Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 7:02 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 10:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Gelezen door Arnold in Het Laatste Nieuws (België)

Gentse circusartieste aangevallen door tijgerin.

Selma Morrissey ( 31 ), een Gentse circusartieste en dierenverzorgster, werd zaterdagmorgen gebeten door een tijgerin in het Zuid-Franse Salies-de- Béarn ( Pyrénées- Atlantiques )..

De vrouw liep diepe snijwonden op aan armen en rug. Ze was de verblijven aan het schoon maken toen ze uitgleed en een van de tijgers schrok hierdoor en beet haar in de arm, die aan de binnenkant van tralies kwam, toen ze uitgleed. Gelukkig stond tijgerdresseur Mario Masson achter haar en door zijn stem te verheffen liet de tijger los. Zij werd naar een ziekenhuis in Orthez gebracht, waar artsen haar verwondingen hechtten. Ze beschouwt het als Part of the Job en zou vandaag weer kunnen terugkeren in het Cirque de Noël. Selma is een nichtje van Mario Masson en werkte destijds in zijn circus Maximum o.a. als trapezewerkster.

(nieuwstip van Arnold Balk)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 11:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Weten we ook meteen weer waar Mario Masson gebleven is.
Natuurlijk voor de vrouw minder nieuws, maar aangezien de vrouw viel wilde de tijger haar denk ik enkel omhoog helpen.
al is dat lastig als je enkel je scherpe tanden kan gebruiken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 10:28 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
MartijnH schreef:
Weten we ook meteen weer waar Mario Masson gebleven is.
Natuurlijk voor de vrouw minder nieuws, maar aangezien de vrouw viel wilde de tijger haar denk ik enkel omhoog helpen.
al is dat lastig als je enkel je scherpe tanden kan gebruiken.

Eh, Martijn, dat komt alleen in stripverhalen en animatiefilms voor, dit meen je toch niet serieus?
Een verzorgster verandert binnen een fractie van een seconde in een prooi als ze valt, ook al kent de tijger haar al jaren.
Tijgers blijven levensgevaarlijk!!
Vorige week nog 'vergiste' de tijgerin van de dompteur van Moscow Star zich even toen zij naar hem uitviel op het moment dat Markus zijn rechterarm spreidde met het bekende presentatiegebaar aan het einde van een act. Hij greep direct in, maar het was wel even erg spannend toen de tijger van angst (oei oei, baas is boos.., foutje!) drie ronden langs de zijkant van de hekken ging stuiven.
"Dat doet ze anders nooit" was het nuchtere commentaar van de dompteur na de voorstelling.
Want tijgerin had er de pest in: ze was krols, en was eerder die week ook nog eens aangevallen door 1 van de 3 tijgers die vanuit Belly Wien gekocht waren. (die tijgers doen uiteraard nog niet mee in de voorstelling)
Ik heb 's nachts het voeren meegemaakt, en als je ziet met wat voor gebrul en gemep dat gepaard ging, en vooral hoe 10 tot 15 kilostukken vlees naar binnen worden getrokken, dan durf je nooit meer loge te zitten bij de tijgers. (en ik zat op moment van de uitval tijdens de voostelling -in duidelijk vooraf overleg met de dompteur- met mijn cameralens klem tussen de tralies :mrgreen: )

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Laatst gewijzigd door Tijger op di jan 04, 2011 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 10:32 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
PS: en ik weet een beetje van de beesten, zie mijn naam :lol:

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 10:42 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het is en blijft het risico van het vak. Of je nu elektromonteur bent bij het energiebedrijf die een steeksleutel in de 10kV rails kan laten vallen of dierentrainer bij een circus die over een hobbeltje in het terrein kan struikelen.

In ongewone situaties gebeuren nu eenmaal ongewone dingen. Het is in ieder geval ook weer voer voor de dieractivisten. Waartoe de medewerkers van HLN intussen ook mogen worden gerekend. Want elk klein incident wordt door deze krant opgeblazen tot een ramp van wereldniveau. Zodat alle bekende anti-circus-websites het ongeval met vette letters presenteren...

Zijn je foto's nog gelukt?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 12:18 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Jazeker, en ik heb ook al mijn vingers nog :D
wat is HLN??

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 12:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Tijger schreef:
Jazeker, en ik heb ook al mijn vingers nog :D
wat is HLN??


http://www.hln.be/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.