Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 7:48 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: za mei 10, 2014 1:53 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Friedrich Klawiter van www.circus-online.de trok op 26 april naar circus Bostok.
Dit gezelschap beschikt over roofdieren en ook aapjes ondermeer.

Veel kijkplezier !

https://plus.google.com/photos/10185153 ... 1833405688


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou, ietsje meer informatie dan.
Het gaat om Cirque Bostok van de familie Dumas. Ludovis Dumas is de directeur.
Een Frans circus dus. De foto's zijn gemaakt in Souffelweyersheim en dat ligt ten Noorden van Straatsburg.
Evengoed wel weer ruim 250 km rijden voor de sterfotograaf! En dezelfde afstand ook weer terug uiteraard!
Circusboy schreef het al: roofdieren en aapjes. Die eerste zijn er wel maar komen in de voorstelling niet in actie.
Dat zien we wel vaker in Frankrijk. Ze hebben ze dan als publiekstrekker en om te bezichtigen maar een dompteur ontbreekt.
Dit is dus het soort leeuwen dat hun carrière zou hebben kunnen beginnen als fotomodel! Maar dit is slechts een veronderstelling hoor! Want men vraagt zich wel eens af wat er met die fotowelpen gebeurt wanneer ze groter worden.
Nou, gewoon goed verzorgd meereizen met een circus zonder daar verder nog iets voor te hoeven doen.
Er zijn slechtere baantjes......
Ondanks dat er zo te zien ook meerdere apen zijn komt er slechts één in aktie, en die doet het heel goed!
Zoals op onderstaande foto, helaas ondenkbaar bij ons:

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Toch niet het soort nummer waar ik blij van word


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ach ja, smaken verschillen!
Mij heeft nog steeds niemand goed kunnen uitleggen waarom de ene soort wel en de andere niet.......
Dat blijft vaak steken in vage dooddoeners over intelligentie.
Nou, daarvan uitgaand moeten ze mensen in een circus dus als eerste verbieden!

En je zult het niet geloven: er zijn inderdaad zogenaamde dierenvrienden die dat (ook) vinden!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Mijn mening is dat ik van dierennummers houdt waarbij dieren zoveel mogelijk als dier tot hun recht komen. Dat vind ik bij een aangekleed aapje niet het geval. Overigens ook bij bijvoorbeeld hondennummers vind ik dat ook.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 8:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Hugo schreef:
Mijn mening is dat ik van dierennummers houdt waarbij dieren zoveel mogelijk als dier tot hun recht komen. Dat vind ik bij een aangekleed aapje niet het geval. Overigens ook bij bijvoorbeeld hondennummers vind ik dat ook.

Ik volg je gedachtengang Hugo. Hetzelfde heb ik met beren die op een skateboard rijden enzo. Die mogen er wat mij betreft onmiddellijk uit.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 5:26 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Hugo schreef:
Mijn mening is dat ik van dierennummers houdt waarbij dieren zoveel mogelijk als dier tot hun recht komen. Dat vind ik bij een aangekleed aapje niet het geval. Overigens ook bij bijvoorbeeld hondennummers vind ik dat ook.


Dus een aapje mag wel, maar aangekleed niet? En dat laatste geldt ook voor (aangeklede) honden?
Begrijp ik je zo goed?
Want dat vind ik eigenlijk ook wel. Maar ja, heel veel mensen en vooral kinderen vinden het dan weer wel heel leuk.
Zolang mensen al met dieren omgaan wordt er geprobeerd dat 'menselijke' op hen over te dragen.
Anders kan ik dat aankleden niet uitleggen.
Vroeger was het zelfs in bijvoorbeeld Blijdorp normaal dat een aangeklede chimpansee iedere middag op een vaste tijd op het terras een dikke sigaar rookte samen met de directeur!
Maar toen beseften ze nog minder goed hoe slecht roken was.....

Ja, en hoe laat je dieren zoveel mogelijk tot hun recht komen..... Ik zou het niet weten.
In een natuurlijke omgeving met zoveel mogelijk natuurlijk gedrag?
Dan kunnen we inderdaad het beste maar onmiddellijk stoppen met àlle dierennummers, want in een wei zie ik ook zelden allemaal prachtige witte paarden met mooie rode pluimen op hun rug rondjes lopen.....
Ja, en dan komen we al aardig in de richting van die dierenactivisten die zeggen dat dieren in circussen gedwongen worden uitsluitend onnatuurlijke oefeningen te doen.
Absoluut onwaar, en met name bij olifanten. Die ik vaak bestudeer buiten het circus.
Geheel uit zichzelf doen die met enige regelmaat dezelfde soort oefeningen. Basisoefeningen dan wel te verstaan.
Als gaan zitten op een rotsblok (vooral wanneer ze jeuk hebben!) en met de voorpoten bij de ander op de rug staan.

