Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 6:47 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 10, 2014 8:00 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Twijfel niet aan de naam .... het is Circus Casselli

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2014 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Dat zal, maar de vorige keer schreef je dat toch echt met één s!
En heb je ook foto's van het hele spul? Alles stond er immers al!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2014 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Wie zoekt zal vinden! Hoop dat dit dan het goede circus is:

Afbeelding

De opmerking over die familieband kan blijven: directeur is in dit geval Ricardo Kaselowsky en ze komen uit Wolmirstedt.
Met 12 artiesten en 30 dieren.....
Waarvan hier de hoofdrolspelers:

Afbeelding

Helemaal zeker ben ik ook nog niet hoor, want de plaats van herkomst is wel zo ongeveer 500 km van de speelplaats.....
In de buurt van Magdeburg, om precies te zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2014 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Dat is het juiste Circus.

ze hebben begin van het seizoen samen met circus Aladin (ook Kaselowky) rond getourt in het gebied tussen aachen en keulen. Ze zijn na het 3e Geilenkirchener Circusfestival ieder weer de eigen weg gegaan en nu is dit Casselli circus blijven plakken in NRW.

foto's op mijn Facebook (facebook.com/mhfotograaf), omdat ik nu niet thuis ben vandaag is de link via mobiel niet dirext te verkrijgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2014 4:26 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ik herhaal de link (ongevraagd): https://www.facebook.com/mhfotograaf/photos_albums
Zou lief en makkelijk, zijn als die er steeds bij stond.....

Want toch wel weer de moeite waard:
Afbeelding

Leuk hoor, druk baasje!

En wanneer jullie daar toch zijn, op zijn albumsite, vergeet dan niet even die twee schitterende fotoreportages te bekijken die hij maakte bij Zirkus Charles Knie in Kleef en Duisburg!!
Voor de luiaards, of voor hen die minder om kermis geven, als service de linkjes:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 184&type=3
en
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 184&type=3

Nogmaals: erg mooi!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2014 6:43 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
circusmeisje schreef:
Wel als Circus Casselly, en dan blijkt het zelfs familie te zijn: Doris en Alois Kaselowsky zijn de eigenaren en die komen uit Bielefeld....
Overigens is er nog een Circus Casselly, om precies te zijn Jonny Casselly, maar die reizen meer naar het Zuiden en komen uit Bad Honnef......



alois= ALWIS ist der mittlere bruder von den drei brüdern jonny- alwis- und rene kaselowski(gold in monte carlo mit seinen elefanten), es gibt ausserdem noch sieben schwestern mit zb. circus oskani, roselli, rondell.
die anderen casseli circusse sind weit entfernte verwandte.
jonny senior und sein sohn jonny junior reisen nur unter der bezeichnung "circus jonny casselly"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2014 6:53 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
circusmeisje schreef:

Voorstellingen in Aken: do 12 en vr 13 juni om 17.00, za 14 juni om 15.00 en 18.30 en zo 15 juni om 14.00 uur.


VORSICHT :!: DER CIRCUS AEROS STEHT NICHT "dicht over de grens..." AKEN IST NICHT AACHEN; SONDER LIEGT AN DER ELBE BEI DESSAU: AACHEN-AKEN CA:55okm ENTFERNUNG


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 12, 2014 2:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Heel erg goed, die laatste waarschuwing, en zeer bedankt Georg!
Het is erg fijn een meelezende en meedenkende Duitser op dit forum te hebben, daar heb je nog eens iets aan!

Dus gaan we dit weekend maar niet naar Aken!
Overigens nog nooit gehoord van die plaats in het oosten van Duitsland, maar ik ben vast de enige niet!
Zullen we dat oord voortaan in het Nederlands 'Aachen' noemen, teneinde verwarring te voorkomen.....

