Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:42 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 10:32 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Staatscircus in Aachen

Het Grote Russische Staatscircus staat nog t/m morgen op de Bendplatz in Aachen.
Wij bezochten de voorstelling en maakte ook een rondje rond de hekken die rond te tent stonden.
We konden niet binnen de hekken , want zoals de kassier ook al zei: dan komen er meteen een heleboel russen achter je aan

De foto's,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Circus gevangen achter een hek


Afbeelding

Afbeelding

Heiko olf Train [De Laceytrain maar dan even anders ;) ]

Afbeelding

Met voorin een verblijf voor het luipaard en verder voor de leeuwinnen en de leeuw

Afbeelding

Afbeelding

Staltent voor de luidruchtige honden

Afbeelding

En 1 van de prachtige scania's

Afbeelding

Showfoto's volgen maandag :)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 10:50 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Hoe was de voorstelling voor de rest??? Het ziet er zo rommelig uit van buiten ben benieuwd hoe het dan binnen is.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 10:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circus@achterhoek schreef:
Hoe was de voorstelling voor de rest??? Het ziet er zo rommelig uit van buiten ben benieuwd hoe het dan binnen is.


Voorstelling was goed maar niet super.
De Charlie Chaplin clown is leuk, Oleg Popov is oud, verder enkele leuke acts [Jockeyrijden, Heiko Olf, Splitting Globe] maar sommige zijn wel kort [naar mijn mening]

Een uitgebreid verslag maak ik maandag, duik nu me bed in .... moet er morgen vroeg uit! :lol: :lol:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 2:52 am 
Waar haal je toch al die energie vandaan!!!!!!!!! Zo ben je hier, dan weer daar..en altijd bedien je ons van je comentaren en begeleidende fotos. Schitterend en petje af of eigenlijk chapeau. Bedenk echter wel dat er meer is als circus, namelijk je privé leven. Wat wij niet zien, zien wij niet en hoeven hier niet over te oordelen. Minder is meestal beter als meer [dat is een kunst], zodat wij kunnen blijven dromen. Zolang dit voor jouw geen betalende arbeid is maar enkel en alleen hobby, raad ik je aan dit te doseren, zonder dat je ons eens wat werk van je toont.
Natuurlijk zijn wij, en ben ik, altijd blij met jouw bijdrage in dit forum, maar soms komt bij mij de gedachte op dat het 'overschreeuwerig' is. Zo van...IK zal het wel laten zien, blijven jullie maar lekker thuis.
Andere forumbezoeker dienen niet thuis te blijven en te wachten op jouw reportage's, maar er zelf op uit te trekken en hun eigen ervaringen te beleven. Ze dienen zelf hun schoenen te verslijten op circusgrond en de geur van zand en zaagsel op te snuiven. Live hun bevindingen te doen en gade te slaan.
De circushobby is een passie, net als iemand die een passie heeft voor voetbal of ballet,kung fu of dansen. Leuk voor volgers van deze hobby's, maar zeker niet het belangrijkste in het leven. :clown


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 8:32 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Hans schreef:
Natuurlijk zijn wij, en ben ik, altijd blij met jouw bijdrage in dit forum, maar soms komt bij mij de gedachte op dat het 'overschreeuwerig' is. Zo van...IK zal het wel laten zien, blijven jullie maar lekker thuis.


En ik heb soms het idee van Guido & Martijn bezoeken de Circussen wel, Wij blijven wel thuis :lol:
Ik doe dit gewoon voor de Hobby, de een gaat alle voetbalwedstrijden van zijn favoriete club af en ik bezoek zoveel mogelijk Circussen en daarnaast ook nog Kermissen [waarvan ik er zo'n 60-70 per jaar nog bij bezoek] en als Fotografie dan ook nog een hobbie van je is waarom zou je het dan niet combineren.
Elke vrije dag die ik heb probeer ik aan mijn hobby te besteden, en zolang ik er nog plezier in heb blijf ik er nog jaren mee door gaan.... of jullie het nu leuk vinden of niet ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 6:49 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Hans schreef:
Bedenk echter wel dat er meer is als circus, namelijk je privé leven. Wat wij niet zien, zien wij niet en hoeven hier niet over te oordelen. Minder is meestal beter als meer [dat is een kunst], zodat wij kunnen blijven dromen. Zolang dit voor jouw geen betalende arbeid is maar enkel en alleen hobby, raad ik je aan dit te doseren, zonder dat je ons eens wat werk van je toont.
Natuurlijk zijn wij, en ben ik, altijd blij met jouw bijdrage in dit forum, maar soms komt bij mij de gedachte op dat het 'overschreeuwerig' is. Zo van...IK zal het wel laten zien, blijven jullie maar lekker thuis.


