Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 1:45 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 4:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Circusliefhebbers in het Oosten van het land opgelet: het vermaarde Zirkus Charles Knie, toch absoluut één van de Duitse topcircussen, tourt de komende tijd wel heel kort langs de Nederlandse grens!!
Alle reden dus om een kijkje te gaan nemen!
Voor nadere informatie over het programma van dit jaar zie hier elders of op de site van het circus: http://www.zirkus-charles-knie.de
Kaarten zijn daar ook te reserveren en thuis uit te printen.

Het tourschema voor de komende weken, let wel: vanaf MORGEN:

NORDHORN - (pal aan de grens bij Denekamp) - Neumarkt
wo 23 apr - 15.30 + 19.30
do 24 apr - 15.30

MEPPEN - Festplatz Nagelshof
za 26 apr - 15.30 + 19.30
zo 27 apr - 11.00 + 15.30
ma 28 apr - 15.30

OLDENBURG - Naast de Weser Ems Halle
wo 30 apr - 15.30 + 19.30
do 01 mei - 11.00 + 15.30 (= Duitse feestdag!)
vr 02 mei - 15.30 + 19.30
za 03 mei - 15.30 + 19.30
zo 04 mei - 11.00 + 15.30

RHEINE - Elisabethplatz
di 06 mei - 15.30 + 19.30
wo 07 mei - 15.30 + 19.30
do 08 mei - 15.30

KLEEF - Festplatz am Spoykanal
za 10 mei - 15.30 + 19.30
zo 11 mei - 11.00 + 15.30
ma 12 mei - 15.30


Daarna gaat het naar Duisburg en verder.....

Wat opvalt, zeker vergeleken bij twee jaar geleden, is dat ze nu wel uitvaldagen kennen.
Niet zo verwonderlijk bij zo'n groot circus trouwens....

Afbeelding

En met Tom Dieck, ook niet te versmaden!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2014 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En in Oldenburg dachten ze: wat die Belgen kunnen, kunnen wij ook! En dus een webcam op het circusterrein gericht.
Maar nog even geduld, er zijn nog wat speelplaatsen voordien.....

http://212.6.91.123/axis-cgi/jpg/image. ... 7081661934


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2014 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog maar even wat toeristische aanwijzingen richting de genoemde speelplaatsen.

Nordhorn hoeft niet meer, de laatste voorstelling is zojuist begonnen.... Het was te lopen vanuit Denekamp....

Meppen ligt op een kwartiertje rijden vanuit bijvoorbeeld Klazienaveen, en dus ietsje langer vanuit Emmen.

Naar Oldenburg kun je vanuit de stad Groningen met de bus, een rechtstreekse verbinding!
Vertrekhalte in Groningen t/o het Hoofdstation, aankomsthalte Hauptbahnhof in Oldenburg bevindt zich op vijf minuten lopen van de Weser Ems Halle, waar het circus naast staat. (http://www.publicexpress.de).

In Rheine kun je met de trein komen vanuit Almelo en Hengelo. Ze staan op tien, oké elf minuten lopen van het station.

En naar Kleef tenslotte gaat eveneens een bus, van Breng/Connexxion dit keer, lijn 58 vanuit Nijmegen (http://www.breng.nl/dienstregeling/lijn ... gCode=2345).
Ook daar staan ze vlak bij het station.

Zelf koos ik voor Oldenburg. Reserveerde gistermiddag het circus en de bus. Was toevallig op de familiedag, tribuneplaatsen vrij naar keuze (dus kom op tijd) voor € 11,22! Raar bedrag, maar dat komt door de kosten van de e-ticket. Want dit bedrag is echt inclusief alle kosten!
Heen en weer met de bus kwam op € 14,- (wel een beetje onredelijk, dat die meer kost dan zo'n topcircus....), dus voor € 25,22 weet ik alles!


Ha, ha, nog even onze Yoshi naar de kroon steken:

Circussen dit jaar bezocht:
Circus Fiësta - Groningen
Circus Zanzara - Amsterdam
Circus Sander & Friends - Leeuwarden
Wintercircus Martin Hanson - Rijswijk
Circus René & Patrizia Althoff - Gronau
Circus Wonderland - Scheemda
Cirque du Soleil met Koozå - Amsterdam (2x)
Ashton Brothers in Carré
Circus Barani - Olst
Circus Belly Wien - Almelo
Magic Circus - Amsterdam
(N.B. Bij sommige circussen niet de gehele voorstelling, wat niets te maken had met de kwaliteit!)

