Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 9:06 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 5:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Te vinden op http://www.circus-online.de een prachtige fotoreportage over het Franse circus William Zavatta. Afgelopen zaterdag 15 februari gemaakt door de inmiddels ook hier bekende fotograaf Friedrich Klawiter. Die daartoe afreisde, niet geheel naast de deur, naar het Franse Woippy, een voorstad van Metz. En dat ligt dan weer ten zuiden van Luxemburg.
Over de voorstelling zul je misschien niet in al te groot enthousiasme ontsteken, wel is dat voor de liefhebber het geval bij het zien van het werkelijk schitterende hoofdzakelijk gele wagenpark. Met Macks en een Kenworth alsof ze in Europa geen vrachtwagens maken! Oja, toch wel, ook al een prachtige Scania passeert de revue.
Maar wel heel erg in Amerikaanse uitvoering....

https://plus.google.com/photos/10185153 ... 2598517505


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 9:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Heel mooi fotoverslag !!

De kassawagen past wel niet zo bij die grote trucks...

Zavatta is uit onze streken verdwenen precies...

Al is dit materiaal dan wel beter dan de Zavatta's die hier reisden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, ja, maar dat weet je vast wel: er zijn er nog meer dan 40 in Frankrijk!
En inderdaad, dat kassaloketje past weer beter bij de voorstelling! Want daar zou ik de reis naar Frankrijk niet voor willen maken!
Bovendien, op de aanplakbiljetten witte tijgers en leeuwen beloven en die dan kennelijk alleen maar ter bezichtiging bij zich hebben! Dat dan wel weer zonder 'dierentuinentree' te heffen.
Maar die trucks zijn inderdaad schitterend, en ik ken heel wat mensen die die kant van het circus zeer kunnen waarderen.
Waaronder ikzelf, al vind ik de combinatie met een topprogramma toch het allermooiste.
Zag ook nog een Peterbilt, dat merk noemde ik nog niet. En meerdere Kenworths. Denk eraan dat die dingen in Europa prijzig zijn! Maar ook de woonwagen en de trailers zien er mooi uit. En dat allemaal bij elkaar verdienen met zo'n (familie-)voorstelling, dat vind ik dan wel weer razend knap!
Ik zou ze rijdend wel eens willen zien, want daar kunnen ze wat van in Frankrijk, dat zagen jullie vast al wel eens.
Als je goed kijkt zie je achter die grote woonwagen nog een lange aanhanger aangekoppeld, en op een volgende foto lijkt dat het geval met zelfs nog een derde.... Daar draaien ze hun hand daar niet voor om!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 03, 2014 6:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 27, 2013 6:15 pm
Berichten: 34
Weet iemand de afmetingen van de tent van dit circus. Heb hem in bretagne gezien. Lijkt van buiten zo groot. Volgens mij is dit de zelfde tent als die van Firmin Bouglione.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 04, 2014 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Op http://www.circus-online.de staat intussen ook een uitgebreide geschreven reportage over dit circus.
Geen idee of daarin ook de afmetingen van de tent ter sprake komen.
Wel wordt geopend met de melding van de (echte) namen van de circusfamilie en de mededeling dat ze de circusnaam Zavatta contractueel mogen gebruiken.
Zoals er meerdere zijn in Frankrijk, dat meldde ik al.

De rechtstreekse link: http://www.circus-online.de/william_zavatta_14.html


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.