Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo jun 16, 2024 10:07 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 14, 2014 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
...nou ja, zolang je maar niet openlijk homo bent, een opvallend politiek standpunt inneemt of voor behoud van de natuur strijdt! En nog zo wat van die dingetjes......

Waar nog wel heel veel kan (gelukkig) op circusgebied, soms zien we daar ook berichten over op dit forum van een lid dat daar regelmatig komt.
Vond een filmpje van bijna 10 minuten, ruim anderhalf jaar oud. Met heel veel tekst en uitleg, uiteraard in het Russisch.
Dat moet je maar voor lief nemen, want de tussenliggende beelden zijn zeer de moeite waard!
Zoals een dompteur met een schitterende grote mannetjesleeuw op zijn schouders. Niet even, maar er echt mee wandelen!
En later zijn hoofd in de muil van het dier. Niet een klein stukje, nee tot in zijn keel ongeveer!
Echte apen en beren in actie, de laatste zelfs in een mooie sportauto! En allerlei andere circusacts in flitsen.
Veel uitleg, zoals gezegd. Het zal Yoshi een gruwel zijn, terwijl ondertussen op de achtergrond de piste wordt gestofzogen!!
Of stofgezogen of stofgezuigd of gestofzuigd, ja, dat laatste lijkt me correct.
Kijk, in dat opzicht gaan ze dan wel weer heel erg met de tijd mee!!
Plezier maar weer!

http://www.youtube.com/watch?v=Ll_Ap26KgZQ


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 14, 2014 3:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nu we toch bezig zijn: ook in Sotsji (Sochi) is het circus! Niet alleen op Olympisch niveau, ook op het echte circusgebied.
Een kennelijk pas geopend circustheater.
Weer met de nodige uitleg, ongemerkt kunnen het wel dierenactivisten zijn die bezwaar maken! Ons een zorg, het gaat tenslotte om de beelden!
Een wat korter filmpje van een paar minuten maar, dit keer zelfs met ijsberen in actie!
En die zien we tenslotte niet wekelijks.....

http://www.youtube.com/watch?v=oPlyG5MJBWM


Laatst gewijzigd door circusmeisje op vr feb 14, 2014 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 14, 2014 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Moeder, de (Russische) beer is los!
Opnamen van begin februari dit jaar, dus redelijk actueel.
Mooi berennummer: in het wiel van cyr, op de autoped (= step) en als volleerd chauffeur in de auto!
Het mag bekend zijn, beren beschikken nu eenmaal over een meer dan uitstekend evenwichtsgevoel.
Al deze dingen zie ik president Poetin nog niet doen! Of hij het zal kunnen is een andere vraag....

http://www.youtube.com/watch?v=f8RHTRJNmTc

Droom maar mee over de tijd dat ook bij ons de mogelijkheden nog onbegrensd waren....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 14, 2014 7:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
En je kan heel dicht bij de beren komen.

Afbeelding

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 14, 2014 8:29 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Super cool die foto met die beer. Is die in Rusland gemaakt? in welke plaats. Ik vindt het wel super cool. Maar aan de ander kan vindt ik beren in het circus niet zo leuk. Dat is meer een persoonlijke smaakt denk ik. Ik zie bijvoorbeeld liever paarden of olifant in een circus dan een beer. En in Nederland zie je ook geen beren meer in het circus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 15, 2014 8:27 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Hallo Yoshi. Die foto is gemaakt in Rusland, in Nizhnji Novgorod. Daar is een groot vast circusgebouw , zoiets als Carre in Amsterdam, maar dan moderner. Iedere grote stad heeft zo'n gebouw. Daar komt om de 4 tot 6 weken een nieuwe voorstelling naartoe. Achter het Circus gebouw is een groot hotel voor de artiesten met stallen en kooiruimtes voor de dieren. Daardoor kunnen er ook midden in de winter circussen spelen (het is daar soms -25 graden)
In Rusland zie je in bijna iedere voorstelling beren. Ook zie je in Rusland nog apen in het circus. En ik heb in Rusland schaatsende ijsberen gezien, en dansende nijlpaarden (3 stuks, die een vrijheidsdressuur deden) , ik heb een dame op een Giraffe zien rijden en wilde zwijnen in de piste zien lopen. Maar ook de bekendere nummers met paarden, honden, vogels en roofdieren.

Voor Circusmeisje, ik heb nog even naar je filmpje van Sochi gekeken. Het is een stukje uit het plaatselijke nieuws van de première van de show. Met daarin onder andere en opsomming van wat voor dieren er zijn, Paarden, Pony's, Apen, Luipaarden en Witte Beren (ijsberen). Voor zover ik begrijp spreken achtereenvolgens de regisseur van het programma, een bezoeker en de directeur van het gebouw op zeer positieve wijze over het programma. Zo'n nieuws filmpje is er na iedere première van een nieuwe show op de regionale nieuwsuitzending van Russia 1.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 15, 2014 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Geweldig, zeer hartelijk dank voor deze uitleg en toevoeging! Eerlijk gezegd had ik er al een klein beetje op gehoopt dat er een reactie van (Nova) Zembla zou komen! Gezien zijn eerdere berichten over ervaringen in dat land.
En tevens zeer bedankt voor de uitvergrote foto, dezelfde die bij je berichten staat. Nu kunnen we eindelijk precies zien wat daar op staat!
Van al die diersoorten wist ik al wel, vandaar die uitdrukking 'land van de onbegrensde mogelijkheden'. Dat sloeg dan ook alleen op die dieren....
Toch blijft het leuk van tijd tot tijd andere forumleden dit te laten zien. Zeker in deze tijd in een land waar heel veel leuke dingen door overmatige regelgeving naar de knoppen worden geholpen!

Lang Leve Het Circusdier!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 15, 2014 3:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
http://www.circus.ru/activities/property-complex/7522/


Hier via de officiële site van het Russisch staats circus wat foto's van Sochi voor en na de verbouwing.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 3:05 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Met zoveel internationale belangstelling in de buurt dan ook wel terecht dat het opgeknapt werd!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.