Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 10:31 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 6:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ik ook!

(En Hugo: misschien kun je wel meerijden met Zembla naar Kleef......!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Ik ga zeker naar Kleve en maakte mijn opmerking voordat je recensie erop stond.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 7:49 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik ga morgen ook eens de kaarten bestellen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 3:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Ik ga zeker naar Kleve en maakte mijn opmerking voordat je recensie erop stond.


Ha, ha, dat laatste begreep ik best hoor! En ook nog voordat mijn plm. 38 wijzigingen er op stonden! Steeds wat vergeten of voutjes gevonden....
Goed dat je gaat, hetzelfde geldt uiteraard voor Martijn en alle anderen. Jullie zullen er geen spijt van krijgen, de voorstelling die ik zag was in één woord AF!
Prachtig dat zoiets (nog) bestaat! Nog even en ik emigreer maar naar Duitsland....
Ver weg van die belachelijke Nederlandse bemoeizucht en regelgeving!! O, en van die dierenknuffelaars natuurlijk! (terwijl ik persoonlijk niets liever doe....).

Want, en ik schreef er al een beetje over, neem nu die gemaakte reclame in Oldenburg, toch een redelijk grote stad.
Ik overdrijf niet: werkelijk OVERAL zag je reclame voor het circus.
Ondenkbaar bij ons, al denk ik ook wel eens dat de circussen in Nederland zich er wat te gemakkelijk bij neerleggen.
Hier kun je rustig van het station naar het circus lopen (via het centrum) en nerregens een poster zien hangen of flyers zien liggen, zelfs niet als je er naar vraagt!
Ja, en dan zie je het eerste reclamebord aan een lantaarnpaal...........op de toegangsweg naar het circusterrein, zo'n 50 meter voor dat je er bent. Bovendien ook nog eens een behoorlijk afgelegen circusterrein!
Een heel contrast met Oldenburg: daar was het onmogelijk dat niet iedere inwoner ervan op de hoogte was dat er een circus in de stad kwam of stond!
Reclame, heeft men mij vroeger wel eens geprobeerd te leren, moet minimaal bestaan uit 10% van de omzet.
Bij heel veel circussen heeft men dat nooit zo goed begrepen.
Want ook iets als adverteren (in dag- en weekbladen) vond men vaak maar weggegooid geld. Niet nodig, dacht men, gratis publiciteit voor 5 x 2 vrijkaarten is stukken goedkoper! En dat geld houden we mooi in de knip!
Het één sluit echter het ander niet uit, en bovendien wordt die gratis publiciteit door diverse oorzaken steeds moeilijker uitvoerbaar.



Voor mij is het een zware circusweek: morgen naar Herman Renz in Arnhem! Twee toppers in één week, wat wil een mens nog meer!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Over de reclame in de grote steden betaal je 30-45 euro per bord per week , dat is zonder sponsering voor niemand te betalen want met 10 borden kom je er niet ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 3:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Reken dan eerst je omzet in die grote stad maar eens uit en aan de hand daarvan hoeveel borden je zou kunnen plaatsen.

Ja, ik weet best dat ik makkelijk praten heb.
Maar ik houd ook de stellige overtuiging dat heel veel circussen zich veel te weinig inspannen om bijvoorbeeld te plakken of borden op te hangen op plaatsen waar dit nog wel kan en mag. Want die plaatsen zijn er hoor!
Nog een simpel voorbeeldje? Vooropgesteld: ik noem geen namen.
Een circus komt in een plaats waar bij het verkrijgen van de vergunning zelfs is afgesproken dat men onbeperkt reclameborden mag plaatsen.
Daar wordt vervolgens ook gebruik van gemaakt. Maar om nou te zeggen: overal, nee dat ook weer niet.
Bovendien staat het circus op een terrein zonder loop of opvallende verkeersstroom.
En wat ik dan al helemaal niet begrijp: op de geplaatste reclameborden is de ondergrond donkerblauw en de tekst rood (of andersom, dat weet ik niet meer).
Goed, uit de omlijstende afbeeldingen kun je opmaken dat het om een circus gaat.
Maar de tekst lezen is onmogelijk, al helemaal niet vanuit een passerende auto! Zelfs niet de naam van het circus!
Ja hoor, dat leerde ik ooit ook: hoe meer moeite men moet doen iets te ontcijferen, hoe groter de interesse.
In dat verband vind ik het dan weer knap stom dat niet alle reclameborden op zijn kop hingen! Want dat was evenveel werk geweest!
Ha, en dan zit onderaan natuurlijk wel die vaak witte strook met de plaatsnaam, data, aanvangstijden en openingstijden van de kassa.
Of voorverkoopadressen, tegenwoordig ook al veelvuldig weggesaneerd omdat dat (een beetje) geld kost.
En om in het bovengenoemde voorbeeld die onderste strook te kunnen lezen moest je zo ongeveer op je buik in het gras gaan liggen. Of in de modder....
Dat het ook anders kan zie je veel vaker in Duitsland en nu weer in Oldenburg: daar hangen ze op ooghoogte!
Hoger zelfs, met op ooghoogte de in dit geval gele strook met de gegevens!
Wat hier kennelijk als lastig wordt ervaren, want dat is inderdaad wat meer werk bij het bevestigen....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Het blijft wel erg stil na Kleef.....

Vanaf vandaag staan ze dus in Duisburg. Wat ik niet noemde als plaats dichtbij, terwijl het maar 40 km vanaf de grens bij Venlo is!
Zat te doen dus, voor menig Limburger! Ze blijven er tot en met donderdag 22 mei. Zie hun site!
Daarna trekken ze inderdaad steeds een beetje verder weg. Eerst naar Mülheim / Ruhr, vervolgens naar Bochum en dan Recklinghausen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 10:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik ben zondag in Kleve geweest, wat een supershow.
Geweldig de Familie Nicols , César Dias , Elvis Errani , Tommy Dieck en de Flying Costa met leuke livebegeleiding.
De spaanse Spreekstalmeester Yves Nicols die perfect Duits spreekt in de finale is ook zeker een pluspunt, ook een geweldig zanger bij diverse nummers!

Duisburg is om de hoek, dus ook daar ga ik nog eens =o= =o= =o= =o=


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 2:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Kijk eens aan, werden we het toch nog ergens over eens!! Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.