Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 9:08 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mar 15, 2009 10:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Vanochtend om 08.45 samen met circus@achterhoek vertrokken naar onze oosterburen, want in Oberhausen gasteren twee circussen, nouja een circus en een theatercircus. Het betreft het circus Universal RENZ en Flic Flac.

Om 10.15 aangekomen bij het terrein van Universal RENZ wat een grote modderpoel was. En de grijze wagens geven nou ook niet echt dat je zegt een warme uitstraling, gelukkig was het wel de hele dag droog. Na een rondje over en rond het terrein te hebben gelopen, een kaartje gekocht. We betaalden voor Sperrsitz maar kregen logekaarten... nogal vreemd maar helemaal niet erg! Voor alle dieren (paarden, kamelen, lama’s, ezels, beren en tijgers) waren er uitlopen gerealiseerd, en bij de tijgers grote uitschuiven, die de –pas twee jaar oude- trailer vergroten.

Bij binnenkomst van de foyer/voortent viel meteen op dat ook hier niet echt gewerkt was aan een sfeervolle binnenkomst cq. uitstraling. De tegels die op de grond hadden gelegen waren waarschijnlijk alvast weggehaald dus het was ook binnen een modderbende.
De voorstelling begint om iets over 11.00 met “gejatte” muziek van Herman RENZ. Erg jammer, maar dat even buiten gelaten.
Spreekstalmeester en directeur Daniel Renz presenteerde zijn roofdierengroep bestaande uit zes siberische tijgers. Geen superact, maar wel leuk om naar te kijken. De dieren konden van postement naar postement springen, over balken lopen, slalommen over een dunne balk en voerde nog wat kleine tricks uit, beloond met hele biefstukken!
De rode draad door het programma was de repriseclown Pom Pom die steeds weer dezelfde vrouw uit het publiek vistte, dit tot groot plezier van het publiek.
Dieren genoeg in dit circus, zoals al gezegd de tijgers maar ook de kleindieren van Edi Laforte. Nadat hij beren gedresseerd heeft (diezelfde die nu nog bij Universal RENZ te zien zijn) heeft hij zich nu beperkt tot geiten, een poes, honden en wat loopeenden. Erg grappige, en tevens goed uitgevoerde act.
De Simbabwe-Boys presenteerden een aparte act aan een paal, waarbij ze in elkaar hingen en acrobatische toeren uithaalden waarbij veel kracht noodzakelijk is.
Tempojonglage werd uitgevoerd door Sandra, die jongleerde en balanceerde met voetballen en fakkels, goede act waarbij bijna niets viel, zoals het hoort.
De exoten van Universal RENZ, vijf kamelen, een stuk of acht lama’s en drie ezels voerden weinig tot niets uit. De kamelen liepen een aantal rondjes en draaiden wat figuren, de lama’s renden een rondje tussen de tribunes en de loges, daarna verdwenen ze meteen. Erg jammer dat je zo’n mooie exotengroep hebt waarmee eigenlijk niets wordt gedaan. Ze werden trouwens gepresenteerd door de 15(?)-jarige Daniel Renz Jr.
Op de hoge draad zien we de Colombiaanse groep van Carlos Camadi, bekend van H. RENZ. Deze –uit vier personen bestaande- groep voerde gewaagde capriolen uit op de strak gespannen staalkabel. Touwtje springen, eenwielfietsen en torens bouwen, goede act en een van de uitblinkers van deze – maar twee uur en een kwartier durende- show.
Luchtacrobatiek aan de ring met een aanhangende elastiek en een voetantipode krijgen we ook te zien.
De ex-beren van Edi Laforte worden sinds enkele jaren gepresenteerd door Daniel Renz Jr. Veel aanwijzingen hebben de beren niet nodig om hun reportoire af te werken. Ballopen, op de achterpoten lopen, steppen en zelfs een handstand. Ik weet niet wat ik er van moet denken, het is een raar gezicht een beer op een stepje, maarja als ze diervriendelijk zijn gedresseerd en worden behandeld, waar ik geen tegenbewijzen van heb gezien, dan kan ik er mee omgaan.
Een paardendresuur en een olifantenact met het welbekende scheren van iemand uit het publiek passeerden ook de revue.
De groep van Carlos Camidi zien we ook nog op het rad des doods, dat simpel gezegd goed uitgevoerd wordt, verder niets bijzonders. Dat zouden wel later op de dag bij FlicFlac gaan meemaken...!
Er komt een einde aan deze voorstelling en het –uit ongeveer tweehonderd personen bestaande – publiek heeft genoten.
Een klassiek circus, alleen jammer dat er zo weinig met het licht gedaan wordt, en van een circus als Universal RENZ had ik toch wel een live orkest verwacht ipv. 3 gestolen H. RENZ nummers.

Een kwartiertje rijden en dan sta je voor de deur bij Flic Flac. Ik heb me over laten halen om hierheen te gaan omdat ik vind dat een circus dieren in het programma moet hebben, anders is het voor mij al snel afgelopen. Maarja, met het argument dat dit niet echt onder Circus valt en dat het echt geweldige acts zijn ben ik toch maar mee gegaan. En daar heb ik achteraf geen minuut spijt van gehad! Alles was geweldig. De wc’s, je loopt door de deur van een pishokje van het bouwterrein en komt terecht in een luxe toiletwagen, niet normaal! De deuren en wanden bekleed met zacht leer, boven de pisbakken van de mannen leuke fotos van auto’s en aantrekkelijke vrouwen en een knopje waardoor de ondergrond gaat trillen!
In de voor- en showtent heerstte een goede, zelfs iets te warme tempratuur. Een kleine tien kraampjes met Brädwursten und popcorn stonden opgesteld in de ruime 3-mast foyertent.
Langzaam stroomde de mensenmassa binnen en konden we de tent in.
Ik keek mijn ogen uit. Rondeelpalen van 6.60 meter hoog!, een heel hoge nok en een aparte aankleding, geen piste met zaagsel maar een podium met tapijt.
De show begint en zonder spreekstalmeester laten alle artiesten hun meer dan geweldige acts zien! Het rad des doods waarop salto’s worden gemaakt, een motorglobe met acht motorrijders!, een supergrappige goochelaar en jongleur, te veel om op te noemen!
Een grandioze finale waarin in de hele tent confetti dwarrelde en de artiesten een staande ovatie kregen van een bomvolle tent! Grandioos.
Ik ben blij dat ik ben geweest, ik ga zeker binnenkort terug en ik raad het iedereen aan! Ga er niet heen met de insteek dat je een klassiek circus te zien krijgt, maar geniet vooral!

