Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 11:35 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 14, 2020 4:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het volgende schrijnende geval....
We lezen het hier: https://www.bz-berlin.de/berlin/lichten ... ueberleben

Jeder Zuschauer wird gebraucht!

Zirkus „Hopplahopp“ ausgeraubt –
Artistenfamilie kämpft ums Überleben


Afbeelding
(V. li.) Zirkusdirektor Sven (43), Der wohl kleinste Clown der Welt Sven Junior (4), Taubenkünstlerin Sophia (16), Seiltänzerin Shanonn (18).

Zirkusdirektor Sven Rogall vom Familienzirkus „Hopplahopp“ ist verzweifelt.
Die 300 Euro Einnahmen aus der letzten Veranstaltung sind alles, was er noch an finanziellen Reserven hat.
Während der Vorstellung am Mittwoch wurde sein Tresor mit 9000 Euro aus dem Zirkuswagen gestohlen!


„Ich weiß nicht mehr, wie es weitergehen soll.
Wir brauchen Futter für die Tiere, ich habe gerade ein neues Tierzelt bestellt und die Plakatierung für die nächsten Veranstaltungen in Karow.
Und essen müssen wir ja auch etwas.“

Seit 2008 betreibt er den Familienzirkus „Hopplahopp“ mit seinen Kindern. Alle sind begeisterte Zirkusleute.
Shannon (18) ist Seiltänzerin, Sophia (16) hat einen Taubenzirkus und Sven-Junior ist der wohl kleinste Clown Deutschlands, wenn nicht der ganzen Welt.
Mit ihren 4 Kamelen, 5 Ponys, 1 Kleinpferd, 3 Ziegen, 5 Hunden und Tauben begeistern sie jeden Tag ihr Publikum.


Afbeelding
Zirkusdirektor Sven (43), Der wohl kleinste Clown der Welt Sven Junior (4, re.), Taubenkünstlerin Sophia (16, hinten), Seiltänzerin Shanonn (18, vorn) auf Kamel Aladin.

Die Einnahmen sammelt Sven nach Zirkustradition nicht auf der Bank, sondern in einem kleinen Burgwächter-Tresor unter seinem Bett.

„Vor der Vorstellung am Mittwoch habe ich dort noch Wechselgeld rausgenommen.
Als ich danach so um 18.30 Uhr die 300 Euro Einnahmen wegschließen wollte, war der Tresor verschwunden.
Wer macht denn sowas? Wir sind doch keine reichen Leute“, sagt Sven Rogall.


Afbeelding
Zirkusdirektor Sven Rogall (43) vor dem Fach, wo der Tresor unter dem Bett versteckt war.

Mit dem Angesparten wollte er ein neues Zelt für die Tiere kaufen. Das hat er schon angezahlt.
„Doch jetzt haben wir gar nichts mehr, nur noch die 300 Euro“, sagt der Direktor.
Seit eineinhalb Jahren hätte die Zirkusfamilie Probleme.

„Meine Frau hat einen Hirntumor, wir müssen sie pflegen.
Berliner Ärzte haben ihr schon bescheinigt, dass sie nur noch ein paar Monate zu leben hätte.
Nach einer Operation in Dresden ist sie jetzt zur Reha in der Brandenburg-Klinik in Wandlitz.
Ihr geht es jetzt schon wieder ein bisschen besser.
Zu Ostern wollte ich ihr ihren großen Wunsch erfüllen und mit ihr nach Paris reisen.
Doch das fällt nun auch noch weg.“


Afbeelding
Ein Bild aus besseren Zeiten: Der Zirkus HopplaHopp mit Vater Sven Rogall, den Kindern Sophia, Shannon, David und Ehefrau Jessica, die nun schwer krank ist.

Außerdem ging das Weihnachtsgeschäft in die Hose. Wegen des Sturmtiefs Julia mussten Vorstellungen ausfallen.
„Wir brauchen Hilfe“, sagt der Direktor. „Den Zirkus aufgeben kann ich nicht.
Ich kann nicht einfach in eine Wohnung ziehen und von Hartz 4 leben.
Das hält mein Zirkusherz nicht aus.“


Afbeelding
Seiltänzerin Shannon (18) bei einer Probe.

Die Familie will nun weiter kämpfen: „Bis zum 29. Februar machen wir Mittwoch bis Samstag um 16 Uhr und sonntags um 11 Uhr Vorstellungen an der Trabrennbahn Karlshorst.
Dann ziehen wir um und sind vom 4. März bis zum 21. März in Karow, in der Schönerlinder Straße.“


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 15, 2020 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Je doet het in het leven maar zelden goed. Doneerde ik een bedrag aan een ander circus dat door de storm zijn staltent verloor, kom je dit verhaal tegen.
Nog schrijnender, want het gaat over persoonlijke omstandigheden.
Over een niet te groot circus dat op de been wordt gehouden door een hardwerkende vader en zijn drie kinderen van 18, 16 en 4 (!) jaar oud.
Mede doordat de moeder op dit moment revalideert na het verwijderen van een hersentumor.
Ooit was er nog een grotere zoon, maar die studeert wellicht of heeft noodgedwongen elders emplooi gevonden.
En dan worden ze bovendien ook nog eens beroofd van zo'n € 9.000,-, moeizaam bij elkaar gespaard met de bedoeling een nieuwe staltent voor de 18 dieren (de duiven niet meegeteld) aan te schaffen.
Weg droom......

Terwijl het daar in Zuid-Duitsland 'alleen maar' om een staltent ging....
Ook een hard gelag hoor, een circus met zeven wagens en slechts één trekker.
Zodat de eigenaar die stuk voor stuk naar de volgende speelplaats moet overrijden.
Daar dus een inzamelingsactie vanuit de plaatselijke bevolking teneinde de in eerste instantie benodigde € 1.500,- bijeen te krijgen.
Zoiets moet dus haalbaar zijn, dacht ik nog. En doneerde.
(Keek net even, ze zijn al bijna op de helft!).

Daar kreeg ik dus (milde) kritiek op, want mijn bijdrage was in verhouding te hoog.
Zeker wanneer je bovenstaand 'probleemgeval' in Berlijn in ogenschouw neemt.
En ik moet de 'criticaster' eigenlijk wel gelijk geven.
Het had wel iets minder gekund..... En de rest dan naar Berlijn, waar overigens nog steeds geen actie wordt gevoerd en zelfs geen adres van het circus te vinden is. Dus dat wordt lastig.
Wanneer iemand dat vind -maar pas op, er zijn altijd slimme lieden die er niet voor terugdeinzen zich over de rug van zo'n behoeftig circus persoonlijk te verrijken!- tast ik volgaarne opnieuw in de buidel....
Hoop dat er hier meer mensen zijn die (soms) niet al te moeilijk van hun geld af kunnen of willen komen!
Het doel heiligt de middelen! In dit geval dan maar letterlijk, want het betekent heel iets anders.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.