Ook bedankt voor je familieuitleg over de Kaselowski's, maar of dat zin heeft......
Want ver genoeg terug is het allemaal familie van elkaar, en een nieuwe circusnaam is snel bedacht!
Ach ja, een beetje verwarring hoort nu eenmaal bij het avontuur! Dat het circus is.......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2014 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ook deze week is het weer raak: diverse circussen niet ver over de grens. Afhankelijk van waar je woont uiteraard!

Circus Kastello, dat kon je al eerder lezen, staat een piepklein stukje over de grens in Rhede aan de Eems (Ems).
Die toevoeging is wel belangrijk want er bestaat nog een plaats met dezelfde naam niet ver over de grens.
Voor verdere informatie: zie onder de naam van het circus op dit forum.

In Münster heeft Circus Krone amper zijn hakken gelicht of het volgende circus strijkt er neer: Circus Monaco van de familie Sperlich.
Niet te vergelijken met Krone uiteraard, maar misschien toch wel leuk voor de liefhebber van een wat kleiner of intiemer circus.
Ze staan aan het Schützenwald 46 en voorstellingen zijn er van donderdag 10 t/m zaterdag 12 juli om 16.00 uur en zondag 13 juli om 14.00 uur.
Onder meer een kortingsbon is te downloaden op hun site: http://www.circus-monaco.de/index.htm

Afbeelding

In het Oostfriese Norden is het ook alweer feest: daar staat vanaf vandaag t/m zondag Circus Salino van de familie Urban.
Dat beschreef ik laatst al toen ze in Oldenburg stonden.
Standplaats is de Gewerbestrasse bij de Norddeicher Strasse en voorstellingen zijn er vanaf woensdag 9 t/m vrijdag 11 juli om 16.00 uur, zaterdag 12 juli om 14.00 en 17.00 uur en zondag 13 juli om 11.00 en 14.00 uur.
Verdere informatie op hun site: http://www.circus-salino.de/index.php

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2014 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Dat laatste Circus Salino van de familie Urban komt volgende week wel angstwekkend dicht bij de grens te staan: in het Duitse Bunde, het eerste dorp dat je tegenkomt wanneer je bij Nieuweschans Nederland verlaat.
Drie kilometer en evenzoveel minuten vanaf die grens, mits je met de auto bent....
Overigens niet te verwarren met het Drentse Bunde en een plaats met dezelfde naam in Limburg.

De juiste standplaats weet ik nog niet, maar zo groot is Bunde niet, dat moet te vinden zijn!
Voorstellingen zijn er:

BUNDE (Dtsl.) -
wo 16 juli - 16.00
do 17 juli - 16.00
vr 18 juli - 16.00
za 19 juli - 14.00 + 17.00
zo 20 juli - 11.00 + 14.00


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2014 3:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Bovenstaande gegevens blijken correct.
De juiste standplaats is:

BUNDE (Dtsl.) - Sportanlage Mölenland, Kellingwold 25


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2014 5:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ha, en we mogen weer naar Leer! Als we dat willen tenminste.....
Bovenvermeld Circus Salino staat daar deze week. Niet op het bekende circusterrein midden in het oude centrum maar op het parkeerterrein bij de Ostfrieslandhal.
Bekend van de veemarkt en allerlei andere evenementen, zoals huisdierenshows en motortentoonstellingen, popconcerten en indoor paardensportwedstrijden.
En veekeuringen, zoals op de foto:

Afbeelding

Ook al makkelijk te vinden en beloopbaar vanuit het historische deel van de stad, gewoon even over de beroemde houten brug (het wegdek althans) bij de haven.
Daarna de weg volgen langs de brandweerkazerne en u ziet het vanzelf.
(Op de foto kijkt u naar het centrum, het monumentale stadhuis om precies te zijn -met toren, links daarvan de Waag-, en staat u met de rug naar het circus!)