Je mag best een keer mee hoor Hans....en anders maar lekker thuisblijven en een beetje meegenieten van de sfeer in onze reportages helaas geen geur van zaagsel, popcorn, mest, natte voeten en doorweekte kleren daarvoor moet je toch echt je huis uit. Laat iedereen lekker zelf bepalen of hij of zij vaak naar het circus gaat in z'n vrije tijd. Meer wil ik er niet over zeggen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 7:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Samen met mede circusliefhebber Martijn ging de reis deze keer naar het Groot Russisch Staatscircus in Aachen.

Aangekomen op de Bendplatz hebben we eerst een kaartje gekocht en gevraagd of we foto's mochten maken van de show en de buitenboel. Dit was geen probleem zolang we maar geen flits zouden gebruiken tijdens de show en buiten, buiten de hekken zouden blijven. Eerst maareens een rondje om de tent gedaan, wat me opviel was dat er links en rechts diverse trailers opnieuw in de kleur gezet waren dat maakt de boel in aanzicht weer wat netter. Ook een aantal mooie scania's sieren het wagenpark. Na ons rondje stonden er al een honderd tal mensen in de rij om naar binnen te gaan dus zijn we ookmaar aangesloten. De tent zat voor ongeveer 80% vol die zaterdagmiddag.

De show bevat veel acrobatistische nummers niet allemaal even sterk vind ik afgewisseld door reprises door Popov en Gagik Avetisyan(Charlie Chaplin) die het publiek wel aan het lachen krijgen. Ook spreekstalmeester Thierry Dourin laat zich van z'n grappige kant zien. Veel dierennummers komen er niet voorbij in de show enkel een Gipsy paarden nummer van Luri Volodchenkov met z'n paard (toch handig zo'n boekje) een goed uitziend hondennummer en natuurlijk de leeuwen van Haiko Olf. Rodin en Julia zorgen voor een strakke magicshow en nog een aantal andere nummers die er goed uitzagen. Als afsluiter de Splitting Globe of Dead weereens wat anders dan een normale Globe. De lichtinstallatie is redelijk een 14 tal grote scans een 6 tal movingheads en een hele berg parren hangen er aan de vierkante truss rond de masten. Het geluid was niet echt goed te noemen te weinig spreiding in de tent en het miste gewoon vermogen voor zo'n grote tent. Al met al een redelijk goede show gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna de showfoto's


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 7:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Tegen mij zeggen sommigen ook wel eens: "Alweer circus" ... Jah.. wat moet je met zon opmerkingen. Iemand die als hobby muziek of sport heeft, en idd alle wedstrijden of concerten afgaat, dat is maar normaal. Maar iemand die alle circusssen bezoekt, wat een mafkees. Gewoon omdat het een minder-standaard hobby is.
Ik denk gewoon doorgaan met je hobby. Als het, zoals iedereen zegt, te veel wordt, dan loop je zelf wel een keer tegen te paal aan. Gelukkig is dat nog niet gebeurd en hoop ik dat dat niet gaat gebeuren.

Circus is de mooiste en veelzijdigste hobby (dieren, talen, muziek, vrachtwagens, fotografie, reizen, theater) en ik ben er trots op dat circus deel uit maakt van mijn leven.
Je hebt niet voor niets een hobby dus wat maakt het uit hoe veel tijd je er aan besteedt. Zo lang je maar niet de housewarming party van je beste vriend of de 75e verjaardag van je oma overslaat om naar het circus te gaan is er niks aan de hand.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 7:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding
Spreekstalmeester Thierry Dourin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 8:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover vanuit Aachen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 8:17 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
Samen met mede circusliefhebber Martijn ging de reis deze keer naar het Groot Russisch Staatscircus in Aachen.


:mrgreen:

Prachtige Foto's Circusliefhebber Guido!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 9:23 pm 
Offline

Lid geworden op: za apr 18, 2009 5:36 pm
Berichten: 225
Locatie: Eindhoven
Super!!!
Guidoo wat een geweldig circus ;)

Grtzz..


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2009 8:17 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Groot Russisch Staatscircus – De Show
Na een rondgang rond het terrein was het tijd voor de show.
Wanneer je door de tunnel loopt kom je meteen in de grote speeltent uit, opvallend is dat alle plaatsen stoelen zijn en niet tribunebanken (met kuipstoeltjes). Om 16:00 begon de show met luchtacrobatiek boven de piste direct gevolgd door de eerste acrobatengroep Kiroushenkov. Deze lieten een vrouwelijke acrobate door de lucht vliegen en vingen haar weer op.
Vervolgens zien we een diabolonummer wat er een beetje goedkoop uit zag, en het ook wel was.
3 diabolo’s in de lucht houden lukte de man niet en zoals een echte artiest het doet stopte hij na 3 keer proberen.
Toen betrad Clown Oleg Popov de piste, een gedeelte van het publiek werd helemaal enthousiast terwijl ik het eigenlijk geen goede clown vind. De man is een soort Bassie van het Russisch Staatscircus… oud maar wil nog steeds optreden. Tempo en humor mis je ook in zijn nummers.
We zien ook nog enkele andere acrobatische nummers in de show, dit speelt toch een groot aandeel.
Zo zie je een Rekstoknummer, waar van het begin leuk was maar daarna kwam er veel 1 of 2 persoonswerk terwijl met 4 personen tegelijk het toch meer spektakel is. Verder was er ook nog een erg lenige man die zichzelf in een glazen kubus wist te stoppen. Een andere Clown die je ook nog ziet is een geweldige Charlie Chaplin imitator die het publiek wel aan het lachen krijgt gelukkig.
Dierennummers zien we niet veel in dit circus, we zien een Paardennummer met 1 paard waar de man zonder zijn handen te gebruiken het paard aanstuurt, daarnaast een chaotisch hondennummer (maar welk hondennummer is dat nu niet) en Heiko Olf met een goede Roofdierendressuur, vooral zijn band met de leeuw is super. Verder zie je in het 2e gedeelte nog een acrobatennummer van 2 mannen, een grote magicshow met een Nederlandse Illusie er in en de Splitting Motorglobe van Daniel Diorio.

