Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 3:57 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 10:00 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Citeer:
Maar ik geef je gelijk, ieder zijn mening.. Maar respecteer dan ook mijn mening en ga me niet afkraken..


Ik respecteer je zeker en als je Krone het mooiste vind mag dat ook zeker en het is niet zo dat ik krone niet mooi vind ik vind het hele transportgebeuren grandioos de sfeer bij krone is alleen anders als bij kleinere zaken dit is veel imposanter. Het is in het geheel niet mij bedoeling geweest je af te kraken maar zoals ik al eerder schreef ieder circus heeft zijn eigen charmes.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 11:23 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
en elke dag kaviaar gaat ook vervelen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 7:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ook ik vind het Circus Krone 1 van de betere circussen van Duitse bodem, dus net als Ingo(Krone-fan) net iets beter dan Roncalli. Ik hoop dat circusproducent Fernand Banning, Circus Krone nog eenmaal naar Nederland zal halen voor een tournee van drie maanden, afwachten maar.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: ma mar 29, 2010 12:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Beter laat dan nooit ook een reportage van Gert-Jan Marsman

Afbeelding

http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jun 17, 2010 12:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Een reportage van Joop van der Lei, die in Düren op 19 Mei 2010 zijn camera meenam met een rondwandeling over het terrein.

Afbeelding

KLIK HIER voor de diashow
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Joop belooft ook nog foto's van de show, we zijn benieuwd want zijn foto's worden steeds beter..

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr jun 18, 2010 12:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
En hier dan de showfoto's van Joop

Afbeelding

En hieronder de link naar de diavoorstelling
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr jun 18, 2010 1:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Mooie foto's Joop, weet u hoeveel olifanten er nog zijn bij Krone ?

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr jun 18, 2010 2:28 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Circus Krone heeft nog 6 olifanten.De optredens doen ze met 4 olifanten waaronder Colonel Joe.De olfanten mogen in de stal niet worden gefotografeerd en daar zijn ze zeer allert op.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr jun 18, 2010 6:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
joop schreef:
Circus Krone heeft nog 6 olifanten.De optredens doen ze met 4 olifanten waaronder Colonel Joe.De olfanten mogen in de stal niet worden gefotografeerd en daar zijn ze zeer allert op.

Joop


2 jaar geleden was het nog geen probleem.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 12:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Circus Krone staat van 25/6 t/m 30/6 in Gronau, net over de grens bij Enschede.
Ook voor circusvrienden die per openbaar vervoer reizen is het goed te doen de middagvoorstelling te bezoeken. Reis naar station Enschede, en stap daar op de trein naar Munster (2 maal per uur), en je bent in 11 minuten in Gronau, (als ze op tijd rijden?)

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 10:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Deze maand bezocht ik circus Krone in Krefeld.

Naast de show is het bij dit circus ook leuk de zeer grote zoo te bezoeken. Leuk dat je bij entree hierbij een informatiefolder over alle dieren krijgt!

Men heeft (in tegenstelling tot wat er op dit forum werd vermeld) geen 6, maar nog altijd 8 olifanten! Dit zijn 3 Afrikaanse koeien, 4 Indische koeien en de Indische (helaas gecastreerde) bul Colonel Jo. De gedachte dat het er minder dan 8 zouden zijn komt mogelijk voort uit het feit dat er maar 4 (3 Indische koeien en de bul) aan de show deelnemen.

Alleen al deze aanwezigheid van 8 olifanten is een bezoek aan dit circus al waard. Dit aantal is namelijk absoluut uniek geworden in Europa! Flavio Togni heeft er ook 8, maar die groep is de laatste jaren altijd opgesplitst, doordat er 4 permanent bij Arlette Gruss staan.

Terwijl het tijdens de Nederlandse tournee (2004) er sterk op leek dat steeds dezelfde olifanten buiten (en binnen) stonden was de situatie nu perfect! Alle 8 de olifanten hadden continu (behalve tijdens het doucheritueel) de mogelijkheid om vrij te kiezen tussen staltent en buitenperk.

De groep van 8 olifanten is qua onderlinge verhoudingen absoluut niet makkelijk. Ze staan daarom altijd in 4 duo's bij elkaar. Ik zag dus 4 binnen- en 4 buitenperken.

Ook erg goed was dat de dieren takken hadden. Dit hield de dieren prima bezig. Stereotiep gedrag was er dan ook absoluut niet. Waarom doet niet elk circus dat? Ook de aanwezigheid van zand op 2 (waarom niet alle 4?) buitenperken is goed. De zware Colonel Jo gebruikt het dankbaar als ondersteuning om tegenaan te liggen.