Afbeelding

LEER - P-terrein Ostfrieslandhalle, Nessestrasse 1
di 22 juli - 16.00
wo 23 juli - 16.00
do 24 juli - 16.00
vr 25 juli - 16.00
za 26 juli - 14.00 + 17.00
zo 27 juli - 11.00 + 14.00


Kortingsbonnen te downloaden op de site van het circus: http://www.circus-salino.de
En de fameuze familievoorstellingen (volwassenen betalen kinderprijzen) zijn er dinsdag en woensdag om 16.00, zaterdag om 17.00 en zondag om 11.00 uur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2014 5:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Hetzelfde Circus Salino staat deze week in:

SÖGEL - Hinterm Bahnhof, hoek Gewerbeweg
wo 30 juli - 16.00
do 31 juli - 16.00
vr 01 aug - 16.00
za 02 aug - 14.00 + 17.00
zo 03 aug - 11.00 + 14.00


...en dat is een half uurtje over de grens vanaf Ter Apel of Emmer Compascuum.
Dus te doen....

En Hinterm Bahnhof is een straatnaam, ook al zal dat wel daadwerkelijk achter het station zijn, voor zover ze dat daar hebben.
Even opgezocht, behalve vrachtvervoer is er een museumspoorlijntje van Lathen naar Werlte, en daar ligt Sögel aan.
Zo ziet een dergelijk treintje er uit:

Afbeelding

En dat was dan bestemd voor gecombineerd personen- en vrachtvervoer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zaterdagmiddag 26 juli even wezen kijken in Leer. In het hete Leer, om precies te zijn. Niet alleen maar kijken, ook nog naar de eerste middagvoorstelling geweest!
Ja hoor, de tent was goed verwarmd...... Voor aanvang stond alles tegen elkaar open, kort voor het begin ging alles hermetisch dicht. De schrik sloeg me om het hart! Maar gelukkig begonnen vervolgens medewerkers tijdens het eerste nummer in de hele rondte de onderste rand van het zeil omhoog te binden zodat het lekker doorwaaide.
Een tweemaster, dat zagen jullie al op de foto.
Op hele grote drukte was kennelijk niet gerekend, er stonden 80 gele stoelen in de loge en aan een kant een tribune voor de twee overige rangen.
Aan dezelfde kant was het gecombineerde verkoop- en regiepunt, dus de tribune besloeg maar een derde van de totale ruimte. Daarop in twee kleuren losliggende planken, 40 plaatsen parket en 48 rang. Dat laatste is doorgaans in Duitsland de goedkoopste mogelijkheid. En ik schreef het vast al eens eerder: bij een dergelijk circus maakt het in feite niets uit welke rang je koopt, want je ziet het overal even goed. Tenzij je ernstig last van je rug hebt en perse op een stoel wilt zitten natuurlijk.
Wat in dit verband wel grappig was: het eerste nummer was een vrijheidsdressuur met twee Friezen en diverse mensen die loge zaten vonden dat wat te dichtbij komen en vluchtten de tribune op!

Het was een echt familiecircus, maar dat dachten we al. Daardoor niet al te veel opvallende nummers.
Toch wel weer uniek, want zo zit de circuswereld nu eenmaal in elkaar. Want ik kan me eigenlijk geen circusvoorstelling herinneren waar geen enkele vrouw in optrad!
Bijna schreef ik: in de piste kwam, maar dat was niet waar, want een leuke mevrouw uit het publiek fungeerde als gast bij het messenwerpen. Los en met gevaar voor eigen leven! O, en nog twee dames bij een imitatienummer. Zo zie je maar.... Maar alle artiesten waren dus heren. Ze waren ook nog niet eens onverdienstelijk, met name de equilibrist gaf een prima performance. Door onder meer op zijn handen een trap af te lopen, dat zie je tenslotte niet elke week.

