Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 12:06 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
In het Duitse Wörrstadt vond recentelijk (vrijdag 7 februari) een kennelijk korte maar hevige knokpartij plaats tussen circusmensen en dierenactivisten. Die laatsten maakten bezwaar tegen de manier waarop een aantal Siberische tijgers werd gehouden.
De man van de protesterende activiste probeerde foto's te maken toen, aldus onderstaande krant, de situatie uit de hand liep. Frappant is wel dat het voor het oog van de al aanwezige plaatselijke politie gebeurde, die naar het idee van de activisten niet of onvoldoende optrad.

http://www.wiesbadener-tagblatt.de/loka ... 854174.htm

Lees ook de reacties op het artikel, niet anders dan je in ons land zou kunnen verwachten

Het circus waar zich dit afspeelde kennen we in ieder geval van naam: Circus Manuel Weisheit.
De betreffende dieren en hun eigenaar kennen Nederlandse circusliefhebbers zeker: het ging om de tijgers van niemand minder dan Sascha Prehn! Tot aan vorig jaar in ons land te zien bij Circus Renz Berlin en enkele jaren eerder bij Circus Solero.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 5:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ik reageer niet vaak meer op het circusforum maar ik moet nu toch mijn vrienden Sascha en Janine even verdedigen .Als er een goed voor hun dieren zorgt zijn zij het wel een goede kooiwagen en een hele grote uitloopkooi een voorbeeld voor ieder ander.Trouwens ze traden vorig jaar niet op bij circus Renz Berlin maar in 2012 daarna in 2013 eerst bij circus Diana Williams en daarna bij circus Manuel Weisheit afgelopen kerst waren ze bij het Passauer kerstcircus waar ze de publieksprijs wonnen.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Klopt hoor Joop, maar ik schreef dan ook dat ze tot aan vorig jaar bij Renz Berlin te zien waren. En dat is hetzelfde als wat jij nu schrijft!
Heb ook zelf altijd van ze genoten. Met name toen ze 'met vakantie' in Roden waren! En de Prehn'tjes zo goed als dagelijks bij Belly Wien in Groningen!
Fijn dat je het forum nog wel kenneljk heel aandachtig volgt en als het nodig is snel reageert!
En bedankt voor de aanvullende informatie!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 7:06 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
aktuelle fotos von samstag 08.02. https://plus.google.com/photos/10185153 ... 8150692113


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 8:50 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
heb sascha prehn in het najaar van 2012 in barendrecht in actie gezien met zijn tijgers en de verblijven zagen er gewoon goed uit ruime buiten kooi dus deze dierenactivisten hebben gewoon geen redden om er te staan


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 9:00 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Mooi fotoverslag !

Voor zo'n links werd ik hier jaren geleden lid !!

Heeft veel vertrouwen in zijn tijgers !!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 11, 2014 3:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Jammer, die uitstekende fotograaf was een dag te laat! Hij maakte de reportage de dag na het 'incident'!
Sascha is in dit circus weer net zo actief als hij was bij eerdere: hij assisteert met hetzelfde gemak bij Groot en Klein...
Zou me niet verbazen wanneer hij ook de kaartjes scheurde.....
Alleen missen we Janine in de fotoserie. Dat is jammer, want zij kon prima knuffelen met de dieren. En nu moest Sacha dat zelf doen:

Afbeelding

Sorry, ik kon het niet laten: de foto komt uit bovengenoemde reportage van Friedrich Klawiter.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.