Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 10:38 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 9:32 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Inderdaad, dan zijn we inderdaad verwend...

In NL bvb Belly Wien, wat voor een zoo zij bij hebben !

Ja, bezoek de laatste voorstelling nooit...
Op den duur zit er tijdens een laatste voorstelling nog amper volk natuurlijk.
Men zou dan beter voor die laatste voorstelling goedkopere tickets verkopen.
Terwijl men dit bvb nu tijdens een vrijdagavond of zondag om 11u doet.

Jammer inderdaad dat sommige acts dan niet meer komen,
Of dat de aankleding, foyer,... reeds verdwenen zijn.
Maar zo'n grote circussen verplaats je ook niet op 1,2,3
En de tijd tussen de volgende voorstelling ergens anders,
Is ook steeds niet al te ruim.

Charles Knie probeer ik alvast nog aan te doen deze tournee,
Ook een topprogramma en een betalende zoo,
dat mag ik alvast onthouden, uit wat ik van circusmeisje vernam.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 08, 2014 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Dat weet je niet alleen van mij, anderen bevestigen dat graag hoor! Let maar op na het weekend wanneer ze in Kleef zijn geweest!
Het is jammer, want het circus gaat wel steeds verder weg van onze grenzen.
En, zoals ik al schreef, probeer eerst die (gratis) omtrekkende beweging! Afhankelijk van de standplaats met minder of meer succes!
Ga je wel naar de zoo, doe dat dan niet in die relatief korte pauze maar tijdens de openingstijden buiten de voorstelling, steeds te vinden op hun site. Denk ik. Dan bepaal je zelf hoe lang je blijft.
Ik deed dat eerder ergens anders en dat was een hele leuke ervaring, want je mocht dwars door de tent heen, de artiesteningang uit naar de dieren. Maar dit laatste kan ook wel aan de toen wat beperkte ruimte gelegen hebben.....

Dat de laatste voorstelling van een gerenommeerd circus minder bezoekers trekt is niet waar!
Meestal is dat op zondagmiddag en dus druk bezocht, in Duitsland ook wel op maandagmiddag.
Bij Charles Knie wisselt dat sterk omdat ze haast nooit evenlang in een stad staan. Dit laatste wordt bepaald door de te verwachten belangstelling.
Ik schreef al eens eerder over hun uiterst strakke reisschema.
Twee jaar geleden zelfs zonder uitvaldagen, en dat voor zo'n groot bedrijf! Dat betekende voor heel wat noeste werkers dus nachtdienst!
Op dit moment wel met steeds een dag er tussen. Komt denk ik doordat de afstanden nu wat groter zijn dan toen.
Evengoed hebben ze maar heel weinig 'rek'. En soms hebben ze daar spijt van. Zoals in Oldenburg, waar ze tijdens één van de laatste voorstellingen zeker 600 man voor de kassa moesten teleurstellen!
Het is haast ongekend, maar zoveel circussen er zijn in dat land, zoveel verstand heeft het publiek er kennelijk van!
Want ik zie daar ook wel eens kleinere circussen met maar heel weinig publiek.
Een paar daarvan reizen niet voor niets op dit moment in Nederland!

Dus nog een advies: koop voor Charles Knie altijd je kaart(en) vooraf via internet, het werkt prima, waar dan ook vandaan.
Ook voor de familievoorstelling met € 15,- voor de loge en € 10,- voor alle overige plaatsen!
Maar let goed op: dit is nooit de hele dag, maar uitsluitend één voorstelling!
Extra kosten E-ticket € 1,22! (toezending gereserveerde kaart Circus Krone vorig jaar € 15,-, als contrast.....Ja, je leest het goed: alleen voor het toesturen als extra-kosten!).

O, nog iets wat NIET mijn ervaring is: ik heb nog nooit meegemaakt dat niet alle acts te zien waren tijdens de slotvoorstelling (bijzondere omstandigheden daargelaten), ondanks dat er dan al flink werd afgebroken en ingepakt!
Maar een deel van de sfeer is weg, dat is het grootste probleem. Er werden al wat dingen genoemd.
Daarnaast staan bijvoorbeeld dieren niet meer in hun riante weitjes maar aan touwtjes aan de vrachtwagens gebonden of daar in, zeker na hun optreden! Of ze zijn al vertrokken tijdens de voorstelling (na hun optreden), ook dat maakte ik wel mee!
Niet leuk voor niemand en zeker niet voor kinderen.
En dat blijven we allemaal.......


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.