Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 8:04 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mar 07, 2009 10:17 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Universal-Renz in Oberhausen

Het Circus Universal-Renz staat momenteel niet ver van de nederlandse grens af , op de 2e speeldag bezochten guido en ik de avondvoorstelling.
Rond half 7 was de voorstelling die om half 4 begonnen was pas afgelopen dus het beloofde al een vol programma.
In de stromende regen eerst wat foto's van het wagenmateriaal gemaakt wat langs de weg stond opgesteld, want op het terrein zelf was alleen plaats voor de grote chapiteau.

Dan de voorstelling zelf, om 7 uur (een half uur voor de voorstelling) mocht iedereen naar binnen.
Wij hadden sperrsitz en zaten dus aan de zijkant met mooi zicht op de piste en een pijnlijk achterwerk door de harde tribunebanken.
Een laagje stof was niet verkeerd geweest.

Pom Pom de clown opent de voorstelling met een bericht dat foto's maken niet toegestaan is of iets in die richting, wij hebben van het hele programma gewoon foto's kunnen maken enkel bij het berennummer was het opeens "Verboden" maar daar kom ik later nog op terug. Pom Pom vergat wel iets belangrijk (hij stond in de roofdierenkooi), hij vergat de deur dicht te doen terwijl de tijgers al onderweg waren :mrgreen:

De voorstelling start met een VRIJHEIDSdressuur van de tijgers, en met de nadruk op vrijheid.
Alle tijgers lopen maar wat rond of staren voor zich uit op een postament, terwijl de ene tijger zijn act doet komt de ander ook even kijken wat hij aan het doen is.
Best wel komisch om te zien maar echt netjes ziet het er niet uit.
Daarna zien we een vrouwelijke jongleur die op zich best goed kan jongleren.
Tussen de verschillende acts door komt Pom Pom met wat clownsnummers met Regina (een vrouw uit het publiek die de hele avond mee mocht doen met Pom pom).

Dan kwam de Truppe Carlos Camadi met het Hochseilnummer, op een schuine draad die over het publiek loopt lopen 2 van de mannen naar boven.
Dit nummer was een erg mooi nummer zo ook het Rad des Doods wat deze groep presenteerde en met 4 Personen tegelijk op het rad stonden!!!

Verdere nummers waren o.a. nog het kleindierenummer van Edi Laforte, ook niet echt een wereldnummer, een antipodenummer, enkele luchtnummers.
Dan nog een komische act met olifantdame Maya die een man uit het publiek ging scheren, op de site van dit circus zie je ook nog 2 andere olifanten maar deze deden niet mee in de show en wij konden ook niet zien of deze nog wel bij het circus zijn aangezien het terrein van alle zijdes gesloten is.
Verder presenteert de jongeman Daniel Renz Jr. een Exotennummer met Kamelen en Lama's en Ezels die 1 rondje lopen en het berennummer.
Tijdens het berennummer werd er opeens heel erg gelet op de fotografen en er klonk ook een luide kreet: FOTO! door de piste toen de jongeman zag dat ik een foto nam.... het personeel nam meteen actie en ging op verschillende hoeken in de tent staan om te kijken of er nog foto's genomen werden, ik heb toen mijn camera maar uitgezet en het berennummer gelaten voor wat het was.
Het Berennummer vond ik toch een beetje zielig overkomen, beren lopen vanuit nature niet op 2 poten..... en de zielige blik van die beestjes (maar dat is normaal omdat beren geen gezichtsuitdrukkingen hebben).

Ik heb toch foto's gemaakt er is niks van gezegd (want het is verschillende keren duidelijk te zien geweest dat ik foto's gemaakt heb) , dus ik heb ook nog wat plaatjes met jullie te delen i.p.v. dit grote stuk tekst.

Afbeelding

Afbeelding

Een oude kermiswagen en een wagen van een bekend ander circus maken ook deel uit van het wagenpark.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was Universal-Renz in Oberhausen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 07, 2009 11:49 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Mooi foto's !!

Vond je het zelf nu een aanrader?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 07, 2009 2:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
De winterstop is nu echt voorbij. Vrijdagavond samen met Martijn naar Circus Universal Renz geweest. Het regende behoorlijk dus van een uitgebreide buitenreportage is weinig terecht gekomen. Het circus stond vrij krap opgesteld en door de regen was het ook niet overal zo goed begaanbaar. Na aankomst was de vorige show net afgelopen en hebben we alvast een kaartje gekocht voor de avondvoorstelling. Na een snel rondje buiten en even schuilen in de auto en de voortent mochten we naar binnen. De tent liep aardig vol,alleen de hard houten bank en harde rugleuning van de Sperrsitz zaten niet echt lekker.

Circus Universal Renz heeft een goede geluidsinstallatie en ook de lichtinstallatie is ok. Helaas wordt er veel gewerkt met blauw en groenlicht en blacklight waardoor het foto's maken niet makelijk is.

De show begint met een tijgernummer gepresenteerd door de spreekstalmeester zelf. Een rustig nummer zonder al teveel spektakel. Meer spektakel zat er in het hoge draad nummer en het rad des doods dat door de zelfde mensen gedaan word. Met vier man op het rad, twee erin en twee erop ziet er heel gaaf uit. Tussendoor zorgt clown Pom Pom voor de nodige humor in het programma. Zowel de nummers met de kamelen en de paarden zien er goed uit. Alleen de lama's en pony's mogen na 1 rondje in en om de piste weer terug naar de staltent. Ook de olifant komt alleenmaar even iemand scheren en mag dan ookweer terug naar z'n verblijf das wel jammer. De overige nummers zijn goed en bieden genoeg afwisseling in het programma. Tijdens het nummer met de beren werd er ineens heel paniekerig gedaan om het fotograferen tewijl ze daar bij de rest van de show niet op gereageerd hebben en we gewoon de hele tijd met onze camera's hebben rondgelopen dat was een beetje jammer.

De show duurt ruim 2,5 uur met de pauze erbij . Naar mijn mening over het algemeen een goede show maar ik denk dat dit circus net een tandje hoger kan en ook aan de aankleding in de tent kan nogwel gewerkt worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het vanuit Oberhausen.


Laatst gewijzigd door Guido op zo mar 08, 2009 4:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 07, 2009 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circusboy schreef:
Mooi foto's !!

Vond je het zelf nu een aanrader?


Ja hoor, de show is in orde ... maar ik had misschien net dat beetje meer verwacht van dit circus.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 07, 2009 5:51 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Citeer:
Dan nog een komische act met olifantdame Maya die een man uit het publiek ging scheren, op de site van dit circus zie je ook nog 2 andere olifanten maar deze deden niet mee in de show en wij konden ook niet zien of deze nog wel bij het circus zijn aangezien het terrein van alle zijdes gesloten is.


Er is inderdaad nog maar 1 olifant er staan er niet meer op stal. Ik ben erg beneiuwd naar het programma en zal het volgende week zondag gaan bezoeken in combinatie met Flic Flac.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.