCALLI 2010 AMSTERDAM - deel 2 043.jpg
RONCALLI 2010 AMSTERDAM - deel 2 043.jpg [ 189.55 KiB | 4301 keer bekeken ]

Bijlage:
roncalli-vitale-0315-002.jpg
roncalli-vitale-0315-002.jpg [ 196.23 KiB | 4301 keer bekeken ]

En zo had ik er nog een stuk of wat, maar die kan ik zo snel niet vinden. Misschien later.....

Laatst gewijzigd door Didier op do nov 12, 2015 3:40 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 3:27 pm 

Volgens de Duitse krant mainpost wacht circus krone nu op de miljoenste bezoeker dit seizoen: http://www.mainpost.de/regional/wuerzbu ... 35,8985014

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 3:44 pm 

En hoe ze ook daar weer de fout in durven gaan, ronduit schandalig!
Want ze melden:

400 Menschen, darunter 54 Künstler aus 14 Nationen, 178 Tiere und 350 Wagen: Das ist das Unternehmen Krone.

Maar goed, we zijn gelukkig weer terug bij het onderwerp.....

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 5:11 pm 
Site Admin

Ik heb net ontdekt hoe het komt dat sommige circussen zoveel personeel hebben :mrgreen:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151110_01964193

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 7:33 pm 
Didier schreef:
Inderdaad, ziet er schitterend uit. Maar is dan ook hagelnieuw en vast niet in Nederland ontworpen.....
Waar Circusfan intussen aardig hoofdpijn moet krijgen van al dat gereken....

Ik had niet kunnen bedenken dat het dus over 2 wagens uitgesmeerd zou zijn, want ik denk in nederlandse begrippen,
en hier mag je dan ook geen tig aanhangers achter je vrachtwagen hangen, dus de meest voor de hand liggende
oplossing zijn dan trailers, en daar krijg je dan met een beetje fatsoen 6 tot 10 mensen in gepropt.
En in nederland ontwerpen ze ook uitschuif wagens hoor. Sterker nog, hele kermisattracties komen
van onze eigen bodem, en niet de minste.

Citeer:
Er zijn inderdaad maar weinig (of geen) bedrijven die hun materiaal beter voor elkaar hebben!

Zo hee, dan TOCH nog iets waar we het over eens zijn.

Citeer:
Terug naar een eerdere opmerking. Circusfan schreef:
Citeer:

Zo maar nog een keer met me eens kan ik niet ongestraft goedkeuren! Want ik stelde helemaal niets in die richting. Al weet ik best hoe dat gaat bij een groot (transport)bedrijf. Ooit kreeg de eerste wagen nummer 1 en in de loop van tijd is men doorgenummerd. Wel zo duidelijk!
Nu is in de transportwereld wagen 1 er vaak al lang niet meer, bij het circus ligt dat anders!
Dus wanneer je ooit nog weer eens naar zo´n groot Duits circus gaat toch wat beter opletten!
Hierbij wat voorbeelden van Roncalli en Krone. Niet alle foto´s zullen helaas even mooi overkomen, er zijn een paar hele kleine bestandjes bij.

Zo hee, wat goed van je. Je krijgt een schouderklopje van mij, want die heb je verdient hoor!

Citeer:
Ha, en de door Circusfan al beschreven trein. Bij alle treinfoto´s die ik heb, en dat zijn er heel wat, kom ik zegge en schrijve één miezerig caravannetje tegen! Waar hij er meerdere zag, die makkelijk achter een auto konden worden gehangen. Wat allemaal niet kan, alleen lastig wanneer je er twee hebt! Dat wil, kan en mag niet zo best!
Bovendien was dat ene sleurhutje dermate oud dat het wellicht minder verstandig was om de weg nog mee op te gaan.
We kennen dat soort hier van de zogenaamde caravanraces.... Niets meer aan te vernielen, maar met een wegligging die prut is....
[/quote]

Ik heb nergens gezegd dat er meerdere miezerige caravannetjes op staan, maar meerdere kleinere aanhangers die je makkelijk achter een gewone auto
had kunnen hangen, en daar stond o.a. dan ook een licht tandemassertje bij met ik dacht een aggregaat er op, en meer van dat soort klein materiaal,
dus een dure grap als je dan uitrekent dat het gemiddeld 3846 euro per wagen kost om per trein te vervoeren, want dat kost het, want jij kwam vertellen
dat roncalli 2,5 ton per treinreis kwijt is, en 2,5 ton gedeeld door +-65 wagens is nog steeds +- 3846 euro per wagen, groot of klein.
En dan zeg ik dat dat niet realistisch is, want per dieplader kan dat véél goedkoper, en dan begin jij weer te lachen ipv in te zien
dat het dus je reinste onzin is.

En hier de =- 65 wagens per treinreis, allemaal op verschillende locaties
en verschillende jaren.

https://www.youtube.com/watch?v=jnUpKKDgHmE
+-65 wagens

https://www.youtube.com/watch?v=rCXJbNOWsJs
+- 65 wagens

https://www.youtube.com/watch?v=XMcBlaCUqzg
+-60 wagens

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00