Op de terugweg nog even langs Belgium gereden, die net waren afgebouwd in Riethoven. Het matriaal ziet er al een stuk beter uit maar er is nog genoeg werk aan de winkel! Vanavond en morgen rijdt het circus over naar Diessen waar het tien dagen zal staan.

Dit was het weer voor vandaag. Van 9.00 tot en met 19.00 fulltime circus! Hartstikke leuk maar nu hoef ik even geen popcorn meer te zien!

Kevin

Binnenkort komen de foto's!

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mar 16, 2009 8:39 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5416
Locatie: Belgie
Nice verslag ! ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mar 16, 2009 10:42 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Inderdaad mooi verslag toch heb ik een vraagje wat bedoel je met gejatte muziek van Herman Renz is dat muziek dat is gecomponeerd door de eigenaren van Herman Renz .
Zo niet dan kan iedereen die muziek gebruiken als de rechten er maar voor worden betaald.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mar 16, 2009 11:57 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Het is muziek gecomponeerd door H. Renz en die nummers staan ook op de cd van H. Renz dus ... makkelijk over te nemen cq te jatten

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 10:24 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik ben inderdaad samen met kevin een hele dag op stap geweest en het was erg gezellig en na 2 shows moet ik eerlijk zeggen had ik het wel gezien. Ik heb op de recensie niks toe te voegen wat er geschreven word klopt. Alleen jammer dat we bij Universal renz op de afbouwdag waren dat sommige dingen al niet meer optraden en de vloer delen er al uit waren zodat we door de bagger moesten wat natuurlijk ook wel weer wat heeft.

Na Universal renz naar Flic Flac gereden en als je dan iemand bij je hebt die de cd van Monte Carlo leuk vind rijd je daarmee weg en de ramen open en de openings melodie van Monaco erop dan kijkt iedereen wel natuurlijk ik voelde me net een geluidswagen haha.

Bij Flic Flac was het weer als vanouds prachtige foyer tent en mooie voorstelling alleen de finale viel me iets tegen.

Na terug komst nog even naar Riethoven gereden en gekeken naar het weg rijden van Benelux waarbij het oude circus gevoel weer bij me opkwam met de oude transporten en de diesel lucht.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 10:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Hier alsnog de fotos van mij van Universal RENZ, morgen komen die van FlicFlac en enkele van Belgium.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het grote berenverblijf met uitloop en zwembad voor de 3 relatief kleine beren zag er goed uit, deze beren hebben hier niets te klagen. Maarja, zoals je van roofdieren gewent bent, ze lagen gewoon te slapen in een hoekje...

Afbeelding
Ook voor de andere dieren was een uitloop, zelfs voor enkele ponys, dit zie ik bijna nergens meer, vaak staan ze gewoon in de boxen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mar 18, 2009 1:49 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5416
Locatie: Belgie
Nice foto's !

I.v.m uitlopen, zal ook sterk verschillen van waar en hoelang ze ergens staan.

Komt dit gezelschap soms in Nederland / Belgie?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mar 18, 2009 2:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Nee, maar het circus reist wel op het moment rond de grensstreek van Nederland.
Leuk dat jullie wel de mogelijkheid gevonden hadden om eens rond de tent te lopen, wij zagen toen niet echt een mogelijkheid omdat er overal hekken voorstonden.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mar 18, 2009 10:16 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Citeer:
Leuk dat jullie wel de mogelijkheid gevonden hadden om eens rond de tent te lopen, wij zagen toen niet echt een mogelijkheid omdat er overal hekken voorstonden.


Het was wel een modder boel rond het terrein en ik had een echt verslaafd iemand bij me die graag wilde kijken, het liefst nog tussen de olifanten stront :P het had voor mij niet zozeer gehoeven maar ja we hebben de circus lucht weer van dicht bij geroken.

ze waren juist toen we kwamen de hekken aan het verladen dus dat was onze mazzel denk ik dat we zo dicht bij konden komen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mar 18, 2009 10:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
circus@achterhoek schreef:
Citeer:
Leuk dat jullie wel de mogelijkheid gevonden hadden om eens rond de tent te lopen, wij zagen toen niet echt een mogelijkheid omdat er overal hekken voorstonden.


Het was wel een modder boel rond het terrein en ik had een echt verslaafd iemand bij me die graag wilde kijken, het liefst nog tussen de olifanten stront :P het had voor mij niet zozeer gehoeven maar ja we hebben de circus lucht weer van dicht bij geroken.

ze waren juist toen we kwamen de hekken aan het verladen dus dat was onze mazzel denk ik dat we zo dicht bij konden komen.


haha wie is er hier nou verslaafd (niet aan roken, aan circus wel te verstaan), jij net zo goed haha anders zit je hier ook niet op het forum :p en het was wel gezellig met de montecarlo muziek :lol:

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.