Het leeuwenbestand van Martin Lacey is nu wel heel groot geworden! Ik tel momenteel 20 exemplaren! Daar onder 3 witte (mannetje King Tonga en 2 leeuwinnen) en ook enkele wat jongere dieren. Deze zitten in totaal in maar liefst 8 verschillende buitenkooien! (Ik ben zelf geen roofdierenkenner, maar een ervaren dompteur zei mij eens dat je leeuwen van verschillende groepen een rangorde eenmalig kunt laten uitvechten en er nadat deze duidelijkheid er is rust heerst.)

Van deze 20 deden er 14 aan de show mee.

Met vele verhoogde ligplanken en overal vele takken in de kooien gestoken is het gigantische complex een lust voor het oog!

Circusverblijven met dierentuinallures dus.

De paardencollectie is nog altijd gigantisch groot. Aan de lengte van hun staltent komt geen eind! Mooi dat (naar voorbeeld van het Zwitserse Knie) elke box nu ook een buitenbox heeft!

Qua exoten heeft men kamelen, zebra's en lama's. Opvallend dat men geen runderen heeft. Het exotennummer is in vergelijking met bijvoorbeeld Charles Knie wat beperkter.

Enkele jaren terug had men ook apen, papegaaien, een nijlpaard en een giraf. Dat is nu niet meer het geval.

Nieuweling is de neushoorn van Barum.

Tijdens mijn zoobezoek werd ik kritisch bekeken en kreeg vervolgens een vraag over het feit dat ik nogal geinteresseerd over kwam. Nadat ik aangaf dat ik circusvriend ben, werd mijn naam gevraagd. (Denkt het grootste circus van Europa al haar fans bij naam te kennen?)

Showtime!

De show is degelijk en staat als een huis! Een en al kwaliteitsartiesten. Het Chinese gevechtstkunstennummer is zeer indrukwekkend Het nummer van Atlantis met krachtaccrobatiek is ook erg mooi. Een heel spannend moment is het wanneer de kolossale olifantenbul Colonel Jo met zijn 5 ton tergend langzaam voet voor voet over een dame heenstapt.

Wanneer Martin Lacey na zijn grote leeuwennummer de neushoorn door de piste leidt wordt het publiek gevraagd rustig te blijven zitten. (Het is een keer gebeurd dat Tsavo in plaats van door de piste zijn rondje om de piste (en loge) heen maakte.)

Wat ik bij Krone niet zo begrijp is waarom men altijd wel een groot ballet heeft, maar geen orkest. Bij een echt levend circus van dit formaat zou je dat wel verwachten. Het geeft meer sfeer.

Krone is indrukwekkend vanwege de enorme grootte. Toch heeft dit formaat naar mijn idee ook een nadeel. Ik vind het geheel iets te georganiseerd overkomen. Je moet bij een circus niet de indruk van een fabriek krijgen. Bij een circus als Probst (wat als bijkomstigheid ook een orkest heeft) proef ik meer sfeer/ spontaniteit. Wanneer je echter zo ontzettend veel medewerkers als bij Krone in huis hebt, dan zal je wel een strakke organisatie moeten hebben. Anders wordt het al snel een puinhoop.

Wanneer je na de avondshow vertrekt en omkijkt naar de enorme verlichte facade is dit zeer indrukwekkend.

Iedere circusvriend die deze jubileumshow (die al een aantal jaren speelt) nog niet heeft gezien, zou deze show dit jaar nog moten gaan bekijken. Want volgend jaar komt de nieuwe show! De tournee van deze show, die Nederland lijkt over te gaan slaan, is met veel plaatsen in de grensstrekk toch gunstig te noemen.

Sowieso MOET elke circusliefhebber het grootste circus van Europa gezien hebben. In Duitsland ben je zo.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 10:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ik was op 19 Mei 2010 bij circus Krone in DÚren.Op dat moment waren er toch echt maar 6 olifanten aanwezig waar die andere 2 vandaan komen is voor mij een raadsel.Ik heb er wel een foto van maar die wil ik om een bepaalde reden niet publiceren.Maar neem maar van mij aan dat het er echt zes waren op dat moment.Ze stonden toen in de stal met een uitdrukkelijk verbod dat er niet gefotografeerd mocht worden.Je mocht ook niet in de olifantenstal komen.Toch is het mij gelukt om een foto te maken maar er kwam meteen een Krone medewerker naar mij toe dat het verboden was.Kon verder op het terrein vrijelijk mijn gang gaan.
En inderdaad veel ruimte voor alle dieren en de leeuwen in het bijzonder.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Laatst gewijzigd door joop op vr jun 25, 2010 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 11:01 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het nijlpaard verblijft tegenwoordig het hele jaar in München waar een groot binnenverblijf (zwembad) gemaakt is voor het Nijlpaard.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2010 7:37 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Afgelopen vrijdag was ik voor het eerst sinds twee jaar weer bij Krone.(in zoo en in de show). In het programma slechts 1 verandering: Mister Dalmatin is vervangen door de neushoornact. Ik vind het een uitstekend programma, een reisje naar Duitsland meer dan waard.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.