Een kort programma, inclusief pauze vijf kwartier.
In de pauze de gebruikelijke mogelijkheid de 'dierentuin' te bezoeken, entree uitsluitend via de artiesteningang voor € 2,- per persoon. Bestemd voor de 'Winterkasse', zoals werd gemeld. Bijna alle bezoekers maakten er gebruik van.
In de verkoopkraam gebruikelijke zaken als popcorn en suikerspin, chips en flesjes drinken. Helaas ongekoeld! Weliswaar stond er een koelkast, maar die was uitsluitend voor eigen gebruik van het personeel en zo goed als leeg! Alleen maar wat flesjes water, waar ik er dus één van kreeg. Ach ja, je kunt goed zielig kijken of niet....
In ruil daarvoor moest ik natuurlijk wel de nodige informatie geven over de circuswereld in Nederland. Daar wisten ze al best wat van, dit circus komt net als Kastello uit Aurich. Ja, en wat zijn dan de grootste Nederlandse sterren waar ze (maar dat was na afloop trouwens) over beginnen? Inderdaad: Bassie en Adriaan! En het Nederlandse Circus Aladdin, daar hadden ze in het verleden ook veel contact mee gehad. Wat overigens bestond van 1982 t/m 1991 (zie foto) en gerund werd door Clown Frederico alias Frits de Vries. Met de ongeëvenaarde slagzin: Met het hele gezin - naar Circus Aladdin!
Afbeelding

En zo was de circuscirkel weer eens rond, want hoe heette de grote oude witte kameel van Circus Salino? Inderdaad, Aladin. Te oud voor kunstjes (denk ik) en nu gepromoveerd tot uiterst brave aai-kameel (binnen). Waar je ook wel op mocht zitten (buiten) in de pauze, bij voorkeur terwijl hij lag.
Ze hebben nog aardig wat dieren, behalve genoemde Friezen en kameel vijf Arabieren in diverse kleuren, die in de voorstelling niet voor kwamen. En waarvan er twee gewoon los over het zeer ruime terrein liepen zonder de ernaast gelegen weg op te gaan. Verder een aai-slang, een aantal gevlekte pony's -wel in de voorstelling, onder meer op de wip-, geiten in diverse maten en soorten en lama's met een jong. Beide laatste diersoorten waren kennelijk ook uitsluitend in training....

Ze stonden dus op het immense terrein achter de Ostfrieslandhalle in een buurt waar geen of nauwelijks mensen wonen.
Veel industrie en aan de weg naar de haven. Maar heel erg groen met heel erg veel gras en klaver, en dat konden met name die Arabieren wel gebruiken!
Die standplaats was uiteraard een afweging, want vele malen goedkoper dan het bekende bestrate circusterrein in het oude deel van de stad.
Ik zag maar weinig reclame, geen idee of ze wel folderen.
Op hekken in de stad zag ik wel een paar grotere geplastificeerde borden, die die plek moesten delen met een stuk of elf andere evenementen. Ja, ze kunnen er wat van in Duitsland!
Op die borden dan weer geen standplaats, data of aanvangstijden, uitsluitend een verwijzing naar de site en het telefoonnummer van het circus.
Op zich is het dan nog een soort van wonder dat er überhaupt bezoekers komen, amper een maand nadat Circus Probst in dezelfde stad stond....
Ik telde er in ieder geval 35.

Bijna nog iets vergeten! Want Ma Urban, die ik al kende uit de kassa, bevrouwde tevens het verkooppunt en was tegelijkertijd verantwoordelijk voor het licht en geluid.
Dat laatste gaf ik ter plaatse de kwalificatie 'erbarmelijk', wat het hoogtepunt bereikte tijdens het rodeo-nummer!
Is er niet iemand die haar een betere versie van La Cucaracha kan bezorgen?
Heel veel toekomstige circusbezoekers zullen u daar uiterst dankbaar voor zijn!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Leuke recensie!
Een kleine correctie, Frits de Vries runde Aladdin samen met Ben Tertoole. Na het vertrek van Frits heeft het circus nog tot eind jaren 90 rondgereisd. Wim den Otter vormde samen met Ben de directie en later werd het circus nog overgenomen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.