Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 6:41 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2014 5:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
De volgende mooie fotoreportage, we kunnen er geen genoeg van krijgen, van http://www.circus-online.de fotograaf Friedrich Klawiter.
Dit keer reisde hij naar Straatsburg-Zuid (La Vigie), waar hij op 12 april zowel binnen als buiten honderden foto's schoot van Cirque Achille Zavatta Fils.
Het materiaal mag er wel weer zijn, dit keer Zavatta-rood, maar ook aan de voorstelling mankeert zo te zien weinig!
Ja, en van twee roofdierennummers (leeuwen en tijgers apart) en niet eens achter elkaar (= twee keer op- en afbouwen) wordt ik persoonlijk altijd wel heel erg blij!

Genieten maar weer: https://plus.google.com/photos/10185153 ... 6583071681


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2014 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Zeer goed !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 17, 2014 2:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Inderdeed.....
Was gisteren eigenlijk nog niet klaar met dit onderwerp toen mijn tijd op was. Dat overkomt mij nu eenmaal......
Wilde er nog twee voorbeeldfoto's bijzetten, dus dat ga ik nu maar even proberen:

Afbeelding

en ze hebben er nog één:

Afbeelding

Weer eens een heel ander aspect van een (hét) circus!
Iets wat ik node mis bij heel veel circussen, ook en met name die in ons land! Ja, van groot tot klein....
Overal zie je wel van dit formaat bestelbusjes die de publiciteit verzorgen. Soms niet al te nieuw, maar ideaal om vooruit te reizen bij het plaatsen van borden (indien toegestaan) of ophangen van raamposters en rondbrengen van kortingsbonnen.
Ja, de naam van het betreffende circus staat er wel op. Maar daar blijft het dan ook bij!
Wat een gemiste kans(en)!
Want waar vroeger de dieren wel eens aan de wandel mochten (tegenwoordig steeds minder) is zo'n bus toch eersteklas reclame, zeker wanneer je er, zoals op de voorbeeldfoto's, ook nog eens actuele informatie opplakt!
Natuurlijk, het kost een beetje, een bus zo laten beschilderen. Maar dan ben je ook voor jaren klaar!
Bedrijven die dit kunnen zijn er zat, ga maar eens kijken op de truckersdagen op het TT-circuit!
En denk maar aan die ene mooie Werona-trekker die tijdelijk te zien was bij Belly Wien. Schitterend!
De kosten worden denk ik behoorlijk snel terugverdiend.
Met geluid erop, in veel gemeenten kun je daar nog steeds wel een vergunning voor krijgen voor weinig.

Nog iets anders: het verhaal van meneer Klawiter over dit circus staat er inmiddels ook op.
Ik schreef het al eerder: behalve een uitstekende fotograaf is hij ook een prima (circus-)journalist! Want het is bepaald niet eenvoudig iedere week maar weer een groot verhaal over een circus te schrijven zonder steeds in dezelfde superlativen te vervallen. Hem lukt dat uitstekend! Hulde, dus!

Een paar zaken wil ik u uit het verhaal niet onthouden.
Cirque Achille Zavatta Fils. Achille Zavatta en zoon. En zonen desnoods. En hoe heet de directeur? Juist ja: Renato Arsene Cagniac!
Ook opmerkelijk: ze reizen permanent, het jaar rond.
Vanuit Straatsburg vertrekken ze richting Zwitserland. Via Selestat (in de Vogezen, in het Duits Schlettstadt....dat moest ik even melden....) naar Saint Louis.
En dat ligt tegen Bazel aan in Frankrijk.

Oja, het verhaal direct:

http://www.circus-online.de/cagniac_14.html

Plezier maar weer!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.