Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 5:24 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2008 1:58 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Na een tip op dit forum ;) vandaag naar Aachen gereden om Circus Krone te bezoeken. Bij aankomst valt meteen het mooie front op dat voor de tent uitgeklapt staat echt een mooi plaatje. Links van het front staat het circus cafe en rechts de kassa. Nog verder naar rechts de ingang van de Krone Zoo. Na eerst de kaartjes gekocht te hebben zijn we een rondje gaan doen door de zoo. Alle dieren stonden of lagen er netjes bij in ruime verblijven met bijna allemaal een uitloop. De olifanten kregen net een wasbeurt en de paarden waren net gevoerd. Een aantal dieren zal je alleen in de zoo tegenkomen en niet in de show en dat is danweer jammer. Van de 10 olifanten zie je er maar 4 in de show en ook de lama's, apen en het nijlpaard zie je niet in de tent. Na een rondje zoo even wat gegeten en gedronken in het circus cafe en toen was het tijd om onze plaatsen in de tent in te nemen. Voor het begin van de show mag er door kinderen op een paard rondgereden worden, ze mogen proberen om op de rug van het paard te gaan staan, sommige gaat dat goed af maar allemaal eindigden ze met een zwaai aan het veiligheidstouw door de tent.

De show vond ik goed alleen jammer dat er geen live orkest is en kwalitijd van het geluid en licht in de tent zou ook beter kunnen maar verder een mooie show gezien. Maar nu fototijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2008 2:10 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2008 2:22 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo kwam er weer een einde aan deze voorstelling.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2008 11:42 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
werkelijk prachtige reportage!

En wat een enorme stallen! De stallen van Circus Herman Renz stellen niet erg veel voor bij dit. Waarom nemen ze eigenlijk dieren mee die niet optreden? Als ze geld voor de zoo vragen lijkt het mij nog dat de overige zes olifanten meer wegeten dan ze opbrengen.

De show van Martin Lacey lijkt me wel heel goed. Ik hoop dat zijn broer ooit weer een seizoen CHR doet, vooral de muilact vind ik spannend.

Maar goede reportage.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2008 10:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Beetje raar dat de Aziatische olifanten in hetzelfde verblijf staan als de Afrikaanse olifanten. Deze kunnen wel dan niet onderling voortplanten omdat ze niet tot dezelfde soort behoren, maar in het wild zullen deze dieren elkaar never nooit tegen komen. Ondertussen zullen ze wel aan elkaar gewend zijn, maar omdat elk dier z'n eigen soortspecifieke eigenschappen heeft viel het me op:).


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2008 9:07 pm 
Offline

Lid geworden op: wo apr 23, 2008 5:09 pm
Berichten: 5
Is Colonel Joe ziek??? Hij treedt niet meer op en toen ik in Essen was lag hij ook al op de grond en nu op deze foto's weer. Ziet er niet best uit.....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2008 11:16 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Leendert schreef:
Is Colonel Joe ziek??? Hij treedt niet meer op en toen ik in Essen was lag hij ook al op de grond en nu op deze foto's weer. Ziet er niet best uit.....


Van de optredens van Colonel Joe weet ik niets. Des te meer weet ik wel van olifanten. Zo kan ik je gerust stellen wat betreft de foto: olifanten zijn ontspannen wanneer zij gaan liggen. Als zij ziek zijn gaan ze alleen liggen wanneer dat echt nodig is. De meeste zieke olifanten blijven liever op hun poten staan. Zij zijn extra kwetsbaar en willen zich zodoende snel uit de voeten maken wanneer dat nodig is, daarom blijven zieke olifanten liever staan. Ik weet niets van het huidige gestel van Colonel Joe, maar gebasseerd op de foto is er niets aan de hand, integendeel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: zo okt 26, 2008 2:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Voor de lange winteravonden:

http://www.kronefotos.de werkelijk alles over Krone, een "must" voor de diehards

(Tip van Jan Jimmink)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2009 11:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 12, 2009 11:43 pm
Berichten: 57
Hallo,

Jammer genoeg, ben ik destijds niet naar Aachen geweest.
Gelukkig ben ik later in Minden gaan kijken naar de voorstelling.