Komende circussen die ik hoop te bezoeken:
Zirkus Charles Knie - Oldenburg op 30 april
Circus Herman (met één n) Renz - Arnhem op 3 mei


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2014 9:00 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Citeer:
Komende circussen die ik hoop te bezoeken:
Zirkus Charles Knie - Oldenburg op 30 april
Circus Herman (met één n) Renz - Arnhem op 3 mei


Zo je ganog naar het circus dit jaar?? Jij weet best dat niet iedereen zoveel tijd heeft als jou!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2014 9:00 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Citeer:
Komende circussen die ik hoop te bezoeken:
Zirkus Charles Knie - Oldenburg op 30 april
Circus Herman (met één n) Renz - Arnhem op 3 mei


Zo je ga nog naar een circus dit jaar?? Jij weet best dat niet iedereen zoveel tijd heeft als jou!! En jammer dat we geen foto's hebben gezien van al die bezoeken :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 25, 2014 2:08 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Wat jij ook best weet: waar een wil is is een weg!!Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 25, 2014 7:26 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Ben je nu boos op mij??? :oops:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 25, 2014 7:49 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Ik ben meer van : waar een wil is ben ik weg ;)

Maar ik hoop toch naar Kleve te gaan.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2014 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Ben je nu boos op mij???


Natuurlijk, ik ga je zelfs slaan!! Gade-slaan, om precies te zijn! Afbeelding
En verder ken ik die smilies niet zo hoor, dus trek daar verder geen conclusies uit!

Ha, binnenkort weer circus in Apeldoorn! (zie elders...)
In de pauze (of vooraf) mag je met Yoshi op de foto! Dat zal druk worden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 3:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Het begint er een beetje op te lijken in Oldenburg: http://212.6.91.123/axis-cgi/jpg/image. ... 7081661934
Jammer dat de camera zo ver weg staat, ik denk bovenop de Weser Ems Halle.
Maar in het zonnetje beginnen toch de eerste tentdaken te glinsteren!
Dat laatste doe ik morgen zelf vast ook wel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Het is nu kwart voor zes, en ik zie nog steeds geen tent!
Of de camera staat op het verkeerde terrein gericht, dat kan ook nog.
Want uiterst rechts lijkt het wel of je een stukje van een grote tent kunt zien.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 8:12 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Nou circusmeisje heb even gekeken en de tent staat. Het is nu 20.11 en de tent staat. Trouwens veel plezier morgen bij Charles Knie. We horen wel hoe het was toch??


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2014 10:44 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
circusmeisje schreef:
En in Oldenburg dachten ze: wat die Belgen kunnen, kunnen wij ook! En dus een webcam op het circusterrein gericht.


Een deeltje ervan dan toch, blijven oefenen voor Oldenburg !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Hoe het was wellicht later...... Want dat kost tijd en energie, zo geweldig was het! Een topvoorstelling van een wereldcircus, anders kan ik het niet omschrijven!
Iedere circusliefhebber die er niet heengaat doet zichzelf zeer ernstig tekort!!
Dit laatste moet ik maar even van alle daken van Oldenburg schreeuwen!

Nee, eerst nog even die camera. Die staat dus inderdaad op het parkeerterrein NAAST het circusterrein gericht. Ik denk vanaf de Weser Ems Halle (een beursgebouw) om te kunnen zien hoeveel parkeergelegenheid daar nog is.
En dat is jammer, want ze stonden mooi opgebouwd op een hoger gelegen terrein, met onder aan de trappen aparte weitjes voor een paar van de paarden. Bovenaan een trap stonden de olifanten, zelfs aanraakbaar voor het publiek, en dus zeker voor mij! Ik was behoorlijk te vroeg (gelukkig) en heb uitgebreid de wasbeurt van Baby, Mala en Jumba (één voor één) meegemaakt. En de andere twee stiekem ieder een banaan gevoerd, laat Elvis het maar niet horen!

Nou een poging tot omschrijving dan maar. Een zinderende sfeer in een tot de nok toe uitverkochte grote tent.
Waarom je er speciaal heen zou moeten gaan, behalve voor het meer dan uitstekende internationale programma dat inderdaad 2 1/2 uur duurde? Exclusief pauze van, je gelooft het haast niet, maar 20 minuten! Oké, die liep uit. Met exact één minuut om precies te zijn! Dus duurde het programma 2 uur en 29 minuten....
Ik herhaal: waarom je er zeker heen zou moeten gaan? Nou, voor de FINALE! Iets waar ik normaal gesproken niet al te veel mee heb. Maar deze was werkelijk fascinerend....! Wat er gebeurde verklap ik lekker niet, ga zelf maar kijken! Ja, dan is het geen wonder dat het applaus maar voort blijft duren en de tribunes haast afgebroken worden!
De kreet: 'Het op één na grootste circus van Duitsland', die je links en rechts leest is dan ook allesbehalve overdreven. Zeker niet wanneer je van dieren, en liefst vééél dieren, houdt.
Eindeloos lijkt het exotennummer van Marek Jama, de 38-jarige Poolse chef-dresseur in vaste dienst, te duren. Zo verdwijnen er vier dieren van een bepaalde soort uit de piste of de volgende vier van een andere soort maken hun entree....
Of soms twee, maar dan hebben we het over de nandoes, van die struisvogelachtigen. Ha en zelfs maar één, een reuzenkangoeroe. Wel goed voor een reuzensprong trouwens.

