Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo jun 16, 2024 8:00 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2014 7:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En wat worden wij noorderlingen dit jaar verwend!
Amper is Charles Knie vertrokken of het volgende grote circus dient zich aan en wel Circus Probst, uiteraard de editie 'west'.
Alweer een circus kort over de grens dat absoluut de moeite waard is!
Voor nadere informatie en heel makkelijk kaarten kopen: http://www.circus-probst.de/

Afbeelding


De speelplaatsen:

EMDEN - Schützenplatz
do 22 mei - 16.00
vr 23 mei - 16.00 + 19.30
za 24 mei - 16.00 + 19.30
zo 25 mei - 11.00 + 16.00

LEER - Marktplatz Am Grosse Bleiche, Pferdemarktstrasse
wo 28 mei - 16.00 + 19.30
do 29 mei (Hemelvaartsdag) - 11.00 + 16.00
vr 30 mei - 16.00 + 19.30
za 31 mei - 16.00 + 19.30
zo 01 juni - 11.00 + 16.00

AURICH - Mehrzweckgelände Tannenhausen
di 03 juni - 16.00 + 19.30
wo 04 juni - 16.00 + 19.30
do 05 juni - 16.00


Daarna komen ze in Wittmund, maar dat ligt meer naar het oosten.

Een erg leuk promotiefilmpje dat alle kanten van het circus laat zien: http://www.youtube.com/watch?v=V3W9AFswXTU#t=77

(En de ticket voor Leer ligt inmiddels voor me....
Nee hoor, ik zal niet opnieuw die leuke toeristische route door die deels historische stad gaan opsommen.
Die is te vinden onder: viewtopic.php?f=28&t=4972&p=40123&hilit=voyage#p40039
In dat verhaal is een foto verdwenen, van het Taraxacum. Ik denk deze:

Afbeelding

Jammer dat het circus er aanstaande maandag nog niet staat, want dan bezoeken onze Koning en Koningin deze schitterende stad!
Waarschijnlijk nadat ze er op Circuswereld over hadden gelezen.....)

Tot slot nog even onze Yoshi plagen:

Circussen dit jaar bezocht:
Circus Fiësta - Groningen
Circus Zanzara - Amsterdam
Circus Sander & Friends - Leeuwarden
Wintercircus Martin Hanson - Rijswijk
Circus René & Patrizia Althoff - Gronau
Circus Wonderland - Scheemda
Cirque du Soleil met Koozå - Amsterdam (2x)
Ashton Brothers in Carré
Circus Barani - Olst
Circus Belly Wien - Almelo
Magic Circus - Amsterdam
Zirkus Charles Knie - Oldenburg
Circus Herman Renz - Arnhem
Circus Iarz Italiano - Apeldoorn (2x)
Circus Belly Wien - Dordrecht
(N.B. Bij sommige circussen niet de gehele voorstelling, wat niets te maken had met de kwaliteit!)

Komende circussen die ik hoop te bezoeken:
Circus Probst - Leer


Geen raar jaar tot nu toe.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 3:11 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Wat heeft het noorden toch geluk!! :oops: :oops:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zonder geluk is het circus ver weg, zoals een bekend spreekwoord zegt!
Nou woont een heel groot deel van onze bevolking niet zo heel ver van de grens af, dus die hebben wel vaker een buitenkansje in oostelijke of zuidelijke richting....
Vette pech heb je het meest in het westen van het land. Dan moet je het doen met het Nederlandse aanbod.
Maar ook dat is niet te versmaden zoals bijvoorbeeld in Rotterdam (al voor de 2e keer), Dordrecht, binnenkort Loosduinen en Honselersdijk of de kleinere circussen in die omgeving. Ha, Hendrik Ido Ambacht komt er binnenkort ook bij!

Verder is verhuizen uiteraard een optie. Zelf deed ik dat ooit, en tot grote tevredenheid mag ik wel zeggen!
Alleen is dan Dordrecht wel weer een beetje ver weg....
Maar wat klagen we nou in ons kippenlandje! Weet je wat ver weg is........? Nou dan!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 3:47 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog een leuke 'uitvinding' gedaan! Nou ja, uitvinding, meer een ontdekking. Maar misschien ben ik niet eens de eerste.

