Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:28 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mar 17, 2021 9:38 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Het Zwitserse Cirque Starlight van de familie Gasser heeft zijn tournee verschoven naar 2022. Dit omdat er door de Zwitserse regering nog geen besluit over tournees van circussen genomen is. Dit valt te lezen op https://circusweb.nl/circus-starlight-u ... -tot-2022/. Nu dient aangetekend te worden dat Starlight altijd in het voorjaar op tournee gaat. Als een van de weinige circussen gaat men jaarlijks van maart tot medio juni op tournee.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 17, 2021 10:21 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Dan schiet er inderdaad weinig anders over, dan de tournee verschuiven helaas.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 18, 2021 12:03 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Inmiddels zal dit voor het tweede achtereenvolgende jaar een waardeloos seizoen voor Circussen worden.

Persoonlijk zie ik het niet op korte termijn gebeuren dat circussen een Tournee kunnen opstarten.
En voor een Circus van redelijke omvang, met een fatsoenlijke productie en ingehuurd volk (en dus hoge kosten) wordt het erg moeilijk om dit jaar, na de aan ons opgelegde lockdown, op profijtelijke wijze aan de reis te beginnen. Het is nog helemaal niet zeker dat die vermaledijde lockdown straks na 01 juni zal worden opgeheven, en er is al helemaal geen duidelijkheid dat de ''maatregelen'' na die datum zodanig worden versoepeld dat een Circustournee kan worden opgestart.

Hierboven beschrijf ik de dure en echt professionele producties. Anders ligt het voor de vele familiebedrijven.
Zij kunnen veel goedkoper werken, dus ik verwacht dat dit type bedrijven straks, zodra het allemaal ''mag'', weer snel op pad gaan. Maar of het allemaal loont, en of zij fysiek in staat zijn om dagelijks minimaal twee voorstellingen te draaien, want dat is gezien de gereduceerde aantallen bezoekers nodig, plus daarnaast onverkort alle taken blijven vervullen ..... waag ik te betwijfelen.
Het is dagelijks kei- en keihard sloven voor die mensen en door op reis te gaan nemen de kosten alleen maar toe.
Onder aan de streep, de enige plaats die er uiteindelijk zakelijk toe doet, zie ik geen plus.
Slechts tegen kostprijs werken, of voor een heel kleine winst, zou voor mij geen optie zijn, dan liever helemaal niets.
Dus zou ik zelf zakelijk moeten kiezen dan ging ik niet op reis - of pakte ik de boel in en zocht een land verderop in Europa waar de regelgeving wat soepeler is.

Het lijk dus goed om er rekening mee te houden dat circusliefhebbers (en dat zijn er alleen al in ons land een paar miljoen op jaarbasis) het in ieder geval het grootste deel van het jaar nog moeten stellen zonder deze zo geliefde vorm van entertainment.

Circus is immers geen doorstroomlocatie, Kermis daarentegen wel.
Het is derhalve meer dan aannemelijk om er rekening mee te houden dat eerst de Kermissen straks weer op gang komen, met in haar kielzog nog een aantal andere evenementen. Circus is echt de hekkensluiter, en daarmee het laatste wat straks weer opent.
Momenteel ben ik een stuk positiever over de haalbaarheid van Kerstproducties.
December zou toch haalbaar moeten zijn, desnoods met de nodige protocollen.

Cirque Starlight is in ieder geval duidelijk. Zij blazen de boel af. Niet leuk, zakelijk een ramp, maar wel begrijpelijk.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.