Afbeelding
Marek Jama tijdens een intiem moment met zijn reuzenkangoeroe....

Met uitzondering van de olifanten van de fameuze Elvis Errani uit Italië zien we Jama met regelmaat terug in de piste tijdens de resterende dierennummers. Met zowel diverse paardennummers (ha, groot en klein, maar dan met acht van elke soort!) en later ook de zeeleeuwen Steffi en Kulus. Een bijzonder veelzijdige dresseur derhalve!
Diverse artiesten die overkwamen van het Hongaarse Staatscircus in Boedapest maken hun opwachting. Waaronder, als ik het goed begrepen heb -want de spreekstalmeester is maar heel weinig actief (en mis je ook niet...)- de Spaanse familie Nicols. Met Nicol Nicols als koorddanser (dat mocht wel wat korter, een kortdanser dus....) en Yves als tempojongleur.
En een prachtig gecombineerd tango- en luchtnummer door Ives en Ambra.
Met een hoelahoepnummer van (hoe heette de vrouw van Elvis ook weer?) Priscilla Errani (maar het kan ook zijn dochter geweest zijn...).
Elvis zelf nu ook diverse keren met een door een olifant bediende springplank, dat kon ik me van de vorige keer niet meer herinneren, zelfs met een achterwaartse spiraal. Bovenop een andere fant, uiteraard!
Wat je de laatste tijd steeds vaker mist, ik dan, dus dat kan toeval zijn, is een mooi trapezenummer. Een echt trapezenummer bedoel ik dan, niet met een schommel ofzo. Nou, dat kun je wel aan de Braziliaanse Flying Costa's overlaten!
Het Italiaanse Duo Medini opent de voorstelling met een rolschaatsact.
En dan is daar Cesar Dias. Omschreven als 'een nieuw type clown', en dat is hij zeker. Was dit jaar prijswinnaar op het festival in Boedapest. Is niet of amper geschminkt (hoewel, je weet maar nooit), maar zeker niet als clown. Daardoor zelfs geschikt voor fobielijders op dit gebied.... Aanvankelijk als redelijk standaard opvullertje tijdens de ombouw, die steevast plaats vindt in een onverlichte piste. Een fluitje van de stagemanager: en daar floept het licht weer aan!
Maar dan, tegen het einde, doet Dias een paar volwaardige nummers in de piste. Als een soort muzikale stuntelende clown. Met name zijn versie van ' I did it my way ' is van onnavolgbare klasse! En hoe toepasselijk gevonden! Uiteraard kort voor het einde van het programma.
Vast nog wel wat vergeten. Oja, het showballet met de prachtige dames regelmatig in andere kostuums, de een nog mooier dan de andere1 Dat laatste geldt zowel voor de dames als voor de kostuums trouwens.
Met het hele programma live muziek en zang van het orkest van acht man. Met een absoluut perfecte belichting..... Wat wil je nog meer.....

Dus ga nu maar.......
En speciaal voor ons Hollanders (grapje) op familiedagen (zie hun site) uitermate lage entreeprijzen. Want dat kun je € 10,- (voor de hele tent, met uitzondering van de loge die dan € 15,- kost) toch wel noemen!
Normaal variëren de prijzen van € 15,- tot € 30,-, ook nog te doen voor een topprogramma!

Veel reclame gezien in Oldenburg, ouderwets! Enorm veel grote posters, en ook hele grote borden aan hekken van bijvoorbeeld een park. Kom daar hier nog maar eens om!
En posters op A3-formaat dubbelzijdig in de stadsbussen, zodat ze in en buiten de bus effect hadden!

Zie je wel, zo maar niemand minder dan Tom Dieck vergeten, wat een schande!
Als vanouds, doeltreffend en vastberaden, met twee mannetjesleeuwen, twee lijgers en vijf Bengaalse tijgers. Maar die waren we nog niet vergeten.....

Zo, dat was het wel even.......

Nog even de site: http://www.zirkus-charles-knie.de/home/home2.html

En ik hoop van harte dat je net zoveel plezier beleeft als ik gisteren!

Je gelooft het misschien niet, maar ook in Oldenburg waren meer Nederlanders in de tent, waarvan één zelfs met dezelfde bus reisde als ik. Ja hoor, ook een circusliefhebber, alleen één die zich normaal uitleeft in een wat kleinere discipline: die van de modelbouw! Ik denk en hoop dat we nog wel van hem zullen horen....


Laatst gewijzigd door circusmeisje op do mei 01, 2014 7:09 pm, 17 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Ben benieuwd naar je recensie


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.