Ik weet dat er aardig wat mensen van alles verzamelen dat met circus(sen) te maken heeft. Zelf houd ik ook niet zo van weggooien, dus de stapels nemen toe....
Iets nieuws, in ieder geval iets dat nog niet zo lang bestaat, zijn de e-tickets.
In veel gevallen zijn ze zelfs mooier om te bewaren dan 'gewone' toegangskaartjes. Die soms behoorlijk fantasieloos zijn uitgevoerd.
Nu zijn ook alle e-tickets niet even fraai, maar dat komt deels ook doordat het nog behoorlijk in de kinderschoenen staat. Lang niet alle circussen hebben ze bijvoorbeeld.
Die ze wel hebben kunnen er wat moois van maken. Ze moeten altijd op A4-formaat afgedrukt worden, dus dat schept ruimte!
Helaas zie je dan bij sommige circussen dat slechts een strook van dat formaat benut wordt. Zonde!
Waar ze dat zeker goed begrepen hebben ervoer ik gisteren, bij bovenvermeld Circus Probst!
De hele pagina vol in kleur, terwijl voor het gebruik printen in zwart-wit uiteraard ook is toegestaan.
Met voor driekwart een prachtige kleurenfoto van een juffrouw met haar prachtige witte paard, nee een andere dan in bovenstaand logo!
Heel mooi, en uiteraard uitnodigend om in kleur af te drukken.
En zeker de moeite waard om te bewaren!
Wel moet je er bij de entree in het circus uiteraard voor zorgen dat de e-ticket niet teveel vernield wordt, soms scheuren ze er bijvoorbeeld de streepjescode vanaf. Of dwars door midden, ook al meegemaakt.
Maar dat gold voor normale kaartjes ook al!

(Helaas kan in niet scannen, anders zou ik hier het voorbeeld bij hebben gezet...)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
tja circusmeisje, op je elfde heb je nog niet helemaal in de hand of je gaat verhuizen....
maar in de randstad valt ook wel genoeg te zien, maar de top circussen uit het buitenland komen hier helaas niet(meer) zo snel :oops: :oops: :oops: :oops:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 2:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nik Boris schreef:
tja circusmeisje, op je elfde heb je nog niet helemaal in de hand of je gaat verhuizen....
maar in de randstad valt ook wel genoeg te zien, maar de topcircussen uit het buitenland komen hier helaas niet (meer) zo snel


Dat laatste vinden de Nederlandse circussen allesbehalve 'helaas'.
Bovendien: zo vaak kun jij dat niet meegemaakt hebben, tenzij je gereïncarneerd bent met een opvallend goed geheugen.
Roncalli is de enige die ik me herinner in de tijd dat jij op aarde bent.....
Was er overigens deze week geen circus in je woonplaats? Ben je er al heen geweest? Of mocht je niet van papa en mama?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 6:28 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Circus Kastello was in 2012 het laatste circus dat zich in waagde in mijn dorp. En daar hadden ze goede redenen voor.(helaas) :oops: :oops:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 6:32 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
En ik snap wel dat vooral Nederlandse circussen zich ergeren aan buitenlands bezoek. Maar mij lijkt het wel mooi als bijv. Het American circus weer in nederland komt. De laatste keer was volgens mij in de jaren 90


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2014 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nik Boris schreef:
Circus Kastello was in 2012 het laatste circus dat zich in waagde in mijn dorp. En daar hadden ze goede redenen voor.(helaas) :oops: :oops:



Vertel, je maakt ons nieuwsgierig!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 11:08 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
het had te maken met voetbal :oops:
Nederland-Duitsland (Nederland verloor..)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Geheel toevallig was ik tijdens die wedstrijd bij een ander (Duits) circus en werd de wedstrijd in de plaatselijke kroeg in een uitermate gezellige sfeer bekeken.....
Waaruit ik toen concludeerde dat het gedaan was met die eerder bestaande voetbalhaat.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 8:23 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circusmeisje schreef:
Nik Boris schreef:
Circus Kastello was in 2012 het laatste circus dat zich in waagde in mijn dorp. En daar hadden ze goede redenen voor.(helaas) :oops: :oops:



Vertel, je maakt ons nieuwsgierig!!!


