Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 11:16 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Roncalli
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 8:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Vandaag ben ik afgereisd met enkele andere circusvrienden naar Osnabruck om de ena laatste show te bekijken van Roncalli en het was zeker de moeite waard. Hieronder mijn verhaal en belevingen.

Het terrein waar het circus opgesteld staat is een vies smerig oud terrein waar het circus ook niet mooi opgebouwd kon worden. De eerste wagens waren al verladen omdat het vandaag de laatste speeldag is in Osnabruck. Wat me meteen opvalt is het nog steeds prachtige wagenpark van dit circus wat bij deze weersomstandigheden niet schoon valt te houden. Een lange wachtrij voor de kassa en al voor de tent wat duid dat het uitevrkocht is vanmiddag om 14.00 uur. Had afgesproken met Encho om eerst wat te drinken in de gezellige cafewagen. Heb hier over de zaken gesproken met hem en ze waren tevreden over het gastoptreden hier. Ze zouden eigenlijk met de Kelly familie optredens verzorgen maar dit ging door ziekte van 1 van de bandleden niet door en ze hebben dan ook een enigzins aangepast programma hier.

Als we dan de tent betreden straalt de warmte je tegemoet met de vele lampjes en het pluche. De houten tribune vind ik zelf wat minder want na ruim 2,5 uur heb je een kont als een plank maar dat mocht de sfeer niet drukken. Ik had ook loge kunnen gaan zitten of wat meer na beneden maar ik houd van overzicht en dat had ik op deze plaats prima.

De voorstelling begint met het orkest wat natuurlijk geweldig is echt super vind ik zelf. Nieuwe licht anlage met nog meer mogelijkheden waardoor alles nog beter uitgelicht kon worden. David Larible begin met de entree dat die als werker van het circus zich omtoverd tot clown wat er geweldig uit ziet. vervolgens gaat het spektakel beginnen. Als rode draad door het programma zien we verder de clowns Gensi en Sergej wat met zijn kleine figuur wel hilarisch is.

Als eerste Trunks paarden in de manege wie er zeer verzorgd uit zagen met veel tricks en als laatst een pony te bed en 2 paarden die op de schommel gingen en 1 op de carrousel met een andere die deze voort duwde.

Maryna en Svetlana met een geweldige Antipode met doeken het publiek brak de tent bijna af. Trio Bellisimo zagen we met een acrobatiek goed uitgevoerd met diverse goede momenten. Alan Sulc is het niet meer en hiervoor hadden we Claudius die deze ronde niks maar dan ook niks heeft laten vallen, hij had een prachtig electronisch karretje wat uit zich zelf door de piste reed en de kegels en andere benodigdheden eruit schoot. Duo Urunov reed de hoge school te samen met andere acts en hun hazewindhonden. Burl heeft laten zien wat bellen blazen is hij beheerste tal van tricks. Duo Minasov zagen we met een kleding transformatie act een goed opgezette act ik vond alleen de pakken die de mannelijke helft aan had niet zo mooi. Dan was er natuurlijk Encho waarbij de mensen de tent afbraken op zon moment krijg ik kippenvel super is die ( als je dan na de voorstelling bij hem op bezoek ben prijkt de zilveren clown ook niet voor niets op de kast ). Duo Bobrov zagen we aan het touw met een goede presentatie en veel spannende tricks waarbij het uiterste word opgezocht. Davi larible kwam hier tussen steeds weer met zijn entrees een clown wie mij aan het lachen krijgt wat ik niet snel om clowns doe.

Ik heb weer een heerlijke dag gehad en gesnoven aan de lucht van zand en zaagsel.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 8:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Klinkt als een goed programma. De kaartjes voor Aachen zijn inmiddels besteld. Gelukkig op tijd want er was al veel uitverkocht.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 8:59 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
De jongleur gaat geloof ik niet mee.

Morgen plaats ik nog wat foto's

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 2:15 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Guidoos schreef:
Klinkt als een goed programma. De kaartjes voor Aachen zijn inmiddels besteld. Gelukkig op tijd want er was al veel uitverkocht.


Ja, het klinkt als een leuk programma.... we zullen het 21 maart in Aachen eens gaan zien!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Fotos Roncalli
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 4:19 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Hoi, hier zijn mijn foto's. Sorry dat ze pas zo laat geplaatst zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit waren ze

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 5:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Over een goeie maand dit prachtige circus ook maar eens van dichtbij meemaken.
Op de foto's ziet het materiaal er al zeer mooi uit!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 10:09 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Joop van der Lei stuurde me een mooie serie van Roncalli, dit jaar in Kiel.

Afbeelding

http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 11:43 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Hou het maar op mei in Keulen en september in Kiel 2008 ze kunnen snel maar niet zo snel.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Roncalli
BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2009 12:33 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Mooie woonwagens zeg !!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.