Helaas, heb ik geen foto's kunnen maken omdat ik door een lange file nog net op tijd was voor de voorstelling.
En het al aardig donker was.

Circus Krone is het beste en mooiste circus dat ik ken! Alleen al hoe er met de dieren wordt omgegaan! in een woord geweldig!

Ik ben dan ook een echte fan en heb zo bijvoorbeeld al heel wat circus Krone modellen bij elkaar gespaard.
Dus wanneer je nog iets hebt "clown saxo"..

zie ook: www.circus-krone.hyves.nl
www.kronefotos.de
www.circus-krone.de

Groet Ingo


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: di jan 13, 2009 10:02 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Het beste en mooiste circus dat ik ken??? ( heb je dan nog geen andere circussen gezien misschien )??? Je kan volgens mij geen circus met elkaar vergelijken iedere circus heeft zo zijn charmes en mooie dingen is mijn mening.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: di jan 13, 2009 12:22 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 27, 2008 2:58 pm
Berichten: 86
Locatie: Swalmen
circus@achterhoek schreef:
Het beste en mooiste circus dat ik ken??? ( heb je dan nog geen andere circussen gezien misschien )??? Je kan volgens mij geen circus met elkaar vergelijken iedere circus heeft zo zijn charmes en mooie dingen is mijn mening.


Ben ik het helemaal mee eens, toch was het voor mij ook even slikken toen ik enkele weken nadat ik bij Roncalli was geweest bij Krone kwam. Het is allemaal grootser en meer, maar Roncalli was duidelijk beter afgewerkt. Tot in de puntjes aan toe.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 11:28 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 12, 2009 11:43 pm
Berichten: 57
circus@achterhoek schreef:
Het beste en mooiste circus dat ik ken??? ( heb je dan nog geen andere circussen gezien misschien )??? Je kan volgens mij geen circus met elkaar vergelijken iedere circus heeft zo zijn charmes en mooie dingen is mijn mening.


Ik heb Nederlandse circussen gezien, en dat is allemaal ellende tegenover circus Krone, circus Renz vind ik nog gaan..maar ook dat is niet wat ik verwacht wanneer ik naar een circus ga..Circus Krone maakt daar tegenover mijn verwachtingen wel waar..en ja, tuurlijk zijn er nog mooiere circussen op deze wereld, maar heb jij ze allemaal gezien dan?

Roncalli zal heus een mooi circus zijn, maar toch trekt deze mij minder aan dan Circus Krone..

Maar ik geef je gelijk, ieder zijn mening.. Maar respecteer dan ook mijn mening en ga me niet afkraken..


Gr. Ingo


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Krone in Aachen.
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 7:58 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Alles is relatief. Ik ben eens (met een groep van 50 circusliefhebbers) naar een voorstelling van Circus Krone geweest en heb me in het deel voor de pauze stierlijk zitten vervelen. De enige reden om na de pauze weer naar binnen te gaan was de aanwezigheid van Martin Lacey jr. Gelukkig was de rest van het programma na de pauze wel van goede kwaliteit. (artistiek niveau, muziekkeus, tempo, variatie)

Zo'n grote tent en piste heeft voor en nadelen. Clown André (die we o.a. bij Louis Knie in 1999 hebben zien werken) "verzuipt" in zo'n grote tent waardoor zijn mimiek totaal niet over komt. Een grote groep olifanten heeft daarentegen juist de ruimte die ze nodig hebben.

"Groot" betekent niet altijd automatisch "goed". Dat is ook een zaak van persoonlijke smaak. Feit blijft dat het wagenpark een lust voor het oog is en blijft.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.