Het Groot Russisch Staatscircus biedt een leuke show, maar daar blijft het ook bij

De foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat was Het Russische Staatscircus!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2009 8:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Hans schreef:
Natuurlijk zijn wij, en ben ik, altijd blij met jouw bijdrage in dit forum, maar soms komt bij mij de gedachte op dat het 'overschreeuwerig' is. Zo van...IK zal het wel laten zien, blijven jullie maar lekker thuis.
Andere forumbezoeker dienen niet thuis te blijven en te wachten op jouw reportage's, maar er zelf op uit te trekken en hun eigen ervaringen te beleven. Ze dienen zelf hun schoenen te verslijten op circusgrond en de geur van zand en zaagsel op te snuiven. Live hun bevindingen te doen en gade te slaan.
De circushobby is een passie, net als iemand die een passie heeft voor voetbal of ballet,kung fu of dansen. Leuk voor volgers van deze hobby's, maar zeker niet het belangrijkste in het leven. :clown


Hier ben ik het niet mee eens. Enthousiasme van iemand dient mijns inziens niet afgeremd te worden. Ik ben juist altijd blij wanneer er iemand een bijdrage heeft geplaatst. Wat hebben we er als circusfreaks aan wanneer het stiller zou worden op dit forum en mensen vaker hun mond zouden houden? (Soms is het al stil genoeg, denk aan afgelopen winter toen sommige forumleden uit stomme verveling met spelletjes hier de tijd begonnen te doden.) Hoe meer ervaringen van mensen, hoe beter. Zo lijkt mij. Als iemand een verslag post dan is dit voor mij juist absoluut geen reden om dan 'zelf maar thuis te blijven'. Ik word daardoor juist gestimuleerd om zelf ook weer eens te gaan kijken en te zien of de beoordeling van een ander met die van mij wel of niet overeenstemt. Elk verslag lijkt mij een verrijking voor dit forum. (Volgens mij zou anders het forum zijn doel voorbij schieten.) In dit geval beschouw ik het als een voorproefjevan wat we met het kerstcircus Den Haag te zien krijgen.

Bovendien: wat is 'te veel'? Wie bepaalt dat? Er bestaan toch geen criteria voor hoe vaak je naar het circus mag, hoeveel voetbalwedstrijden je mag zien of hoeveel postzegels je mag verzamelen? Hoe meer je met een hobby bezig kan zijn, hoe mooier het toch is?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2009 8:23 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
sylvio schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Enthousiasme van iemand dient mijns inziens niet afgeremd te worden. Ik ben juist altijd blij wanneer er iemand een bijdrage heeft geplaatst. Wat hebben we er als circusfreaks aan wanneer het stiller zou worden op dit forum en mensen vaker hun mond zouden houden? (Soms is het al stil genoeg, denk aan afgelopen winter toen sommige forumleden uit stomme verveling met spelletjes hier de tijd begonnen te doden.) Hoe meer ervaringen van mensen, hoe beter. Zo lijkt mij. Als iemand een verslag post dan is dit voor mij juist absoluut geen reden om dan 'zelf maar thuis te blijven'. Ik word daardoor juist gestimuleerd om zelf ook weer eens te gaan kijken en te zien of de beoordeling van een ander met die van mij wel of niet overeenstemt. Elk verslag lijkt mij een verrijking voor dit forum. (Volgens mij zou anders het forum zijn doel voorbij schieten.) In dit geval beschouw ik het als een voorproefjevan wat we met het kerstcircus Den Haag te zien krijgen.

Bovendien: wat is 'te veel'? Wie bepaalt dat? Er bestaan toch geen criteria voor hoe vaak je naar het circus mag, hoeveel voetbalwedstrijden je mag zien of hoeveel postzegels je mag verzamelen? Hoe meer je met een hobby bezig kan zijn, hoe mooier het toch is?



Prachtig Geschreven!!!!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.