Circus Kastello werd destijds belaagd door ruim 100 voetbalfans waarbij van alles kapot gemaakt en gestolen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 8:27 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Inderdaad http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/art ... ssen.dhtml :oops:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 2:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nu ik dat terugzie herinner ik me het wel weer.
Schandalig, ook in andere steden werden toen auto's met Duitse kentekens vernield!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2014 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou, daar was ik dus gisteren in Leer, bij dat voor mij onbekende Circus Probst.
Betrekkelijk onbekend, ik wist uiteraard van het bestaan, las erover en zag foto's (pas geleden nog van Atze Lubach), maar zag het nog nooit met eigen ogen!
Waarmee ik mezelf, zoals nu bleek, dus ernstig tekort heb gedaan!
Want het is een wereldcircus met een absoluut fantastische voorstelling! Van grote klasse!
Afficheren ze zichzelf als 'Unter die Guten Einer der Besten' (zie boven) van mij mogen ze dat rustig veranderen in 'Die Bessere under die Guten'!

Het programma dit jaar kreeg als titel LEIDENSCHAFT. Niet echt een Nederlands klinkend woord, de meest gebruikelijke vertaling is HARTSTOCHT.
Wat je op heel wat manieren uit kunt leggen, zeker in verband met hèt circus!
Maar het is een veel ruimer begrip, want wanneer je de vertaling zoekt krijg je ook de volgende betekenissen:

Citeer:
het plezier; het genoegen; de lust (m) ; het genot; de pret; de leut; de jool (m); de drift; de wellust (m); het instinct; de aandrift; het vuur; de passie (v); de overgave; de gloed (m); de hartstocht (m); de vurigheid (v); hartstochtelijkheid (znw.); seksuele begeerte (znw.); de obsessie (v); de bezetenheid (v).

Kies maar uit, de keus is zeer ruim!
Het gaat me te ver om met àlle betekenissen een link te leggen, maar het zou probleemloos kunnen!

Zo heel groot is die Grosse Bleiche in Leer nou ook weer niet, maar ze konden er redelijk riant uit de voeten. Met wat wagens en trailers elders geparkeerd. Jammer dat het een bestraat parkeerterrein is, met zoveel prachtige dieren verdient een circus glooiende weiden!
Wat dat betreft is het in Italië een stuk beter geregeld (leerde ik gisteren) daar bestaat een wet die het gemeentes verplicht over een geschikt circusterrein te beschikken!

Veel wagens en veel mooie dieren dus, een lust voor het oog.
Ja, en dus een doorn in het oog van de dierenactivisten die ter plaatse behoorlijk actief waren.
Dat zag ik daar nog niet eerder, vorig jaar zelfs niet bij Voyage.
Keurig in een hoek naast het terrein deelden ze de bekende weerzinwekkende foldertjes uit, voor de ingang deed iemand van het circus hetzelfde met een positief geluid over circusdieren!
Soms probeerden ze, ruim voor aanvang, aan de achterzijde waar je vlak bij veel dieren kon komen, mensen die daar duidelijk van genoten van hun gelijk te overtuigen.
Nou, dan zijn ze aan het goede adres wanneer ik in de buurt ben!
Met hun smerige foldertje met voorop een jong olifantje dat mishandeld wordt terwijl dit circus niet eens over olifanten beschikt!
Praten over mishandeling en stress terwijl pal voor onze ogen tientallen dieren heerlijk ontspannen in het zonnetje lagen te relaxen! Nee maar, zeiden ze dan, dat was ook nu niet, maar tijdens die vreselijke transporten!
Zonder ook maar een folder in te zien pareerde ik de steevast genoemde afstanden van 500 tot 1000 km: 'Hiervoor stonden ze in Emden, hierna in Aurich. Weet je wel hoeveel kilometer dat is?', en dat in mijn beste steinkohlendeutsch.
Toen ik echt kwaad werd na de zoveelste leugen leefde ik me heerlijk uit door ze flink uit te schelden!
Wat betekent dat eigenlijk precies 'Verrückter'?
Maar ze gingen er vervolgens wel als hazen vandoor, voordat de situatie uit de hand zou lopen!

Mooie dieren dus, en heel veel!
Een indrukwekkende kudde woestijndieren, want kamelen en dromedarissen gewoon door elkaar.
Ook in de voorstelling trouwens, met maar één van iedere soort. Niet veel maar functioneel.
Een kolonie lama's, ook met nog niet zo oude jongen. Een prachtig gitzwart jong dat erg speels was en telkens probeerde op haar moeder te klimmen!
Ze stonden er samen met een aantal geiten, die kennelijk meereisden vanwege hun melkproductie....
Aardig wat zebra's en het resultaat van een zebra die gedekt werd door ........ een Shetlander!
Dat schijnt zebroïd te heten, al kwam ik ook de benaming zorse tegen.
Hierbij een plaatje van een dier dat veel lijkt op die bij Probst, het is hem dus niet! Maar het zou hem wel kùnnen zijn!