Ha, het dier tot zijn recht laten komen, seksende aapjes in de voorstelling, zou dat wat zijn?

En wat de beer van Apirama betreft: je bent voor of tegen beren in een circus.
Want wanneer je wel een act met die prachtige dieren doet is het juist erg natuurlijk om ze iets te laten doen wat getuigt van dat perfecte evenwichtsgevoel.
En een bergwand omhoog laten klimmen is een beetje lastig in de tent.....
Op de foto's deed hij overigens erg relaxed zijn oefeningen!
Dát vind ik pas echt belangrijk: kun je zien of een dier het naar zijn zin heeft!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 2:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Hier worden veel appels met peren vergeleken.
Aapjes en hondjes met kleertjes aan is om het grappig te laten lijken. Er wordt dan ook vaak volop gelachen als het aangeklede beestenspul binnen komt... Als je er over nadenkt worden de dieren gewoon belachelijk gemaakt, goed dat ze het zelf niet in de gaten hebben...

Ik heb nog nooit iemand horen lachen om de pluimen van paarden. Of de hoofddoekjes van de olifanten.
Het is gewoon mooi, accentueert de bewegingen (of zo iets).

En de beren (heb ik me laten vertellen) zijn gewoon onvoorspelbaar in hun gedrag. Dit los gezien van de ellendige trainingsmethoden als gloeiende platen om ze te leren dansen (zoals het in het verleden gebeurde door met name zigeuners).

En chimpansees zijn dus gewoon niet meer te handhaven zodra ze gaat puberen, dan worden het gewoon rot-apen. Ik herinner me trouwens ook de chimpansees van Blijdorp uit mijn kinderjaren. Hoogtepunt was als ze aangekleed aan een tafeltje werden gezet om te eten. Vreselijke kliederzooi met bananen en pap en zo. Dolle pret. Het podium stond vlak naast de hele mooie speeltuin.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Verschil van inzicht, zullen we het daar op houden? Want dat van die appels en peren ontgaat me volledig.
Bedoelt u misschien scheve vergelijkingen?
Om te beginnen waren we het over dat aankleden al eens.
Dat veel mensen en met name kinderen dat vertederend vinden valt niet te ontkennen. Het zal wel iets in de mens wakker roepen......

Mijn voorbeelden van versieringen bij andere dieren sloten daar niet op aan, maar trachtten aan te geven dat dit evenmin natuurlijk is.
Waar ik overigens verder geen enkel bezwaar tegen heb!
Ha, kan nog wel een link bedenken: hééééél vroeger kregen zelfs de olifanten hele grote jasjes aan! Voordat ze op hun fietsje moesten gaan zitten!!
Dat hoofddoeken, zoals u dat noemt, de bewegingen van olifanten accentueren is me tot op heden geheel ontgaan. Maar ik zal er eens op gaan letten!

Jammer dat u misdragingen van dierenmishandelaren die totaal niets met het circus te maken hadden (of hebben) hier bij sleept.
Dit soort verwijzingen vind ik meer thuishoren bij de non-argumentatie van dierenactivisten!
Precies hetzelfde geldt voor het kul-argument omtrent de apen.
Er waren en zijn voldoende volwassen en zelfs oude apen die zich ondanks hun leeftijd nog steeds uitstekend gedragen.
Het lijkt me haast net als bij mensen (vandaar de term mensapen...?) allemaal een kwestie van opvoeding. Natuurlijk uitzonderingen daargelaten. Maar dan hebben we het denk ik over psychische afwijkingen.
Ben het in zoverre met u eens dat sommige rassen apen hier totaal ongeschikt voor zijn. Maar dat zijn ook in de onderlinge omgang vaak verschrikkelijke loeders!

Fijn dat u zich zo vermaakte in Blijdorp. Het bevestigt een beetje mijn gelijk, want dat waren meestal geen jonge aapjes die daar 'optraden'. Inderdaad ook met kleertjes aan!
Ik hoor nog steeds uw bulderende lach(je)....!

Maar wat u zich ook verder door wie dan ook laat vertellen, over mijn slotconclusie dat het welzijn (of welbevinden) van het dier voorop moet staan zijn we het ongetwijfeld wel eens!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bostok [Foto's]
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 3:39 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Ik ben het met je eens dat het welzijn van dieren voorop moet staan. Echter sluit niet je ogen als het om dierenmishandeling in circussen gaat.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.