Afbeelding

O, en de wereld paarden en pony's natuurlijk. Meerdere staltenten vol.
En een grote groep niet-alledaagse runderen. Waarbij de grote zwart-witte Yak opviel.

Een rondje om het terrein.
En zie daar: één van de mooiste uitschuifbare woonwagens voorzien van Nederlandse kentekens.
Evenals de daarvoor geparkeerde knappe Mercedes en een witte bestelwagen.
Ha, Nederlanders, alweer een onverwachte gebeurtenis!
Op de truck viel, behalve Zandbergen Transport, ook de naam Stoliarov te lezen.
Nou èchte kenners hoef ik dan niet meer zoveel uit te leggen!
De van oorsprong Russische familie die al weer lange tijd in het Nederlandse Oudenbosch woont. Die furore maakte in binnen- en buitenland. Tot in Zuid-Afrika en Monte Carlo aan toe!
Drie generaties kennen ze inmiddels, en de hele familie doet bij dit circus dit jaar voor het eerst de volledige clownerie.
Alleen dat is al de moeite waard een bezoek te brengen, want ze doen dat inderdaad op wereldniveau!
(Ja hoor, natuurlijk wist Denis -voormalig docent in Rotterdam en van de middelste generatie- wel dat op dit moment Belly Wien in hun Brabantse 'thuishaven' stond......!).
Nog meer Nederlandse inbreng? Wel degelijk: de tourmanager en woordvoeder van het circus Laurens Thoen is van oorsprong een Nederlander, ondanks dat hij al weer heel wat jaren in Limburg an der Lahn woont.
Toch een kleine 200 km van de thuisbasis van het circus in Neustadt an der Weinstrasse in Rijnland-Palts.
In de buurt van Kaiserslautern, waar ze jaarlijks het wintercircus maken.
Globaal tussen Frankfurt en Karlsruhe.
Hij doet dit werk al weer zoveel jaar dat zijn collega's de tel zijn kwijtgeraakt.... Minstens twaalf jaar, klonk het.
Ik kwam hem (nog) niet persoonlijk tegen.

Meer, veel meer is er te melden over dit uitstekende programma.
Daar kom ik nu even niet aan toe, wellicht een volgende keer.
Wel hoop ik oprecht dat zoveel mogelijk circusliefhebbers, zeker die in het Noorden, zich het genoegen doen er naar toe te gaan nu ze nog redelijk dicht in de buurt staan.
Je weet echt niet wat je mist!

Met een lange lijst internationale artiesten, onder meer uit Nederland (zoals je las), Frankrijk, Cuba (meerderen) en Moldavië.
Met die prachtige witte leeuwen uit Tsjechië van Ludvik Berousek. Vooraf mag je met het witte welpje Simba van zes maanden op de foto. Maar niks op schoot, keurig op een postament in de piste en jij erachter op een stoel.
Met uit eigen huis veel exoten en veel paarden, waaronder bijzondere rassen als Schwarzwälder Fuchsen en Dartmoor pony's.
En dat alles omlijst en versterkt door een in mijn ogen (en met name oren...) fantastisch orkest onder leiding van orkestleider en musicus Nicolay Kozak, die zelfs speciaal voor deze voorstelling nummers componeerde.
Met veel contrast, daar hou ik van, van uiterst subtiel tot super-rockend. En alles wat daartussen zit....

Verder met het meest mooie èn actuele programmaboek dat ik in lange tijd zag.
Boordevol informatie en met gigantisch veel foto's in hoogglans gedrukt in Italië. Voor vijf eurootjes.....

Ik was er dus gisteren, op Hemelvaartsdag.
En dacht na afloop: 'dit was de eerste keer dat ik Circus Probst heb gezien. Maar niet de laatste keer, dat weet ik zeker!'

En dus ga ik morgen maar weer.....!


Laatst gewijzigd door circusmeisje op vr mei 30, 2014 5:42 pm, 7 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.